Minder van Tinder-deel 7

09-03-2017 15:53 3013 berichten
Hier schrijven we over onze dateperikelen, irritaties, onzekerheid etc en het leven van een single in de hedendaagse tijd

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Voorgaand deel 6
Alle reacties Link kopieren
Sex is onderdeel van het leven en iedereen gaat daar op haar/zijn manier mee om. dat maakt het juist interessant. Afspreken voor de sex vind ik dan ook inderdaad niets mis mee. Als beiden partijen het willen en het ok vinden dan vooral doen
koekies zijn lekker
Toch nog even een iets diepere inkijk in mijn Tinder dating. Mijn insteek met het zoeken naar matches is altijd dat ik kijk naar relatiemateriaal als uitgangspunt. Op de foto's hoeft niet altijd iedereen "knap" te zijn. Ik zoek naar bepaalde uitstraling. Dat kan de lach zijn, de ogen, spanning die van een foto afspat, de setting van de foto die "iets" heeft. Dus geen ongecontroleerde swipe acties bij mij. Kan dus ook voorkomen dat ik een week of langer geen matches krijg.

Als er een match is, zeg ik negen van de tien keer iets, direct bij de match. Het maakt me niet uit wie de match maakt. De enige keer dat ik niks zeg is als ik toevallig eens meerdere matches heb. Als man vind ik het lastig om meerdere gesprekken tegelijk te voeren. Twee lukt nog wel, maar drie is erg lastig alles uit elkaar te houden en te onthouden. Lees ook wel eens eerst terug voor ik een reactie geef.

Als er een gesprek komt, probeer ik toch wel vaak snel tot een date te komen. De achtergrond hiervan is dat ik al eens echt verliefd geworden ben op de app en wederzijds. En toen we na drie weken afspraken, was de spanning zo groot dat het uiteindelijk tegenviel en zij niet meer wilde proberen dit alsnog verder te onderzoeken. Dat dus niet meer. Vandaar het snelle afspreken.

Ik ga nooit uit van sex op de eerste date, maar zou ook niet tegen zijn als het wel gebeurd. En als beide dat oke vinden, dan laat ik het zeker gebeuren. Soms zijn de gesprekken op de app al heel erg in die richting en dan is er wel de verwachting voor de eerste date, maar nooit een vanzelfsprekendheid.

En naast Tinder schrijf ik dus ook hier, en op het sextopic, en ja, ook daar is het van dates gekomen. Hele leuke en spannende ervaringen. Heb over veel dingen een mening en ben niet bang die te uiten. Ben niet altijd even tactisch in hoe ik dingen opschrijf, maar mijn intentie is altijd goed en soms probeer ik ook grappig te zijn, wat niet altijd lukt.

Of mensen hier wat hebben aan wat ik opschrijf? Ik hoop het. Ik heb wel wat aan wat er door jullie geschreven wordt, ook op de andere topics. Geeft veel inzichten en andere kijk op dingen. Dus blijf vooral schrijven allemaal en als het ook nog leuk is om te lezen, geweldig
Wees meester en vormgever van jezelf
@GB Ach schat, wat lief dat je het vraagt. Hier nog steeds zonder tinder en dat bevalt me wel. Maar daardoor helaas niet echt meer interessante verhalen voor dit topic Op het gebied van studie een hoop gedoe. Ben uitgenodigd op stage te komen lopen bij een geweldig bedrijf, maar school doet erg moeilijk... kost me nu allemaal zoveel stress dat ik m'n eigen leven ook niet zo heel erg leuk vind momenteel. Dus ik focus me nu op mezelf, happy zijn. En als mijn leven weer wat in de positieve flow zit, misschien dat ik dan tinder wel weer eens installeer.

@corona Herkenbaar. Het houdt me wel bezig hoor. Hier ook een verjaardag in 't vooruitzicht. Ik ben nu ook het punt te bereiken dat de omgeving gaat verwachten dat er nu toch weleens een relatie zal komen. Van 't weekend weer een familiedag waarbij ze dan vragen 'of er inmiddels al iemand is' of 'heb je al iemand op het oog?'. En dan probeer ik heel hard te denken 'oor in oor uit', maar hey ook ík wil graag een relatie.

@Kerstfeest Gewoon een drankje gaan doen. Als het tegenvalt drink je snel je glas leeg en weg ben je. Dat zou ik doen. Mijn ex vond mij ook niet knap op foto's, maar was toch blij dat we hadden afgesproken want ik het echt ben ik knapper. Ik ben gewoon absoluut niet fotogeniek, heel vervelend in deze maatschappij waar zelfs toekomstige werkgevers je googelen voor een foto.

@mick87 oh ja joh, dat heb ik vaak zat gehad. Klinkt alsof het probleem niet bij jou ligt, maar hij gewoon te desperate doet.

@Robertoooh Ook ik als vrouw heb er moeite mee om meerdere gesprekken tegelijkertijd te voeren. Ik probeerde altijd één match per keer. Voel(de) ik me het prettigst bij. Dan neem je ook veel meer de tijd voor iemand in plaats van de vluchtige wat tinder sowieso al is.
quote:Manakamana schreef op 04 april 2017 @ 19:58:

Elfquest: ik dacht wel open te staan voor alles toen ik weer met Tinder begon (open minded ). Maar ik vind seksdates te plat en voor fwb hecht ik me te snel. En ook lukt het me niet met iemand waar ik niet hét voor voel. Dus ik ga toch voor de twee uitersten. Vriendschap of een Relatie (met hoofdletter). Al sluit ik nog steeds niets helemaal uit. En jij?

zo sta ik er ook in, al heb ik krijg ik het soms opeens op mijn heupen en wil ik net als anderen, ook sex kunnen hebben zonder me te hechten.

Kerstfeest: Ik kom even met een tegengeluid. Ik zou hem juist wel ontmoeten. Hoe vaak ik al wel niet heb meegemaakt dat een man minder leuk was op de foto of juist leuker dan ik had gedacht. Niet iedereen is even fotogeniek of weet slim foto's te maken. En een manier van bewegen, een lach, een stem, zijn allemaal ook erg belangrijk. Het kan zijn dat hij leuker is dan je denkt en als dat niet zo is weet je het zeker en kun je het ook afsluiten.

Greenbean: Juist mooi dat je je inzichten met ons deelt. Goed dat je niet all the way bent gegaan. Wanneer voelt het voor jou goed om all the way te gaan? Misschien als je dat vantevoren weet, dat je je dan minder snel laat meeslepen? Ik laat het vaak wel vantevoren weten aan een man als ik thuis afspreek, maar daar nog niet aan toe ben. Als ik het niet zeker weet speel ik liever op safe of spreek ik niet thuis af.

Tot mijn verbazing nam date met 3 kinderen nog contact op. Geen sorry voor zijn lakse gedrag. Er werd met geen woord gerept over dat hij me een dubbeldate had laten regelen en om 10 uur aan kwam kakken met dat het niet doorging. Hij wilde een herkansing. Ik zei niks. Uiteindelijk was de boodschap duidelijk geloof ik, maar kwam hij toch nog met een voorstel voor een uitgebreide date inclusief hotel. Ik heb gereageerd dat hij dat misschien aan een vrouw moet voorstellen die het niet erg vindt om om 10 uur te horen dat een date niet doorgaat, maar dat ik dat niet ben.

Voor de rest nog berichtjes heen en weer met:

Man die mij in de stad had gezien waarvan ik niet precies weet hoe hij eruit ziet. Hij doet wanhopig zijn best nu, dus ik ben eigenlijk alweer afgeknapt.

Supermarktdate die nu af wil spreken. We zijn wel heel gezellig aan het kletsen en ik denk dat ik het ga doen, maar wel op een openbare plek.

Sexy man die fwb wil. Ik heb hem al laten weten dat ik niet van de sexrelaties ben. Hij blijft het proberen. Ik moet het eigenlijk afkappen, maar hij is wel gezellig.

Niet veel soeps dus eigenlijk.
Elfquest you go girl! Wat een l*l... en dan heeft 'ie ook nog 3 kinderen... lekker voorbeeld denk ik dan altijd.
Is wel grappig, ik heb een maandje Tinder plus en dan kun je over de hele wereld swypen.

Je hebt er niet veel aan maar wel leuk om te doen en aantal leuke gesprekken met mannen uit andere landen
Dank je, Jempo!

Ik ben niet zo goed in afwijzen en grenzen aangeven, dus ik stond even verbaasd naar mijn eigen berichtje te kijken:

'Heb ik dat echt gestuurd?' 'Jep. Het staat er toch echt'
Haha Elfquest, you go girl! Hoop voor hem dat hij zijn lesje daarmee heeft geleerd. Zo ga je toch niet met dates om? Sukkel

Roberto, wat leuk dat je wat meer inzicht hebt gegeven over hoe je er in staat.

Lief van jullie, de reacties op mijn post van gisteren. Heb gewoon echt even een dipje. Kom ik ook wel overheen. Ik weet nu gewoon beter wat ik wel en niet wil en ga dus niet iedere leuke kop naar rechts swipen. Ik wil geen veel jongere vent die in is voor een pleziertje met een cougar, dus ik swipe niet meer in de categorie waar ik de meeste matches krijg. Dus ja, dan wordt het stil. Ergens loopt HIJ rond, als ik hem niet vind, vindt hij mij wel
Elfquest, goed gedaan! Kan me voorstellen dat dat wat onwerkelijk voelt als je het nog nooit hebt gedaan, je grenzen aangeven.

Roberto, bedankt voor je toelichting. Snap nu iets beter hoe dat bij mannen werkt.

Jempo, goed dat je je even op je studie richt. Maar ik mis je grappige bijdragen soms wel!

Jeetje, kwam ik net een profiel tegen waarin iemand zich afvroeg waarom sommige vrouwen zo preuts zijn, aangezien Tinder een platform is voor snelle seks. Ik dacht toen even: ben ik dan zo naief te denken dat ik hier een serieuze relatie kan vinden, of in ieder geval mannen met serieuze intenties?

Ik vraag me nu serieus af of ik er niet verkeerd insta. Filmmaker was ook verbaasd dat ik niet all the way wilde gaan en toen ik zei dat ik niet had verwacht met hem in bed te belanden vond hij dat ook raar. Misschien is dat hele Tinder wel gewoon niets voor mij, als het zo sterk om seks draait. En mensen die zeggen dat ze naar iets serieus' op zoek zijn kun je ook niet op hun woord vertrouwen.

Elfquest, ik ben gewoon niet zo van all the way op een eerste date. Ik ben toch uit op iets langdurigs en ben te bang dat iemand zich uit de voeten maakt zodra er seks is geweest. Misschien ben ik daar ouderwets in. Bovendien vind ik de daad op zich niet altijd het leukste onderdeel van de seks. Voor mannen is dat het wel en mijn ervaring is dan ook dat het vaak teveel daar om draait en ik niet aan mijn trekken kom. Dat was er ook de reden van dat ik het zaterdag niet wilde.
Tinder is een datingapp. En je bepaald zelf hoe je date, wie je date en wat je op je dates doet. Diegene met die profieltekst lijkt me een heel gefrustreerd typetje die, omdat hij geen vrouw op zijn dates het bed in krijgt, een zeiktekst op zijn profiel zet. En denkt dat iedere vrouw die hem vanaf dan matcht gelijk een natte poes van hem krijgt. Wat een armoe, dit soort gasten...bah

Filmmaker was ook alleen uit op sex, dat blijkt ook uit wat je eerder schreef.

Ik heb ook heel veel dates gehad met mannen die wel met serieuze intenties op Tinder staan. Maar dat het uiteindelijk toch gewoon een ONS wordt, gewoon omdat je er allebei zin in hebt en er verder niks in ziet. Kan allemaal. Voor specifieke sexdates heb je ook apps genoeg. Ik zou die zieligerds daar naar verwijzen als ze teleurgesteld zijn dat ze hun broek moeten aanhouden.
Haha, oorspronkelijk dacht ik ook dat het daarom ging bij Tinder. Dus dat was het idee ook om er op te gaan. Man wat was ik er snel achter dat het niet zo was. Dus toen mn tweede date meteen 10 maanden geduurd had, ben ik er op bovenstaande wijze in gestapt. En dat doet mn ego en zelfrespect veel goed. Geen verwachtingen vooraf en zien hoe het loopt
Lukt nog steeds niet om fatsoenlijk een date te plannen.. Deze week niet en volgende week kan hij ook de hele week niet. Of ik over 2 weken zin heb? Niet echt, ik heb NU zin om te daten en wie over 2 weken leeft... zien we dan wel weer toch? Heb ook geen zin om twee weken een gesprek op gang te houden. Wil meteen zien met wie ik te maken heb, anders maak ik het in mijn hoofd voor de zoveelste keer groter en valt het weer tegen.
Ik heb eerlijk gezegd best getwijfeld voor ik op "plaats je reactie" klikte.... wie zit er nou op mijn verhaal te wachten?? Restje ex zullen we maar zeggen, verdwijnt ook nog wel.... Jullie reacties spreken hem namelijk wel heel sterk tegen

Bedankt daarvoor!

Kerstfeest1998, ik ben dus zaterdag wel op date geweest met een man waarvan ik bij de foto's niet echt een wauw-gevoel had. En dat was een hele grote meevaller

Gewoon doen dus! Nee zeggen kan altijd nog.

Treezebees, kan me voorstellen dat je dan toch voorzichtig bent, ik wens je succes en veel liefde!

Blondie, je kunt zelf toch een tegenvoorstel doen?

Stellar, vervelend dat je er zo om beoordelld/veroordeeld bent. Laat mensen eerst eens naar zichzelf kijken denk ik dan....

Greenbean, ik ken meer mensen die via Tinder hun huidige liefde hebben gevonden dan mensen die het gebruiken voor rondneuken, om het maar even plat te zeggen.... dus dat valt hard mee.... ik zou trouwens in staat zijn zo'n vent naar rechts te swipen om hem te vertellen dat met zo'n tekst het hem inderdaad niets wordt, en dat hij met een goed verhaal heel snel in mijn bed had gelegen

Zulke ideeën bij mannen vind ik altijd een ontzettende afknapper.... laat eerst maar eens zien dat je respect voor me hebt, dan kijken we wel verder....

En het goede nieuws.... als ik het rond kan breien laat ik maandag maar eens uitgebreid voor me koken. En zorg ik voor het toetje uiteraard

Zit alleen nog met de tijd, want wil hem ook weer op tijd de deur uit hebben en hoewel ik op tijd thuis ben (meestal dan) ben ik dan eerst nog een uur met de hond aan de wandel
Dreamchild, Is niet moeilijk toch? Laat je hem koken terwijl jij met de hond loopt. Jij verzorgt het toetje en je schopt hem eruit. easy as that
Shit de filmmaker stuurde me een berichtje en vraagt wanneer we elkaar weer zien. Nu moet ik dus sterk zijn. Stom genoeg twijfel ik nu direct alweer.

En ik weet ook niet goed wat ik moet antwoorden, hoe ik zeg maar moet verwoorden wat ik voel. Dat ik het idee heb dat hij een seksrelatie zoekt aangezien hij heeft aangegeven niet klaar te zijn voor een relatie. En dat ik dat niet kan. Maar is het handig om dat te schrijven? Het moet hem wel duidelijk zijn dat ik op zich wel interesse heb.
Iets in de strekking van: Ik vind het heel leuk met jou, maar ik denk dat wij allebei andere verwachtingen hebben van daten. Ik date met het doel om een leuke relatie te vinden. Aangezien jij aangegeven hebt daar niet echt open voor te staan lijkt het me beter dat ik verder ga kijken. Zoiets?
ik heb weer een man die me benaderde via Instagram en hij is nog erg leuk ook,had m al geliked op Tinder. Eens kijken wat eruit komt!
Hahaha Chero...you're on a roll!

Heb jij je insta trouwens gelinkt aan Tinder? Had ik een tijdje gedaan...vind het ook leuk bij anderen, maar vond het wel eng mbt privacy.
Bedankt voor jullie reacties, besloten om toch met hem af te spreken (vanavond al) en ik vind het eerlijk gezegd dood eng.. Heb al zovaak met dates gehad met mannen van tinder maar dit voelt toch anders. Iemand nog tips voor de zenuwen? ????
GB Tinder is gewoon een dating app, probeer los te laten of iemand wel of niet serieus date. Of met welke intentie je zelf date. Als het klikt, klikt het. Dan maakt het niks uit of je afspreekt voor serieus daten, seks daten etc.

Ik heb een periode alleen voor seks gedate maar kwam daar mijn ex tegen hoor. Beide niet de intentie voor meer, maar vanaf het eerste moment wisten we beide dat de seksdate van de baan was.

Wees gewoon jezelf.

En wat betreft filmmaker. Hopelijk ben je sterk genoeg. Gaat je echt wat opleveren als je niet mee gaat in zijn grillen.
Zo is het maar net Eva.

Kerstfeest, je gaat gewoon iemand ontmoeten voor het eerst, dat is eng, maar ook leuk! Spanning is normaal, hoort er gewoon bij. Die zenuwen zijn zo verdwenen. Geniet er lekker van! En laat je ons weten hoe het was?
Eens met Eva. Mijn vriend was ook vooral op zoek naar een date voor alleen de lusten op Tinder en heeft nu ook de lasten erbij
GB, Dreamchild,

Dank jullie voor het delen, mooie spiegeling naar jullie zelf!

Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
quote:Robertooooh schreef op 05 april 2017 @ 10:31:

Toch nog even een iets diepere inkijk in mijn Tinder dating. Mijn insteek met het zoeken naar matches is altijd dat ik kijk naar relatiemateriaal als uitgangspunt. Op de foto's hoeft niet altijd iedereen "knap" te zijn. Ik zoek naar bepaalde uitstraling. Dat kan de lach zijn, de ogen, spanning die van een foto afspat, de setting van de foto die "iets" heeft. Dus geen ongecontroleerde swipe acties bij mij. Kan dus ook voorkomen dat ik een week of langer geen matches krijg.

Als er een match is, zeg ik negen van de tien keer iets, direct bij de match. Het maakt me niet uit wie de match maakt. De enige keer dat ik niks zeg is als ik toevallig eens meerdere matches heb. Als man vind ik het lastig om meerdere gesprekken tegelijk te voeren. Twee lukt nog wel, maar drie is erg lastig alles uit elkaar te houden en te onthouden. Lees ook wel eens eerst terug voor ik een reactie geef.

Als er een gesprek komt, probeer ik toch wel vaak snel tot een date te komen. De achtergrond hiervan is dat ik al eens echt verliefd geworden ben op de app en wederzijds. En toen we na drie weken afspraken, was de spanning zo groot dat het uiteindelijk tegenviel en zij niet meer wilde proberen dit alsnog verder te onderzoeken. Dat dus niet meer. Vandaar het snelle afspreken.

Ik ga nooit uit van sex op de eerste date, maar zou ook niet tegen zijn als het wel gebeurd. En als beide dat oke vinden, dan laat ik het zeker gebeuren. Soms zijn de gesprekken op de app al heel erg in die richting en dan is er wel de verwachting voor de eerste date, maar nooit een vanzelfsprekendheid.

t:

Herkenbaar.

Iemand heeft op een bepaalde manier een uitstraling en dat triggerd om meer te willen weten.

Als een vrouw dan ook nog leuk reageert en geïnteresseerd is dan is het een start voor meer.

Ook herkenbaar dat ik vrijwel altijd de moeite neem om iets te schrijven als ik een match vorm, 4 pratende matches zijn geen punt, als het maar niet tegelijkertijd is

Nog lastiger als het op de app is want dan komt er al een snel een bepaalde vraag of is iemand op je afgeknapt, herken je dat?

Meer in het verleden ( maar als het er nu van komt dan hou ik het ook niet tegen ) is van te voren eigenlijk al weten waar het naar toe gaat, als het dan in real ook klikt dan is het kassa!

En dames, het doet niets af aan de serieuze intenties, wat dat betreft deel ik mijn mening met wat Robertooooh schrijft.
Ik kruip even in de mee lees stand, ben momenteel erg druk met werk om op iedereen te reageren.

Ik lees steeds meer nieuwe mensen, input van en naar elkaar en dat vind ik toch oprecht wel heel erg mooi om te lezen!

Leuk om ontwikkelingen te lezen, dat wilde ik gewoon even zeggen aan iedereen.

Enne, Cherokee,

Dan mijn huidige date status:

Nog steeds contact met ver-weg-wonende-maar-leuke-dame-met-90/10% Mats zijde.

Ik heb op meerdere vlakken wel een klik met haar, zij is qua uitspraken en humor wel waar ik van kan genieten en soms kan ik al lachen door een simpel, stom appje.

Toch hou ik het een beetje af, dit weekend ga ik haar verrassen want ze is jarig.

Ze brengt mij aan twijfelen want ze geeft zo nu en dan aan dat er een weg in te vinden is en ik vind het te vroeg om het zwaar te maken om te weten te komen hoe zij dat dan voor zich ziet.

Van de andere kant merk ik dat er gevoelens aan het ontstaan zijn en het laatste dat ik wil is dat we elkaar kwetsen.

Gisteravond een date gehad waar ik nieuwsgierig naar was!

Laten we het er maar op houden dat ik het soms bij nieuwsgierigheid moet houden, totaal niet waar ik mij goed bij voel.

Zondag nog een date waar ik geen verwachtingen van heb, met haar al een tijdje contact en we hebben raakvlakken.

We appen elkaar soms dagen niet maar als het contact er is dan is het zeer aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven