moeder weekendje weg gaan?

05-07-2010 21:14 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het loopt al een hele tijd niet meer zo lekker tussen mijn man en mij.. De muren komen op me af en heb continue een beklemmend gevoel..Praten kunnen we niet meer.. Ik heb een probleem.. Niet hij.. Om eens rust voor mezelf te vinden wil ik een weekendje weg voor mij alleen plannen.. Maar dan laat ik wel mijn 3 kinderen in de steek.. Kan ik dit maken naar hun toe? Of ben ik dan een ontaarde moeder? Hoe moet ik dat aan hen uitleggen? Vader is voor z'n werk ook geregeld een aantal dagen weg, nu mag mama ook? Zoiets? Ik vind het zo moeilijk en voel me zo schuldig..Kinderen voelen de spanning ook in huis.. Zondag hebben we een feest met de hele familie.. Moet ik daar naar toe en mooi weer zittente spelen of kan ik me beter 'ziek'melden? Naar de buiten wereld toe spelen we al zo lang toneel.. Ik trek dat even niet meer.. Wie heeft zinvol advies, wie herkent dit?
Ik ben zeg maar de sociale schakel voor mijn man.. Het zou niet te verklaren zijn dat ik er dan zondag niet bij ben.. Hij kan zonder mij niet 'communiceren'.. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen..
quote:1datzalwel schreef op 05 juli 2010 @ 21:40:

[...]

Ik zie er tegen op om weer het perfecte gezinnetje te spelen. Thuis zit ik weer met een bullebak..dan laat je die bullebak toch thuis, en ga je alleen met de kids, hij kan ook ziek zijn
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
Zo te lezen heb je wel meer nodig dan 1 weekendje of vergis ik me?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:1datzalwel schreef op 05 juli 2010 @ 21:43:

Ik ben zeg maar de sociale schakel voor mijn man.. Het zou niet te verklaren zijn dat ik er dan zondag niet bij ben.. Hij kan zonder mij niet 'communiceren'.. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen..

Je bent getrouwd met iemand die verstandelijk gehandicapt is?

Heeft jouw man een baan? Hobbies? Vrienden of kennissen?
quote:bettywright schreef op 05 juli 2010 @ 21:44:

[...]

dan laat je die bullebak toch thuis, en ga je alleen met de kids, hij kan ook ziek zijn Dat zou hij het liefste zien ja.. Ik ben degene die alles even op een rijtje wil zetten..
Je kinderen in de steek laten?? Het zijn toch ook zijn kinderen?
The time is now
ik zou dan lekker met de kids gaan en geen excuus voor hem verzinnen. Hij kan mee en doet gezellig en zijn best of blijft maar thuis.

wat naar voor je dat je je zo eenzaam voelt... heeft hij geen oog meer voor jou en je gevoel? Waardeert hij je niet?

knuffel en lekker dat weekend (week) weg gaan. Tijd voor jezelf nemen en jezelf laten voelen dat je wel belangrijk bent.

Willen jullie nog wel verder met elkaar?
quote:1datzalwel schreef op 05 juli 2010 @ 21:46:

[...]

Dat zou hij het liefste zien ja.. Ik ben degene die alles even op een rijtje wil zetten..

dan volg ik het niet, weekendje weg komend weekend? en dat feestje moet hij dan heen, maar jij durft hem niet alleen te laten gaan omdat HIJ niet kan communiceren?

dan ga je nu dat feestje afbellen, en je weekendje boeken je bent er volgens mij aan toe!
Het klinkt alsof het voor de "boze buitenwereld" allemaal vlekkeloos en gezellig moet lijken, maar dat is het dus niet meer. Je voelt je gespannen en wil niet meer het perfecte gezinnetje spelen.

Wat gebeurt er als je niet naar dat feest gaat? Of als je desnoods wel gaat en het weekend later voor jezelf pakt? Aan wie moet jij allemaal nog meer verantwoording afleggen behalve aan jezelf?
quote:wuiles schreef op 05 juli 2010 @ 21:45:

[...]

Je bent getrouwd met iemand die verstandelijk gehandicapt is?

Heeft jouw man een baan? Hobbies? Vrienden of kennissen?Hij is een 'einzelganger'. Heeft weinig mensen om zich nodig.. Laat ook weinig mensen toe. Terwijl ik juist heel sociaal ben.. Als we dan eens een feest oid hebben, is het bij voorbaat al verpest voor mij, want: moeten we daar echt heen? Als we er zijn met z'n ogen spreken dat hij naar huis wil..
Wil jij je kinderen wel alleen met hem laten?
This is not kosher!
Sjee, ik dacht ik kom hier even vertellen dat je natúúrlijk gewoon een weekendje weg kunt. Dat ik dat hele gezinsding niet overleef als ik niet eens in de zoveel tijd zonder man & kind op stap ga, dus dat ik dat met enige regelmaat gewoon inplan voor mezelf.

Maar hier speelt echt veel meer hè? Dit is niet zomaar even een weekendje lucht happen, dit is uit de verstikkende sfeer thuis stappen om te zien of het wat jou betreft erop of eronder is?

Als je zo vastloopt, dan kun je jezelf aan je gezin onttrekken om alles even op een rijtje te zetten (en dat zou ik in jouw geval ook absoluut even doen), maar misschien dat het ook wel zinvol is om eens te stoppen met mooi weer te spelen en wat mensen in vertrouwen te nemen. Door hierover te praten, krijg je de zaken ook al beter op een rijtje. Naar eigen keuze kan dat iemand uit je vriendenkring zijn, een familielid, of iemand die daarvoor opgeleid is. Want je man een bullebak noemen en ervan balen dat hij zich zonder jou op een feestje niet staande houdt, en ook de manier waarop jouw man met jouw twijfels omgaat en eigenlijk gewoon jouw behoeftes van tafel schuift, dat klinkt allemaal niet als een liefdevol huwelijk. Geen wonder dat jij je eenzaam voelt.
Lekker alleen met je kids naar dat feestje en dan meld je hem maar ziek! En zo snel mogelijk een weekend voor jezelf plannen...lekker weg en alles voor jezelf op een rij zetten.

Overigens vind ik het heel oneerlijk van je man dat hij zegt dat het eenzaam zijn in jullie huwelijk alleen jouw 'ding' is! Je zit nog altijd samen in een huwelijk!

Wat wil jij eigenlijk? Dit huwelijk doen slagen of ben je er eigenlijk al klaar mee?
Perfectionisme is niet perfect...
datzalwel: Als ik de rest van het verhaal zo lees, is dit niet iets dat op te lossen in door een weekendje weg te gaan.

Je zult wellicht wat uitrusten, maar als je thuiskomt, kom je weer in dezelfde situatie terecht.
The time is now
@ datzalwel, denk dat hier meer uit de beerput moet komen! been there done that zal k maar zeggen, en die buitenwereld, die moet je ECHT ff vergeten !
Oudste 2 zijn in puber leeftijd.. Vind hij wel lastig en er is daardoor veel ruzie.. Ik sus de hele tijd tussen kids en man..
quote:1datzalwel schreef op 05 juli 2010 @ 21:49:

[...]

Hij is een 'einzelganger'. Heeft weinig mensen om zich nodig.. Laat ook weinig mensen toe. Terwijl ik juist heel sociaal ben.. Als we dan eens een feest oid hebben, is het bij voorbaat al verpest voor mij, want: moeten we daar echt heen? Als we er zijn met z'n ogen spreken dat hij naar huis wil..Dus omdat hij geen zin heeft in een feestje is het voor jou al verpest? Ik denk dat je hem een groot plezier doet door alleen of met je kinderen naar dat feest te gaan en hem lekker thuis te laten.
Helemaal eens met Q! Wat verwoord je dat toch goed!
Perfectionisme is niet perfect...
Dan ga je toch zonder hem? Met hem erbij is er niet veel aan voor jou. Of is dat dan ook een probleem, als je alleen zou gaan?
quote:qwertuu schreef op 05 juli 2010 @ 21:51:

Sjee, ik dacht ik kom hier even vertellen dat je natúúrlijk gewoon een weekendje weg kunt. Dat ik dat hele gezinsding niet overleef als ik niet eens in de zoveel tijd zonder man & kind op stap ga, dus dat ik dat met enige regelmaat gewoon inplan voor mezelf.

Maar hier speelt echt veel meer hè? Dit is niet zomaar even een weekendje lucht happen, dit is uit de verstikkende sfeer thuis stappen om te zien of het wat jou betreft erop of eronder is?

Als je zo vastloopt, dan kun je jezelf aan je gezin onttrekken om alles even op een rijtje te zetten (en dat zou ik in jouw geval ook absoluut even doen), maar misschien dat het ook wel zinvol is om eens te stoppen met mooi weer te spelen en wat mensen in vertrouwen te nemen. Door hierover te praten, krijg je de zaken ook al beter op een rijtje. Naar eigen keuze kan dat iemand uit je vriendenkring zijn, een familielid, of iemand die daarvoor opgeleid is. Want je man een bullebak noemen en ervan balen dat hij zich zonder jou op een feestje niet staande houdt, en ook de manier waarop jouw man met jouw twijfels omgaat en eigenlijk gewoon jouw behoeftes van tafel schuift, dat klinkt allemaal niet als een liefdevol huwelijk. Geen wonder dat jij je eenzaam voelt.
quote:1datzalwel schreef op 05 juli 2010 @ 21:49:

[...]

Hij is een 'einzelganger'. Heeft weinig mensen om zich nodig.. Laat ook weinig mensen toe. Terwijl ik juist heel sociaal ben.. Als we dan eens een feest oid hebben, is het bij voorbaat al verpest voor mij, want: moeten we daar echt heen? Als we er zijn met z'n ogen spreken dat hij naar huis wil..

Dus hij heeft ruimte voor zichzelf nodig en pákt dat gewoon en als jij ruimte voor jezelf nodig hebt, dan heb jij een probleem waar hij geen boodschap aan heeft?

Weet je zeker dat je "einzelgänger" bedoelt en niet "egoïst"?
Hoe oud is je jongste dan?

Ik sluit me trouwens aan bij qwertuu, stop alsjeblieft met het mooi weer spelen tegenover de 'boze buitenwereld'. Dat kost minimaal evenveel energie dat de huwelijksproblemen zelf. Waarom moeten jullie het 'perfecte gezinnetje' zijn?
The time is now
quote:qwertuu schreef op 05 juli 2010 @ 21:51:

Als je zo vastloopt, dan kun je jezelf aan je gezin onttrekken om alles even op een rijtje te zetten (en dat zou ik in jouw geval ook absoluut even doen), maar misschien dat het ook wel zinvol is om eens te stoppen met mooi weer te spelen en wat mensen in vertrouwen te nemen. Door hierover te praten, krijg je de zaken ook al beter op een rijtje. Naar eigen keuze kan dat iemand uit je vriendenkring zijn, een familielid, of iemand die daarvoor opgeleid is. Want je man een bullebak noemen en ervan balen dat hij zich zonder jou op een feestje niet staande houdt, en ook de manier waarop jouw man met jouw twijfels omgaat en eigenlijk gewoon jouw behoeftes van tafel schuift, dat klinkt allemaal niet als een liefdevol huwelijk. Geen wonder dat jij je eenzaam voelt. Zo klopt het wel een beetje denk ik.. schrik er van.. Goed samen gevat.. Dank je wel
Is hij altijd al zo onsociaal geweest? Denk je dat het komt omdat het gewoon even niet lekker gaat? Je vertelt niet zo veel over het probleem binnen je relatie, maar je topic gaat ook meer over dat je even weg wilt.

Ik ken meerdere stellen waarbij er apart op vakantie word gegaan. Soms onder de noemer van vrijwilligerswerk, maar vanwege het willen van rust en verschillende interesses gaan die elk jaar een of meerdere weken zonder mekaar op vakantie. Mannen doen ook wel vaker een vriendenweek skieen ofzo.
Even voor de duidelijkheid: Het is een feest van ZIJN familie.

Ik kan heel goed met mijn schoonouders over weg. Ze zullen het niet begrijpen dat ik niet kom.. Ik wil deze mensen (nog) niet opzadelen met onze perikelen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven