Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
@ Suuzepuus, 6 mnd is inderdaag lang de mijne is 4 mnd weg maar moet je zeggen dat de eerste maanden best snel gingen, dat we konden skypen scheelt wel een hoop. Ik weet niet waar je vriend heen gaat en of dat mogelijk is maar ik zelf vond het erg fijn. Zo snel als de eerste maanden gingen zo langzaam gaan nu de laatste 2 weken, pff nog 10 dagen ik zit echt af te tellen.

@Dapperedoda, goed zeg dat je het bij je vriend hebt aangegeven en helemaal mooi dat hij het ook erkent kunnen jullie er dus wat mee gaan doen!

Pfff nog 10, nog 10 nog 10!!!! ik word af en toe gek van mezelf heb t in mn hoofd gehaald dat ik nog een grote schoonmaak wil doen voor hij komt, slaat nergens op want hoop dat ie daar natuurlijk helemaal geen oog voor heeft haha aan de andere kant is het misschien wel even afleiding.

Knuf
hihi ik denk dat ie het idd niet hoop op zijn prioriteitenlijstje heeft staan, maar alles voor de afleiding toch? FIjn dat je vent weer terug komt Selectief!

......

Ingewikkeld maar misschien herkent iemand het wel. Zo ja, hoe heb je het samen opgelost? (sorry voor mijn warrige verhaal...)
anoniem_131639 wijzigde dit bericht op 12-11-2011 21:32
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Ik ben met een militair gegaan. Dit heeft voor mij niet gewerkt. Ik ben een heel aanhankelijk typ en ik vond hem missen en er niet bij kunnen zo vreselijk dat ik besloot om me niet meer te laten kwellen. hij ging er namelijk echt voor en dat vergde voor mij te veel. Was een erg vreemde keuze omdat ik wel gek op hem was.
Hee hee..!!

Ik ben er weer :D ! Even heerlijk uitgerust in de zon..

hoe is het met jullie? Ik lees dat het wat minder gaat bij je dapperedoda? Zijn jullie er al een beetje uit..? Ik hoop in ieder geval dat het goed komt. Maar vind je dat jullie elkaar te weinig zien door het varen of zien/spreken jullie elkaar daar buiten ook te weinig. Ik vind namelijk ook dat ik mijn vriendje te weinig spreek/zie maar ja weet ook dat dit zijn baan is, dus kan het hem niet echt kwalijk nemen..en bovendien als hij er wel is, dan hebben we het gewoon leuk samen en dan is dat ook weer snel vergeten. Wel vind ik het soms jammer dat hij niet vaker mailt.. maar goed dit kan ik hem misschien ook niet kwalijk nemen vanwege de drukte op het werk..maar misschien bedoel jij het anders..?

Wij hebben hier ook weer een heel gedoe, vriend weg bij zijn vader en is nu met spoed op zoek naar een nieuw huis. Daarnaast moet hij maandag alweer varen voor 6 week, dus het is een beetje haasten met alles. Heb nog niet echt de tijd gehad om te bedenken dat hij maandag vertrekt voor 1,5 maand.. dat komt pas als hij weg is vrees ik en dan ben ik weer even van de kaart.. zucht!

En Suuzepuus, echt respect hoor 6 maand is inderdaad lang..! Ik moet er nu even niet aan denken, maar gelukkig staat zon lange reis nog niet in het vooruit zicht.. ik hoop dat je de tijd goed doorkomt.. dagen volplannen met van alles en nog wat..maar ik weet, het blijft moeilijk..denk maar aan de tijd dat hij weer terug is, dat wordt vast een heel mooi moment!!

@ boomstam, ik ben ook een heel aanhankelijk type en kan mijn vriend ook eigenlijk niet missen. Als mijn vriend niet zelf kwam met dat hij wou stoppen, weet ik ook niet of ik het vol had gehouden, hoe zielsveel ik ook van hem houd. Gelukkig hoef ik die keuze niet te maken en heeft mijn vriend zelf al besloten om weg te gaan, nu is het nog 1,5 jaar volhouden op deze manier! En dat gaat zeker lukken
...........
anoniem_131639 wijzigde dit bericht op 12-11-2011 21:33
% gewijzigd
Okee ja ik begrijp het wel inderdaad. Lijkt me wel een lastige situatie.. maar aan de andere kant, zijn de problemen die hij heeft of iig waardoor hij niet goed in zijn vel zit van langere duur? Bedoel, is het oplosbaar of niet, en kan jij hem daarbij helpen..? En daarnaast, heb je nooit met hem kunnen communiceren of is het nu vanwege zijn situatie zo geworden.. denk dat dat wel mee speelt. Als hij nu vanwege zijn situatie moeilijk communiceert, kan je denken dat het nog wel weer 'bijtrekt'?

Moet je vriend binnenkort nog weer varen? of is hij nu aan het varen..?Misschien heeft het ook te maken met dat jij op t moment even werkloos bent.[. of ben je alweer aan het werk? ] dat je juist nu behoefte hebt aan een beetje diepgang..

Ik hoop echt voor jullie dat er weer betere tijden aan komen..kan me goed voorstellen dat het nu even klote is..! En ik neem aan dat jij het liefste ook ziet dat jullie bij elkaar blijven toch?
Hoi allemaal!

Nog 6 nachtjes slapen en dan is mn lief weer bij me!! kan niet wachten en hij ook niet! Vind het ook wel heel erg spannend omdat we natuurlijk net verliefd waren toen hij weg moest...

@ Dapperedoda wat een rotige situatie zeg ik hoop dat jullie eruit komen...

@ SharryK lekker bijgetankt? en nog even genoten samen? rottig vooruitzicht lijkt me dat hij maandag alweer weg moet :(

Knuf Selectieflief
Pfff daperedoda. Succes en sterkte, niet fijn deze situatie.

Hier gaat het goed en vriendlief vermaakt zich ook goed gelukkig. het is fijn om zijn opgewekte stem te horen!! morgen weer een pakketje in elkaar flansen voor hem dat is wel leuk maar vind het wel moeilijk om leuke dingetjes voor hem te kopen! ik heb bijna al het verzamelde spul in 1 keer verzonden hiihi komt wel goed hoor maar iemand npog ideen? het is bijna tijd om een scheurkalender op te sturen. maar eigenlijk wil ik dat pas doen als ik de thuiskomst datum weet. dan kan ik de kalender volkalken met van alles en nog wat!! (deze week; droge worst, , snoepjes die hij lekker vindt, panorama, is de playboy met Britt al uit?? zo ja... die... en verder wat gevraagde dingetjes... en natuurlijk een kaartje/ briefje van mij...)
Lieve dames, als eerste een aplaus voor onszelf! We moeten er maar mee dealen zeg! Heb bij toeval dit topic ontdekt, en vond t erg interessant om te lezen. Ook ik heb een relatie met een militair.Helaas door eerder relatie en nare ervaringen met mannen kan ik het er echt wel moeilijk mee hebben als mn lief weg is. Het is niet meer zoals toen ik ooit eens in een eerdere relatie lang alleen was omdat ex op zee voer, want toen huilde ik volgens mij veel meer. Nu heb ik niet echt huilbuien. Soms wel als ik m net heb weggebracht op de trein ofzo. Mijn leven is leuk zat om mezelf even tijdelijk alleen te vermaken. Aan het begin van onze relatie vond ik de tijd die we zonder elkaar waren erg moeilijk. Terwijl ik dacht van nou ik heb t al eens eerder meegemaakt, toen was t lastig maar nu zal ik er wel beter mee om kunnen gaan. Nou dat viel dus wel tegen. Allebei denken we dat dit komt omdat ik toen nog niet die goede basis had zoals we dat nu hebben. We wonen inmiddels samen en dat scheelt ook. Zijn huis is nu ook mijn huis. En ja ik kan nu eens mn favo programma's zien, of als ik aan t hobby-en ben de rotzooi laten liggen. Ook vindt ik het niet heel erg om alleen in bed te stappen, bedoel ik ga niet liggen piekeren of ben niet bang voor inbrekers ofzo.

Feit blijft dat ik het nooit helemaal leuk zou vinden. Mijn broertje zit bij de reserve en ik heb zelf ook gesolliciteerd een paar jaar terug bij t leger, maar nu weet ik er nog meer van. Het is een mooie, maar bijzondere wereld. Het doet mij pijn dat er zoveel wordt vreemdgegaan. En ja vakken met een jasje hebben meer de naam, echter kan er overal vreemd gegaan worden. Werk zelf in de zorg, nou daar komt t ook vast voor! Het is alleen dat je geen zicht op elkaar hebt als je niet samen bent. Begrijp me niet verkeerd, er hoeft geen minuut tot minuut verslag te zijn als je samen bent, maar het heeft met vertrouwen enzo te maken. Ik denk dat als je,zoals ik, nare ervaringen hebt gehad, je altijd soort van achterdochtig blijft. Dat heeft dan niet zozeer met de liefde van je leven te maken,maar meer met jezelf. Ik herken dat ook van mezelf, en doe mn best daar mee te dealen. En dat lukt best goed. Soms ook niet echter....en dan voel ik me kut, en schuldig dat ik het hem niet makkelijk maak (als ik zeg dat ik t moeilijk vindt). Wat mooi is, ik las ergens in dit topic dat als je zelfstandig en onafhankelijk bent als partner zijnde, dat het dan niet zo is dat je niet boos, verdrietig, opstandig mag zijn zo af en toe. Dus ja daar hou ik me maar aan vast. Wat ik wel eens zou willen weten van jullie, ik lees allemaal van Yes, dan komt hij weer thuis. Nou bij mij is dat ook zo hoor, haha, maar ik sluit me soms op een of andere manier zo af, dat het me niet lukt soms om direct als ik m zie helemaal blij en vrolijk te zijn....Klinkt vast raar, oordeel dan ook niet te snel als je dit leest....Maar weet t ff niet goed uit te leggen. Mijn lief is nu een tijdje alleen in t weekend vooral thuis, en de eerste keer was t niet echt een succes, hadden we wel paar uurtjes nodig dat ik was bij gedraaid van mijn dwarsigheid. Afgelopen vrijdag ging t al beter, en ja ik hoop dat t aankomende vrijdag nog beter gaat. Al moet ik nu eerlijk zeggen dat ik het muurtje weer zo hoog heb opgetrokken dat ik zoiets heb van damn, heel de week zie ik je niet en dan mag en moet ik weer vrolijk klaar staan. Snappen jullie hoe ik t bedoel? Zo van ik heb t hier de hele tijd alleen gerooid....De puzzelstukjes moeten in elkaar vallen. Misschien is t toch iets van dat het nu door de weeks wel goed gaat met me en met t afscheid, dat het rot gevoel er dan toch ff uit moet. Vind mezelf echt wel af en toe drakerig, al ga ik morgen bijvoorbeeld wel lekker het huisje aan kant maken en lekker eten kopen voor vrijdag om t gezellig te maken...want je mist elkaar toch. Pffft vrouwen, waarom zit ik zo lastig in mekaar.

Heb ff mn hart gelucht hoor, dank voor het lezen, ik weet niet of ik veel hier zal komen kijken, maar iedereen wil ik heel veel kracht en sterkte wensen en kom, laten we proosten op onze liefdes, op eerlijkheid naar elkaar en een gelukkig&mooi liefdesleven!
@selectlieflief, jaa zeker even heerlijk bijgetankt. Lekker in het zonnetje aan het strand gelegen en verder nog wat leuke excursies. Soms zat ik wel een beetje te veel met mijn hoofd thuis, omdat mn vriend natuurlijk net een paar dagen weer thuis pas.. ! Nu is er een heel gedoe en zit hij even niet lekker in zijn vel, dus vind het inderdaad niet zo heel fijn om hem dan weer te laten gaan voor 6 week. Gelukkig heb ik het heel druk met mn studie, alleen de zondagen zijn kut :P

Wel super dat jou vriend weer thuis komt! Hoe lang ook alweer weggeweest? Ik vind het altijd een super moment als je elkaar weer in de armen sluit. IK weet hoe moeilijk het is als je net verliefd was en hij weg moet.. maar jullie hebben het doorstaan!!:)

@ teigetje, ik herken mezelf niet in wat je zegt ,maar kan het enerzijds wel begrijpen. Ik denk alleen dat je het misschien niet helemaal goed ziet; je zegt 'heel de week zie ik je niet en dan moet ik weer damn vrolijk zijn'. Ik denk dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn, het lijkt me dat je gewoon blij bent als je vriend weer thuis is toch? Tuurlijk hoef je niet springend en juichend klaar te staan als hij thuis komt, anderzijds is jouw dwarsigheid weer het anderste uiterste denk ik. Bedenk je dat jij niet per se enorm vrolijk hoeft te zijn als hij thuis komt, en daarnaast wat voel je als hij thuis komt.. ben je dan niet blij dat hij weer thuis is? Ik voel me altijd helemaal gelukkig als mijn vriend weer thuis komt, maar dat komt misschien omdat we elkaar alleen in t weekend zien op dit moment.

En dapperedoda, hoe gaat het nu met jou?

Liefs!
@Teigetje, ik herken het hoor wat je zegt over blij en vrolijk moeten klaarstaan als ie er weer is. Ik heb daar ook last van. En vraag me elke keer weer af of het nu makkelijker gaat worden of juist moeilijker om er aan te wennen. We zullen het wel merken.

...........

Het liefste wil ik natuurlijk samen met hem door, maar niet ten koste van mijn eigen levensgeluk. Dat is het belangrijkste, tenslotte heb ik er maar ééntje van mezelf dus daar moet ik extra zuinig op zijn, ik moet er nog mijn hele leven mee doen!
anoniem_131639 wijzigde dit bericht op 12-11-2011 21:33
% gewijzigd
haha, bijna gelijk gereageerd, toeval!!

@ dapperedoda, okee klinkt lastig inderdaad. Hij loopt nu alweer bij iemand voor begeleiding toch? Hopen dat die er wat mee kan.. en hij wat opener wordt zowel voor zichzelf als voor jou!

Lijkt me wel heel erg lastig om op dit moment niet met hem door te gaan voor je, maar hoe lang mag het allemaal nog gaan duren dan jou? Want denk dat dit probleem misschien niet 1-2-3 opgelost is, als je hem de tijd ervoor geeft denk ik dat het nog best een paar weken/maanden gaat duren? Maar je hebt gelijk, je moet zuinig zijn op jezelf. Al denk ik dat je er wel voor hem moet zijn op dit moment, ik begrijp je dat het lastig is, maar wie weet ben je er ook wel gewoon voor hem. Sterkte ermee!!
.....
anoniem_131639 wijzigde dit bericht op 12-11-2011 21:34
% gewijzigd
Hoi allemaal,

Wat een verhalen. Ik heb sinds vorige week zaterdag wat met een jongen, heeeeel kort dus, maar was in 1 x raak. Was een date met een jongen van internet, en had het ook niet zo verwacht, maar ik keek hem aan en ik dacht wow. Zelfde van zijn kant. Heb hem de dag erna weer gezien, vorige week de hele week behalve maandag en dinsdag, en afgelopen weekend ook. Hij heeft een dochter van 3, en we zijn zo zeker van elkaar, die heb ik ook al ontmoet. Ik weet hoe snel dat klinkt, maar het is zo mooi en vertrouwd, hij is het gewoon. En hij is net zo gek met mij. Maar, nu is ie vanaf vandaag 4 weken op oefening naar duitsland. Volgend weekend is ie thuis, en dan weer 2 weken niet. In die weekenden heeft ie zn dochter ook, en ik wil daar niet direct het hele weekend zijn, ze moet ook alleen-tijd met papa hebben. Maar dit is wel klote. Ik ken hem net. En dan moet ie bijna direct al zolang en veel weg. Heb hiervoor een niet zo'n fijne relatie gehad, ben er erg onzeker door geworden, en nu ben ik dan ook ineens bang en onzeker van daarlijk vindt ie me niet meer leuk genoeg als ie er weer is, enz. Hoe stom ook, het gaat dan wel door mn hoofd heen.

Als het goed is hoeft ie niet meer op uitzending. In 2014 loopt zijn contract af, hij is nu al bezig met solliciteren in de burger, en eerlijk gezegd hoop ik dat ie daar snel wat in vindt. Ook voor hem zelf. Als hij naar afghanistan zou moeten of zou ik echt bang worden dat ie daar een trauma aan zou over houden.

Ik heb jullie posts gelezen, en ik vind het knap hoe jullie er mee om gaan. Komt dat met de tijd? Dat je er vanzelf mee om leert gaan?
Geen idee, wat betreft je laatste opmerking. Ik doe eigenlijk gewoon maar wat en hoop dat het werkt! Leuk dat je erbij bent gekomen!
Hee hee,

Welkom, en inderdaad gezellig dat je mee komt kletsen!

Ik had precies hetzelfde met mijn vriend toen we elkaar net leerden kennen moest hij ook steeds weg.

Het antwoord op je laatste vragen is denk ik per persoon verschillend. Ik heb nu een aantal reizen van mijn vriend meegemaakt, lange en korte reizen, maar kan nog steeds niet echt zeggen dat ik er 'goed' mee om kan gaan. Ik voel me nog steeds niet fijn als hij weg is en kan mijn draai niet vinden, ook al heb ik genoeg te doen. Natuurlijk loopt het wel weer na een aantal weken, maar toch leef ik steeds naar het moment van het weerzien toe. Ik heb dan ook het gevoel dat ik niet echt van mijn tijd 'nu' kan genieten, als je begrijpt wat ik bedoel. 'Maar goed, mijn vriend hoeft niet zo heel lang meer [2013], dus daar kijk ik erg naar uit! Je vriend moet dan toch nog wel tot 2014 in dienst blijven? Of mag ie er eerder uit?

liefs
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties .

Dapperedoda, als ik het goed lees hebben jij en je vriend het niet makkelijk nu. Knuffel voor jou, ik hoop dat hij en er mee om kan gaan, en daarnaast ook genoeg in jullie relatie kan steken. Wil hij ook ergens over praten? Of klapt hij dicht? En zijn het problemen met zichzelf waar hij last van heeft, of heeft ie rot dingen mee gemaakt?

SharryK, ik denk dat ik wat dat betreft een beetje hetzelfde ben. Ik wil niet afhankelijk zijn van wanneer hij weg is, hoe ik me dan voel. Maar dat is dan denk ik in de praktijk wel waar het op neer komt. Wat dat betreft ben ik blij dat hij dit niet voor altijd blijft doen, hoe egoistisch het misschien ook klinkt.

Voordat hij te horen kreeg dat zijn contract af liep, hebben ze hem een plaats hogerop beloofd, als korporaal. Hij is nu altijd al aan het werk als veel collega's al naar huis zijn of het weekend vrij zijn, hij is vaak plaatsvervangend leidinggevende. Het lijkt me dat dat alleen maar meer wordt als hij korporaal is. Eerst zou daar geen sprake meer van zijn, maar nu hebben ze het er wel weer over.

In juni moet ie 4 weken naar zuid-afrika. Ik hoopte, en hoop:p, dat het daar bij zou blijven qua langere periodes weg. Maar goed, we gaan het zien. Als hij niet zo leuk en ik niet zoveel voor hem voelde, was dit een reden geweest om geen relatie te beginnen met hem. Met een militair bedoel ik. Ik vind het nu al best lastig. We zijn net bij elkaar, en nu al is ie 4 weken weg. En niet gewoon een reis die hij al had gepland, het is zn werk en dit zal nog vaker voor gaan komen. En als je dan pech hebt is 4 weken nog maar kort, voor als ie een keer langer weg moet. Volgens hem zelf komen er geen uitzendingen meer door al de bezuinigingen bij defensie. Hoop dat ie gelijk heeft.
Hoi allemaal, ik lees de laatste tijd af en toe wel eens mee. Mijn vriend werkt sinds kort ook voor defensie en ik moet er nog heel erg aan wennen! Zie hem nu (na eerder bijna elke dag) alleen in de weekenden, en heel binnenkort weer 5 weken helemaal niet, ik kan dr echt van balen. Maar t is erg goed om de berichten hier te lezen, dat je niet de enige bent. We hebben 2,5 jaar een relatie waarvan er de eerste 1,5 jaar geen sprake van defensie was, maar toen een baan vinden erg lastig bleek wou hij het toch proberen.. Was dus wel even janken toen bleek dat het echt doorging! Maar hij doet nu iets wat hij echt leuk vindt en wil en dat vind ik echt super voor hem!! Maar ik vind er zelf nog zo weinig aan, ben erg benieuwd, we zullen wel zien hoe het loopt denk ik steeds.. Wat ik wel wil zeggen is dat ik het echt knap vindt van jullie! Steeds als ik de berichten lees denk ik dat weer.. Nou ben ik dat even kwijt!
Owkeej ik begin nu onrustig te worden(nog 4 nachtjes slapen) en opeens moet van alles...

Heb t huis op de kop want ik moet en zal schoonmaken, ben snipverkouden , en gisteren heeft de kapster mn haar verknalt GRRRRR owjah maandag begint mn tentamenweek ook nog!

Effe een spreuk die ik tegenkwam en mooi vind:

Distance is irrelevant when two hearts are joined
Fijn dat je vriend over 4 nachtjes terug komt.. :-) heerlijk!

Mijn vriend vertrekt maandag voor 6 weken.. en heb het er best wel heel erg moeilijk mee..! Wil gewoon dat de tijd snel gaat en dat ik ook nog een beetje kan genieten van mijn leven als hij er niet is en niet continue er aan hoef te denken.. maar ja weet nu al dat dat lastig wordt. Ik ben hier ook niet geschikt voor om steeds 'afscheid' te nemen .. bah zie er nu al als een berg tegen op om maandag weer afscheid te nemen en dan over 6 weken is het allemaal weer helemaal spannend en nieuw. Ene kant super fijn dat je weer helemaal verliefd bent, maar aan de andere kant voelt het ook alsof je elkaar weer opnieuw moet ontdekken ofzo, gewoon weer even wennen als je samen bent.. gewoon even kut hier dus!
Pff ik word met het uur zieker, geen stem meer snotneus koppijn, en heb morgen tentamen! snif snik snik snik nog tips iemand??

@SharryK inderdaad super rot om nu alweer afscheid te moeten nemen.. veel sterkte alvast!.. Over dat wennen aan elkaar kan ik nog niet meepraten dat moet ik woensdag gaan ervaren.. Ik doe opzich wel erg mn eigen dingen etc, maar heb af en toe inderdaad ook wel het gevoel on hold te staan tot hij terug is.. Ik heb toen hij weg moest thuis afscheid genomen niet op een vliegveld oid..

Mijn lief moet half dec weer weg :(, dus is er met zijn verjaardag niet en ook kerst en oudjaar moet ik zonder hem vieren.. erg jammer maar helaas niks aan te doen..
geen tips, ik ben ook het hele weekend ziek (geweest). sterkte allemaal met terugkomstress, weggaanstress en andere stress...
Selectielief, hoe voel je je nu? Je niet te druk maken hoor, ziek is ziek he. Valt niks aan te doen dan! Als je echt ziek bent met de tentamens, kun je ze later nog in halen toch?

Sharryk, rot dat hij 6 weken weg moet. Kan me niet voorstellen hoe dat is steeds afscheid te moeten nemen. Hoe lang is hij nu niet weg geweest?

Dapperedoda, hoe is het nu met jou en met je vriend?

Plantje, ook ik moet erg wennen dat ik een vriend heb die bij defensie werkt. Ik ken hem net 2 weken, en na hem bijna een volle week te hebben gezien, (ging erg hard, maar voelde zo goed!), is hij nu ook voor 4 weken weg. En ik ben dan zo in t begin dan best onzeker of hij het niet uit maakt ofzo, en na smsjes van gisteravond reageerde hij niet meer en toen ik m zostraks belde nam ie niet op. Zal vast wel niks zijn waarschijnlijk zijn ze gewoon erg druk daar, ze moesten ook t veld in. Dus wie weet zit hij nu in de bush bush en kan ie daarom niet op nemen :p. Maar voel me wel beter als ik dat zeker weet.
Hee allemaal!!

Hoe is het nu? Allemaal weer een beetje beter..? Selectlieflief, je tentamen nog kunnen maken? Ik heb deze week ook tentamens, voel me ook niet heel fit, maar het heerst ook gewoon een beetje. Hoop iig dat je je tentamen hebt kunnen maken..:-)

Mijn vriend vertrekt straks om 2 uur met de boot, heb hem vanmorgen uitgezwaaid, nog lekker even samen geslapen en ja nu wachten tot het december is. Mijn vriend was 3 weken weg, toen even 2 weken thuis, waarvan ik 1 week op vakantie en nu weer 6 weken weg, dus het gaat even lekker :-) maar we hebben een super uitzicht, want hebben gister te horen gekregen dat we een huisje hebben samen! Ik kan alvast beetje rondkijken naar spulletjes en alles, maar echt intrekken en klaarmaken doen we samen als hij weer terug is. En hebben het weekend nog veel kunnen praten en leuke dingen kunnen doen, zodat ik zeker weet dat het helemaal goed gaat komen. Al heb ik vanochtend heel wat traantjes weggepinkt, ik kan gewoon geen afscheid nemen, wat is dat moeilijk! Nu moet ik weer even in het ritme komen en vooral dingen blijven doen.. dan gaat alles snel voorbij en komt het helemaal goed.. :-)

zijn er verder nog liefjes weg van huis? ik heb even geen overzicht meer, haha. Maar volgens mij zijn de meesten thuis of komen thuis..Ashley1983, hoe lang is je vriend al weg? Ik weet inderdaad wel zeker dat je vriend gewoon druk is. Mijn vriend kan vaak ook niet veel van zich laten horen ivm met werkzaamheden, balen voor ons! Heb je inmiddels al wel weer wat gehoord? :-)
Trouwens Ashley1983, las nog even je berichtje terug van eerder over dat je vriend misschien korporaal gaat worden. Mijn vriend wilde eerst ook opleiding tot korporaal doen, zodat ie in die periode zoiezo aan wal zou zijn, maar daar zit ook de consequentie aan dat je weer bij moet tekenen voor bepaalde periode.. zou wel aan je vriend vragen wat hij zelf wil en alles. Want hij kiest er uiteindelijk zelf voor of hij korporaal wordt of niet, het is niet verplicht. Ik vind het nu prima dat hij nog 2 jaar moet en heb het geluk dat hij zelf ook wil stoppen, maar als je vriend nog wel verder wil, is dat denk ik wel iets waar jij zelf ook over moet nadenken toch?

Ik vind het zelf ook moeilijk, maar troost mezelf met de gedachte dat hij tot 2013 moet.. voor jou nog een jaartje langer, [dus begrijp ook niet helemaal waarom hij dan nu al aan het solliciteren is in de burgermaatschappij? ] maar iig ook niet uitzichtloos :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven