Minnaar heeft vrouw verlaten ... en nu

25-04-2007 15:40 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijden van gedroomd, eindelijk gebeurd .. en wat nu? Verdriet aan zijde minnaar vanwege afscheid vrouw en kinderen. Niet gemakkelijk om daarmee om te gaan: je verwacht toch dat iemand op z'n minst een beetje blij is met de keuze om samen verder te gaan, ondanks de pijn van afscheid van 'het vertrouwde'. In hoeverre laat je iemand zijn gang gaan/teruggetrokken zijn/zich verhullen in stilzwijgen, zonder jezelf en je eigen behoeften om er over te praten opzij te zetten. We zijn een maand verder en de spanning loopt behoorlijk op.
quote:Tijden van gedroomd, eindelijk gebeurd .. en wat nu? Verdriet aan zijde minnaar vanwege afscheid vrouw en kinderen. Niet gemakkelijk om daarmee om te gaan: je verwacht toch dat iemand op z'n minst een beetje blij is met de keuze om samen verder te gaan, ondanks de pijn van afscheid van 'het vertrouwde'. In hoeverre laat je iemand zijn gang gaan/teruggetrokken zijn/zich verhullen in stilzwijgen, zonder jezelf en je eigen behoeften om er over te praten opzij te zetten. We zijn een maand verder en de spanning loopt behoorlijk op.Ben je stiekem ook bang dat hij terug gaat naar zijn 'vertrouwde' vrouw en kinderen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
eleonora!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Sterke posting Eleonora!

Antoinette, 1 maand is inderdaad nog erg kort. Geef hem tijd om dingen te verwerken, als jij daar moeilijk mee om kan gaan nu neem dan even een tijdje afstand.
goed verwoord eleonora !!!

TO, had je verwacht dat het allemaal koek en ei zou zijn?

Hij komt uit een huwelijk... laat zn vrouw en kinderen achter....misschien ook een paar vrienden die het niet snappen..... gun die man tijd om alles te verwerken.

Je had dit toch kunnen verwachten... hebben jullie daar samen niet over gepraat voordat hij die stap ging zetten?
quote:

Hij komt uit een huwelijk... laat zn vrouw en kinderen achter....misschien ook een paar vrienden die het niet snappen..... gun die man tijd om alles te verwerken. En weer draait alles om die man...

Je had dit toch kunnen verwachten...Ook hij had dit kunnen verwachten  hebben jullie daar samen niet over gepraat voordat hij die stap ging zetten?Ik neem aan dat de GM niet over 1 nacht ijs is gegaan en ook van te voren goed heeft nagedacht (althans, daar ga ik vanuit, hij kan ook op straat zijn gezet, maar dan nog, dat had hij ook kunnen verwachten).

Oke ze hadden dit dus samen kunnen verwachten.. ben het met je eens .. zelfs met je eerdere postings :D

* pfff probeer ik me in te leven is het nog niet goed :P*
Het gaat niet alleen om de man Wipkip. Het gaat om het feit dat een keuze maken pijn doet en dat Antoinette er op kan rekenen dat het allemaal niet meteen rozen en wijn zal zijn. Als ze daar niet tegen kan dan staat haar een hele lastige tijd te wachten want ook al heeft de man in kwestie er nog zo goed over nagedacht, het is voor hem een zware beslissing geweest. Of het alleen om de man en zijn gevoelens zal gaan is verder aan Antoinette, ze kan zelf kiezen in hoeverre ze daar in mee wil gaan tenslotte.
quote:

Oke ze hadden dit dus samen kunnen verwachten.. ben het met je eens .. zelfs met je eerdere postings :D

* pfff probeer ik me in te leven is het nog niet goed :P* Is ook niet persoonlijk naar jou toe, maar af en toe kan ik het niet uitstaan hoe de GM de hand boven het hoofd wordt gehouden...
quote:

quote: lieverdtie reageerde

Hij komt uit een huwelijk... laat zn vrouw en kinderen achter....misschien ook een paar vrienden die het niet snappen..... gun die man tijd om alles te verwerken. En weer draait alles om die man... 

Je had dit toch kunnen verwachten...Ook hij had dit kunnen verwachten  hebben jullie daar samen niet over gepraat voordat hij die stap ging zetten?

Ik neem aan dat de GM niet over 1 nacht ijs is gegaan en ook van te voren goed heeft nagedacht (althans, daar ga ik vanuit, hij kan ook op straat zijn gezet, maar dan nog, dat had hij ook kunnen verwachten).

Ja en? Wat is je punt? Zowel TO als haar vriend mogen het niet moeilijk hebben (en om advies vragen) omdát ze dit hadden kunnen verwachten ofzo?
quote:

Het gaat niet alleen om de man Wipkip. Het gaat om het feit dat een keuze maken pijn doet en dat Antoinette er op kan rekenen dat het allemaal niet meteen rozen en wijn zal zijn. Als ze daar niet tegen kan dan staat haar een hele lastige tijd te wachten want ook al heeft de man in kwestie er nog zo goed over nagedacht, het is voor hem een zware beslissing geweest. Of het alleen om de man en zijn gevoelens zal gaan is verder aan Antoinette, ze kan zelf kiezen in hoeverre ze daar in mee wil gaan tenslotte.

Klopt, maar wil vooral benadrukken dat het altijd al om de GM heeft gedraaid en nu weer, TO zal nu echt d'r eigen grenzen moeten gaan bewaken wil er van enige gelijkheid sprake zijn in deze relatie.
Hoi!

in de tijd dat ik met mijn minnaar was hoopte ik vurig dat de dag zou komen dat hij bij zijn vrouw zou weggaan. Maar telkens als die dag aan dreigde te komen, werd ik vedomd angstig! Wilde ik hem wel, en zijn kinderen en zijn verdriet en het hele opgedirkte wereldje met geld waarin hij leefde.......

Ik heb nu gelukkig een hele leuke vriend en zou mijn minnaar absoluut niet meer willen.....

Ben blij dat hij nooit bij zijn vrouw is weggegaan,

kan me goed voorstellen dat je je nu rot voelt onder zijn verdriet. Gun hem dit tijd om " te rouwen"  ook....en praat idd veel met hem.

Stekte voor jullie beiden.

Kus sterre
quote:

quote: wipkipje reageerde

quote: lieverdtie reageerde

Je had dit toch kunnen verwachten...Ook hij had dit kunnen verwachten  hebben jullie daar samen niet over gepraat voordat hij die stap ging zetten?

Ik neem aan dat de GM niet over 1 nacht ijs is gegaan en ook van te voren goed heeft nagedacht (althans, daar ga ik vanuit, hij kan ook op straat zijn gezet, maar dan nog, dat had hij ook kunnen verwachten).

Ja en? Wat is je punt? Zowel TO als haar vriend mogen het niet moeilijk hebben (en om advies vragen) omdát ze dit hadden kunnen verwachten ofzo?  Laten we voorop stellen dat ik zijn verdriet om zijn kinderen nog wel kan begrijpen, maar kennelijk had ie niet zo'n best huwelijk dat ie stappen heeft ondernomen om hier mee te stoppen. De juiste manier heeft ie niet gekozen, dat is duidelijk, maar idd ja, dit had ie kunnen verwachten. Moet ik nu ook nog medelijden met hem gaan hebben ? Dacht 't niet... Zijn al genoeg mensen slachtoffer geworden van zijn streken...  
quote:Tijden van gedroomd, eindelijk gebeurd .. en wat nu? Verdriet aan zijde minnaar vanwege afscheid vrouw en kinderen. Niet gemakkelijk om daarmee om te gaan: je verwacht toch dat iemand op z'n minst een beetje blij is met de keuze om samen verder te gaan, ondanks de pijn van afscheid van 'het vertrouwde'. In hoeverre laat je iemand zijn gang gaan/teruggetrokken zijn/zich verhullen in stilzwijgen, zonder jezelf en je eigen behoeften om er over te praten opzij te zetten. We zijn een maand verder en de spanning loopt behoorlijk op.Logisch toch hoe hij zicht voelt en opstelt. Als hij echt niet meer van zijn vrouw hield en zijn gezinsleven had hij wel veel sneller voor jou gekozen. Als een man niet binnen drie maanden na zijn affaire voor zijn minnares kiest, dan is zij een goede, lekkere aanvulling, meer niet. De tijd zal uitwijzen of die meer in je ziet. Ik hoop dat hij jou dezelfde behandeling geeft als zijn exvrouw. What goes around comes around
... een relatie op basis van ontrouw.... Wie houdt wie voor de gek?

en wat een verdriet ook voor de kinderen?

Een vent gaat oa vreemd als ie thuis iets mist, in een dip zit en er niet over praat met zijn partner. Daar moeten zij samen uitkomen. In zijn zwakke momenten was jij er om dit op te vangen. Terwijl hij had moeten praten met zijn vrouw.

Een relatie is al moeilijk, laat staan met kinderen. Dat kost vele diepe dalen en woeste stormen.

Leuk dat je er was, het schip is nu misschien wel definitief verwoest omdat jij er was en hij een vent is zonder ruggegraat.

Van mij mag je hem hebben.....inderdaad what goes around comes around, je verdient hem.
quote:

quote: eleonora reageerde

Klopt, maar wil vooral benadrukken dat het altijd al om de GM heeft gedraaid en nu weer, TO zal nu echt d'r eigen grenzen moeten gaan bewaken wil er van enige gelijkheid sprake zijn in deze relatie.

Maar Kipke, is het niet logisch dat iemand die een keuze maakt zoals de vriend van TO heeft gedaan, het moeilijk heeft? Maakt het uit dat hij een man is? Is het anders als hij een vrouw zou zijn? Of interpreteer ik je verkeerd?

Dat Antoinette als partner te maken krijgt met dat verdriet maakt haar toch juist tot gelijkwaardig? Niet alleen de lusten meer maar nu ook de (heftige)lasten die een relatie met een start als deze met zich meebrengt?
Als hun relatie gedomineerd wordt door zijn verdriet en alles nog steeds om hem en zijn behoeftes draait dan is dat zeker niet gelijkwaardig. Verre van zelfs. Dan moet TO zich nog steeds aanpassen aan wanneer het hem uitkomt en hangt haar geluk wederom af van wanneer hij het haar gunt door een "goede dag" te hebben. Kortom, weer moet zij afwachten tot wanneer hij er klaar voor is om verder te gaan met hun relatie en hij dus écht klaar is met zijn oude relatie.
Hallo Antoinette,

Net als de anderen: gun het wat tijd. Komt wel goed. Ken zat stellen die daar in het begin moeite mee hadden en waar het echt wel goed is gegaan.

En voor het illustere stel zuigwortel, wipkipje en co

Deze man was waarschijnlijk ook gaan scheiden als er geen minnares in het spel was geweest. Was het dan ook eigen schuld dikke bult geweest? Was het dan ook zijn verdiende loon geweest? Dan had hij ook dat verdriet gehad maar dan had het wel gemogen? Ik heb ook verdriet gehad toen ik ging scheiden en toen was er geen andere man in het spel geweest. Vervelende voor Antoinette is dat zij dat mee door moet maken. Die verwerking. Als je daar samen uit komt, komt het echt wel goed.

Wat zijn jullie toch een stel verzuurde, hatelijke dames die er genoegen in scheppen om anderen af te zeiken. Open een topic over iets wat met minnaressen te maken heeft en daar komt het leger weer. Laf hoor!! Wipkip kan dan tenminste op andere topics nog wel normaal reageren. Zuigwortel heeft er helemaal een handje van om altijd, wat er ook gevraagd wordt, een hatelijke opmerking te maken richting TO. Nooit zie ik ook maar iets opbeurends of meelevend van jullie kant.
quote:Als hun relatie gedomineerd wordt door zijn verdriet en alles nog steeds om hem en zijn behoeftes draait dan is dat zeker niet gelijkwaardig. Verre van zelfs. Dan moet TO zich nog steeds aanpassen aan wanneer het hem uitkomt en hangt haar geluk wederom af van wanneer hij het haar gunt door een "goede dag" te hebben. Kortom, weer moet zij afwachten tot wanneer hij er klaar voor is om verder te gaan met hun relatie en hij dus écht klaar is met zijn oude relatie.Dat bedoel ik dus...
quote:

En voor het illustere stel zuigwortel, wipkipje en co

Wat zijn jullie toch een stel verzuurde, hatelijke dames die er genoegen in scheppen om anderen af te zeiken. Open een topic over iets wat met minnaressen te maken heeft en daar komt het leger weer. Laf hoor!! Wipkip kan dan tenminste op andere topics nog wel normaal reageren. Zuigwortel heeft er helemaal een handje van om altijd, wat er ook gevraagd wordt, een hatelijke opmerking te maken richting TO. Nooit zie ik ook maar iets opbeurends of meelevend van jullie kant.

Nouja... ik reageer gewoon inhoudelijk hier (op een paar grapjes na), lees eerst het hele topic voordat je met de rest mee gaat blaten...
Grappig. Op de mama pijler heerst de borstvoedingsmaffia, hier is het de antiminaressenmaffia .
'It could be lupus'
quote:Als hun relatie gedomineerd wordt door zijn verdriet en alles nog steeds om hem en zijn behoeftes draait dan is dat zeker niet gelijkwaardig. Verre van zelfs. Dan moet TO zich nog steeds aanpassen aan wanneer het hem uitkomt en hangt haar geluk wederom af van wanneer hij het haar gunt door een "goede dag" te hebben. Kortom, weer moet zij afwachten tot wanneer hij er klaar voor is om verder te gaan met hun relatie en hij dus écht klaar is met zijn oude relatie.

En daar kiest ze dan toch zelf voor? In een volwassen relatie deel je dingen met elkaar. Als het met de een slecht gaat, dan is de ander er om de een op te vangen. Misschien stort TO wel in als hij weer boven jan is. Kan hij haar opvangen. Zo gaat dat bij grote mensen.

Zijn keuze heeft concequenties voor hem en ook voor haar. Ik denk dat iedereen het daar over eens is. De tijd zal het allemaal leren lijkt me.
O nee. Leger. Is ook eigenlijk een mooier woord. Antiminaressenleger.
'It could be lupus'
Heb ik ook maar ergens geschreven dat ik het niet net goed vind dan?

;)
quote:O nee. Leger. Is ook eigenlijk een mooier woord. Antiminaressenleger.Die discussie hebben we al gehad en hier heet dat moraalridder...
quote:O nee. Leger. Is ook eigenlijk een mooier woord. Antiminaressenleger.Wat dacht je van "Vrouwen die je wél in de buurt van je partner kan vertrouwen"? Lijkt me een betere benaming. Vernoem daar gelijk even de woorden betrouwbaar, eerlijk, normen, waarden en geweten bij. Ben je meteen op het goede pad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven