Minnaar heeft vrouw verlaten ... en nu

25-04-2007 15:40 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijden van gedroomd, eindelijk gebeurd .. en wat nu? Verdriet aan zijde minnaar vanwege afscheid vrouw en kinderen. Niet gemakkelijk om daarmee om te gaan: je verwacht toch dat iemand op z'n minst een beetje blij is met de keuze om samen verder te gaan, ondanks de pijn van afscheid van 'het vertrouwde'. In hoeverre laat je iemand zijn gang gaan/teruggetrokken zijn/zich verhullen in stilzwijgen, zonder jezelf en je eigen behoeften om er over te praten opzij te zetten. We zijn een maand verder en de spanning loopt behoorlijk op.
Hij heeft regelmatig geprobeerd haar van de bank te krijgen maar dat wilde ze niet. Ze wilde overal de kids meenemen. Uit eten, weekendje weg. Echt niet zonder de kids hoor! Hij heeft met haar proberen te praten maar dan haalde ze haar schouders op dat ze het wel best vond. Als hij keertje mooi ondergoed voor haar meenam dan kreeg ie de volle laag want ze vond zich er te dik voor.

S avonds een gesprek over iets in de maatschappij? Not done want ze keek geen journaal. Al die ellende in de wereld, het interesseerde haar niet. Hij hield voordat de kids er waren van lekker er uit op de motor, ergens terrasje doen en dat soort dingen. Maar dat wilde ze allemaal niet meer. En dat heeft ze me destijds zelf verteld. Toen we nog geen relatie hadden trouwens. Ik zei Joh meid breng de kids naar je moeder en ga er eens een weekendje uit. Maar dan zei ze "ja en wat moet ik dan doen? Ik mis de kinderen alleen maar"

Kortom de kinderen waren haar levensdoel.
En hij heeft nooit gezegd dat ze te dik was ook niet na de bevallingen. Bovendien ze is slanker dan ik ben ook na het hebben van kinderen dus die dikte zat tussen haar oren hoor!
Begrijp ik nu goed dat jij een kennis van beiden was voordat jullie een relatie kregen ?
Ik was destijds een indirecte collega van hem en heb zijn vrouw weleens gesproken ja.
En k dacht eerst dat het allemaal lulsmoezen van hem waren tot ze uit zichzelf verontwaardigd ging doen van "snap jij dat nou, wil ie zomaar zonder de kinderen op vakantie pffft dat ie niet snapt dat ik echt niet zonder de kinderen gaat bla bla" Ik haalde mn wenkbrauw op en zei voorzichtig van 'goh das toch juist leuk en romantisch?'  waarop ze me aankeek alsof ze water zag branden. 'hij en romantisch hahaha, daar ben ik het type niet voor en dat weet ie' Het probleem in hun relatie? Totaal gebrek aan communicatie denk ik zo. Hij wilde wel praten maar zij had haar kindertjes en haar koophuis en vond het allemaal wel best.
Als je in een relatie zit die is dood gebloed, waarin je als broer en zus leeft, waarin je op zich nog om de ander geeft en het thuis nog gezellig hebt dan zal een man vaak blijven. Een vrouw trouwens ook. Terwijl ze diep in hun hart weten dat de relatie op is, dood is. Als er dan een tweede in het spel komt is dat weer spannend. Het is niet netjes, maar maar heeeeel weinig mensen met zoveel verplichtingen naar elkaar en de kinderen zullen dan zo sterk in hun schoenen staan om daar van weg te lopen. Vaak krijgen dit soort getrouwde mensen pas door hoe slecht hun huwelijk is zodra de verliefdheid de kop op steekt. (dan heb ik t even niet over de notoire vreemdgangers die er een sport van maken)

Neferfete, zo is het precies bij mijn GM<  hij kan alles niet opgeven, en ik ook nog niet,

Kan me voorstellen dat het idd niet gemakkelijk is voor TO om met het

'rouwproces' van haar GM om te gaan,

fijn dat jij vertelt hoe het jou vergaan is,
sorry, dat eerste stuk is van Neferfete, ik kan niet zo goed plakken en knippen hi:$
Ja het is ook een vorm van gemakzucht hoor bij mensen. Ze zijn al eeuwen bij elkaar en hebben het idee er toch voor altijd in te blijven hangen.  Zo van we gaan niet uit elkaar want we zijn toch al 100 jaar bij elkaar. Alles sukkelt gestaag voort, er gebeurt niks meer.
Nefertete, denk je dat jouw GM voor jou gevallen zou zijn als zijn vrouw wel die lingerie had gedragen, kon meepraten over het wereldnieuws en weekjes wegging zonder de kinderen?
Ga in therapie!
Kijk de weekendjes weg zijn natuurlijk niet dé succesformule waardoor een relatie blijft draaien. Dat zit dieper. Het geen moeite meer willen doen in een relatie, het automatische piloot gedrag. Voordat de kinderen kwamen waren ze nooit thuis. Altijd op pad. Sinds de kinderen zijn ze nergens meer zonder hen geweest. Das best wel een flinke overgang. Hij is jarenlang wél monogaam geweest.

Als alles in zijn relatie nog goed had gelopen, dan was hij waarschijnlijk wel op me gevallen in de zin van Hee leuke meid en kriebels. Maar ik denk eerlijk gezegd dat hij er niks mee zou hebben gedaan als het nog koek en ei was. Juist omdat hij wat miste ging het verder dan de bedoeling was.
Ach so, dus het is aaaallemaal de schuld van degene die bedrogen wordt en die arme vreemdganger kon er helemaal niks aan doen dat hij 'm ergens anders in hing. Tuurlijk...
Nou in dit geval vind ik dat zij er net zo hard aan heeft bijgedragen dat het huwelijk is stukgelopen. Ik geef haar niet de schuld maar ze was er wel zelf bij. Als jij dat zo zwartwit wil zien Minny be my guest.
quote:

Kijk de weekendjes weg zijn natuurlijk niet dé succesformule waardoor een relatie blijft draaien. Dat zit dieper. Het geen moeite meer willen doen in een relatie, het automatische piloot gedrag. Voordat de kinderen kwamen waren ze nooit thuis. Altijd op pad. Sinds de kinderen zijn ze nergens meer zonder hen geweest. Das best wel een flinke overgang. Hij is jarenlang wél monogaam geweest.

Als alles in zijn relatie nog goed had gelopen, dan was hij waarschijnlijk wel op me gevallen in de zin van Hee leuke meid en kriebels. Maar ik denk eerlijk gezegd dat hij er niks mee zou hebben gedaan als het nog koek en ei was. Juist omdat hij wat miste ging het verder dan de bedoeling was. Denk je dat hij een rol heeft gespeeld in het verzanden van zijn huwelijk? Los van het vreemdgaan, bedoel ik. Het klinkt bijna alsof je het haar kwalijk neemt dat ze er niet meer in heeft gestoken (het klinkt eerder alsof ik hier je GM hoor spreken), terwijl jij feitelijk de vruchten ervan plukt. Bovendien heb jij er toch helemaal niets mee te maken hoe zijn huwelijk is?
Ga in therapie!
Wie ziet het nou zwart wit? Het enige wat ik jou zie doen is haar aandeel uitvoerig beschrijven. Zij deed dit en zij zei dat. Maar zijn aandeel in het geheel...waar is dat? Jij weet niet wat voor een knurft hij thuis was....
Nog los van het feit dat z'n vrouw daadwerkelijk een saaie trut was, waarom heeft hij niet eerst netjes de stekker uit z'n huwelijk getrokken voordat ie met jou begon ?
Nee daar heb ik ook niks mee te maken. Ik kan alleen mijn visie er op geven waarom het is misgegaan. Er zijn heel veel huwelijken die stuklopen op kinderen. Laatst was hier nog een topic over schoolplein moeders.

Voor zover ik kan beoordelen is de kink in de kabel gekomen toen de kinderen kwamen. En heeft hij wel geprobeerd het naast de kinderen als man en vrouw leuk te houden maar dat wilde ze zelf niet. Geen polonaise meer aan haar lijf, geen seks meer bijna, de kinderen op de eerste plek en daarna kwam hij eens een keertje. Hij mocht de centjes verdienen. Nogmaals ik geef haar niet de schuld maar ik kan wel snappen waarom het spaak is gelopen. Het interesseerde haar gewoon geen moer meer en hem op een gegeven moment ook niet. Je kan die man nu laf noemen maar ik vind het van die vrouw even laf dat ze bij haar man blijft omdat het wel lekker makkelijk en comfortabel is.
quote:Nou in dit geval vind ik dat zij er net zo hard aan heeft bijgedragen dat het huwelijk is stukgelopen. Ik geef haar niet de schuld maar ze was er wel zelf bij. Als jij dat zo zwartwit wil zien Minny be my guest.Jij bekijkt het huwelijk van je GM zwart-wit. Je gaat helemaal af op wat hij je vertelt. Zoals het op mij overkomt, is hij zo ongeveer het slachtoffer. Dat is zíjn beleving of versie en jij gaat daar volledig in mee. Als je gedachten dan toch naar zijn vrouw uitgaan, zouden een beetje empathie en vrouwelijke solidariteit niet misstaan. Overigens heb ik ook zo'n partner gehad die nooit iets zonder de kinderen wilde doen, maar ik zie wel ook mijn eigen aandeel daarin. Het is nogal makkelijk om de schuld helemaal bij één partij neer te leggen.

Wat kan het jou eigenlijk schelen dat hij geen goed huwelijk heeft?
Ga in therapie!
quote:Wie ziet het nou zwart wit? Het enige wat ik jou zie doen is haar aandeel uitvoerig beschrijven. Zij deed dit en zij zei dat. Maar zijn aandeel in het geheel...waar is dat? Jij weet niet wat voor een knurft hij thuis was....Hij ging steeds en steeds meer zijn eigen gang. Na een tijd proberen en telkens te horen krijgen dat ze iets niet wilde, ging hij steeds meer zijn eigen hobbys uitvoeren dus met vrienden motorrijden, met collega's een pilsje drinken, sporten.

Ik zou het ook zwartwit vinden maar ik heb de informatie over haar voornamelijk uit de verhalen die ze zélf vertelde. Dus niet uit de mooie praatjes van GM alleen.
Vol verwijt ben je...even vergeten dat JIJ het met de man van een ander deed? En dat JIJ profiteerde van hun problemen?
Dus als ik het goed begrijp van de minnaressen hier, is het onze schuld dat jullie met onze getrouwde kerels er vandoor gaan?Omdat wij niet voor ons zelf zorgen en er voor de kinderen zijn?Maar ga ons getrouwde vrouwen er niet de schuld van geven.Dat is wel zo een slap excuus.Kijk ik snap best dat soms een relatie niet loopt maar daar moet je samen voor vechten.Maar als de man al meteen een nieuw alternatief krijgt dan wordt het hem wel makkelijk gemaakt.Ik snap best dat TO het moeilijk hebt en ik hoop ook voor haar dat ze er samen uit komen en gelukkig worden.Het is niet netjes hoe het gegaan daar ben ik het mee eens, maar goed hij heeft nu voor haar gekozen dus zal hij er ook moeten zijn.
Oh, en voordat je schrijft dat je niet mag oordelen voordat je zelf in zo'n situatie hebt gezeten...hetzelfde geldt voor jou. Jij bent haar niet, jij had haar huwelijk niet, jij weet niet hoe hij thuis was.
@ kersje,

Je doet nu net alsof hij gelijk voor het alternatief gegaan is en er maar een ander naast heeft gezocht. En dat terwijl hij al zeker 8 jaar in die situatie zat en het verschillende keren heeft aangekaart. En wij hebben een flinke tijd geprobeerd onze liefde over te laten waaien wat uiteindelijk dus niet lukte.

Nee ik weet niet hoe hij bij haar was. Ik weet wel hoe hij bij mij is want we wonen nu bijna 2 jaar samen en ik denk niet dat hij al die tijd loopt te acteren hier.
Maar wat als jij er niet was geweest?Dan zat ie waarschijnlijk nog in die situatie want anders had hij al eerder die stap gezet als het al 8 jaar zo doorsukkelde, dus wat was je een goed alternatief.En dan bedoel ik er niet mee dat ie jou voor de gek houd twee jaar lang, maar dat het zo wel wat makkelijker werd om te zeggen ik ga weg.En ik vind het al helemaal niet eerlijk dat het onze schuld is dat jullie met een getrouwde man zijn.
Ja als ie niet verliefd was geworden op iemand anders dan was hij daar nog geweest. Dat klopt. Want er was geen ruzie en hij wist niet na al die jaren dat hij wat miste. Hij had al sinds zijn 15e verkering met haar ofzo dus hij wist niet beter. En nu doe je of ik alle getrouwde vrouwen de schuld geef. Maar jij bent haar toch niet? Als jij een vent zou hebben die zich laat gaan, zich laat versloffen, waar geen zinnig gesprek meer mee te voeren is en die behalve een lieve vader voor de kinderen nergens meer energie in steekt... zou jij dan niet gaan openstaan voor een ander?
Vraag je GM voor de gein eens wat zijn vrouw doet terwijl hij naar het NOS-journaal zit te kijken. Wedden dat zij de tafel afruimt, de afwas doet, de kinderen tandenpoetst, in bad doet, voorleest en naar bed brengt. Dan ligt de kamer nog vol met speelgoed, moet er nog een wasje gedraaid, een strijk gedaan, dekt ze de ontbijttafel voor de volgende dag, legt ze de spulletjes van de kinderen klaar...

En goh, aan het eind van zo'n avond heeft ze dan helemaal geen zin meer in een gesprek over de wereldpolitiek en hijst ze zich ook niet in dat sexy lingeriesetje dat hij voor haar heeft meegebracht :@

Romantiek is ook de wc schoonmaken. Het is je verantwoordelijkheid nemen in alle aspecten van het gezin en het huwelijk, dus ook de verzorging van de kinderen en het huishouden. Ritjes op de motor zijn leuk, maar niet als je bij thuiskomst het hele huis nog eens mag gaan schoonmaken en mag gaan koken.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven