Moeder van ex overleden

04-03-2020 22:30 455 berichten
Mijn ex (met wie ik anderhalf jaar een relatie had) en ik zijn al jaren uit elkaar en ik ben ook volledig over hem heen qua gevoelens. We hebben ook geen contant meer, hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie). Nu is het zo dat mijn moeder kanker heeft en ik heb via via gehoord dat zijn moeder er pas geleden aan is overleden. Ik snap het als jullie nu denken ja en wat dan nog? Hij is je ex. Klopt, ik heb nu een hele lieve vriend en denk al jaren niet meer aan mijn ex, maar wel aan hoe ik hem mis als een vriend. Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.

Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.

Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
06-03-2020 11:47
Dat geloof ik best. Maar nu is niet het goede moment.
Juist wel
MissMaran schreef:
06-03-2020 11:49
Waarom niet, je voelt met iemand mee, er komt wat gemis bij kijken, je wil eigenlijk best steunen, mooie openingetje voor een kleine handreiking en wat steun.
Staat hij ervoor open dan merk je dat en zo niet, ook..
Omdat ze niet als vrienden uit elkaar gegaan zijn. Ze heeft hem gekwetst en hij heeft aangegeven het contact te willen verbreken.
Loveanimals21 schreef:
06-03-2020 11:37
Precies dat. Het lijkt bij sommige mensen nog steeds niet binnen te komen dat het oprecht goed bedoeld is.
De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Het gaat niet om de intentie, het gaat om het mogelijke effect. Hij wil het niet en heeft er niks aan.
Loveanimals21 schreef:
06-03-2020 11:37
Precies dat. Het lijkt bij sommige mensen nog steeds niet binnen te komen dat het oprecht goed bedoeld is. Dat ze gewoon iemand om wie ze geeft wil steunen en alleen maar vraagt hoe ze dat het beste kan doen.
Het lijkt bij jou niet te willen binnenkomen dat ik, en sommige anderen, door het lezen van TO's posts, het gevoel krijgen dat het sturen van dit kaartje helemaal niet zo oprecht goed bedoeld is.

Natuurlijk is het in zijn algemeenheid lief en attent om iemand een condoleancekaart (nee, geen leuk uitje of zoiets asjeblieft) te sturen, maar met een dubbele agenda wordt het plan toch echt minder fris. En zo lees ik de berichten van TO.
Ik vind het persoonlijk niet correct om het overlijden van iemands moeder aan te grijpen om contact te zoeken omdat je eigenlijk zelf nog steeds worstelt met 'de grootste fout van je leven' en dat nog steeds graag zou willen rechtzetten.

Dat is de discussie in mijn ogen.

Vervolgens heb ik ook gezegd dat TO lekker moet doen wat haar goed dunkt. Ik kwets niemand (hoop ik), ik ben alleen een andere mening toegedaan dan jij en TO over dit geval.
En mijn advies om niets te doen en door te gaan met haar leven nu is net zo goed bedoeld als jouw opmerkingen. Alleen dat lijkt maar niet te willen binnenkomen ;-)
MissMaran schreef:
Waarom niet, je voelt met iemand mee, er komt wat gemis bij kijken, je wil eigenlijk best steunen, mooie openingetje voor een kleine handreiking en wat steun.
Staat hij ervoor open dan merk je dat en zo niet, ook..
Maar in je eerdere bericht betrek je haar eigen zieke moeder bij. Dit rijmt toch niet met hem willen steunen?
Rosalind schreef:
06-03-2020 11:50
Omdat ze niet als vrienden uit elkaar gegaan zijn. Ze heeft hem gekwetst en hij heeft aangegeven het contact te willen verbreken.
Mijn jeugdvriendje heeft ook mijn hart gebroken, lang verdriet van gehad, heb hem echt gehaat, waarom? Omdat de liefde heel diep zat, hij is nu een grote meneer en ik een grote mevrouw en we zijn al jaren beste vrienden want we hebben nog steeds dezelfde humor, denken over veel dingen hetzelfde en kennen elkaar erg goed.
MissMaran schreef:
06-03-2020 11:53
Mijn jeugdvriendje heeft ook mijn hart gebroken, lang verdriet van gehad, heb hem echt gehaat, waarom? Omdat de liefde heel diep zat, hij is nu een grote meneer en ik een grote mevrouw en we zijn al jaren beste vrienden want we hebben nog steeds dezelfde humor, denken over veel dingen hetzelfde en kennen elkaar erg goed.
Dat is dus duidelijk een andere situatie dan die van TS.
Kloddertje schreef:
06-03-2020 11:51
Ik vind het persoonlijk niet correct om het overlijden van iemands moeder aan te grijpen om contact te zoeken omdat je eigenlijk zelf nog steeds worstelt met 'de grootste fout van je leven' en dat nog steeds graag zou willen rechtzetten.
Ja, dan gebruik je dus dat sterfgeval om iets te bereiken en die info is je ook nog per ongeluk ter ore gekomen, niet dat je een kaart hebt gekregen. Heel onfris.
Murrmurr schreef:
06-03-2020 11:50
De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Het gaat niet om de intentie, het gaat om het mogelijke effect. Hij wil het niet en heeft er niks aan.
My god woman... bel de politie he zeg.

Redelijk autistisch van jou om je zo vast te pinnen op die uitspraak dat hij (waarschijnlijk) geen contact wil. Uitspraak van jaren geleden.
vivautrecht85 schreef:
Maar in je eerdere bericht betrek je haar eigen zieke moeder bij. Dit rijmt toch niet met hem willen steunen?
Ik denk dat ze bedoelt dat hij dan misschien denkt 'ze weet hoe ik me voel' en dat dat misschien helpt. Ik denk zelf alleen dat hij dat op zal vatten als aandacht vragen en dat is niet mijn bedoeling. Ik denk áls ik een kaartje stuur, dat het het beste is om alleen te schrijven 'ik hoorde het van je moeder en ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen voor de komende tijd. Ik denk aan je'
MissMaran schreef:
06-03-2020 11:53
???? Wat de fuck heeft dat met deze jongen en z'n moeder te maken?
Boeitnietema schreef:
06-03-2020 11:55
My god woman... bel de politie he zeg.

Redelijk autistisch van jou om je zo vast te pinnen op die uitspraak dat hij (waarschijnlijk) geen contact wil. Uitspraak van jaren geleden.
Ja gewoon lekker schijt aan hebben, mannen weten helemaal niet wat ze willen. En als je je maar goed over jezelf kunt voelen achteraf hè?
Kloddertje schreef:
Het lijkt bij jou niet te willen binnenkomen dat ik, en sommige anderen, door het lezen van TO's posts, het gevoel krijgen dat het sturen van dit kaartje helemaal niet zo oprecht goed bedoeld is.

Natuurlijk is het in zijn algemeenheid lief en attent om iemand een condoleancekaart (nee, geen leuk uitje of zoiets asjeblieft) te sturen, maar met een dubbele agenda wordt het plan toch echt minder fris. En zo lees ik de berichten van TO.

Dat is de discussie in mijn ogen.
Je hebt mijn intentie echt compleet verkeerd opgevat. Zoals ik al meerdere malen zei: ik wil hem simpelweg steunen omdat ik om hem geef, meer niet. Ik wil hem juist nu met het overlijden van zijn moeder steunen, omdat ik weet hoe pijnlijk dat is. Niet 'om mijn kans te grijpen weer contact te zoeken en het als excuus te gebruiken' dat is echt complete onzin.
Als je hem echt niet met rust wil laten ondanks dat hijd at heeft gevraagd, zou ik een kaartje sturen met 'veel sterkte. Naam'.
Oceangirl22 schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat hij dan misschien denkt 'ze weet hoe ik me voel' en dat dat misschien helpt. Ik denk zelf alleen dat hij dat op zal vatten als aandacht vragen en dat is niet mijn bedoeling. Ik denk áls ik een kaartje stuur, dat het het beste is om alleen te schrijven 'ik hoorde het van je moeder en ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen voor de komende tijd. Ik denk aan je'
Dat lijkt me de beste tekst, als je dan toch iets wilt sturen.
Ik denk dat het goed is om te beseffen dat ieder mens anders omgaat met rouw. Je weet gewoon niet hoe iemand anders zich voelt, en al helemaal niet als je diegene niet meer kent. Zelfs als de situatie identiek zou zijn-wat dus niet zo is- wil dat nog niet zeggen dat je het hetzelfde ervaart en dat je aan dezelfde dingen behoefte hebt.
Lillybit schreef:
Het enige gepast hier is een condoleance kaart met de tekst:
Heel veel sterkte, Oceangirl22. (Punt)

> Het is niet de tijd of plaats voor jouw gevoelens van spijt of jouw eigen verdriet.

Hou het daar waar het hoort, bij zijn verlies.

Mocht hij willen dan kan hij later zelf contact met je opnemen. Dat hoef je niet te vermelden of aan te bieden.

Hij zal zelf wel snappen dat het een mogelijkheid is en het doen of laten.

Sterkte met je moeder :redrose:
Nog maar een keertje.
Murrmurr schreef:
06-03-2020 09:35
Dus eigenlijk zeg je dat hoogensitieve mensen een ander zo goed aanvoelen dat ze niet naar hun woorden hoeven te luisteren
:worship:
Oceangirl22 schreef:
Dit lijkt me oké.

Wat je eerder van plan was (een voicebericht waarin je zegt spijt te hebben van hoe het gelopen is) echt niet. Trouwens bizar dat je nu loopt te onkennen dat je dat van plan was.
Maar ik ben blij dat je tot inkeer gekomen bent.
Oceangirl22 schreef:
06-03-2020 11:59
Je hebt mijn intentie echt compleet verkeerd opgevat. Zoals ik al meerdere malen zei: ik wil hem simpelweg steunen omdat ik om hem geef, meer niet. Ik wil hem juist nu met het overlijden van zijn moeder steunen, omdat ik weet hoe pijnlijk dat is. Niet 'om mijn kans te grijpen weer contact te zoeken en het als excuus te gebruiken' dat is echt complete onzin.
Geef om hem op afstand, een simpel kaartje met je naam.
Laat verder het initiatief bij hem.
Hem nu juist willen steunen is misplaatst, jij bent niet de aangewezen persoon daarvoor.
Jij weet ook niet hoe pijnlijk het is om je moeder te verliezen, wel hoe pijnlijk het is als ze ernstig ziek is. Zie je hoe je dingen koppelt die niet kloppen?
Oceangirl22 schreef:
04-03-2020 23:31
Omdat ze zelf aangeven geen contact te willen.. Maar ik kan er niet tegen als mensen om wie ik geef zich rot voelen. Dat is waar dit allemaal om draait. Met die vriendin had ik al vaker een gesprek gehad van joh ik vind het jammer dat we geen contact meer hebben. Ze gaf aan er geen behoefte aan te hebben. Alleen ik dacht dat ze behoefte had aan steun toen er iets ergs gebeurde.. Wat ik deed was een berichtje sturen waarin ik zei van ik weet dat we al ff geen contact meer hebben en dat je er geen behoefte aan hebt, maar ik wil je laten weten dat ik het heel erg vind dat het zo slecht met je gaat en ik ben er voor je als je me nodig hebt. Mocht je er geen behoefte aan hebben mag je dit bericht negeren.
Wat maakt dat je hier het woord “maar” gebruikt?

Het woord “maar” wordt gebruikt als voegwoord in een zin en introduceert een zinsdeel dat het voorgaande zinsdeel tegenspreekt. Je geeft hiermee letterlijk aan dat het gevoel van de ander om geen contact te willen onderhevig is aan jouw gevoel om iemand te moeten steunen. Je kan je ex partner ook tot steun zijn door niets van je te laten horen in deze moeilijke tijd.
ravemeisje wijzigde dit bericht op 06-03-2020 12:06
0.28% gewijzigd
Wie wat wil die moet wat.
Oceangirl22 schreef:
Ik denk áls ik een kaartje stuur, dat het het beste is om alleen te schrijven 'ik hoorde het van je moeder en ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen voor de komende tijd. Ik denk aan je'
Dit is prima, al zou ik dat laatste persoonlijk weglaten.

Had je alleen dit gepost, had ik gezegd: 'prima, doen'.

Je intenties haal ik uit je tweede post:
Oceangirl22 schreef:
04-03-2020 23:03
Is het oké om over een bepaalde tijd een spraakje (want whatsapp is zo onpersoonlijk) te sturen waarin ik zeg dat ik hem oprecht nooit heb willen kwetsen, het me echt spijt en nog steeds aan hem denk omdat hij altijd erg belangrijk voor me is geweest en ik er nog steeds voor hem ben als hij me nodig heeft?
En daarom blijf ik van mening dat je beter door kunt gaan met je leven nu en het verleden laten rusten.
Maar zoals ik al zei, dat is slechts mijn advies.

Sterkte met je moeder.
Wanneer houden mensen op haar als slecht persoon te zien..? Ze legt 100 keer uit hoe ze het bedoelt en dat ze gewoon advies wil, maar de beledigingen blijven komen.

Meid, negeer al deze mensen. Je bent een goed persoon. Je wilt graag anderen om wie je geeft gelukkig zien en dat is een hele goede eigenschap. Dat anderen geloven dat je andere intenties hebt, is hun probleem. Jij kent jezelf het beste. Je vrienden en kennissen zullen vast gelukkig zijn met iemand die zo zorgzaam is

Al doe je iets goeds voor de hele wereld, er zullen altijd mensen zijn die het compleet negeren en je toch als een slecht persoon zien. Hun verlies.
RaveMeisje schreef:
06-03-2020 12:05
Je geeft hiermee letterlijk aan dat het gevoel van de ander om geen contact te willen onderhevig is aan jouw gevoel om iemand te moeten steunen. Je kan je ex partner ook tot steun zijn door niets van je te laten horen in deze moeilijke tijd.
Precies! Jezelf opzij zetten en het belang van de ander vóór dat van jou laten gaan, ook al vind je het lastig je niet te laten gelden. Dat is compassie.
Kloddertje schreef:
06-03-2020 12:05
Dit is prima, al zou ik dat laatste persoonlijk weglaten.

Had je alleen dit gepost, had ik gezegd: 'prima, doen'.

Je intenties haal ik uit je tweede post:
Ze zegt toch niet dat ze dat nu wil doen... Ze zegt over een bepaalde tijd. Dat kan jaren zijn. Het is gewoon netjes om je excuses aan te bieden voor iets wat niet zo bedoeld was. Ze wilde dat niet eerder of nu doen, omdat ze zelf ook wel weet dat het de verkeerde timing is. Waarom zou je excuses aanbieden dan met verkeerde intenties zijn?
Loveanimals21 schreef:
06-03-2020 12:08
Wanneer houden mensen op haar als slecht persoon te zien..? Ze legt 100 keer uit hoe ze het bedoelt en dat ze gewoon advies wil, maar de beledigingen blijven komen.

Meid, negeer al deze mensen. Je bent een goed persoon. Je wilt graag anderen om wie je geeft gelukkig zien en dat is een hele goede eigenschap. Dat anderen geloven dat je andere intenties hebt, is hun probleem. Jij kent jezelf het beste. Je vrienden en kennissen zullen vast gelukkig zijn met iemand die zo zorgzaam is

Al doe je iets goeds voor de hele wereld, er zullen altijd mensen zijn die het compleet negeren en je toch als een slecht persoon zien. Hun verlies.
Maar ze zegt toch zelf dat ze (ook) andere intenties heeft? Dus dat constateren is niet zozeer een belediging maar een herhaling van haar eigen woorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven