Mijn vriendin is vreemdgegaan

10-10-2009 15:02 76 berichten
Dit is niet bepaald een mannenforum geloof ik maar ik verwacht dat de reacties hier serieuzer zijn dan dat ik lees op de meeste andere forums.

Het geval wil dat ik vier jaar een relatie heb en afgelopen week heeft mijn vriendin verteld dat ze bijna twee jaar geleden op haar werk twee keer all-the-way is vreemdgegaan met een collega. Tussen die twee keer zat er periode van een aantal weken of zelfs maanden dus er kan geen sprake zijn van een impulsieve actie. Ze heeft heel erg spijt en wil mij absoluut niet kwijt maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik hou van haar, ik zag een toekomst met haar maar het vertrouwen is helemaal weg en dat is van essentieel belang voor een relatie. De gevoelens waarmee ik nu vooral te maken heb zijn woede, verdriet en ongeloof en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik ben bang om een keuze te maken waarvan ik spijt krijg. Het feit dat ze ook al in een eerdere relatie is vreemdgegaan maakt de kans op herhaling best wel groot lijkt mij. Ze zegt dat ze dit nooit heeft gewild maar dat ze niet haarzelf is als ze een bepaald type man tegenkomt. Het is niet zo dat ze iets tekort komt want de sex die wij hebben is altijd intens, goed en heftig en ook op andere vlakken hebben we het altijd heel erg leuk. Dat vind ik misschien nog wel het engste, deze acties heeft geen aanwijsbare reden gehad. Ik zou graag de reactie en mening van anderen lezen om uiteindelijk tot een verstandige keuze te komen. Alvast bedankt. Sander (30)
Alle reacties Link kopieren
2 jaar er over liegen vind ik nog veel erger dan de daad opzich! Jezus 2 jaar en je hebt niets door gehad. Dan kan ze goed toneelspelen. Hoe weet je nu dat ze het niet weer doet?
Vind het toch sneu Dan heeft ze al jaren

gelogen en dingen verzwegen.

Hee fijn TO om te zien dat er nog mensen zijn die wel praten met elkaar. Ik zie op het forum veel mensen voorbij komen die alleen maar vragen en soms klagen, en vervolgens niets doen met de reacties en tips die ze hebben gekregen.

Ik hoop dat het bij jullie gewoon goed blijft gaan vanaf nu, maar ik denk dat je wel het vertrouwen kunt hebben. Heel veel succes met zn tweetjes, en geniet van elkaar!
quote:Daaromniet schreef op 11 oktober 2009 @ 17:19:

2 jaar er over liegen vind ik nog veel erger dan de daad opzich! Jezus 2 jaar en je hebt niets door gehad. Dan kan ze goed toneelspelen. Hoe weet je nu dat ze het niet weer doet?Nou ik denk niet dat ze 2 jaar lang bewust bezig is geweest met liegen. In eerste instantie natuurlijk wel maar op een gegeven moment zal het voor haar geleken hebben dat het er niet meer toe deed om het te vertellen, en dat kan ik me ook wel voorstellen. Het goeie ervan vind ik dat ze het nu ook nog niet had hoeven vertellen, hij had immers totaal geen vermoedens. Maar ze heeft er toch voor gekozen om schoon schip te maken... ik waardeer het wel.
quote:Bianca40 schreef op 11 oktober 2009 @ 17:26:

[...]

Nou ik denk niet dat ze 2 jaar lang bewust bezig is geweest met liegen. In eerste instantie natuurlijk wel maar op een gegeven moment zal het voor haar geleken hebben dat het er niet meer toe deed om het te vertellen, en dat kan ik me ook wel voorstellen. Het goeie ervan vind ik dat ze het nu ook nog niet had hoeven vertellen, hij had immers totaal geen vermoedens. Maar ze heeft er toch voor gekozen om schoon schip te maken... ik waardeer het wel.Dat vind ik ook. Als je eerlijk bent loop je het risico dat je ervoor gestraft wordt, terwijl ze er ook voor had kunnen kiezen om het geheim te houden.
wat is vriendin van plan om te gaan doen aan haar "probleem" gaat ze in therapie? En is dat voldoende om jou te overtuigen van haar goede wil? Je kan ook wat afstand nemen (neem een paar weken een break, boek een vakantiehuis of ga naar vrienden) dan kan je beter uitdokteren wat je voelt en hoe je tegen de situatie aankijkt.
waardering omdat ze "schoon schip heeft gemaakt" heb ik niet. Ik vind het zelf nogal zwak om op die manier je geweten schoon te vegen en de ander op te zadelen met vreselijk veel pijn en achterdocht. Als je voor jezelf besloten hebt dat je verder wilt met je huidige partner en die scharrel was een vergissing, ga dan aan de slag met jezelf en investeer in je relatie. En dat schuldgevoel... jammer dan, daar heb je zelf voor gekozen.
quote:Daaromniet schreef op 11 oktober 2009 @ 17:19:

2 jaar er over liegen vind ik nog veel erger dan de daad opzich! Jezus 2 jaar en je hebt niets door gehad. Dan kan ze goed toneelspelen. Hoe weet je nu dat ze het niet weer doet?Heel erg eens. Ze toont spijt, ze wil schoon schip maken, ze wil een toekomst, maar ze heeft ook twee jaar lang jou voor de gek kunnen houden. Waarom denk je dat deze spijt wél oprecht is?
quote:meds schreef op 11 oktober 2009 @ 19:32:

waardering omdat ze "schoon schip heeft gemaakt" heb ik niet. Ik vind het zelf nogal zwak om op die manier je geweten schoon te vegen en de ander op te zadelen met vreselijk veel pijn en achterdocht. Als je voor jezelf besloten hebt dat je verder wilt met je huidige partner en die scharrel was een vergissing, ga dan aan de slag met jezelf en investeer in je relatie. En dat schuldgevoel... jammer dan, daar heb je zelf voor gekozen.Hoewel ik het niet met je eens ben, kan ik me wel voorstellen dat je het op die manier ziet. Maar het is nogal situatie- en persoonsgebonden. De één vindt eerlijkheid het belangrijkste, de ander had het liever nooit geweten. Schoon schip maken is niet per sé hetzelfde als van je schuldgevoel afkomen. Misschien was de vriendin ervan overtuigd dat ze het beter op kon biechten dan dat ze hem voor de gek hield. Misschien heeft ze dat ook wel verkeerd ingeschat.
quote:liefkleinwatermannetje schreef op 11 oktober 2009 @ 19:59:

[...]

Heel erg eens. Ze toont spijt, ze wil schoon schip maken, ze wil een toekomst, maar ze heeft ook twee jaar lang jou voor de gek kunnen houden. Waarom denk je dat deze spijt wél oprecht is?Ze heeft tegen Sander gezegd dat ze een streep onder het geheel wilde zetten om een volgende fase van de relatie in te gaan. Dat kan van alles zijn, trouwen, samenwonen, aan kinderen beginnen, etc. Natuurlijk bestaat er een kans dat ze daar niet oprecht in is, maar daar hoeven we toch helemaal niet vanuit te gaan? Dat zal de toekomst wel uitwijzen. Sander is in ieder geval heel erg duidelijk geweest naar haar, en hij kan zelf het beste beoordelen hoe betrouwbaar zij is. We moeten het ook niet erger maken dan het is.
quote:Solange78 schreef op 11 oktober 2009 @ 15:19:

Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad! Dan moet je er ook gewoon op vertrouwen dat ze het echt meent. Je hebt heel duidelijk je standpunt aangegeven en voor jullie beiden is het nu duidelijk dat jij zoenen met een ander echt niet kunt tolereren. De tijd zal het leren, maar dat is natuurlijk in elke relatie zo. Geniet er gewoon van!Even voor de duidelijkheid, dit was geen gevalletje zoenen. Niet dat zoenen valt goed te praten maar ik denk dat ik dan de afgelopen dagen wel beter had geslapen. Nee, in dit geval was het helaas alles er op en er aan en ik moet zeggen dat de gedachte daaraan me misselijk en woedend maakt.
quote:Sander0003 schreef op 12 oktober 2009 @ 18:06:

[...]

Even voor de duidelijkheid, dit was geen gevalletje zoenen. Niet dat zoenen valt goed te praten maar ik denk dat ik dan de afgelopen dagen wel beter had geslapen. Nee, in dit geval was het helaas alles er op en er aan en ik moet zeggen dat de gedachte daaraan me misselijk en woedend maakt.Maar wat is nu dan haar plan van aanpak ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren? Want die 'types' zullen nog vaak genoeg langskomen. Of gaan jullie nu op hoop van zegen verder?
Is het wel veilig gebeurd?

En het lijkt me inderdaad wel erg belangrijk dat je vriendin kan beloven dat het nooit meer gebeurt. Kan ze dat niet ("ik ben mezelf niet als ik een bepaald type man tegenkom" come on zeg, get a grip) dan lijkt het me einde verhaal.
Ik moet zeggen dat ik dat een lastig punt vind. Ik ben het zowel eens met Bianca40 als met Meds. Ze had het niet hoeven vertellen want ik had er echt geen weet van. Dan was zij de enige geweest die er onder had moeten lijden. Maar toch zie ik het als iets positiefs dat ze het verteld heeft. Ze wilde het perse vertellen voordat wij een volgende stap zouden maken en het drukte toch als een last op haar schouders. Ik denk nu al aan al de momenten die wij samen hadden terwijl zij meer wist en hoe langer ze gewacht zou hebben hoe erger dat zou worden. Er was ook een groot risico dat ik de relatie zou beëindigen en dat is eigenlijk ook wat ik van tevoren gezegd zou hebben. Maar ik zag in haar ogen dat ze het meende en ik moet haar weer gaan vertrouwen want anders is een relatie niets waard. Het kan iedereen gebeuren dat je verliefd wordt op iemand anders of dat je een bepaalde spanning signaleert in het bijzijn van iemand en wij hebben nu duidelijk afgesproken dat mocht dat ooit nog een keer gebeuren dat dat bespreekbaar moet zijn. Ik ben er zelf van overtuigd dat zoiets niet gebeurt als je er niet open voor staat maar zeg nooit nooit. Ik ga zelf regelmatig zonder haar op stap en ik heb ook in een andere plaats gestudeerd en er zijn meerdere keren geweest dat ik een bijzonder leuk iemand ontmoette wat zeker wel meer had kunnen worden. Maar iedere keer bedacht ik me heel goed dat ik er 100% zeker spijt van zou krijgen als ik door zou gaan en dat heb ik haar eergisteren ook verteld. Kortom, ik weet het niet zeker maar ze kwam dusdanig overtuigend over en ze is mij dusdanig veel waard dat ik het wel weer proberen. De toekomst zal het leren en hopelijk maak ik de juiste keuze.

Ik ben erg blij met dit forum trouwens, ik kan hier met niemand over praten en daarom ben ik blij dat ik hier (lekker anoniem) mijn verhaal kwijt kan. Super!
quote:Sander0003 schreef op 12 oktober 2009 @ 18:42:

Ik moet zeggen dat ik dat een lastig punt vind. Ik ben het zowel eens met Bianca40 als met Meds. Ze had het niet hoeven vertellen want ik had er echt geen weet van. Dan was zij de enige geweest die er onder had moeten lijden. Maar toch zie ik het als iets positiefs dat ze het verteld heeft. Ze wilde het perse vertellen voordat wij een volgende stap zouden maken en het drukte toch als een last op haar schouders. Ik denk nu al aan al de momenten die wij samen hadden terwijl zij meer wist en hoe langer ze gewacht zou hebben hoe erger dat zou worden. Er was ook een groot risico dat ik de relatie zou beëindigen en dat is eigenlijk ook wat ik van tevoren gezegd zou hebben. Maar ik zag in haar ogen dat ze het meende en ik moet haar weer gaan vertrouwen want anders is een relatie niets waard. Het kan iedereen gebeuren dat je verliefd wordt op iemand anders of dat je een bepaalde spanning signaleert in het bijzijn van iemand en wij hebben nu duidelijk afgesproken dat mocht dat ooit nog een keer gebeuren dat dat bespreekbaar moet zijn. Ik ben er zelf van overtuigd dat zoiets niet gebeurt als je er niet open voor staat maar zeg nooit nooit. Ik ga zelf regelmatig zonder har op stap en ik heb ook in een andere plaats gestudeerd en er zijn meerdere keren geweest dat ik een bijzonder leuk iemand ontmoette wat zeker wel meer had kunnen worden. Maar iedere keer bedacht ik me heel goed dat ik er 100% zeker spijt van zou krijgen als ik door zou gaan en dat heb ik haar eergisteren ook verteld. Kortom, ik weet het niet zeker maar ze kwam dusdanig overtuigend over en ze is mij dusdanig veel waard dat ik het wel weer proberen. De toekomst zal het leren en hopelijk maak ik de juiste keuze.

Ik ben erg blij met dit forum trouwens, ik kan hier met niemand over praten en daarom ben ik blij dat ik hier (lekker anoniem) mijn verhaal kwijt kan. Super!

Allereerst vind ik het echt heel rot voor je wat gebeurt is, vooral omdat je zelf zo niet in elkaar steekt. Dat siert je!

Kun je niet tijdelijk uit elkaar om rustig te kunnen nadenken? Ik kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is!
quote:Sander0003 schreef op 12 oktober 2009 @ 18:06:

[...]

Even voor de duidelijkheid, dit was geen gevalletje zoenen. Niet dat zoenen valt goed te praten maar ik denk dat ik dan de afgelopen dagen wel beter had geslapen. Nee, in dit geval was het helaas alles er op en er aan en ik moet zeggen dat de gedachte daaraan me misselijk en woedend maakt.

Klopt, sorry. Ik was toen in de war met een ander topic, waar het alleen om zoenen ging.

En als jij ervan overtuigd bent dat zij oprecht spijt heeft dan moet je daar ook gewoon vanuit gaan. Je bent duidelijk geweest naar haar, ze vindt jou en jullie relatie belangrijk genoeg om het aan je op te biechten (want anders had ze het zeker niet verteld) en ik denk dan ze in het vervolg wel tien keer na zal denken als ze nog eens in een dergelijke situatie terecht zal komen.
Ik ben het eens met Solange78.
Ik vind die twee jaar zwijgen ook net zo erg als het vreemdgaan zelf. Ook dat ze twee keer vreemd is gegaan met die collega zou ik niet verkroppen.

Een keer vreemdgaan en gelijk vertellen vind ik iets heel anders.

Als dit 'uitgepraat' is, blijven er nog vele jaren over waarin 'zulke types' zullen blijven opduiken. En over vijf jaar zit misschien de sleur er ook in bij jullie seksleven lijkt me.

Sterkte in elk geval.
quote:HansHier schreef op 12 oktober 2009 @ 19:40:

Ik vind die twee jaar zwijgen ook net zo erg als het vreemdgaan zelf. Ook dat ze twee keer vreemd is gegaan met die collega zou ik niet verkroppen.

Een keer vreemdgaan en gelijk vertellen vind ik iets heel anders.

Als dit 'uitgepraat' is, blijven er nog vele jaren over waarin 'zulke types' zullen blijven opduiken. En over vijf jaar zit misschien de sleur er ook in bij jullie seksleven lijkt me.

Sterkte in elk geval.

Goed om te weten dat ook mannen jaren kunnen doorpiekeren over iets wat jaren geleden gebeurd is

Maar toch... je moet er toch ooit een streep onder kunnen zetten. Verdient iemand die één (of in dit geval twee) keer in de fout is gegaan nooit geen kans meer op geluk? Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger? Mensen kunnen toch veranderen en leren van hun fouten? Als al je vroegere fouten je de rest van je leven zullen blijven achtervolgen dat kan de hele forumpopulatie geen relaties meer aangaan.
[quote]Solange78 schreef op 12 oktober 2009 @ 19:50:

[...]

Goed om te weten dat ook mannen jaren kunnen doorpiekeren over iets wat jaren geleden gebeurd is

Solange, Dit is toch een grapje of niet?
quote:Solange78 schreef op 12 oktober 2009 @ 19:50:

[...]

Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger? Mensen kunnen toch veranderen en leren van hun fouten? Als al je vroegere fouten je de rest van je leven zullen blijven achtervolgen dat kan de hele forumpopulatie geen relaties meer aangaan.Helemaal mee eens. Ik zeg ook niet dat 'het' weer gaat gebeuren. Ik bedoel meer dat juist dat het verzwijgen het vertrouwen meer heeft geschaadt dan het vreemdgaan zelf.
quote:HansHier schreef op 12 oktober 2009 @ 20:13:

[quote]Solange78 schreef op 12 oktober 2009 @ 19:50:

[...]

Solange, Dit is toch een grapje of niet?Maar natuurlijk! Ik krijg regelmatig de indruk dat mannen heel gemakkelijk over iets heen stappen waar vrouwen maanden over kunnen piekeren. Maar de onderwerpen die op deze pijler door mannen worden aangesneden leren me wel anders.
quote:HansHier schreef op 12 oktober 2009 @ 20:17:

[...]

Helemaal mee eens. Ik zeg ook niet dat 'het' weer gaat gebeuren. Ik bedoel meer dat juist dat het verzwijgen het vertrouwen meer heeft geschaadt dan het vreemdgaan zelf.Kan ik me voorstellen. Maar van de andere kant: beter nu dan op haar sterfbed. Ze heeft nu eenmaal een fout gemaakt, ze heeft nu eenmaal twee jaar gewacht om het te zeggen. Niks meer aan te doen. Dus als je er eerlijk over wilt zijn, beter nu dan nog langer wachten.
Ik moet zeggen dat de week nadat ik het hoorde niet echt makkelijk is geweest. Ik heb zo'n beetje iedere nacht slecht geslapen omdat er allemaal vragen en beelden in mijn hoofd spookten. Ik heb de hele week door al de vragen die ik had opgeschreven en ze uiteindelijk allemaal gesteld. Mijn vriendin heeft iedere vraag beantwoord en hoewel ik sommige dingen liever niet had geweten moet ik zeggen dat ik de afgelopen dagen wel beter slaap. Ik merk aan alles dat ze er heel erg veel spijt van heeft en ik heb het gevoel dat dit hoofdstuk langzaam kan gaan afsluiten. Ik loop nog wel steeds met het idee in mijn hoofd om deze man ooit een keer te gaan "spreken" maar ergens betwijfel ik ten zeerste of dit verstandig is.
Waarom zou je hem willen spreken dan? Wat zou je hem willen zeggen? Jouw vriendin was in deze de foute vrouw, zij is met hem naar bed geweest terwijl ze een relatie met jou had. Zij had nee moeten zeggen. Het had hem gesierd als hij de boot af had gehouden omdat zij gebonden was, maar het was haar verantwoordelijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven