misbruik in familie; partner dader?

17-08-2008 22:29 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, normaal gesproken schrijf ik hier onder een andere nick. Vandaag heb ik gehoord dat er geruchten gaan dat een nichtje van mijn man is misbruikt door verschillende ooms (jaren geleden). Mijn man is ook genoemd (als dader). Allemaal via-via. Ik vind dit vreselijk. Met hem praten heeft niks opgeleverd (hij is nu naar bed).

Met zijn neefje (die heel boos is op hem) heb ik morgen een afspraak, om te praten. Ik wil weten hoe het zit. Vannacht slaap ik op de bank. Niet omdat ik hem "schuldig verklaar". Maar omdat hij niet met mij een gesprek is aangegaan. Tegen de persoon die mij dit nieuws vertelde heb ik ook gezegd:

Als er iets van waar is (want dat weten we niet) gooi ik hem m'n huis uit. De vraag is: (hoe) komt de waarheid boven tafel? Want dat is dus het vraagstuk: Is het waar?
quote:opperdepop schreef op 18 augustus 2008 @ 00:42:

[...]

De realiteit is dat het wel eens voorkomt, misschien niet vaak, maar toch... Dus is het een optie wat mij betreft.

Is de man van TO wat jou betreft met 100% zekerheid schuldig dan?Nee natuurlijk niet. Ik vind het wel opmerkelijk dat TO niet voor haar man in staat. Verder pleit het niet voor hem dat hij dit verzwegen heeft en dat hij verder weigert er iets over te zeggen. Ik vind dat verdacht maar het hoeft niet te betekenen dat ie schuldig is.
@ TO heb jij nog kinderen in huis?
quote:claire123 schreef op 18 augustus 2008 @ 00:44:

Je zou het tegen je man kunnen zeggen en kijken hoe hij dan reageert? misschien wil hij dan wel praten?? Ik zeg maar wat hoor. Ik heb geen idee hoe ik zou reageren.

Zoals ik het nu lees zou ik alles maar dan ook alles willen weten. Dus precies van mijn partner willen horen wat dan de geruchten zijn en hoe zich daarover voelt enz enz..

Ja, Claire, dat komt misschien ook nog wel. Tuurlijk wil ik ook alles weten. Maar ik stel er één (zijdelingse) vraag over en...

Misschien morgen, ofzo.
Reageert hij altijd zo....ik bedoel praat hij anders wel?
quote:meds schreef op 18 augustus 2008 @ 00:46:

@ TO heb jij nog kinderen in huis?nee
quote:meds schreef op 18 augustus 2008 @ 00:45:

[...]

Nee natuurlijk niet. Ik vind het wel opmerkelijk dat TO niet voor haar man in staat. Verder pleit het niet voor hem dat hij dit verzwegen heeft en dat hij verder weigert er iets over te zeggen. Ik vind dat verdacht maar het hoeft niet te betekenen dat ie schuldig is.En als hij niet schuldig is, dan is het verhaal dat hij haar misbruikt heeft dus verzonnen. Ik ben een man, misschien denk ik te rationeel en logisch, maar iets anders kan ik daar dan niet van maken..
quote:claire123 schreef op 18 augustus 2008 @ 00:47:

Reageert hij altijd zo....ik bedoel praat hij anders wel?meetal kunnen we we over alles praten, ja.
quote:gelegenheidsnick schreef op 18 augustus 2008 @ 00:47:

[...]

Misschien morgen, ofzo.

Ja joh en anders komt het wel een keertje , toch ?

Wat in het vat zit verzuurt niet ....... Morgenavond zie je die neef natuurlijk pas ? eerst werken , eten en na de koffie even praten ?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik kan wel begrijpen dat je je nu een beetje achterdochtig of afwachtend opstelt naar je man.

Hij geeft namelijk wel vage signalen af (in mijn ogen).

De ruzie waar hij niet met jou over praat, het zwijgen als je hem iets vraagt. Het kan van alles betekenen; of hij heeft inderdaad iets te maken gehad hierin of hij is dichtgeklapt door valse beschuldigingen. Ik vind hem erg onduidelijk overkomen en je kan zijn houding invullen met van alles.

Aan de andere kant snap ik ook wel dat je er nu eigenlijk moet zijn voor je man maar.. als hij je als het ware van zich af duwt door te zwijgen lijkt het mij erg moeilijk! Want hierdoor ga jij nog meer twijfelen neem ik aan.

Als hij bijv met je had gepraat dan neemt dat al een deel van je onzekerheid weg.

Ik betwijfel ook of het slim is om met het neefje te praten, je kan het wel doen natuurlijk maar je moet dan ook van jezelf weten of je je niet laat meeslepen met de emoties en het verhaal van het neefje. Kun je nog buiten het verhaal van je neefje staan, vertroebelt je kijk op je man niet als het een erg negatief gesprek is.

Ik zou in ieder geval ook meer familie die hiervan af weet benaderen... en boven alles; een gesprek met je man, morgen.

succes
En valse beschuldigingen komen wel vaker voor, tenminste ik heb er vaker van gehoord en vroeger kende ik een meisje die 2 jongens vals beschuldigd heeft.

De rol van je man hierin kan ook 'onschuldig' zijn zoals weten van het misbruik maar er niets mee doen ofzo..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 augustus 2008 @ 00:49:

[...]

Ja joh en anders komt het wel een keertje , toch ?

Wat in het vat zit verzuurt niet ....... Morgenavond zie je die neef natuurlijk pas ? eerst werken , eten en na de koffie even praten ?

Om 18 uur spreek ik neefje. Man en ik zijn allebei vrij morgen. Ik hou jullie op de hoogte!
bedankt, coco!
Misschien kan je tegen hem zeggen dat je graag voor hem klaar wilt staan en hem in deze moeilijke situatie wilt helpen, maar dat je dat niet kan doen als hij zijn gedachten niet met je deelt..?

Ik kan me voorstellen dat je niet 100% achter je man staat als hij van zoiets vreselijks beschuldigd wordt, echt een hele moeilijke situatie dit! Ik snap wel dat je verwacht dat hij er met jou over wilt praten, het feit dat hij niks wil zeggen zou mij ook doen twijfelen (als je onschuldig bent dan zeg je dat toch meteen en heb je het er samen over). En mocht achteraf blijken dat hij toch schuldig is, dan lijkt het me vreselijk om te bedenken dat je je man al die tijd gesteund hebt en in z'n armen hebt gelegen. Zo'n vergrijp is niet niks!!

Maar goed, je gaat nu toch niks bereiken door jezelf ook terug te trekken. Ik zou toch naar hem toegaan en proberen met hem er over te praten (en dan wel zeggen dat je aan zijn kant staat en dat je hem graag wilt helpen, anders vertelt hij waarschijnlijk niks...). Acht je je man in staat om zoiets te doen trouwens?
Waarom ga je nu niet naar je man toe en zeg je iets dergelijks?

'Lieverd, ik weet dat je nu niet wilt praten, maar ik wil heel graag weten wat er precies aan de hand is tussen jou en neef, en daarom ga ik morgen met hem praten. Ik zou het heel fijn vinden als jij meekomt, want ik vind het verschrikkelijk dat je vals beschuldigd wordt van dingen die je niet hebt gedaan. Ik sta achter je, en daarom wil ik morgen met je neef alle misverstanden uit de wereld helpen. Wil je alsjeblieft mee?'

Afijn, iets in die trant. Zoiets zou ik denk ik mee komen jegens mijn vriend mocht zoiets voorkomen.
Mijn advies nogmaals: zeg hem dat je achter hem staat, wat heb je te verliezen? En door met die familie te gaan praten zal ie je alleen maar minder in vertrouwen willen nemen. Ik zou me flink genaaid voelen iig. Misschien is de reactie van je man vreemd, maar ik denk dat ik ook heel vreemd zou gaan doen en absoluut niet mezelf zou zijn als ik van zoiets beschuldigd zou worden. Heb je je al proberen voor te stellen wat het betekent als hij het niet gedaan heeft? Dat er altijd mensen zullen zijn die naar hem blijven kijken van "zou hij...?" Dat zal hij zich ook realiseren, dus logisch dat ie 'vreemd' doet. Gun hem het voordeel van de twijfel, iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, hem veroordelen kan altijd nog.
quote:sayang_melati schreef op 18 augustus 2008 @ 00:56:

Misschien kan je tegen hem zeggen dat je graag voor hem klaar wilt staan en hem in deze moeilijke situatie wilt helpen, maar dat je dat niet kan doen als hij zijn gedachten niet met je deelt..?

Dat lijkt me een goed begin van zo een moeilijk gesprek...

TO Veel sterkte!!
quote:sayang_melati schreef op 18 augustus 2008 @ 00:56:

Ik kan me voorstellen dat je niet 100% achter je man staat als hij van zoiets vreselijks beschuldigd wordt, echt een hele moeilijke situatie dit! Ik snap wel dat je verwacht dat hij er met jou over wilt praten, het feit dat hij niks wil zeggen zou mij ook doen twijfelen (als je onschuldig bent dan zeg je dat toch meteen en heb je het er samen over). En mocht achteraf blijken dat hij toch schuldig is, dan lijkt het me vreselijk om te bedenken dat je je man al die tijd gesteund hebt en in z'n armen hebt gelegen. Zo'n vergrijp is niet niks!!

Maar goed, je gaat nu toch niks bereiken door jezelf ook terug te trekken. Ik zou toch naar hem toegaan en proberen met hem er over te praten (en dan wel zeggen dat je aan zijn kant staat en dat je hem graag wilt helpen, anders vertelt hij waarschijnlijk niks...). Acht je je man in staat om zoiets te doen trouwens?

Nee. Absoluut niet. (Maar dat zegt natuurlijk niks.)

Oef, dat klinkt nóg wantrouwender, denk ik.
Ik vind niet dat je persee 100% achter je partner hoeft te staan als je zelf andere geveoelens hierbij hebt.
quote:Guinnevere schreef op 18 augustus 2008 @ 00:57:

Waarom ga je nu niet naar je man toe en zeg je iets dergelijks?

'Lieverd, ik weet dat je nu niet wilt praten, maar ik wil heel graag weten wat er precies aan de hand is tussen jou en neef, en daarom ga ik morgen met hem praten. Ik zou het heel fijn vinden als jij meekomt, want ik vind het verschrikkelijk dat je vals beschuldigd wordt van dingen die je niet hebt gedaan. Ik sta achter je, en daarom wil ik morgen met je neef alle misverstanden uit de wereld helpen. Wil je alsjeblieft mee?'

Afijn, iets in die trant. Zoiets zou ik denk ik mee komen jegens mijn vriend mocht zoiets voorkomen.Ik zou het kunnen proberen. Ga ik ook doen. Maar blijkbaar kunnen die jongens elkaars bloed wel drinken, sinds dit boven tafel is gekomen (al een tijdje geleden, maar daar ben ik dus vandaag pas achter gekomen).
quote:kodak schreef op 18 augustus 2008 @ 01:06:

Ik vind niet dat je persee 100% achter je partner hoeft te staan als je zelf andere geveoelens hierbij hebt.

Dat is waar. Het moeilijke vind ik dat je iemand ook niet kan veroordelen op basis van geruchten, van horen-zeggen. Ik zou in zo'n geval kiezen voor zeggen dat je 100% achter hem staat en even verzwijgen dat je twijfels hebt.

Ik heb nog steeds het gevoel dat er voor de hele affaire al een wederzijds wantrouwen was. Daarnaast krijg ik de indruk dat het met elkaar praten een soort machtstrijd wordt (als hij niet wil praten, dan ga ik ook niet naar hem toe/dan ga ik wel met zijn familie praten). Ik zou kiezen voor: zeggen dat ik achter hem sta, pas met familie gaan praten als ik met mijn man gepraat heb. En misschien heeft hij daar even tijd voor nodig. Die tijd zou ik hem gunnen. Ik kan me niet voorstellen dat ze de rest van hun leven tegen elkaar blijven zwijgen..
quote:gelegenheidsnick schreef op 18 augustus 2008 @ 01:09:

[...]

Ik zou het kunnen proberen. Ga ik ook doen. Maar blijkbaar kunnen die jongens elkaars bloed wel drinken, sinds dit boven tafel is gekomen (al een tijdje geleden, maar daar ben ik dus vandaag pas achter gekomen).

Sinds dit boven tafel is gekomen ? Niet ; sinds neef dit zegt ...

Ik zou niet eens meer met mijn man praten als ik jou was maar morgen meteen achter een eigen huis aangaan ....je hebt je keus zo te horen al gemaakt .
quote:opperdepop schreef op 18 augustus 2008 @ 00:59:

Mijn advies nogmaals: zeg hem dat je achter hem staat, wat heb je te verliezen? En door met die familie te gaan praten zal ie je alleen maar minder in vertrouwen willen nemen. Ik zou me flink genaaid voelen iig. Dat is, denk ik, niet zo. Neefje en ik hebben altijd al een goede band gehad (hij heeft ook nog een tijdje bij ons gewoond). Ik wil graag zijn kant van het verhaal horen. Van man ook, maar dat gaat dus moeizaam.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 augustus 2008 @ 01:12:

[...]

Sinds dit boven tafel is gekomen ? Niet ; sinds neef dit zegt ...

Ik zou niet eens meer met mijn man praten als ik jou was maar morgen meteen achter een eigen huis aangaan ....je hebt je keus zo te horen al gemaakt .Als het er op aan komt, is hij degene die vertrekt. We wonen in mijn huis.
quote:gelegenheidsnick schreef op 18 augustus 2008 @ 01:15:

[...]

Als het er op aan komt, is hij degene die vertrekt. We wonen in mijn huis.Jij herkent cynisme nog niet als je erover struikelt he ?
Ja, er was al "iets" tussen die jongens, maar het fijne wist ik er niet van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven