Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
Hoi sharryK ik heb het tentamen net gemaakt en wil niet weten hoe pff ik zat daar te gloeien en te zweten en te snotteren bah..

Jij ook heel veel succes met jouw tentamens hoop dat de griep snel overwaait voor je! Fijn dat jullie nog even goed hebben kunnen praten en een fijn wekend hebben gehad! afscheid nemen is nooit leuk... gelukkig is het tijdelijk.

Ik baal wel beetje had me voorgenomen een verpletterende indruk te maken wanneer hij woensdag thuiskomt nou ik ben bang dat hij een snotterige, bleke, piekharig wrak aantreft hihi zucht , morgen weer 2 tentamens dus ga nu een powernap doen en dan weer druk bezig...

Knuf
@Ashley: het gaat ok,

....

Ik leerde m trouwens ook kennen vlak voordat ie wegging. We hebben het overleefd want zijn alweer een halfjaar verder!

@Sharry: klote dat je vent weer vertrokken is! Lastig ook dat je het er elke keer weer zo zwaar mee hebt.. Maar gelukkig heb je nog wel een heerlijk weekend gehad samen!

Mijn vent vertrekt meestal zonder 'uitzwaaigelegenheid', dus wij nemen thuis afscheid. Maarja, hij is meestal niet meer dan drie weken weg, dus dat valt nog mee.

@Selectief: ook ziek? Ik ook al! Normaal blijf ik nooit thuis met een verkoudheidje maar vandaag ging t m echt niet worden. Even rustig aan...

Succes met studeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
anoniem_131639 wijzigde dit bericht op 12-11-2011 21:35
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
@selectieflief, aah wat vervelend! Maar heb je er wel een goed gevoel over of....? Ik hoef pas woensdag mn eerste tentamen te maken, dus kan nog gewoon ff lekker thuis zitten, al was ik nu het liefst hele dagen weg zodat die eerste dagen weer ff voorbij zijn!

Haha, en hij vindt je vast nog even mooi en leuk als normaal hoor, ondanks dat je even niet fit bent!! :-) ff wat vitamine pilletjes..

@dapperedoda, fijn dat jullie even weer bij elkaar zijn voor een paar weken.. zal jullie vast wel even goed doen en ook om gewoon even met elkaar te praten. Bedoelde trouwens met uitzwaaien dat ik gewoon bij de deur stond hoor, haha. Maar ja vind het altijd moeilijk ook al ben ik gewoon thuis, het idee dat hij wegrijdt en dat we elkaar dan 6 weken niet zien en weinig contact kunnen hebben.. ik blijf het daar inderdaad moeilijk mee houden ook al heb ik het al meerdere keren meegemaakt. Mijn vriend liet nu ook gewoon zijn emoties toe dat hij het moeilijk vond, dit had ik hem ook gevraagd. Hij deed altijd best 'hard/stoer' over zijn vertrek, om mij niet van streek te maken, maar vind het eigenlijk fijner dat hij laat zien dat hij mij ook mist dan dat het hem niets doet, terwijl ik gewoon voel dat hij het ook lastig vindt. En dan zegt ie met een zacht stemmetje aan de telefoon [anders horen zijn collega's het, en stel je voor haha] ga je echt heel erg missen. Dat vond ik toch wel weer lief
Ahhh wat een schatje.. Stoere vent en een klein hartje. Een beetje vergelijkbaar met die van mij...
@SharryK, jaa stom he, afscheid nemen! ik vind t ook echt niet leuk, en stond vanmorgen ook om 5u in de deuropening :( zwaaizwaai, tot over 5 weken!! gisteravond in bed moestie ook een traantje laten toenie zag dat ik t dr wel moeilijk mee heb.. aan de ene kant vond ik t fijn, maar aan de andere kant wou ik 't ook weer niet, hij moet niet met een klotegevoel weggaan!

en de rest, niet allemaal ziek worden he!! geloof dat het heel erg heerst?! en selectieflief, je mannetje is daarom heus niet minder blij je weer te zien!!

ik blijf de komende 5 weken denk ik maar een beetje rondkijken hier, vind het wel leuk eigenlijk! toch wel veel herkenbaars..
Dag meiden,

Ik lees dit forum nu al een tijdje en heb besloten toch ook even mijn frustraties eruit te gooien hier!

Ik heb mijn vriend 1,5 jaar leren kennen, vlak nadat een goede bekende (broer van m'n beste vriend) helaas is omgekomen in Afghanistan. Ik heb toen besloten dit mijn gevoelens niet in de weg te laten staan. Gelukkig is mijn vriend nog niet op uitzending geweest, en is de kans ook heel klein dat hij uberhaupt nog zal gaan. z'n contract loopt eind 2012 af, en hij zit eraan te denken om dit nog te verlengen zodat hij in het leger met een studie kan beginnen. Ik vind dit echt vreselijk!! Maar begrijp wel dat dit het verstandigste is.

In de 1,5 jaar dat we samen zijn is hij al ontzettend vaak op oefeningen geweest en de laatste tijd is hij extreem veel weg. (hij zit nu in duitsland voor 3 weken) Heb ook nog niks van hem gehoord, wat op zich wel vreemd is. Gelukkig kan ik hem elke dag zien als hij op de kazerne zit en hoeft hij niet binnen te slapen door de weeks. Het gemis vind ik vreselijk (ik ben al zo'n huil miep) Maar als ik de verhalen hier lees van meiden die hun lief maanden lang moeten missen, heb ik het zo slecht nog niet!! Diepe respect hiervoor.

Dikke kussen en hoop dat iedereen zn mannetje snel weer kan knuffelen.
Ik lees hier al een tijdje mee. Niet omdat mijn vriend bij defensie werkt, maar bij een internationaal bedrijf waardoor hij steeds zes/acht weken in het buitenland is en drie/vier weken thuis (dan is hij wel helemaal vrij). Ik weet dus wat het is om je vriend voor langere tijd te moeten missen.

In het begin moest ik er ontzettend aan wennen, maar inmiddels heb ik m'n draai wel gevonden. Alleen de afscheidsmomenten wennen nooit voor mij! Pff, elke keer komen die traantjes weer... Maar gelukkig is dat alleen op dat moment!

Ik denk ook dat ik niet heel erg mag klagen als ik jullie verhalen lees over het contact houden. Wij kunnen eigenlijk wel elke dag whatsappen en we skypen/bellen 2-3 keer in de week. Wat ik hier lees, is dat sommige meiden vinden dat hun vriend te weinig laat horen. Misschien kan het niet anders, dan is het nou eenmaal zo. Maar ik had dit in het begin ook. Ik heb dat toen verteld tegen m'n vriend. Hij vertelde dat ie niet veel smste, omdat ie die leuke dingen aan de telefoon/skype wilde zeggen. Maar hij begreep mij wel en sindsdien laat hij veel meer van zich horen.

Ik denk dat het wel belangrijk is dat je gewoon alles tegen elkaar moet kunnen zeggen. Hoe ver iemand ook van huis is. Zo houd je het normaal, want in real life zeg je dingen die je dwars zitten toch ook gewoon? In het begin dacht ik ook dat ik hem niet met mijn problemen moest opzadelen (als ik bijvoorbeeld een rotdag had gehad), maar ik merk dat dit juist zo belangrijk is. Gewoon je verhaal kwijt kunnen en steun krijgen van degene waarvan je het meest houdt.

Nogmaals mijn situatie is niet helemaal te vergelijken met die van jullie en ik heb dan ook heel veel respect voor jullie!
Maar toch fijn om te horen hoe jij ermee omgaat en dat je gewoon moet blijven vertellen over je dagelijkse ditjes en datjes. Ik herken het wel, dat je bepaalde dingen dan maar niet vertelt, maar als ik jou zo lees moet ik dat toch wel doen en blijven doen.
@plantje24, ja snap wat je bedoelt inderdaad. Maar ik vind het ook niet fijn als ik thuis zit te huilen en hij met een kut gevoel aan boord en we beiden dat niet aan elkaar laten zien. Wij laten nu gewoon beiden aan elkaar merken als we het er moeilijk mee hebben.. en zijn er dan extra voor elkaar. Mijn vriend heeft vanmorgen nog even wat extra lieve smsjes gestuurd dus die kan ik nog eens doorlezen haha, stuur vanavond denk ik al de eerste mail.. misschien beetje overdreven maar vind het gewoon fijn om hem te laten weten wat ik mee maak en dat ik aan hem denk en dat doet hem vast ook goed. Maar wat ik mij afvroeg; wat doet je vriend? Zit hij ook bij de marine.. of? Wel toevallig dat ze allebei op dezelfde dag weggaan en ong. rond zelfde tijd terug komen..!

@xplientje.. haha jij ook al zo'n huilmiep.. hier nog één! Soms lucht het trouwens wel heerlijk op om even lekker ongeneerd hard te huilen.. ik vind het gemis ook vreselijk.. maar het is ook een ritme waar je weer in moet komen. Wil alleen niet dat het teveel mijn leven gaat beheersen, maar denk dat je dat ook niet kan voorkomen. & wat betreft dat ie nog niks van zich heeft laten horen , denk inderdaad dat hij het druk heeft.. of kan dat niet? Bij mij is het zoiezo altijd afwachten wanneer er een berichtje komt.. daar ben ik inmiddels wel aan gewend en ben niet meer zo teleurgesteld als eerst als ik geen berichtje heb.

En over de keuze van je vriend; ik zou hier zelf ook goed over nadenken. Als het contract van je vriend verlengd wordt, heeft dit ook gevolgen voor jou natuurlijk. Ik weet van mijzelf dat ik het gewoon niet zou trekken, gelukkig zit ik ook niet in de situatie dat mijn vriend zijn contract wil verlengen, maar lijkt me wel lastig!

@nathalie25, leuk dat je gepost hebt. Je situatie lijkt inderdaad heel veel op de onze, alleen is het contact wat beter, maar t blijft natuurlijk moeilijk om niet in real life bij elkaar te zijn. Ik ben het inderdaad helemaal met je eens dat je dingen gewoon moet zeggen ook al ben je niet bij elkaar.. maar dat kan dan ook zijn dat je het even moeilijk hebt met het feit dat hij er niet is. Lees/hoor heel vaak dat mensen zeggen dat je dat niet moet/mag zeggen want dan maak je het alleen maar moeilijker en alles. Maar ik vind het juist alleen maar fijn dat ik kan zeggen als het ff niet gaat of als ik ff niet lekker in mijn vel zit, hij kan me dan niet per direct helpen maar wel met lieve dingetjes zeggen of een extra belletje. En dat kan hij andersom ook doen uiteraard. is je vriend nu thuis of in het buitenland?
dag meiden,

mijn vriend zit nu al ruim 3 jaar bij de baas, met veel plezier gelukkig maar voor mij heeft het sinds we een dochter hebben veel nadelen.

ik kom zelf niet uit den helder en heb veel moeite met nieuwe mensen leren kennen.

vanmiddag heb ik hem weer uitgezwaaid voor 6 weken en opzich is dat het probleem niet...

wel dat ik 30 weken in verwachting ben van ons 2e kindje, mijn ouders 200 km van mij vandaan wonen en er eigenlijk helemaal alleen voor sta.

de weken vliegen gelukkig wel voorbij maar het blijft kut!

3 weken geleden is hij ook al voor 3 weken op zee geweest en nu al weer... ik huil niet als hij weg gaat, dat komt savonds pas, als die kleine op bed ligt en het besef er is dat je er weer anderhalve maand alleen voor sta....

pff, dit lucht gek genoeg wel op,

dames eigenlijk staan wij verdomd sterk in onze schoenen want die mannen aan boord hebben het een stuk makkelijker dan wij vrouwen thuis!
Hee wiesje-f,

Het lijkt erop dat je vriend bij mijn vriend aan boord zit.. mijn vriend is namelijk ook net 3 week geleden voor 3 week weggeweest en nu dus voor 6 week.. zit je vriend bij de onderzeedienst?

Wij komen ook niet uit den helder, hij reist maandag heen en komt vaak vrijdag terug.. dus zien elkaar alleen in het weekend en af en toe op een woensdag Snap je heel goed dat het lastig is op deze manier.. en ook als er niet echt uitzicht is op het einde van het contract, maar vooral omdat jullie dus een kindje hebben. Wij hebben al tegen elkaar gezegd dat we dat niet willen. Het is waarschijnlijk heel goed mogelijk, maar lijkt me ook ontzettend lastig voor jezelf en het kindje. Zie altijd kleine kindjes op de wal erbij, respect hoor.. voor jou!
Ja klopt onderzeedienst! Wat een toeval sharry k!

Beide zwangerschappen waren niet geplant, gebeurde gewoon en dat maakt het extra spannend.

Ik zat zelf ook bij de baas dus ik wist heel goed waar ik aan begon, maar met kinderen is het extra zwaar.

Gelukkig is ze nog heel jong en snapt ze er niet veel van alleen vanmiddag was ze voor het eerst helemaal van slag

En dat is toch wel erg aandoenlijk dan zie ik in de ogen van mn vriend dat hij het er ook moeilijker mee heeft!

gelukkig zijn ze met kerst gewoon thuis!!!
haha oke wat leuk dat je vriend ook bij de onderzeedienst zit.

ja ik kan het me heel goed voorstellen, kan me herinneren dat mn vriend vertelde over iemand aan boord waarvan de vrouw zwanger was. Misschien ging dat wel over jou bedacht ik me ineens hihi. Maar wel super leuk dat jullie weer zwanger zijn.. kan me dan voorstellen dat het extra zuur is dat jullie niet bij elkaar kunnen zijn.. gelukkig kun je nog even mailen en volgende week skypen.. jammer dat het contact gewoon niet super is.

Jaa inderdaad heerlijk met kerst gewoon thuis en dan weer even vrij, rest van het jaar valt het ook allemaal wel mee. Maar ja hoop dat deze weken gewoon even voorbij vliegen. Hoe lang moet je vriend nog? en wat doet je vriend aan boord, als je dat wil vertellen uiteraard ;)
Hoi allemaal,

Ik zit op mijn mobiel te forummen en omdat ik niet kan quoten doe ik de reacties een beetje apart in verschillende berichtjes.

SharryK, balen van vanmorgen. Ik zou ook liever thuis afscheid nemen, maar lijkt me sws zwaar. Zeker als je al langer bij elkaar bent. Knuffel voor jou, ik hoop dat de tijd lekker snel gaat voor je. Is dat dan weg en dan thuis iets wat veel zo gaat bij jullie? En in het algemeen zeg maar? Ik heb mijn vriend nog niet zo heel veel over zijn werk gesproken, en eerlijk gezegd zou ik ook niet weten wat hij dan de hele dag daar aan het doen is. Schietoefeningen, sluip oefeningen? Survivalen? Tent op zetten, veel rijden (hij is vrachtwagenchaffeur), en wat doen ze dan nog meer op oefening? Ik was er heel stom eigelijk wel zon beetje van uit gegaan dat we wel dagelijks contact zouden. Via de telefoon en anders over de sms. Maar ik begrijp nu dat ze zo druk zijn daar dat ze daar eigelijk gewoon geen tijd voor hebben. Ik had hem gisteren proberen te bellen en enige wat ik kreeg was een sms met: sorry meis ik ga slapen moet er vanacht weer vroeg af en vandaag ook heel druk gehad. Was om 20 uur 's avonds. Wat doen ze dan de hele dag? En 's nachts? Wel super voor jullie dat jullie een huisje hebben! Alvast veel plezier met samen in richten straks!

Selectielief, heb je je examens wel goed kunnen doen? En vanmiddag nog een beetje kunnen leren? Vervelend dat je grieperig bent, hoop dat je je morgen beter voelt! En als je vriend je woensdag ziet is ie hoe dan ook blij jou te zien hoor!

Dapperedoda, dat is geen fijne situatie waar jullie in zitten. Maar ik denk dat als je maar goed blijft communiceren en elkaar begrijpt en van elkaar snapt hoe je dingen bedoeld, dat je dan al een heel eind op weg bent. Ik hoop dat jullie er helemaal uit kunnen komen. Ik las dat jij ook ziek bent, en dat sharryK ook al niet fit was, voor alle 3 beterschap!
SharryK, dat over dat korporaal. Ik weet niet precies hoe dat zit. En ook niet tot hoe lang hij dat wil gaan doen. Hij had het er wel over dat zijn contract dan in 2014 af loopt, maar ik vraag me idd af of dat alleen voor zijn huidige functie geldt. Ik heb niet het idee dat hij dit altijd wil blijven doen, ook om zijn dochter niet. Aan de andere kant verdient hij in de burger waarschijnlijk veel minder dan dat hij nu doet. Of ik t zou trekken, ik heb geen idee. Als hij af en toe op oefening moet, dat is tot daar aan toe. Ook niet leuk, maar wel beter te doen dan elk jaar voor 4 tot 6 maanden op uitzending. Ik zie hem dit weekend, hij is van vrijdag tot zondag thuis. En dan over 2 weken weer. De weekenden waarin hij ook zijn dochter heeft. Lief meisje en gezellige kletskous, maar omdat ik hem nu tussendoor niet zie mis ik het wel om hem voor me alleen te hebben en kan ik wat dat betreft ook erg uit zien naar december.
Hai sharry k,

Wij hebben ongeveer 2 keer per week mail contact en dan in het weekend bellen enzo.

Mijn vriend is td'er en 2013 loopt zijn contract af

Ik geloof dat hij probeert om in augustus de korperaalsopleiding in te komen.

Van mij hoeft hij niet te stoppen met dit werk, hij vind het te leuk en wat kan ik meer doen dan hem daarin steunen?

Het heeft niet alleen nadelen, ook veel voordelen zoals dubbel soms zelfs 3 dubbel salaris,

Je kan dan toch als ze weer thuis zijn een weekje of weekendje er tussenuit.

En ik merk zelf dat ze met vrijgeven vrij soepel zijn want als ik ziek ben ofzo dan hoef. Ik maar te bellen en hij komt een middagje naar huis, heb je ook niet overal met een burgerbaan.

Het is niet leuk dat ze weg zijn maar het hoort er helaas wel bij...
@Wiesje: kan die van jou zomaar naar huis als je ziek bent? Die van mij namelijk niet! Tenminste die indruk krijg ik niet. Hij moet echt toestemming vragen. Kan ik me weinig bij voorstellen. Al moeten wij in de burgermaatschappij ook wel een soort van toestemming vragen, volgens mij is het in die wereld nog wel drie keer zo officieel...
Goedemorgen!

@ashley1983, snapte niet helemaal wat je bedoelde met 'is dat dan weg en thuis wat veel zo gaat en in het algemeen?'. Bedoel je of we afscheid thuis nemen of..? Mijn vriend moet nog 1,5 uur rijden en hij had de wacht van te voren, dus moest al wat eerder weg dus kan hem zoiezo niet op de boot uitzwaaien, maar gewoon thuis. Vind ik niet heel erg hoor, lijkt me helemaal niet leuk om die boot stukje bij beetje steeds verder uit het zicht zien gaan wetende dat daar mijn lieffie op zit haha. Ik weet niet precies wat jou vriend doet natuurlijk, maar bij mijn vriend op de boot zijn ze vooral druk met oefeningen voor als er brand is of andere calamiteiten.. zoiezo is het 6 uur op en 6 uur af, waarbij je in de 6 uur vrije tijd moet eten, sporten [ja moet niet, maar wil mijn vriend per se haha], evt. leren, slapen én dan dus ook nog contact onderhouden. Denk dat jou vriend misschien ook met uren op en af werkt.. ? En dan is hij 's nachts wel aan het werk, maar het is natuurlijk ook anders omdat hij gewoon op het land zit. Maar ja, het smsje had wel wat liever gekunt natuurlijk.. En Dankjewel, gaat helemaal goed komen met inrichten.. ! Moet alleen nog ff 1,5 maand wachten.. :P

Ok ja wij hadden het even uitgezocht, maar als je korporaal wordt dan wordt dat gewoon bij je huidige contracttijd opgeteld, dus wordt zoiezo meer. Ja inderdaad, ben het met je eens dat af en toe een keer op oefening geen probleem is, voor mij ook niet, maar je kunt er vanuit gaan dat hij zeker ook 4 of 6 maanden weg moet ook als hij korporaal is, toch? Fijn dat jullie dit weekend lekker samen zijn.. kun je het ook vragen ja

@wiesje-f, okee ja ik mail mn vriend gewoon elke dag en krijg vaak ook rond de 2/3 x per week reactie. Het geeft mij gewoon een fijn gevoel als ik hem kan vertellen wat ik mee maak en dat ik aan hem denk. Ja zeker heeft het een boel voordelen, mijn vriend zijn contract loopt ook af in 2013 dus tot die tijd kunnen we daar nog van genieten, dan stopt hij er mee. Hij heeft nu nog de leeftijd om met iets nieuws te beginnen aan studie, en vindt het werk zoiezo niet meer uitdagend genoeg. Tot die tijd houd ik het wel vol. Maar moet je vriend dan ook mee als er 4,5 maand gevaren wordt volgend jaar september?

Dit weekend kan je trouwens niet bellen toch? Mijn vriend zei dat ze van ong. woensdag tot zondag onderwater zitten.. weet jij dat ?
@dapperedoda, weet niet of ze zomaar vrij kunnen vragen als iemand ziek is. Maar ja hier geldt misschien ook als argument dat wiesje-f zwanger is en niet veel mensen om haar heen heeft die haar kunnen helpen, dus dan vind ik de situatie ook anders toch? Bedoel als ik ziek ben, dan mag mijn vriend denk ik echt niet vrij..
@ dapperedoda, Nouja, wij hebben een kindje en ik ben in verwachting dus wie moet er anders voor haar zorgen? Ik kan niet mn moeder bellen van goh mam, ik voel me beroerd stap ff in de auto, rij 2 uur en help me een handje! Dus het is een hele andere situatie denk ik dan dat je dacht. Als er geen kinderen waren had dat ook niet zomaar gekund want als je ziek ben kan je prima voor jezelf zorgen toch?

@ sharry, ik heb geen idee waneer ze boven komen en onderwater zijn en binnen liggen.

Ik pin me daar nooit op vast want als de planning veranderd word je toch een beetje ongeduldig.

Hij belt altijd als hij daar de kans voor heeft vertelt dan pas wat ze nog moeten doen voordat ze naar het hotel kunnen enzo

Ik vind het persoonlijk fijn om minder te weten want dan mis ik hem niet zo erg.

En des te meer heb je elkaar te vertellen als ze binnen liggen.

Slecht nieuws breng ik zo min mogelijk, hij voelt zich er alleen maar rot bij en machteloos want ze kunnein er niet voor je zijn.

Of dat hij ook mee gaat naar de west weet ik niet, aangezien hij graag korperaal wilt worden..

Toch mogen we blij zijn dat onze mannen een goeie baan hebben, nu met de resessie kan je ook in een hele andere positie zitten!

Het is erg belangrijk voor ze , de mannen, dat wij thuis hoe kut het ook is en hoe vervelend wij het beroep vinden positief blijven, day maakt het voor hun een stuk fijner om hun werk te doen, als wij alleen maar klagen en negatief doen dan is het voor hun vele malen zwaarder dan voor ons!
Ja precies, ik bedoelde het trouwens niet lullig hoor! Hoop niet dat t zo overkwam... Kan me voorstellen dat t heftig is in jouw situatie, met een kleintje en de volgende onderweg en geen ouders in de buurt... Poe! Dan valt t bij mij allemaal nog wel mee
quote:dapperedoda schreef op 08 november 2011 @ 11:23:

Ja precies, ik bedoelde het trouwens niet lullig hoor! Hoop niet dat t zo overkwam... Kan me voorstellen dat t heftig is in jouw situatie, met een kleintje en de volgende onderweg en geen ouders in de buurt... Poe! Dan valt t bij mij allemaal nog wel mee als werkloze..

tja... weet je, dat is maar net hoe je zelf in elkaar zit.

Mijn jongste was 14 dagen oud toen zijn vader voor 4 of 5 maand vertrok.

En om eerlijk te wezen, tuurlijk was het jammer dat hij er niet was, maar of ik hem zo verschrikkelijk gemist heb, nou nee, dat niet.

Het was nu eenmaal zo, en daar houdt alles mee op.

Ik woonde toen ook in den helder, en had mijn familie ook aan de andere kant van het land zitten, dus wat dat aangaat ook niet op wandel afstand.

Waar het omgaat, is dat je zelf een manier vind om door zo'n periode heen te komen. Want als het niet kan zoals het "moet", dan moet het maar zoals het kan.

En dus sliep mijn jongste lekker bij mij in bed, en nam ik regelmatig een paar uurtjes slaap als de oudste naar school was.

Nogmaals, het is niet erg, het is anders.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
@ jojanneke, precies, het is maar net hoe je er tegenover sta, er zijn zat alleenstaande mama's die het ook helemaal alleen doen en die krijgen het ook voor elkaar!

@ dapperedodo, ik vatte het niet verkeerd op hoor!

Maar werkeloos zijn valt ook niet mee, het is fijner om iets om handen te hebben dat de tijd voorbij vliegt
@wiesje-f, oke, nee ik wil altijd wel graag weten wanneer ik dingen kan verwachten of juist niet. Ïn dit geval weet ik dat ik niet hoef te rekenen op een belletje tot volgende week dinsdag ongeveer, dat vind ik alleen maar fijner als dat ik zit te wachten op een belletje.

Je hebt gelijk dat je het best positief kan blijven en alles, dat doe ik ook veel hoor, maar ga niet ontkennen dat ik het gewoon kut vindt dat hij weggaat en hij ziet ook dat ik het moeilijk vind als ik moet huilen. Maar dit vindt hij zelf ook. Ik stuur hem ook wel mails als ik mij niet goed voel of even verdrietig ben. Dat is gewoon de waarheid, maar daarnaast stuur ik ook gewoon positieve en vrolijke dingen hoor in dezelfde mail, gewoon hoe het op het moment is. Ik vind niet dat ik hem dat niet mag zeggen of hem dat per se moet besparen [niet onaardig bedoelt]. Vind het andersom ook fijn dat hij stuurt als hij even niet lekker in zijn vel zit of mij mist, des te meer kan ik hem steunen met lieve woorden in een mailtje.

Maar dit alles is uiteraard per persoon verschillend
Sharry, ik heb hem ook het liefst elke dag thuis, maar tog is het moment dat ze thuis komen wel heel fijn, ik voel me altijd weer super verliefd als ik hem binnen zie komen, dan gaat het me nooit snel genoeg dat ie van de boot af komt haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven