moeder weekendje weg gaan?

05-07-2010 21:14 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het loopt al een hele tijd niet meer zo lekker tussen mijn man en mij.. De muren komen op me af en heb continue een beklemmend gevoel..Praten kunnen we niet meer.. Ik heb een probleem.. Niet hij.. Om eens rust voor mezelf te vinden wil ik een weekendje weg voor mij alleen plannen.. Maar dan laat ik wel mijn 3 kinderen in de steek.. Kan ik dit maken naar hun toe? Of ben ik dan een ontaarde moeder? Hoe moet ik dat aan hen uitleggen? Vader is voor z'n werk ook geregeld een aantal dagen weg, nu mag mama ook? Zoiets? Ik vind het zo moeilijk en voel me zo schuldig..Kinderen voelen de spanning ook in huis.. Zondag hebben we een feest met de hele familie.. Moet ik daar naar toe en mooi weer zittente spelen of kan ik me beter 'ziek'melden? Naar de buiten wereld toe spelen we al zo lang toneel.. Ik trek dat even niet meer.. Wie heeft zinvol advies, wie herkent dit?
Lekker gaan, je bent niet ontaard, en je kinderen krijgen er misschien wel een blijere moeder voor terug.
Mama gaat niet weg: vrouw gaat weg.
Gewoon doen. Is niets ontaards aan, hoor, af en toe heb je gewoon ontlading nodig in de vorm van ontspanning. Je laat ze niet in de steek, je laat ze toch verzorgd achter?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Een vermoeide mama gaat weg.

En een uitgeruste mama komt terug.

DOEN
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Je bent niet ontaard! Neem die rust en ga een weekend weg om even tot rust te komen en na te denken. Ik vind het heerlijk om eens per jaar even een paar dagen met mezelf op vakantie te gaan en heb ook drie kinderen (6, 4 en 1). Ik doe het niet omdat ik mijn man zat ben (dat is met een uurtje al weer over ) maar ik vind het gewoon heerlijk om even niet elke dag hetzelfde riedeltje af te moeten lopen.
Wat zal de 'grote boze buitenwereld' er wel niet van denken..
quote:1datzalwel schreef op 05 juli 2010 @ 21:25:

Ik ben net voor het eerst zelf een paar dagen weggeweest: ik vond het heerlijk. Kindertjes bleven bij papa en ze doen het nog steeds Ik heb 3 nachten heerlijk geslapen en overdag genoten van de zon, een boekje en het feit dat ik gewoon eens even helemaal niets hoefde.

De kinderen kunnen echt wel een paar dagen zonder jou. Aan een overspannen moeder hebben ze ook niets. Doen dus.

Wat zal de 'grote boze buitenwereld' er wel niet van denken..Boeien wat die ervan denken. Denk aan jezelf.
Weinig mis mee toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dat zal jou

1 een zorg zijn

2 je leeft met je gezinnetje.

3 betalen 'zij' je rekeningen elke maand?

Meid, je hebt de kans om een weekend weg te gaan.

Pak die met beide handen aan.
quote:wuiles schreef op 05 juli 2010 @ 21:26:

[...]

[afbeelding]Hoe verzin je het weer.
Maak je je serieus druk om wat anderen ervan denken?

Weet niet wie het zei, maar mooi gezegd: mama gaat niet weg, de vrouw gaat even weg! Doen dus!
Perfectionisme is niet perfect...
Oh ja, en moeders die niet aan zichzelf denken vind ik pas ontaard!
quote:Faye_C schreef op 05 juli 2010 @ 21:24:

Je bent niet ontaard! Neem die rust en ga een weekend weg om even tot rust te komen en na te denken. Ik vind het heerlijk om eens per jaar even een paar dagen met mezelf op vakantie te gaan en heb ook drie kinderen (6, 4 en 1). Ik doe het niet omdat ik mijn man zat ben (dat is met een uurtje al weer over ) maar ik vind het gewoon heerlijk om even niet elke dag hetzelfde riedeltje af te moeten lopen.Lekker je batterij opladen!
DOEN!! je bent een goede moeder als je ook aan jezelf denkt!!

de kinderen hebben dan ook even geen spanning maar papa-tijd en jij kan je batterij weer opladen zodat je fris en fruitig terug komt!
quote:yathibiyya schreef op 05 juli 2010 @ 21:29:

Oh ja, en moeders die niet aan zichzelf denken vind ik pas ontaard!

Zo had ik het nog niet bekeken.. Da's wel een goeie..

Wat doe ik met het feest van zondag?
Als je je daar wat van aan gaat trekken, doe je het toch nooit goed? Vier dagen werken was niet goed volgens mijn omgeving, twee ook niet, kinderopvang was slecht voor je kinderen, maar thuis stomp je af. Trek je eigen lijn en bepaal wat goed is voor jou.

Als je het dan echt zo erg vindt wat mensen er van denken... boek dan een schildervakantie of ga in Parijs alle musea zogenaamd af. Kun je met kinderen erbij toch minder goed doen hoor.
thuis in spanning zitten of met man en kids buiten?

ik zou gewoon gaan en vooral van je kinderen genieten. Hoe kijkt je man hier tegenaan? het feest voor zondag? Ziet hij er ook tegen op? Misschien kan je hem ernaar vragen of hij zin heeft. Je hebt het dan meteen over neutrale zaken en dat praat altijd makkelijker.

Is er voor de kids wat te doen?
Heb je zin in dat feest zondag? Geeft het je afleiding? Of zie je er tegenop omdat je niet meer kan doen alsof?

Bij het eerste gaan! Bij het tweede lekker 'ziek' melden!
quote:mimootje schreef op 05 juli 2010 @ 21:34:

thuis in spanning zitten of met man en kids buiten?

ik zou gewoon gaan en vooral van je kinderen genieten. Hoe kijkt je man hier tegenaan? het feest voor zondag? Ziet hij er ook tegen op? Misschien kan je hem ernaar vragen of hij zin heeft. Je hebt het dan meteen over neutrale zaken en dat praat altijd makkelijker.

Is er voor de kids wat te doen?

Bedoel je nu dat ik met de kinderen moet gaan?

Hij wil niet praten, want hij vind dat ik alleen een probleem heb..Hij wil er niet naar luisteren.. Het probleem is dat ik me stik eenzaam voel binnen mijn Huwelijk.. Hij vind dat dat gevoel aan mij ligt..
quote:yathibiyya schreef op 05 juli 2010 @ 21:36:

Heb je zin in dat feest zondag? Geeft het je afleiding? Of zie je er tegenop omdat je niet meer kan doen alsof?

Bij het eerste gaan! Bij het tweede lekker 'ziek' melden!Ik zie er tegen op om weer het perfecte gezinnetje te spelen. Thuis zit ik weer met een bullebak..
Tijd om dan dat weekendje voor jezelf te nemen. Of vertrouw je er niet op dat het dan thuis goed zal gaan?
Waarom zou het zo raar zijn als moeder een paar dagen alleen weggaat? Is dat bij de wet verboden? En wat betreft de "buitenwereld": wie bedoel je daarmee? Het forum is al een deel van deze buitenwereld en wij geven je allemaal gelijk. Door een buitenwereld te verzinnen creëren mensen vaak enorme problemen terwijl die er dus helemaal niet hoeven te zijn.

Wat je met het feest doet kan ik niet helemaal over oordelen. Ik ken je familie niet en je situatie niet goed genoeg om überhaupt een oplossing voor je te bedenken. Ik denk dat je dat het beste zelf kunt doen als je jezelf eens goed een spiegel voorhoudt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven