Minnaar heeft vrouw verlaten ... en nu

25-04-2007 15:40 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijden van gedroomd, eindelijk gebeurd .. en wat nu? Verdriet aan zijde minnaar vanwege afscheid vrouw en kinderen. Niet gemakkelijk om daarmee om te gaan: je verwacht toch dat iemand op z'n minst een beetje blij is met de keuze om samen verder te gaan, ondanks de pijn van afscheid van 'het vertrouwde'. In hoeverre laat je iemand zijn gang gaan/teruggetrokken zijn/zich verhullen in stilzwijgen, zonder jezelf en je eigen behoeften om er over te praten opzij te zetten. We zijn een maand verder en de spanning loopt behoorlijk op.
quote:Heb ik ook maar ergens geschreven dat ik het niet net goed vind dan? ;)
quote:

quote: Stardusty reageerde

O nee. Leger. Is ook eigenlijk een mooier woord. Antiminaressenleger. Wat dacht je van "Vrouwen die je wél in de buurt van je partner kan vertrouwen"? Lijkt me een betere benaming. Vernoem daar gelijk even de woorden betrouwbaar, eerlijk, normen, waarden en geweten bij. Ben je meteen op het goede pad.

'It could be lupus'
quote:

O nee. Leger. Is ook eigenlijk een mooier woord. Antiminaressenleger. Wat dacht je van "Vrouwen die je wél in de buurt van je partner kan vertrouwen"? Lijkt me een betere benaming. Vernoem daar gelijk even de woorden betrouwbaar, eerlijk, normen, waarden en geweten bij. Ben je meteen op het goede pad.

Minny, je weet toch dat dat je overkomt ?
Tja, overkomen...dat was ook weer zo. Was dat niet een ander woord voor de verantwoordelijkheid niet accepteren?
quote:Tja, overkomen...dat was ook weer zo. Was dat niet een ander woord voor de verantwoordelijkheid niet accepteren?Verantwoordelijkheid ? Wat is dat ? :D
Dat is een heeeeel smerig woord die je maar beter niet hardop kan zeggen, geloof ik...:P
quote:Dat is een heeeeel smerig woord die je maar beter niet hardop kan zeggen, geloof ik...:PHier niet nee... maar goed, eerst was ik een afgebladderde wipkip, nu ben ik al illuster... kan nog spannend worden bij de Viva ! :D
Ik zit ineens met mijn achterwerk op een bureau stoel in het leger.

"Owowo youre in the army now.";)
quote:Ik zit ineens met mijn achterwerk op een bureau stoel in het leger.

"Owowo youre in the army now.";)In het leger van de moraalridders :D... Maar ik ga toch eens kijken hoe die borstvoedingsmafia mensen afstraft... ;)
Niet. De postings zijn door Vief4 verwijderd :@.
'It could be lupus'
quote:

Maar wat als je nou een man hebt die je niet bij "vrouwen die je bij je partner in de buurt kunt laten" kunt laten?

Wat dan? :D
quote:

Maar wat als je nou een man hebt die je niet bij "vrouwen die je bij je partner in de buurt kunt laten" kunt laten?

Halsband en een korte ketting toch!
quote:

Deze man was waarschijnlijk ook gaan scheiden als er geen minnares in het spel was geweest.

Oh ja? Dus gaan we lekker wippen met andermans vent, want scheiden zou hij toch. als een man echt ontevreden is met zijn relatie dan gaat die wel scheiden, maar dan wacht hij daar niet mee tot hij vervanging of iets beters heeft. Maar ik begrijp dat de minnares met deze gedachtengang een betere nachtrust heeft.  je vrouwe verlaten is neit erg, maar het is de manier waarop.

Was het dan ook eigen schuld dikke bult geweest? Was het dan ook zijn verdiende loon geweest? Dan had hij ook dat verdriet gehad maar dan had het wel gemogen?
quote:

quote: minny reageerde

Dan krijgt ie de botte-bijl-behandeling ! Geheel gratis ! ;)
quote:

Dan ben je in het gelukkig bezit van een loser ;).
'It could be lupus'
quote:

quote: shining reageerde

Nee, heb geen koorts;), maar zie zo vaak dit soort reacties op minnaressentopics. Iemand stelt een serieuze vraag, en daar wordt bijna altijd op deze manier op gereageerd.

Ik hou me altijd buiten die minnaressentopics, maar weet dat het een kutsituatie is waar je niet altijd zelf voor kiest. Kritiek hebben is echt oke, maar iets minder kan ook wel. Sorry hoor, maar ik kies nu toch ook heel erg bewust en met mijn volle verstand om GEEN relatie aan te gaan met een getrouwde kerel?Weetje wat ik nou niet snap he??? Minaressen van een minnaar denken altijd dat de minnaar vrouw en kinders achterlaat voor hun, zoals ik ze noem, buiten de deur neukertje....Snappen deze damens nou echt niet dat het verlaten van een gezin een hele hoop verdriet en elende te weeg brengt????Dat kinderen, hoe oud ook, altijd de dupe zijn van zulke buiten de deur neukerige relaties.... of ben ik nou zo dom dat ik dat gewoon niet snap??? 

Misschien ben ik met mijn 24 jaar nog wel te jong om dit soort dingen te snappen.... hoop het van mijn leven nooit mee te hoeven maken.......heel veel sterkte aan alle verlate vrouwen en kinders voor een buiten de deur neuk relatie....

quote:

Dan vangt ie bot aangezien die vrouwen wel betrouwbaar zijn. Oh, en van mij krijgt een schop onder zijn hol!
Het is altijd de arme vrouw en de eikel van een man en minnares. Dat het vaak veel ingewikkelder in elkaar zit, daar staat bijna niemand bij stil. als je kinderen hebt ga je niet zomaar scheiden. Vaak spelen er hoop dingen mee. Schuldgevoel, gevoel van falen, maar ook het koophuis, de gezamelijke vriendenkring, kortom je gaat niet zomaar scheiden.

Als je in een relatie zit die is dood gebloed, waarin je als broer en zus leeft, waarin je op zich nog om de ander geeft en het thuis nog gezellig hebt dan zal een man vaak blijven. Een vrouw trouwens ook. Terwijl ze diep in hun hart weten dat de relatie op is, dood is. Als er dan een tweede in het spel komt is dat weer spannend. Het is niet netjes, maar maar heeeeel weinig mensen met zoveel verplichtingen naar elkaar en de kinderen zullen dan zo sterk in hun schoenen staan om daar van weg te lopen. Vaak krijgen dit soort getrouwde mensen pas door hoe slecht hun huwelijk is zodra de verliefdheid de kop op steekt. (dan heb ik t even niet over de notoire vreemdgangers die er een sport van maken)

In het geval van mijn eigen vent... die was achteraf te jong vader geworden en had eigenlijk helemaal geen vader willen worden. Heeft het destijds wel gedaan wat geen schoonheidsprijs verdient maar dat merk je pas als het zover is. Zijn echtgenote was alleen nog maar moeder. Deed niks meer zonder de kinderen. Geen etentje, geen uitje helemaal niks. De gesprekken beperkten zich tot wat de kinderen die dag gedaan hadden. ook al heeft mijn vriend destijds geprobeerd dingen met haar te ondernemen zonder de kinderen maar dit wilde ze niet. Ze had geen hobbies, deed niks meer aan haar uiterlijk en als hij dan eens iets leuks voor haar meebracht (lingerie ofzo) dan vond ze zichzelf daar te dik voor en verdween het ongebruikt in een sokkenla.

Maar ja hij was al sinds zijn jeugd met haar en wist niet beter. Toen hij verliefd werd op mij had hij in eerste instantie ook zoiets Och het gras is bij de buren altijd groener dus ik blijf getrouwd omdat ik nog goed met vrouw door één deur kan en we de kids hebben.

Ja je bent er zelf bij maar het is niet altijd zo zwartwit als de anti minaressen maffia hier wil schetsen.
Tot zover niet oordelen...tenzij het gaat over de wettige echtgenote en moeder van de kinderen van de GM dus...blijkbaar...
Naast liefde bouw je ook iets met iemand op. Het is niet zo makkelijk om meteen bij de eerste tekenen van verliefdheid op een ander je boeltje te pakken. Vaak hoop je dat het overwaait. Ben je zelf in denial. Als je bij je echtgenote weggaat veranderd er veel. Ook t.o.v. de kinderen. Je kiest niet alleen voor 1 persoon maar voor een heel leven wat up side down gaat. Dus vaak blijven mensen uit plichtsgevoel in een huwelijk.

Als mensen elkaar haten en ruzie maken is een scheiding veel makkelijker dan als je op zich nog goed met een persoon kunt opschieten maar dat de romantiek en het houden van gewoon op is. Om dan te stellen ja dan moet je meteen weggaan, zo makkelijk is dat niet hoor!
quote:Naast liefde bouw je ook iets met iemand op. Het is niet zo makkelijk om meteen bij de eerste tekenen van verliefdheid op een ander je boeltje te pakken. Vaak hoop je dat het overwaait. Ben je zelf in denial. Als je bij je echtgenote weggaat veranderd er veel. Ook t.o.v. de kinderen. Je kiest niet alleen voor 1 persoon maar voor een heel leven wat up side down gaat. Dus vaak blijven mensen uit plichtsgevoel in een huwelijk.

Waarom dan niet vanuit dat zelfde plichtsgevoel niet buiten de deur neuken ? Leg me dat eens uit... Komt op mij over als eerst testritten maken en dan pas beslissen.

Nog afgezien van het feit dat slechts heel weinig GM-en daadwerkelijk hun huwelijk beëindigen en gewoon van 2 walletjes eten.

Als mensen elkaar haten en ruzie maken is een scheiding veel makkelijker dan als je op zich nog goed met een persoon kunt opschieten maar dat de romantiek en het houden van gewoon op is. Om dan te stellen ja dan moet je meteen weggaan, zo makkelijk is dat niet hoor!
Ik heb het nu over de situatie met mijn GM. Hij durfde de stap niet te zetten omdat hij gewoon het lef niet had de schepen achter zich te verbranden. Dus ja als je dan van twee walletjes kán eten waarom zou je daar dan verandering in brengen. Heel laf ik weet het maar het is de makkelijkste weg op dat moment.

Bovendien heb je het over plichtsgevoel maar ik vind het ook wel een plicht van een vrouw om meer te zijn dan moeder. Je bent ook echtgenote en als jij je vent met geen vinger meer aanraakt en totaal verslonst dan vind ik het niet gek dat een man verder gaat kijken.
quote:Bovendien heb je het over plichtsgevoel maar ik vind het ook wel een plicht van een vrouw om meer te zijn dan moeder. Je bent ook echtgenote en als jij je vent met geen vinger meer aanraakt en totaal verslonst dan vind ik het niet gek dat een man verder gaat kijken.Hoeveel heeft hij er dan aan gedaan om die spannende vent te blijven zoals hij was toen ze elkaar ontmoette ? Krijg dan altijd een beetje nare smaak in m'n mond bij zulke verklaringen... (ondanks 't feit dat er zat vrouwen zijn die er echt niet meer uit zien na het krijgen van kinderen en 't alleen nog over die kids kunnen hebben)
Tja, bizar toch dat mannen niet onmiddelijk uitzakken na een bevalling...ow ja, zij zijn dan ook niet zwanger en zo... Maar wat verklaart dan die hangbuik die vele van hen dan wel krijgen?!:?
quote:

Ik heb het nu over de situatie met mijn GM. Hij durfde de stap niet te zetten omdat hij gewoon het lef niet had de schepen achter zich te verbranden. Dus ja als je dan van twee walletjes kán eten waarom zou je daar dan verandering in brengen. Heel laf ik weet het maar het is de makkelijkste weg op dat moment.

Bovendien heb je het over plichtsgevoel maar ik vind het ook wel een plicht van een vrouw om meer te zijn dan moeder. Je bent ook echtgenote en als jij je vent met geen vinger meer aanraakt en totaal verslonst dan vind ik het niet gek dat een man verder gaat kijken. Ja, en die man spreekt uiteraard de waarheid, want liegen en bedriegen is hem vreemd. Of....?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven