Minder van Tinder - deel 9
donderdag 22 juni 2017 om 22:06
Deel 9 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270

woensdag 28 juni 2017 om 15:27
Ik heb het uit nieuwsgierigheid eind vorig jaar wat maanden geprobeerd. Wat mij betreft zonde van de moeite. Best wel actief geweest en volgens mij waren de reacties echt op één hand te tellen. Daarnaast ook enorm veel van die huismusjes, beetje de wanhopige bijna-dertigers. Verschrikkelijke eenheidsworst. Doe mij Tinder maar.
woensdag 28 juni 2017 om 15:40
Dank voor jullie reacties. Ik had de indruk dat Lexa wel een groot publiek had zeg maar en dat lijkt me wel een voordeel. Een vriend had ook al een paar leuke dates via Lexa gehad en wel leuke ervaringen. Kan wellicht ook een leeftijd ding zijn omdat hij al wat verder in de 30 is dan.
Ik ben zelf een man in begin 30, maar goed om eens de ervaringen van de andere kant over Lexa te horen.
Ik ben zelf een man in begin 30, maar goed om eens de ervaringen van de andere kant over Lexa te horen.
woensdag 28 juni 2017 om 17:12
Als het zo werkt zou tinder überhaupt niet erg zinvol werken lijkt me... aangezien je daarmee toch jezelf open en 'bloot' op internet zet, met obviously het doel om een man te vinden. Of denk ik te moeilijk?Treezebees schreef: ↑28-06-2017 14:49Blijkt het gesprek dat ik onlangs met een man had jammer genoeg weer eens te kloppen.
Ik ben ook van initiatief nemen maar die man zei dat hij liefst een vrouw had waar hij achter moest jagen, waar hij zijn best moest voor doen en die zich niet zo gemakkelijk geeft. Op elk vlak.
Een man die interesse heeft gaat achter je aan komen als jij niets laat horen. Zelf initiatief nemen gaat soms echt afremmen als er al niet zo veel interesse is.
Hier lees je ook vaak van vrouwen dat ze zelf initiatief nemen maar het meestal niks werd met de mannen waarbij ze dat deden of moesten doen om het contact gaande te houden.
En ik merk dat het zelfs bij mijn vriend zo werkt.
Als je gelijk hebt moet ik m'n strategie echt anders gaan aanpakken.
Mijn ex was juist zo'n man die echt helemaal niet door had dat ik hem superleuk vond. Hij heeft ook heel veel moeite gedaan voor mij, had gewoon helemaal niet door dat ik al stapelverliefd was. Had ook best wat 'bevestiging' nodig in onze relatie. In positieve zin hoor. Maar misschien dat ik daardoor nu onbewust net iets te hard loop voor mannen... als jouw theorie klopt.

woensdag 28 juni 2017 om 17:21
Jempo niet alle mannen zijn hetzelfde uiteraard. Maar als ik terugkijk op mijn ruime date ervaring is er toch iets van.
En mijn enthousiasme heeft mijn prille relatie een tijdje geleden in een dip gebracht. Ook al was ik niet claimerig/stalkerig. Toch merkte ik dat hoe meer ik mijn vriend liet merken hoe geweldig ik hem vond, hoe meer afstand hij nam. Zelf afstand nemen en hem het tempo laten bepalen/jagen/initiatief nemen (verschillende benamingen die op hetzelfde neerkomen?) kortom hem 'de man' laten zijn en mij laten veroveren heeft onze relatie heel veel opgeleverd.
Ligt ook aan het type man uiteraard.
Wat Tinder betreft. Daar is het toch ook vaak zo dat de mannen waar je lauwtjes op reageert je bestoken met berichten en diegene die jij vaker eerst iets stuurt minder enthousiast zijn...
En mijn enthousiasme heeft mijn prille relatie een tijdje geleden in een dip gebracht. Ook al was ik niet claimerig/stalkerig. Toch merkte ik dat hoe meer ik mijn vriend liet merken hoe geweldig ik hem vond, hoe meer afstand hij nam. Zelf afstand nemen en hem het tempo laten bepalen/jagen/initiatief nemen (verschillende benamingen die op hetzelfde neerkomen?) kortom hem 'de man' laten zijn en mij laten veroveren heeft onze relatie heel veel opgeleverd.
Ligt ook aan het type man uiteraard.
Wat Tinder betreft. Daar is het toch ook vaak zo dat de mannen waar je lauwtjes op reageert je bestoken met berichten en diegene die jij vaker eerst iets stuurt minder enthousiast zijn...
woensdag 28 juni 2017 om 17:42
Ja, snap dat dat dan wel een bevestiging is voor je dat mannen inderdaad moeten jagen! Toch wel jammer dat jouw enthousiaste onderdrukt moet worden daarvoor. Of ervaar je dat niet zo?
Wat je zegt over Tinder is waar. Hoewel de mannen die bestoken met berichten (en waar ik dan ook lauwtjes op reageer) vaak de mannen zijn die ik helemaal niet interessant vind. Daar kan je ook weer een theorie op gooien natuurlijk waarom ik die minder leuk vind... houden vrouwen soms ook van hard to get?
Wat je zegt over Tinder is waar. Hoewel de mannen die bestoken met berichten (en waar ik dan ook lauwtjes op reageer) vaak de mannen zijn die ik helemaal niet interessant vind. Daar kan je ook weer een theorie op gooien natuurlijk waarom ik die minder leuk vind... houden vrouwen soms ook van hard to get?

woensdag 28 juni 2017 om 18:09
Nee gelukkig is het niet zo dat ik steeds in dezelfde rol moet blijven. In tegendeel, hij heeft zeker ook bevestiging nodig. Maar het moet hem niet constant op een schoteltje gepresenteerd worden. Hij wil wel eens wat weerwerk.Jempo schreef: ↑28-06-2017 17:42Ja, snap dat dat dan wel een bevestiging is voor je dat mannen inderdaad moeten jagen! Toch wel jammer dat jouw enthousiaste onderdrukt moet worden daarvoor. Of ervaar je dat niet zo?
En je hebt daar een punt, ik trouwens ook. Ik wil een man, geen voetveeg.
woensdag 28 juni 2017 om 18:23
Ik ben het met je eens, Treez. Mannen willen echt jagen. Ik wil soms ook te snel qua initiatief nemen, blijken van gevoelens etc. Op de een of andere manier schrikt dit hun af. Ookal wil ik geen spelletjes spelen, merk ik dat een klein beetje "hard to get" spelen zijn vruchten afwerpt. Het was voor mij wel een leerproces, moet ik zeggen

woensdag 28 juni 2017 om 19:05
Toch zit er wel wat in ja. Als ik een date erg leuk vond dan zocht ik direct contact en ben ik erg (te?) enthousiast, dan namen de dates juist afstand. En de dates die mij helemaal leuk vonden, vond ik niks en was ik dus ook niet echt enthousiast tegen en nam zelf geen initiatief qua contact leggen.
Oké.
De volgende keer als ik iemand serieus leuk vind, ga ik me gedragen alsof ik 'm niet leuk vind. Oké, toch maar weer een poging wagen op tinder dan? Haha nee, ik hou nog even vol.
Oké.

De volgende keer als ik iemand serieus leuk vind, ga ik me gedragen alsof ik 'm niet leuk vind. Oké, toch maar weer een poging wagen op tinder dan? Haha nee, ik hou nog even vol.
woensdag 28 juni 2017 om 19:14
woensdag 28 juni 2017 om 19:15
Pffffff. Ben een paar dagen weg. Begin te lezen op het nieuwe deel met al 9 pagina's. Kijk een dag niet en zitten jullie alweer op 13 pagina's. Dus verwacht niet dat ik nog overal op reageer, niet bij te houden dit.
Corona, hoe was Parijs voor jou? Was Phil Collins vrijdag net zo goed als zaterdag? Wij vonden het echt geweldig. Maar kan zijn dat je dat natuurlijk in deel 8 al verteld hebt. Wij kwamen woensdag aan. Op de langste dag, wat in parijs dus op straat gevierd wordt. We liepen in 20 minuten naar het restaurant waar ik perse wilde gaan eten en deden over de terugweg 2,5 uur met overal live muziek of dj's. Echt fantastisch. Donderdag Louvre en Phil Collins en vrijdag boottocht over de seine en weer terug naar huis, met als toetje de TT nacht nog in geweest. Vijf dagen samen en geen moment spijt van gehad. Geweldig.
De discussie of de vrouw wel of niet initiatief moet nemen lijkt me toch erg persoonlijk. Ik nam zelf vaak initiatief, maar kon het zeker waarderen als de vrouw initiatief nam.
Wat betreft uit elkaar liggende verwachtingen van samenwonen en kinderen is het iig goed om het gesprek gaande te houden, zonder dat er gelijk oordelen of beslissingen op gemaakt moeten worden. Die kunnen altijd nog als de verwachtingen aan beide kanten uit elkaar blijven lopen. En ik vind dat als je nu al ieder vrij moment bij elkaar bent, het toch al een beetje als samenwonen voelt, dus waarom een label eraan plakken? Geef het tijd en geniet van nu, maar blijf er wel open over praten.
Hoop dat ik jullie nu weer een beetje kan bijhouden.
Corona, hoe was Parijs voor jou? Was Phil Collins vrijdag net zo goed als zaterdag? Wij vonden het echt geweldig. Maar kan zijn dat je dat natuurlijk in deel 8 al verteld hebt. Wij kwamen woensdag aan. Op de langste dag, wat in parijs dus op straat gevierd wordt. We liepen in 20 minuten naar het restaurant waar ik perse wilde gaan eten en deden over de terugweg 2,5 uur met overal live muziek of dj's. Echt fantastisch. Donderdag Louvre en Phil Collins en vrijdag boottocht over de seine en weer terug naar huis, met als toetje de TT nacht nog in geweest. Vijf dagen samen en geen moment spijt van gehad. Geweldig.
De discussie of de vrouw wel of niet initiatief moet nemen lijkt me toch erg persoonlijk. Ik nam zelf vaak initiatief, maar kon het zeker waarderen als de vrouw initiatief nam.
Wat betreft uit elkaar liggende verwachtingen van samenwonen en kinderen is het iig goed om het gesprek gaande te houden, zonder dat er gelijk oordelen of beslissingen op gemaakt moeten worden. Die kunnen altijd nog als de verwachtingen aan beide kanten uit elkaar blijven lopen. En ik vind dat als je nu al ieder vrij moment bij elkaar bent, het toch al een beetje als samenwonen voelt, dus waarom een label eraan plakken? Geef het tijd en geniet van nu, maar blijf er wel open over praten.
Hoop dat ik jullie nu weer een beetje kan bijhouden.
Wees meester en vormgever van jezelf

woensdag 28 juni 2017 om 19:18
Haha nee, dat bedoelde ik niet. Maar me gedragen zoals ik me gedraag als ik iemand niet echt leuk vind, dus wat afstandelijker en niet zo idioot enthousiast en niet steeds berichtjes als eerste sturen.

woensdag 28 juni 2017 om 19:25
Marjolein wij zijn ook 45+
Nee inderdaad niet doen alsof je geen interesse hebt. Gewoon hem meer initiatief laten nemen. Als in: niet altijd eerst een bericht sturen, hem initiatief laten nemen om elkaar te zien, te kussen, seks te hebben,...
Moet niet afgemeten zijn maar een 2/3 verhouding ongeveer. Ik neem iets minder initiatief dan hij.
Nee inderdaad niet doen alsof je geen interesse hebt. Gewoon hem meer initiatief laten nemen. Als in: niet altijd eerst een bericht sturen, hem initiatief laten nemen om elkaar te zien, te kussen, seks te hebben,...
Moet niet afgemeten zijn maar een 2/3 verhouding ongeveer. Ik neem iets minder initiatief dan hij.
woensdag 28 juni 2017 om 19:44
Toch maar een beetje hard to get spelen dus Treezebees? Hmm dacht dat in 2017 een beetje initiatief wel gewaardeerd werd... Ik ga t proberenTreezebees schreef: ↑28-06-2017 14:49Blijkt het gesprek dat ik onlangs met een man had jammer genoeg weer eens te kloppen.
Ik ben ook van initiatief nemen maar die man zei dat hij liefst een vrouw had waar hij achter moest jagen, waar hij zijn best moest voor doen en die zich niet zo gemakkelijk geeft. Op elk vlak.
Een man die interesse heeft gaat achter je aan komen als jij niets laat horen. Zelf initiatief nemen gaat soms echt afremmen als er al niet zo veel interesse is.
Hier lees je ook vaak van vrouwen dat ze zelf initiatief nemen maar het meestal niks werd met de mannen waarbij ze dat deden of moesten doen om het contact gaande te houden.
En ik merk dat het zelfs bij mijn vriend zo werkt.
noppes
woensdag 28 juni 2017 om 20:18
Ik wilde gaan zeggen, dat ik daar nooit last van heb dat mannen willen jagen, wat een onzin. Maar ik heb wel redelijk wat feedback gekregen dat ik mannen nogal zenuwachtig maak met mijn koelbloedige onafhankelijkheid. In plaats van ze meteen te bestoken met de liefdesbetuigingen die ze schijnbaar gewend zijn?
Dus ik geloof dat ik geen recht van spreken heb.
En nog even offtopic, vandaag contract getekend. Sjezus. Blij en onwijs verdrietig tegelijk. Blij om de kans die ik krijg, verdrietig om wat ik achter ga laten. Studieplannen die ik voor later dit jaar had zijn nu ook opeens naar voren geschoven. Gaat een spannende en drukke tijd worden.
Weet ook niet of er zoveel leuke mannen rondlopen, wel veel mannen, want logistieke sector. In een bepaalde vestiging misschien wel. Weet het wel weer op te zoeken, in een vakgebied waar amper vrouwen zijn, en dat in een sector waar amper vrouwen zijn.
Dus ik geloof dat ik geen recht van spreken heb.
En nog even offtopic, vandaag contract getekend. Sjezus. Blij en onwijs verdrietig tegelijk. Blij om de kans die ik krijg, verdrietig om wat ik achter ga laten. Studieplannen die ik voor later dit jaar had zijn nu ook opeens naar voren geschoven. Gaat een spannende en drukke tijd worden.
Weet ook niet of er zoveel leuke mannen rondlopen, wel veel mannen, want logistieke sector. In een bepaalde vestiging misschien wel. Weet het wel weer op te zoeken, in een vakgebied waar amper vrouwen zijn, en dat in een sector waar amper vrouwen zijn.

Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
woensdag 28 juni 2017 om 20:26
Mooie discussie over het enthousiast zijn en er iemand mee afschrikken, hoe herkenbaar.
Meestal ben ik die enthousiasteling en ook vrouwen schrikt het er mee af, alsof iets dan 'te makkelijk gaat.
Gek genoeg merk ik zelf ook wel wat terughoudendheid als een vrouw heel enthousiast is, idioot eigenlijk!
Treez, best jammer dat je getemperd word in jouw enthousiasme, juist omdat je die persoon enorm ziet zitten.
Gelukkig dat het nu een stuk beter gaat.
Purple, ik heb haar niet geblokkeerd of verwijderd, ik heb haar ook gezegd dat ik dat niet ging doen maar dat ik in ieder geval geen contact meer op zou nemen.
Het is goed zo, hoewel ze mijn gedachten nog wel eens passeert.
Miss, fijn om je wat meer te zien schrijven maar niet waar de grondslag in ligt.
Begrijpelijk dat je het er je vraagtekens bij hebt en dat je er niet aan moet denken dat het nog lang kan duren.
Maar je verliest het genieten van elkaar uit het oog, weet je nog dat je hem eigenlijk te oud vond? en moet je nu eens kijken waar jullie nu zijn!
Onbewust leg je er druk op, voor jezelf maar ook voor hem.
Hij heeft niet gezegd het niet te willen met je maar nu nog niet ( en ik kan je echt wel volgen ).
Als het nu spaak zou lopen dan is het maar de vraag of je over 3 jaar met iemand bent, samen woont en de kinderwens in vervulling kunt laten gaan... als het verder goed voelt tussen jullie dan is die tijd ook zo om hoewel je niet weet hoe jullie er tegen die tijd voor staan.
Neliba, goed om te lezen dat het goed gaat daar.
Asteas, wel interesse maar ik word toch geweigerd
Meestal ben ik die enthousiasteling en ook vrouwen schrikt het er mee af, alsof iets dan 'te makkelijk gaat.
Gek genoeg merk ik zelf ook wel wat terughoudendheid als een vrouw heel enthousiast is, idioot eigenlijk!
Treez, best jammer dat je getemperd word in jouw enthousiasme, juist omdat je die persoon enorm ziet zitten.
Gelukkig dat het nu een stuk beter gaat.
Purple, ik heb haar niet geblokkeerd of verwijderd, ik heb haar ook gezegd dat ik dat niet ging doen maar dat ik in ieder geval geen contact meer op zou nemen.
Het is goed zo, hoewel ze mijn gedachten nog wel eens passeert.
Miss, fijn om je wat meer te zien schrijven maar niet waar de grondslag in ligt.
Begrijpelijk dat je het er je vraagtekens bij hebt en dat je er niet aan moet denken dat het nog lang kan duren.
Maar je verliest het genieten van elkaar uit het oog, weet je nog dat je hem eigenlijk te oud vond? en moet je nu eens kijken waar jullie nu zijn!
Onbewust leg je er druk op, voor jezelf maar ook voor hem.
Hij heeft niet gezegd het niet te willen met je maar nu nog niet ( en ik kan je echt wel volgen ).
Als het nu spaak zou lopen dan is het maar de vraag of je over 3 jaar met iemand bent, samen woont en de kinderwens in vervulling kunt laten gaan... als het verder goed voelt tussen jullie dan is die tijd ook zo om hoewel je niet weet hoe jullie er tegen die tijd voor staan.
Neliba, goed om te lezen dat het goed gaat daar.
Asteas, wel interesse maar ik word toch geweigerd