Mijn vriend

08-10-2018 12:25 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik heb een relatie van 2 jaar. We hebben vaak discussies maar het probleem is dat ik niet met hem kan praten als ik met iets zit. Hij wordt dan altijd boos en begint onnuttige dingen te zeggen. Ik heb het gevoel dat hij het punt nooit begrijpt. Ik heb al verschillende keren gezegd dat ik tijdens discussies gewoon op een volwassen manier met hem wil praten, dit is nog nooit gebeurd. Hij verheft zijn stem altijd, wordt agressief, begint mij uit te schelden,... ik weet niet wat ik moet doen? Hij is ook vaak careless en hij stopt met moeite te doen. Hij zegt ook altijd dat ik zaag maar ik wil gewoon mijn hart luchten en zeggen hoe ik mij voel. Soms denk ik dat het iets te maken heeft met zijn wietgebruik, hij doet dit 2/3x per week.
Help??
Indym schreef:
08-10-2018 13:47
Hij is veranderd. Sinds een maand durft hij naar mijn nek te grijpen terwijl we gewoon een discussie hebben en ik rustig aan het praten ben tegen hem. Ik wil gewoon een constructief volwassen gesprek hebben. Wat wel altijd al moeilijk is geweest voor hem is om te praten met mij als ik met iets zit dat met hem te maken heeft. Hij voelt zich snel aangevallen. Ik wil gewoon dat hij mij probeert te begrijpen in plaats van boos te worden, ik wil zijn standpunt natuurlijk ook proberen begrijpen.
Hij verandert dus in negatieve zin. Het gaat van moeilijk praten, naar uitschelden, naar je naar de nek grijpen. Wat denk je dat de volgende stap is? Dat hij ineens poeslief wordt? Meisje, deze relatie zit in een negatieve spiraal en je kunt er op wachten dat hij je een keer een flinke klap gaat verkopen, of erger.
Stap eruit nu je nog kan!
Als je al 1000 keer hebt gezegd dat het anders moet, gaat hij het die 1001e keer niet anders doen. Als hij wil veranderen, had hij dat bij poging 2 of 3 al gedaan.
Wat maakt het uit of het door zijn wietverslaving komt of niet? Ik vind de vraag waarom je jezelf niet meer waard vindt belangrijker.
Die gaat nooit en te nimmer veranderen hoor. Wegwezen. Waarom blijf je bij hem? Hij klinkt totaal niet leuk en lief. Geen relatie hebben is ook heel leuk hoor. Dan heb je een leuker leven dan met dit kansloze geval.
Indym schreef:
08-10-2018 13:11
Ik zou hem graag willen duidelijkmaken dat er iets moet veranderen aan de manier waarop hij omgaat met discussies. Ik heb hier al duizenden keren een gesprek over gehad met hem en elke keer zegt hij dat hij rustig zal blijven en zal ophouden met die onzin die hij erbij gooit tijdens een gesprek. Ik weet gewoon niet wat of hoe ik het aan hem moet duidelijk maken dat er iets moet veranderen. Op mijn manier is het nog nooit gelukt.

Je kunt mensen niet veranderen. Het zit in zijn aard. Waarom duizend keer een gesprek aangaan? Als het na de eerste keer niet lukt dan gaat het nooit lukken. Trek je conclusie. Het leven is veel te kostbaar om in een relatie te blijven hangen met iemand die niet leuk is of die je slecht behandelt.
Indym schreef:
Hij is veranderd. Sinds een maand durft hij naar mijn nek te grijpen terwijl we gewoon een discussie hebben en ik rustig aan het praten ben tegen hem. Ik wil gewoon een constructief volwassen gesprek hebben. Wat wel altijd al moeilijk is geweest voor hem is om te praten met mij als ik met iets zit dat met hem te maken heeft. Hij voelt zich snel aangevallen. Ik wil gewoon dat hij mij probeert te begrijpen in plaats van boos te worden, ik wil zijn standpunt natuurlijk ook proberen begrijpen.
Dit is echt je vriend niet hoor, dit is je grootste vijand.
Indym schreef:

Sorry, maar wat een freak zeg!

Kun je hem niet een beetje voor me beschrijven zodat ik niet per ongeluk in zijn armen beland. Je hebt me bang gemaakt. Je weet toch wat het betekent als hij naar je keel grijpt hé?
.
Maak het toch gewoon uit. Hij grijpt je bij je keel. Dat zijn eerdere gedrag nog niet voldoende was om hem te verlaten is al erg, maar nu komt dit er nog bij.

Kies voor jezelf. Er zijn veel leukere exemplaren te vinden die het niet nodig vinden om je bij je keel te grijpen.
Is hij de laatste man op aarde ofzo?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Hij grijpt je bij je nek...
What
The
Fuck!

Waarom, echt leg me dat eens uit, waarom blijf je in godsnaam bij hem! De volgende stap is slaan. Dat kan ook van kwaad tot erger (ja, maar hij heeft zo'n spijt, hij zal het nooit meer doen) tot hij je op een dag gebroken heeft. Letterlijk, figuurlijk of allebei.

Echt, dit gaat zó slecht aflopen. Gun jezelf een beter leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven