Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
ja weet je waar je aan begin met een militair

ik wist het niet ,ik was verliefd en vond hem geweldig

maar nu 15 jaar later vindik hem nog steeds gewelig alleen defensie niet meer!

Afgelopen jaar bijvoorbeeld alleen al 2x7 weken dubai,4 weken thuis en daarna 5 weken engeland,geen vakantie samen en kind en alleen met je kind op vakantie te gaan heb je dan geen zin in wan tde lol is er al af

Je zal misschien denken wat klaagt ze nou andere zijn een half jaar van huis

oke ik mag misschien niet klagen maar dit gaat al 15 jaar zo ,elke keer plan je iets en dan kan het op het laatste moment niet door gaan want werk gaat voor en daar baal ik nu als een stekker van Ik wil op nr 1 komen en niet koningin en vaderland!!

en ik zit in maastricht en mijn fsmilie woont in amsterdam en hij wil niet verhuizen want een maastrichtenaar kun je niet verplaatsen maar nu is het mijn beurt!!!

wordt vervolgd
De enige zekerheid die je hebt bij defensie is dat niks zeker is zeggen we dan maar weer Lotus... :s
Hmm dat klopt inderdaad. Ze veranderen vaak plotseling van planning, gelukkig heb ik er zelf nog niet zo'n last van gehad met vakanties of iets dergelijks. Maar ik vrees dat zulke dingen nog wel gaan gebeuren!

Gister had ik het even gehad met vriendlief, hij is op oefening gegaan zonder mij bij te praten. En ik dacht, nou even proberen om de sterke vrouw van militair uit te hangen. Maar blijkbaar ben ik daar niet zo voor geschapen. Vind het maar een gek idee dat ik niet weet waar hij uithangt, en ik hoorde ook steeds niets! Dan heb ik liever dat ie zegt 'schat ik doe mijn mobiel nu uit, ik spreek je volgende week wel weer' dan dat het ineens over is. Maar ja misschien krijgen ze daar de kans niet voor? Tja die communicatie he..

Gelukkig vandaag ineens een kort mailtje gehad, toch fijn een klein tekentje!
En weet je, soms valt het wel mee, maar soms ook niet. Daar zit je dan, weer in je eentje (na 5 uitzendingen en talloze oefeningen), in een huis waar de verbouwing uitgelopen is en de verwarming kapot is, met de kinderen op een betonvloer. En hij is net weer 4 weken op oefening gegaan... Sorry schat, jij redt je wel.
Daar tegenover staan de oefentoelages en de VN toelage.
Geen bijzonderheden
mn vriend heeft een aantal jaar in het leger gezeten(tijdens dat bosnië gedoe) en in Duitsland gelegerd.

zint eer ge begint;-)
Hoi allemaal!

Mijn vriend zit ook bij defensie. Hij is kapitein bij de landmacht. Hij is momenteel op oefening voor drie weken.. Wat een gemis, maar het hoort erbij! Gelukkig hoeft hij niet zo vaak weg, maar ik blijf het moeilijk vinden als hij een paar weken weg is. Ik heb gelukkig nog geen uitzending meegemaakt, en die zit er voorlopig ook niet aan te komen!

Mijn leven met een militair? Fijn, leuk en lief haha. We zijn allebei een beetje dominant, en dat kan nog wel eens botsen.. maar verder zijn we gek van elkaar. Af en toe, wanneer die mij iets uitlegt, wil hij nog wel eens in zijn rol zitten.. maar daar spreek ik hem dan op aan. Hij is tenslotte niet op zijn werk Eigenlijk ervaar ik mijn relatie met een militair als goed. Er zijn minpuntjes, maar eigenlijk alleen maar het feit dat hij soms op oefening is en ik hem dan ontzettend mis. Gelukkig is dat wederzijds en heft het aan-elkaar-denken, de smsjes, de korte belletjes ook wel iets speciaals Gelukkig weet ik ook altijd waar hij heen gaat. Maar goed, dat is natuurlijk ook omdat hij het vaak regelt en dus weet waár hij uithangt.

@ Honoloeloe: Ik snap dat je het vervelend vind als je niet weet waar je mannetje uithangt. Ik heb dat ook eens gehad, toen mijn vriend in de opleiding zat voor de rode baret. Dat is een heel vreemd idee!!

Leuk zo'n topic! Hopelijk wordt er nog veel meer gebabbeld :P

Groetjes!
quote:pixel schreef op 02 oktober 2009 @ 16:41:

En weet je, soms valt het wel mee, maar soms ook niet. Daar zit je dan, weer in je eentje (na 5 uitzendingen en talloze oefeningen), in een huis waar de verbouwing uitgelopen is en de verwarming kapot is, met de kinderen op een betonvloer. En hij is net weer 4 weken op oefening gegaan... Sorry schat, jij redt je wel.Ik ben dan nog blij dat ik geen kinderen heb.. Het idee dat mijn mannetje weg is voor lange tijd en en hij de kinderen dan ook achterlaat, vind ik niet prettig. Het hoort bij zijn werk. En ik ben trots op hem voor wat hij heeft bereikt en doet. Toch ben ik blij als hij straks een functie heeft met wat minder oefeningen e.d. Dat heeft hij nu al wel, maar straks wordt het écht amper op oefening.. Ach ja.. straks.. dat duurt nog wel vijf jaar haha! Dan hebben we toch wel ons eerste kind Ach, het is afwachten! Ik hou van hem. En hij heeft het naar zijn zin. Wat is drie weken? Het is uiteindelijk zo voorbij... Maar als je hem mist.. gaat de tijd toch wat langzamer....
Wie heeft nog zin om mee te schrijven met dit topic? Ik vond het een leuk topic! Maar het is al een weekje stil.....
Ik snap niet dat sommige mensen een relatie met een militair willen beginnen... Het lijkt mij echt heel moeilijk..

Mijn zwager zit bij de luchtmacht, zijn vrouw (mijn zus) heeft het er vaak moeilijk mee, hij is dan ook heel weinig thuis.
Je neemt geen relatie met een militair.. maar met een persoon.
Carla: Je zus blijft niet voor niets bij hem, dus het zal wel een superleuke kerel zijn! ;)

Natuurlijk is de tijd dat ze weg zijn een groot nadeel, maar hoeveel zakenmannen zijn er wel niet die alleen maar thuis slapen, 's ochtend voor 7uur al weg zijn en pas na 11'en 's avonds thuis komen? Als mijn vriend thuis is, is hij er ook echt en krijg ik alle aandacht die ik doordeweeks moet missen. Dat doen die mannen lang niet altijd...

Elk beroep heeft wel zo zijn nadelen.
Mee eens, Arqwyn. Nu hebben sommige vrouwen het een stuk zwaarder dan ik hoor, met een man als militair. Want Arwyn, ik zie dat jouw vriend de KMA doet en hij dus doordeweeks niet thuis is... Dat zou ik wel erg vinden, maar ach.. Als je iets niet kent, kun je er ook niet aan wennen! :-)

Mijn vriend vertrekt doordeweeks om half 8 en is om vijf uur weer thuis... Wat een luxe Hij is nu wel voor drie weken weg.. Maar bellen en smsen doet hij regelmatig, dus dat maakt het gemis wat minder..
Ohh, ik zou bijna jaloers worden!! ;)

De eerste weken vond ik het ook erg zwaar, vooral omdat we toen ook erg weinig contact hadden..

Inmiddels ben ik er al meer aan gewend. Doordeweeks doe ik gewoon lekker m'n eigen ding. Soms baal ik op woensdag/donderdagavond wel even, maar ja. De vrijdag en het weekend zijn altijd heerlijk!

Heb al helemaal zin in februari. Dan gaat-ie naar Ede en komt hij hopelijk wel eens thuis doordeweeks Hoewel dat ook wel erg wennen zou zijn, want dan moet ik daar wel rekening mee houden en niets plannen, haha.
Ik snap dat het lastig is.. maar je moet er rekening mee houden dat hij, als hij de KMA heeft afgerond, het nog drukker gaat krijgen.. Veel oefeningen in het begin.. Gelukkig heeft mijn lief een rustigere functie nu en hoeft hij niet veel weg.. maar toen wij nog niets hadden was hij twee weken in de maand weg. Nu ligt het er natuurlijk wel aan welke functie jouw vriend krijgt en in welke richting. Mijne zit bij de infanterie, dus die zijn regelmatig op oefening...

Ach ja.. Het leven met een militair valt best mee. En wat ik eerder al zei: Je kiest niet voor de militair, je kiest voor de persoon En nu moet ik wel zeggen dat ik militairen altijd al heel aantrekkelijk heb gevonden.. Ze hebben gewoon iets Maar merendeel is niet te vertrouwen, dus dat is het minpunt
Haha, ik heb dus juist nooit iets met militairen gehad! Wij hebben hier ook een kazerne (vooral luchtmobielers) dus ik zag ze geregeld in de trein/stad en ze keken altijd op zo'n manier.. Heel verwaand en alsof ze elk meisje konden krijgen dat ze maar aankeken.. Brr!! Daar kan ik dus echt niet tegen.

Mijn vriend was dan ook nog geen militair toen ik hem leerde kennen, haha. En inmiddels weet ik ook wel beter natuurlijk ;)

Het zal de eerste tijd ook nog wel even 'zwaar' worden ja. Gelukkig is hij geen infanterist, maar verbindelaar, dus dat scheelt al een beetje. Ach, ik wacht het maar gewoon af. Als ik het leuk blijf vinden, ben ik nog 4 jaar aan het studeren dus ben ik ook nog wel even bezig gelukkig
Vaak zijn ze ook arrogant en verwaand.. maar goed.. dat is altijd wat mij aantrok in mannen (slecht he..) Ik viel ook altijd op foute mannen.. Pff.. Wat bezielde me?

Maar toen kwam ik mijn liefje tegen. En hij is juist niet verwaand en arrogant, maar hij is een eerlijke en trouwe militair en doet zich niet stoer voor omdat hij toevallig in het leger zit. Heel fijn dus. Al voelt ie zich stiekem wel stoer hoor want dat merk ik soms wel.. en daar plaag ik hem dan lekker weer mee.........

Nou moet ik zeggen.. Er zit een heel groot verschil tussen soldaten/korporalen en officieren.. Het is niet mijn bedoeling om nu een strijd aan te gaan met de vriendinnen van soldaten/korporalen.. :-) Dus vergeef me. Ik spreek natuurlijk ook niet over ALLEMAAL. :-)
Vooral als het gaat om de vrijgezelle versie, heb je denk ik wel een beetje gelijk ;)
Haha, Arwyn, ik herkende heel erg wat jij 'vroeger' van militairen vond! Dat vond ik nl. ook. Patsertjes die kickten op hun uniform en dachten dat ze elk meisje wel konden krijgen. Mijn vriendje was toen ik hem leerde kennen het eerste jaar ook geen militair, en ik vond hem ook helemaal niet het 'type' militair zoals ik het in mn hoofd had! Maar ik heb mn beeld een beetje bij moeten stellen, want zijn collega's zijn ook niet van die patsertjes.

Verder, Vlindertje, ik ben het helemaal eens met jouw uitspraak; je hebt een relatie met een persoon, niet met een militair. Dit is nou eenmaal zijn werk, maar hij huppelt als hij thuis is heus niet meer rond in zijn uniform ofzo.

Wat betreft het 'weg-zijn' vind ik het erg meevallen. Vooral sinds hij klaar is met zijn opleiding istie erg veel thuis. IN de periode vóór zijn uitzending was hij iets vaker weg, maar nog veel weken gewoon na 5u thuis, en dit was dan zogenaamd de drukste periode!

Bovendien zijn er idd bijv. zakenmannen die veel meer van huis zijn of weekjes naar het buitenland moeten.

Mijn schatje is nu alweer 10 weken op uitzending, we zitten dus op de helft! Tot nu toe gaat het erg snel en heel goed!

Ik doe heel veel leuke dingen en we spreken elkaar als hij op het Kamp is echt elke dag. MSN'en en bellen! Dat is leuk, want dan kun je meteen weer even compenseren voor de tijden dat hij buiten de poort is en niet kan bellen. Maar dat went vanzelf ook, dat je hem dan bijv. 10 dagen niet spreekt.

Nu gaat het dus heel goed, maar toen hij nog in de opleiding zat en ik hem alleen in het weekend zag vond ik het wel lastiger.

Mn vriend wil, nu hij deze uitzending zo meemaakt, echt nooit meer op uitzending. Hij vond het afscheid te heftig en mist mij en zijn leven hier heel erg. Hij blijft na de uitzending dus nog bij Defensie met een flexibel contract, zodra er een uitzending op de planning staat neemt hij ontslag en gaat bij de Kmar of politie werken oid. Een fijne gedachte, ook al valt de uitzending tot nu toe heel erg mee.
quote:Arwyn schreef op 09 oktober 2009 @ 21:10:

Vooral als het gaat om de vrijgezelle versie, heb je denk ik wel een beetje gelijk ;)Vooral ook de relatie-versie Maar natuurlijk niet bij jou en mij en de andere meiden p het forum :-)
Fluffiej, wat is de functie van jouw vriend?

Tsja, de uitzending. Ik kijk er enorm tegen op.. mijn vriend ook hoor. Hij verwacht dat hij in 2011 weer moet. Waarheen is dan de vraag, want als het goed is zijn ze dan weg uit Uruzgan.. Ach ja, we zien het wel. Uiteindelijk gaat de tijd ook echt wel snel. Maar ik vind de drie weken dat hij nu weg is al lang.. Maar goed.. dat ben ik Ik kan niet goed zonder mijn schatje, haha. Maar het is heerlijk om zijn stem te horen..

Hij is alleen nu in het bos dus heeft zijnj telefoon niet mee.. dus nu spreek ik hem morgen pas weer. Jammer! Haha!

Fluffiej, succes nog de laatste weken. Fijn als je hem weer in je armen kan sluiten!
Hihi, Fluffiej, dat heb ik dus ook ;)

Ik vond mijn vriend ook echt geen militair! Toen die het er na een jaar voor het eerste over had, nam ik dat ook echt niet serieus. Zijn broertje zit al jaren in het leger en kan niet wachten tot hij ander werk vindt, dus dacht dat dat wel wat invloed zou hebben ;) Nou, niet dus! Maar inderdaad, nu hij begonnen is heb ik mijn beeld ook wel een beetje bij moeten stellen. Hoewel ik moet zeggen dat in zijn peloton echt wel patsers zitten! Vooral een jongen die al jaren in dienst zit, haha.

Wat fijn dat je nu in het ritme zit dat hij weg is Ik hoor altijd dat de eerste en de laatste weken het ergst zijn, omdat je eerst erg moet wennen en dan heel erg aan het aftellen bent. Daartussenin vind je dan ook wel weer je ritme denk ik. Alleen de weekend lijken me echt niet leuk, omdat vriendinnen hier allemaal ook een vriend hebben en in het weekend altijd bij hem willen zijn.. :S Weekenden dat m'n vriend moet blijven, moet ik dus ook echt weken van tevoren al plannen maken zeg maar, op de dag zelf lukt nooit. Dat is dan wel weer jammer, maar ja.. Een uitzending zal hier nog wel een tijdje duren!

Zeker stiekem wel fijn om te horen dat-ie hierna niet meer op uitzending wil, hihi. Dat vind ik wel het grote nadeel van het hele militair zijn..

Vlindertjee: Je bent niet de enige die dat niet goed kan hoor ;)

Wel leuke plannen voor vanavond? Morgen spreek je hem weer!!
Vlindertje, mijn schatje zit bij de Luchtmobiele Brigade, infanterie. De echte actie dus haha ;)

Ik keek ook heel erg tegen de uitzending op. Ben vaak bang geweest dat er iets zou gebeuren en hoe veel ik hem zou gaan missen. Brrr, vreselijk. Maar op de een of andere manier ging er een knop om toen hij weg was. Een soort 'overlevingsknopje' ofzo misschien. Ik heb het er nog niet moeilijk mee gehad iig, op sommige momenten mis ik hem wel natuurlijk en wil ik dat ik met m kan knuffelen enz! Het zou inderdaad heerlijk zijn als ik hem weer in mn armen kan sluiten =).

Is dit de eerste uitzending die je meemaakt Vlindertje?

Jouw ventje is ook infanterist toch?
Gaan jullie wel naar de Thuisfrontdagen als je partner in het uitzendgebied zit?

Is best leuk.
Geen bijzonderheden
Als hij op uitzending gaat, dan is dat de eerste keer ja. Mijn vriend zit ook bij luchtmobiel en inderdaad ook infanterist. Hij is kapitein.

Ja, een uitzending lijkt me gewoon spannend en te lang.. maar aan de andere kant: het is zijn werk.. hier doet hij het voor. En dat is prima.

Maar goed, het blijft een stom vooruitzicht om elkaar zo lang te moeten missen! We hebben net een huis gekocht, dus we zitten nu in een heel drukke, maar leuke fase. Daarom vind ik het ook jammer dat hij nu weg is.. We missen 3 weken voorpret samen haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven