misbruik in familie; partner dader?

17-08-2008 22:29 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, normaal gesproken schrijf ik hier onder een andere nick. Vandaag heb ik gehoord dat er geruchten gaan dat een nichtje van mijn man is misbruikt door verschillende ooms (jaren geleden). Mijn man is ook genoemd (als dader). Allemaal via-via. Ik vind dit vreselijk. Met hem praten heeft niks opgeleverd (hij is nu naar bed).

Met zijn neefje (die heel boos is op hem) heb ik morgen een afspraak, om te praten. Ik wil weten hoe het zit. Vannacht slaap ik op de bank. Niet omdat ik hem "schuldig verklaar". Maar omdat hij niet met mij een gesprek is aangegaan. Tegen de persoon die mij dit nieuws vertelde heb ik ook gezegd:

Als er iets van waar is (want dat weten we niet) gooi ik hem m'n huis uit. De vraag is: (hoe) komt de waarheid boven tafel? Want dat is dus het vraagstuk: Is het waar?
Ik snap werkelijk niet waarom je niet de andere broers opbelt bijvoorbeeld ; ook zij zijn beschuldigd .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:gelegenheidsnick schreef op 17 augustus 2008 @ 22:44:

@kitje: tuurlijk zou ik niets liever willen dan mijn man steunen.Door op de bank te gaan slapen en alvast de straf te formuleren voor als de via-via-berichten volgens jou waar zijn? Moet een hele steun voor hem zijn ja.
Je klinkt alsof je je man al veroordeelt hebt, zoals de anderen ook zeggen. O.a. door niet met de andere beschuldigden te praten, bijvoorbeeld.

Als je een goed huwelijk hebt, dan kan ik me zo voorstellen dat je blínd voor je man gaat staan, dat je zelf woest bent, dat je stante pede dat nichtje en de broers etcetera belt en eist dat NU uitgelegd wordt waar die rare beschuldigingen vandaan komen.

Zo zou ik gereageerd hebben, denk ik. Ik was op oorlogspad geweest, hell hath no fury enzo. En niet met mijn man, met al die anderen.

Waarom vertrouw je je man niet blind?
Am Yisrael Chai!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 augustus 2008 @ 23:44:

Ik snap werkelijk niet waarom je niet de andere broers opbelt bijvoorbeeld ; ook zij zijn beschuldigd .Ik weet niet om welke ooms het precies gaat. Dat hoor ik morgen, denk ik.
Wat heb je nu precies aan je man gevraagd ? Waarom hij ruzie heeft met neefje of over de beschuldiging ?

Ik vind dat je vreemd reageert, volgens mij ga je met de verkeerde praten.
quote:fashionvictim schreef op 17 augustus 2008 @ 23:48:

Je klinkt alsof je je man al veroordeelt hebt, zoals de anderen ook zeggen. O.a. door niet met de andere beschuldigden te praten, bijvoorbeeld.

Als je een goed huwelijk hebt, dan kan ik me zo voorstellen dat je blínd voor je man gaat staan, dat je zelf woest bent, dat je stante pede dat nichtje en de broers etcetera belt en eist dat NU uitgelegd wordt waar die rare beschuldigingen vandaan komen.

Zo zou ik gereageerd hebben, denk ik. Ik was op oorlogspad geweest, hell hath no fury enzo. En niet met mijn man, met al die anderen.

Waarom vertrouw je je man niet blind?

Omdat hij geen verhaal heeft, denk ik. En nu denken jullie: Ja maar hij hoeft zich toch niet te verdedigen?

Maar waarom praat hij dan helemaal niet?
quote:gelegenheidsnick schreef op 17 augustus 2008 @ 22:29:

mijn man

Als er iets van waar is (want dat weten we niet) gooi ik hem m'n huis uit. De vraag is: (hoe) komt de waarheid boven tafel? Want dat is dus het vraagstuk: Is het waar?

Even wat andere vragen:

- is het jouw huis?

- je zegt "mijn man", betekent dat dat jullie getrouwd zijn? En zo ja, hebben jullie elkaar toen iets beloofd? En zo ja, zou deel van die belofte ook kunnen zijn dat je elkaar trouw bent, ZONDER voorwaarden vooraf? En zo ja, zou deel van die trouw ook kunnen zijn dat je je partner steunt in een weg van schuld, boete, vergeving?
quote:KarendeGroot schreef op 17 augustus 2008 @ 23:51:

Wat heb je nu precies aan je man gevraagd ? Waarom hij ruzie heeft met neefje of over de beschuldiging ?

Ik vind dat je vreemd reageert, volgens mij ga je met de verkeerde praten.Ja, ik heb gevraagd wat er aan de hand is tussen neefje en man. Daarop is hij dichtgeslagen. Neefje is een zeer verstandig persoon van inmiddels 27. Wij hebben de laatste tijd niet veel gepraat, blijkbaar omdat "dit" ertussen zat. Vandaag heb ik hem laten weten dat ik dingen gehoord had (dat zijn de dingen die hij heeft verteld, in de vriendenkring) en dat ik met hem wil praten. Man mocht eerst z'n zegje doen (daar vroeg ik naar!). Maar hij is gaan slapen. Dat kan ook.
Je man heeft je neefje grotendeels opgevoed, zijn vader dood, moeder in een inrichting, je neefje en man zijn dikke vrienden.

Het nichtje ken je niet, blijkbaar is ze niet vaak in beeld, neef en nicht zien elkaar niet vaak? bv. verjaardagen? dat je haar maar 1x gezien hebt?

Voor je man is het denk ik al heel pijnlijk om ruzie te hebben met je neef hierover. Kan me niet voorstellen dat je maar 1 vraag gesteld hebt zoals je het hier post "wat er was tussen je man en je neefje".

Je hebt alles van een goeie vriend gehoort, lijkt me dat je iets meer hebt gezegd tegen je man dan die ene vraag....

Tuurlijk reageert hij defensief, of het nou wel of niet waar is.

En ja... eerst maar afwachten hoe de zaken verder lopen.

Tot die tijd, zorger dat je ervoor hem bent.
quote:rider schreef op 17 augustus 2008 @ 23:52:

[...]

Even wat andere vragen:

- is het jouw huis?

- je zegt "mijn man", betekent dat dat jullie getrouwd zijn? En zo ja, hebben jullie elkaar toen iets beloofd? En zo ja, zou deel van die belofte ook kunnen zijn dat je elkaar trouw bent, ZONDER voorwaarden vooraf? En zo ja, zou deel van die trouw ook kunnen zijn dat je je partner steunt in een weg van schuld, boete, vergeving?

Ja, het huis is van mij.

Nee, hij is niet officieel mijn man (we zijn niet getrouwd).
quote:gelegenheidsnick schreef op 17 augustus 2008 @ 23:52:

[...]

Omdat hij geen verhaal heeft, denk ik. En nu denken jullie: Ja maar hij hoeft zich toch niet te verdedigen?

Maar waarom praat hij dan helemaal niet?

Omdat deze beschuldiging zo absurd is dat hij letterlijk met stomheid is geslagen?

Omdat als hij niet reageert jij pissed bent, en als hij wel reageert hij aan een verhoor onderworpen wordt, onder het motto "waar rook is is vuur? "

JOjanneke
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ik kan me niet voorstellen dat je nu met ONS " praat " ipv met je man .
Er wordt toch al geroddeld ; als je nou alle ooms opbelt ? So what ?
Ik vraag me af hoe jij je voelt hier tegenover. Het zal best gevoelens losbrengen. Ik ben zelf misbruikt als kind.Maar ga er niet zomaar vanuit dat mensen meteen schuldig zijn die genoemt worden. het vreemde echter vind ik ook dat hij er niet over wil praten. Mijn eerste gedachten bij zo'n vraagstelling zou zijn van :" what the hell waar komen ze nu mee aan.Maar hij wil er niet over praten.Hoe heeft ie dat gezegt. Ik zou dus meten ontkennen en raar opkijken als die vraag aan mij gesteld zou worden.

Daarintegen vind ik het via via verhaal altijd vaag omdat men heeft gehoord van en dat is niet altijd even betrouwbaar.

Als ik jou was zou ik nog eens proberen te praten met je man en je verdiepen in deze gesprekken die de ronde gaan.heeft het nichtje aangifte gedaan bij politie. En hoe zijn de namen vrij gekomen zodat deze de ronde doen. etc.

Slaap er over en ga dan eens op onderzoek uit.Binnen je familie .Er moet vast iets te vinden zijn daarover.Zeker als dit al Via via de ronde doet .

Sterkte.het is een heel zwaar onderwerp dat vele families kapot kan maken.
quote:gelegenheidsnick schreef op 18 augustus 2008 @ 00:01:

[...]

Ja, het huis is van mij.

Nee, hij is niet officieel mijn man (we zijn niet getrouwd).

Helder(der).

En wat betreft trouw?
quote:jojanneke66 schreef op 18 augustus 2008 @ 00:01:

[...]

Omdat deze beschuldiging zo absurd is dat hij letterlijk met stomheid is geslagen?

Omdat als hij niet reageert jij pissed bent, en als hij wel reageert hij aan een verhoor onderworpen wordt, onder het motto "waar rook is is vuur? "

JOjanneke

Nee, Jojanneke,

In mijn hoofd zit wél "waar rook is, is vuur". Maar dat weet hij helemaal niet. Hij weet ook helemaal niet dat ik van plan ben op de bank te slapen. Er is geen ruzie. Alleen ijzige stilte.
quote:rider schreef op 18 augustus 2008 @ 00:04:

[...]

Helder(der).

En wat betreft trouw?

trouw? tuurlijk!

Maar ik zou het hem niet kunnen vergeven, ALS hij zoiets gedaan zou hebben. dan is hij exit.
Waarom hij niks zegt ? Omdat

- hij met stomheid geslagen is dat jij hem niet gelooft

-hij met stomheid geslagen is over het hele verhaal

-hij pislink is op jou

-hij erg verdrietig is om jouw reactie

-hij het gedaan heeft en geen verweer heeft

Maar hé, ik raad ook maar wat .

Je ként je vent toch ? Je weet toch of hij boos danwel verdrietig danwel geschokt is ?
Stel ik werd beschuldigd en mijn Hekaman zou mij niet blindelings geloven....

Diepe stilte.
Wees blij!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 augustus 2008 @ 00:07:

Waarom hij niks zegt ? Omdat

- hij met stomheid geslagen is dat jij hem niet gelooft

-hij met stomheid geslagen is over het hele verhaal

-hij pislink is op jou

-hij erg verdrietig is om jouw reactie

-hij het gedaan heeft en geen verweer heeft

Maar hé, ik raad ook maar wat .

Je ként je vent toch ? Je weet toch of hij boos danwel verdrietig danwel geschokt is ?ik heb alleen gevraagd wat er aan de hand is tussen neefje en hem. Ik heb hem dus niet verder met dingen geconfronteerd.
Er zijn blijkbaar redenen om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van je man.

Ik vind dat veelzeggend..... succes morgen
quote:gelegenheidsnick schreef op 18 augustus 2008 @ 00:07:

[...]

trouw? tuurlijk!

Maar ik zou het hem niet kunnen vergeven, ALS hij zoiets gedaan zou hebben. dan is hij exit.

OK, begrensde trouw dus. Alles zo lezende snap ik je partner wel geloof ik. Ik denk dat ik ook bitter weinig met je te bespreken zou hebben.

Hoe dan ook: sterkte er maar mee.
.
anoniem_50117 wijzigde dit bericht op 18-08-2008 00:32
Reden: .
% gewijzigd
.
anoniem_50117 wijzigde dit bericht op 18-08-2008 00:33
Reden: .
% gewijzigd
quote:meds schreef op 18 augustus 2008 @ 00:12:

Er zijn blijkbaar redenen om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van je man.

Ik vind dat veelzeggend..... succes morgen

Ik vind dat het twee dingen kan zeggen ;

1. er zijn redenen voor ( ze kent hem goed , er vallen dingen op hun plek )

2. de liefde zit niet zo diep ( wat zullen ze van míj zeggen , wat moet ík nou )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven