misbruik in familie; partner dader?

17-08-2008 22:29 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, normaal gesproken schrijf ik hier onder een andere nick. Vandaag heb ik gehoord dat er geruchten gaan dat een nichtje van mijn man is misbruikt door verschillende ooms (jaren geleden). Mijn man is ook genoemd (als dader). Allemaal via-via. Ik vind dit vreselijk. Met hem praten heeft niks opgeleverd (hij is nu naar bed).

Met zijn neefje (die heel boos is op hem) heb ik morgen een afspraak, om te praten. Ik wil weten hoe het zit. Vannacht slaap ik op de bank. Niet omdat ik hem "schuldig verklaar". Maar omdat hij niet met mij een gesprek is aangegaan. Tegen de persoon die mij dit nieuws vertelde heb ik ook gezegd:

Als er iets van waar is (want dat weten we niet) gooi ik hem m'n huis uit. De vraag is: (hoe) komt de waarheid boven tafel? Want dat is dus het vraagstuk: Is het waar?
Hij slaapt nu, denk ik. Ik vond zijn (niet-)reactie ook niet fijn. Maar misschien hebben we het er morgen over.
Aan alle vrouwen die vinden dat de man wel iets kan zeggen: realiseren jullie je de impact van de beschuldiging wel?!? Hoe zouden jullie reageren als jullie beschuldigd zouden worden van misbruik van je neefje of buurjongetje? Zou je dan meteen op je praatstoel zitten? Of zou je lamgeslagen in je bed liggen?
uhm nogmaals: ik heb alleen gevraagd wat er aan de hand was tussen neefje en hem.
ik heb dus géén beschuldigingen naar hem geuit. Die heb ik alleen wel gehoord, vandaag.
Nou Opperdepop Ik ben een slachtoffer van incest. En ik nem aan inderdaad als men die vraag gesteld krijgt dat je schrikt.daar ga ik niet moeilijk over doen.MAAR je kunt wel een vraag beantwoorden van ik hebt niuks gedaan.Ik ben zo ondersteboven ik kan nu even niet praten.Ik moet alles op een rijtje zetten. Of er komt een verhaal dat je niks gedaan hebt.maar in iedergeval iets . Niet naar boven gaan en niks zeggen. Er is altijd een reactie op zo;'n vraag.
= indirecte vraag voor "heb je haar misbruikt?"
Vragen van wat er tussen een nef en je man gebeurt is. Lijkt mij een heel normale vraag die gewoon beantwoord had kunnen worden. met helemaal niks.of we hebben wat woorden gehad . Of kan er nu even niet over praten. etc
quote:gelegenheidsnick schreef op 18 augustus 2008 @ 01:45:

uhm nogmaals: ik heb alleen gevraagd wat er aan de hand was tussen neefje en hem.

ja en dat is ook de reden, voor mij dan, dat ik dit wel heel erg vreemd vind.

En als jullie normaal wel met elkaar kunnen praten dan snap ik niet dat hij geen steun zoekt bij je.

Juist omdat het zo vreselijk is als je van zoiets wordt beschuldigt..

@Opperdepop zou jij niet naar je partner gaan uiteindelijk?
Als je niks te verbergen hebt dan begrijp je de vraag en zal je hem beantwoorden.
Vind ik geen indirecte vraag of hij moet er meer van weten.Als iemand mij vraagt wat is er tussen jou en een neef gebeurt.is het of niks of we hebben een ruzie gehad of zo .maar dan maak ik daar niet meteen op uit dat het met incest te maken heeft of?????
quote:meds schreef op 18 augustus 2008 @ 01:49:

Als je niks te verbergen hebt dan begrijp je de vraag en zal je hem beantwoorden.Daar ben ik het helemaal mee eens...
@kodak, dat is ook wel zo. Maar het komt ook wel van beide kanten: hij slaat dicht en gaat naar boven, zij blijft eigenwijs beneden, toont totaal geen steun richting hem, hij gaat twijfelen aan het vertrouwen dat zijn vrouw in hem heeft en gaat dus ook liever niet naar beneden, enz.

Ik begrijp dus gewoon niets van de communicatie tussen die twee. Van allebei niet.
Dan is het eigenlijk nog raarder. Verklaar me maar voor gek, maar ook al heb je het wél gedaan, dan nog zou voor mij de logische reactie zijn om alles te ontkennen. En dat heeft je vriend niet gedaan.

Ongeacht je eigen opstelling in het geheel (misschien was je onbewust toch heel beschuldigend in je manier van vragen aan je man), er rest je nu praktisch gezien niets anders dan met neef te gaan praten. Hoe kun je anders achter de (on)waarheden achter het gerucht komen?

En nogmaals, ik adviseer je om nu even naar je man te gaan, je hoeft geen antwoorden van hem, maar uit je gevoelens naar hem toe, dat je er van geschrokken bent dat er ruzie is tussen je neef en hem, en dat je hem graag wilt steunen, maar dat hij daarvoor wel open kaart met je moet spelen. Waarom ben je nog niet gaan kijken óf hij slaapt?
Gelegenheidsnick Ik wens je in iedergeval heel veel sterkte.Dit zal ongetwijfelt nog een hele sleep hebben voor jullie. Of het nu waar is of niet.Ik hoop alleen dat de waarheid snel voor jullie allen bovenkomt.
foutje
Opperdepop hoe kun je nu raden als de vraag is "wat is er tussen jou en je neef gaande" erop uit maken dat het met incest te maken heeft?

Als partner is dat een heel normale vraag. Als ik zo'n vraag gesteld zou krijgen of ieder ander zou er bij mij niet zomaar ineens een lichtje gaan branden van OO zal wel over de incest gaan. Als men daar helemaal niets van weet. dan zou mijn wedervraag zijn van hoezo naar mijn weten helemaal niks. Etc
dankjewel, Kodak!

@Guinn: ik weet dat hij nog niet slaapt, dat heb ik net gezien.
Graag gedaan .Laat je wel even weten hoe het verloop hiervan is .Het zal niet echt makkelijk worden voor jullie allen.
@claire123, ik kan me voorstellen dat ik dat niet zou doen. Omdat ik me zou schamen dat er zulke beschuldigingen over mij geuit zouden worden, omdat ik bang zou zijn dat ze me niet zou geloven als ik zei dat ik niets gedaan heb, omdat ik me in de steek gelaten zou voelen omdat ze niet naar mij toe komt, omdat ik zo kapot zou zijn van het feit dat de (valse) beschuldigingen nu ook bij mijn vrouw terecht zijn gekomen dat ik dan totaal niet stil zou staan bij het feit dat mijn vrouw misschien wel een antwoord wil.

Mannen hebben ook gevoel en kunnen ook diep gekwetst/verdrietig/wanhopig/uit-het-veld-geslagen/enzovoort zijn...

Vraag aan jou: zou jij je geen zorgen maken om je man en even naar hem toe gaan?
quote:kodak schreef op 18 augustus 2008 @ 01:56:

Opperdepop hoe kun je nu raden als de vraag is "wat is er tussen jou en je neef gaande" erop uit maken dat het met incest te maken heeft?

Als partner is dat een heel normale vraag. Als ik zo'n vraag gesteld zou krijgen of ieder ander zou er bij mij niet zomaar ineens een lichtje gaan branden van OO zal wel over de incest gaan. Als men daar helemaal niets van weet. dan zou mijn wedervraag zijn van hoezo naar mijn weten helemaal niks. Etc

Ik had begrepen dat er binnen de familie van man al uitgebreid over gesproken was. Maar dat de verhalen alleen nog niet TO bereikt hadden. In dat geval is het namelijk niet raar dat man meteen de link legt.

TO, wist je man voor vandaag al over de beschuldigingen tegen hem?
Opper, je zit me toch geen schuldgevoel aan te praten hè?
quote:opperdepop schreef op 18 augustus 2008 @ 01:59:

@claire123, ik kan me voorstellen dat ik dat niet zou doen. Omdat ik me zou schamen dat er zulke beschuldigingen over mij geuit zouden worden, omdat ik bang zou zijn dat ze me niet zou geloven als ik zei dat ik niets gedaan heb, omdat ik me in de steek gelaten zou voelen omdat ze niet naar mij toe komt, omdat ik zo kapot zou zijn van het feit dat de (valse) beschuldigingen nu ook bij mijn vrouw terecht zijn gekomen dat ik dan totaal niet stil zou staan bij het feit dat mijn vrouw misschien wel een antwoord wil.

Ze heeft helemaal geen beschuldigingen geuit, ze heeft gevraagd wat er tussen neef en hem speelt. Dat was iets wat hij voor haar verzwegen had. Waarom daarover zwijgen?

Mannen hebben ook gevoel en kunnen ook diep gekwetst/verdrietig/wanhopig/uit-het-veld-geslagen/enzovoort zijn...

Vraag aan jou: zou jij je geen zorgen maken om je man en even naar hem toe gaan?Waarom zou ze zich zorgen moeten maken om haar man? Hij maakt zich immers ook geen zorgen om haar. Hij weet nu wat zij heeft gehoord en hij voelt blijkbaar niet de behoefte om haar gerust te stellen of wat dan ook. hij weet dondersgoed dat zij nog wakker is. Waarom moet deze man behandelt worden als een slachtoffer? er is immers officieel nog niks aan de hand. Opperdepop doet nu alsof deze man onterecht beschuldigd is en daar vreselijk onder lijdt. Feit is dat hij iets verzwegen heeft voor zijn vrouw en dat zij daar nu achter is gekomen, en dat hij communicatie daarover weigert.
quote:opperdepop schreef op 18 augustus 2008 @ 02:04:

[...]

TO, wist je man voor vandaag al over de beschuldigingen tegen hem?ja, in ons hele "kringetje" gonsde het al. Daarom vond mijn goeie vriend dat het tijd werd dat ik het ook hoorde (en niet via heel vage kanalen).
TO jij hebt geen enkele schuld!!!
ow, Meds, inderdaad, je snapt het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven