Moet ik blijven vechten?

16-05-2010 08:40 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies, ik ben even volledig de weg kwijt!

Om alles een beetje duidelijk te maken.. Ik vrouw 25, moeder van 2 jonge kids en 8 jaar een relatie.

Vannacht is hier de bom gebarsten, manlief is niet thuisgekomen!

Meneer heeft een hobby, voetbal, allemaal op zich leuk normaal gesproken. Alleen de laatste weken als hij daar vandaan komt hebben we discussies en dat loopt vaak uit op ruzie, waarom? Omdat hij zich een stuk in de kraag zuipt, zijn afspraken met mij en zijn kinderen niet nakomt en ook nog eens in de auto durft te stappen als hij gedronken heeft! Als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel, zo onverantwoordelijk.... Stel dat er hier iets thuis gebeurd of hij veroorzaakt een ongeluk of iets dergelijke, ik kan daar dus niet mee omgaan!

Gister was de laatste competiewedstrijd, pokertje leggen en biertje drinken achteraf. Hij zou om 22 uur thuis zijn, ik wachten, maar er kwam niemand. Ik heb hem gebeld, hij gaf aan nog aan het pokeren te zijn, maar als dat afgelopen was zou hij komen. Ik kon al goed horen dat hij alweer te veel gedronken had en zei hem dit ook, waarop hij zei ik laat me wel thuisbrengen. Nou, prima, goeie oplossing. Ik ondertussen naar bed gegaan (heb mijn rust hard genoeg nodig, we hebben vorige week gehoord dat ik borstkanker heb).

Kennelijk ben ik slaap gevallen, want om 2 uur werd ik wakker toen de kleine in z'n bedje aan het huilen was, maar er lag dus niemand naast me!

Toen heb ik helemaal over de rooie naar hem gebeld, bleek hij bij een vriend helemaal voor pampus op de bank te liggen, ik helemaal uit m'n slof geschoten door de telefoon en gezegd dat hij naar huis moest komen! Hij beloofde te komen, nou je ziet hem al aan komen.. Om half 4 was er nog niemand!

Ik hem weer gebeld, gesproken en toen werd hij dus kwaad op mij! Dat ik niet zo moeilijk moest doen, hem z'n pleziertje moest gunnen, blablabla.... Nu is dit niet de eerste keer dat zoiets als dit gebeurd, dus ik was er gewoon klaar mee en dat heb ik hem ook gezegd.. Waarop hij schreeuwend de telefoon erop gooide en daarna gelijk zijn telefoon heeft uit gezet!

Heb in paniek vannacht mijn moeder gebeld, die is gelijk hierheen gekomen om mij rustig te krijgen en met me te praten.

Maar er rest mij nog maar 1 vraag en dat is... Waarom?

Ik snap dit allemaal niet, elke keer weer kwetst hij me en beloofd beterschap, dan gaat het weer een paar weken goed en beginnen we weer van voor af aan.. En nu? Ik weet niet meer of ik kan vechten, ben zelf ziek, komt een zware tijd aan voor mij/ons/de kids..

Hij is nog steeds niet thuis, ben benieuwd of en wanneer die huis komt, zijn telefoon staat nog steeds uit... En ik weet echt niet wat ik moet straks! Help?
quote:paloma schreef op 16 mei 2010 @ 10:04:

[...]

Ik denk dat TO heel graag zou willen praten. Maar dat gaat een beetje moeilijk met een man waarbij A. zij al 8 jaar een relatie heeft en de ervaring dat zij alles uit hem moet trekken en B. wanneer hij al inmiddels 24 uur weg is en hem niet te pakken kan krijgen. Ik zeg niet dat ze een scheiding moet aanvragen. Ik zeg alleen dat ze een ander slot op de deur moet zetten. Gewoon even als ontnuchterende reactie voor zijn zatte kop.

En TO, om antwoord te geven op je vraag. Nee, je moet niet blijven vechten. Je moet hem voor eens en voor altijd laten zien dat er met jou niet meer te sollen valt. Als hij als 31 jarige man en vader wilt gedragen als een 16 jarige puber, dan moet hij dit vooral doen maar dan niet waar jij en je kinderen bij zijn.Ik snap je ook zeker wel, maar of dat niet net iets te ver gaat..De sloten vervangen, dat vraag ik me af...Maar goed, dat zeg ik...MMR met nul komma nul ervaring op dit gebied....Het gaat bij mijn relatie gewoon nog erg goed, dus ik geef mijn mening en niet mijn mening vanuit ervaring...
En als je hem nou gewoon die avond laat. Dat is zijn avond en klaar, geen thuiskomtijden etc. alleen de belofte dat hij niet met drank op achter het stuur gaat.

En in een ander weekend plan jij ook zo'n avond met vriendinnen en zie wel hoe laat jij dan thuiskomt.

Verder heel veel sterkte met de borstkanker natuurlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een met Domnaifmutsje en Dreamer en eigenlijk met iedereen wel...

Het is moeilijk TO en ik wens je sterkte ook met het gesprek!! En ik kan me je wisselende emoties voorstellen.
Allereerst heel veel sterkte gewenst. Ook voor de komende tijd. Wat een heftig nieuws voor jullie (en de omgeving).

Ben het met meerdere eens hier. Zelf denk ik ook dat zijn gedrag te maken heeft met jouw ziekte en hij niet weet wat hij kan verwachten. Hoe zal het allemaal verder lopen? Denk dat hij erg bang is. Jullie zijn niet voor niets 8 jaar bij elkaar, en hebben 2 kinderen op de wereld gezet.

Wil niet zeggen dat ik zijn gedrag erg onverantwoordelijk vind.

Je zegt dat hij geen prater is, maar ik denk toch dat je met hem eens goed gesprek moet aangaan. Vertel hem ook dat je hem nu meer dan ooit nodig heb en zijn steun heel hard kan gebruiken.

Lijkt me ook meer dan logisch aangezien hij jouw vriend is! Nogmaals.... ik denk dat hij bang is!

Wens je nogmaals heel veel sterkte. Dit is niet makkelijk!
De reden dat we afgesproken hebben dat hij 22 uur thuis zou zijn, is omdat hij om 11 uur al moest voetballen. Dus in principe had hij dan vanaf 13 uur tot 22 uur de tijd om te doen wat hij wilde.

Ik heb hem van de week niet veel gezien, dus wilde we samen nog even wat tijd doorbrengen, zonder alleen maar met de kinderen bezig te zijn!

En ja, dan valt me dit vies tegen van hem!

En ik ben helemaal niet moeilijk, hij krijgt zijn vrijheid, heeft zijn hobby's, zijn vrienden, maar het moet niet zo zijn dat dat voor zijn gezin gaat en dat gevoel krijg ik de laatste weken wel!
Ik ben overigens ook van mening dat je geen tijd van hem kan eisen waarop hij thuis moet zijn. Het is geen puber van je. Hij is volwassen en dat bepaalt hij zelf wel, echter is het fijn dat als hij zegt om 22 uur thuis te komen, dat hij even laat weten als het niet zo is. Niet omdat het niet mag, maar vanuit het oogpunt zorgen maken om de ander. Zeker met alcohol in het spel. Als echtgenoot en vader zou ik verantwoordelijk gedrag van hem verwachten in deze rol wat betreft alcohol. Doorhalen af en toe mag, maar blijf dan slapen bij een vriend, neem een taxi, whatever. Puur omdat hij gekozen heeft om vader te zijn en daarmee zijn recht heeft verspeelt met zijn leven te spelen.
eens met nouschi, je weet dat het 'zijn' avond is. Laat hem dan ook gewoon zijn gang gaan/ met rust. Zit hem niet op de huid dat die al thuis had 'moeten' zijn.

Kan niet raden wat voor afspraken die allemaal niet na zou komen. Maar alleen te laat komen na voetbal wedstrijd lijkt me nou niet zo'n big deal om gelijk de sloten te laten vervangen.. dat is iets wat jij denk ik ook niet wilt. En al zeker niet omdat het voetbalseizoen blijkbaar over is?

misschien dat die zich gewoon schaamt om nu naar huis te komen? ik zou zeggen, probeer minder ruzie te maken over dat soort dingen. Als die er de rest van de tijd maar voor je is?

ps. ik weet niet hoe ver zo'n feestje van jullie huis is, maar als iedereen daar dronken is, met de auto. Lijkt het me verstandiger dat ze daar slapen dan iemand laten rijden..
Allereerst heel veel sterkte de komende tijd. Das wel heel heftig nieuws zeker omdat je ook nog jonge kinderen hebt. Kun je nu naar een vriendin of familie om even af te koelen, je hart te luchten en er even tussenuit te zijn? Ik kan me voorstellen dat de situatie nu wel even zeer gespannen is en wat afstand kan dan helpen.

Verder heeft mijn moeder borstkanker gehad en ik heb toen dus gezien hoe mijn vader daar totaal niet mee om kon gaan. Hij was een enorme steun voor mijn moeder dat absoluut. Maar je mocht er niet over praten, want dan werd hij boos. Hij heeft het ook steeds min of meer ontkend en zijn hoofd in het zand gestoken uit pure machteloosheid. Het heeft dus ook zeker een enorme impact op partners. Volgens mij is daar evt wel begeleiding in te krijgen. Voor nu heel veel sterkte en rustig aan. Eerst een goed gesprek als de gemoederen weer zijn bedaard over het voetbal en dan kun je het altijd nog aanzien.
Eens met Domnaiefmutsje: een tijd afspreken doe je met kinderen, niet met je partner. Wat niet wil zeggen dat ik het goedkeur wat hij nu doet, maar geen enkele man vindt het leuk om door z'n vrouw te worden gebeld terwijl de andere kerels op de achtergrond kunnen meegenieten. En dus zet hij het ding uit.

Verder zou ik me kunnen voorstellen dat het een soort vluchtgedrag is, zeker als het pas een aantal weken aan de gang is. Misschien heeft hij even tijd voor zichzelf nodig en werk je het tegenovergestelde van wat je wilt in de hand door hem 'op z'n nek' te zitten met afspraken.

Verder ook eens met de rest: laat hem thuiskomen en laat hem het gesprek maar openen. Begin niet meteen met verwijten en dramatiek, want dat is precies de reden waarom hij geen zin had om naar huis te komen. Als jullie dan rustig bij elkaar zitten, kun je hem toch vertellen dat je hem nodig hebt, omdat jij het ook moeilijk hebt op dit moment?

Toevoeging: viragootje heeft een goed punt: misschien dat begeleiding in deze periode een idee is om te overwegen?
ik snap ook niet echt waar je je druk om maakt. Hij had kennelijk plezier, dus laat hem. En dat ie dan naar het huis van zn vriend is gegaan is juist verstandig. Als ie dronken thuis was gekomen (en hoe? rijdend?)

had het bonje met jou geweest en niet leuk voor de kids. Die ligt nu zijn roes uit te slapen dus komt pas vanmiddag ergens.
Wat zijn er toch een respectloze mannen! Je zieke vrouw de hele zaterdag alleen laten zitten met de kinderen terwijl jij alleen maar lol maakt. Vervolgens ook nog de hele nacht wegblijven ondanks meerdere afspraken en beloftes. Tenslotte je vrouw gewoon compleet negeren door èn helemaal niet meer thuis te komen, èn je telefoon uit te zetten. Respectloos in het kwadraat, dat is het!

Ik weet niet wat ik moet adviseren, Rebelse Muts, maar ik wens je veel wijsheid en sterkte.
TO zegt immers dat dit gedrag al begon, vóór de diagnose werd gesteld?

Hoe je het ook bekijkt, ik vind het gewoon respectloos om zo maar zo lang weg te blijven, telefoon uit te zetten en niets te laten horen. Er kan ook iets met TO zijn of met de kinderen en dan moet he bereikbaar zijn. Punt. Daarvoor zijn die mobiele telefoons uitgevonden!
quote:Heyjij schreef op 16 mei 2010 @ 10:48:

ik snap ook niet echt waar je je druk om maakt. Hij had kennelijk plezier, dus laat hem. En dat ie dan naar het huis van zn vriend is gegaan is juist verstandig. Als ie dronken thuis was gekomen (en hoe? rijdend?)

had het bonje met jou geweest en niet leuk voor de kids. Die ligt nu zijn roes uit te slapen dus komt pas vanmiddag ergens.Kan wel zien dat jij dus blijkbaar niet in de gaten hebt wat er allemaal door een vrouw heengaat als ze deze diagnose krijgt. Je doet alsof ZIJ zich aanstelt en HIJ alle recht van de wereld heeft zich zó te gedragen!
quote:Java schreef op 16 mei 2010 @ 10:48:

Wat zijn er toch een respectloze mannen! Je zieke vrouw de hele zaterdag alleen laten zitten met de kinderen terwijl jij alleen maar lol maakt. Vervolgens ook nog de hele nacht wegblijven ondanks meerdere afspraken en beloftes. Tenslotte je vrouw gewoon compleet negeren door èn helemaal niet meer thuis te komen, èn je telefoon uit te zetten. Respectloos in het kwadraat, dat is het!

Vanuit jouw/haar optiek wel, ja. Maar niemand heeft het verhaal van de man in dit verhaal gehoord, hoor, dus dit vind ik wel een beetje makkelijk om te roepen. Nogmaals: ik keur het ook niet goed, maar het heeft vast en zeker redenen en die weten we nu eenmaal niet. Dus lijkt het me ook niet zinvol om TO ook nog eens aan te praten dat ze een respectloze hufter als man heeft. Daar heeft ze op dit moment gewoon even niks aan.
quote:nukje schreef op 16 mei 2010 @ 10:51:

[...]

Dus lijkt het me ook niet zinvol om TO ook nog eens aan te praten dat ze een respectloze hufter als man heeft.Want afgezien van zijn voetbalavondje is hij dat toch ook niet? Ten minste dat meen ik gelezen te hebben.
quote:paloma schreef op 16 mei 2010 @ 09:51:

Ik zou stante pede een sleutelmaker bellen en een nieuw slot op de voordeur laten zetten. En ik zou zijn moeder bellen dat ze de logeerbed opmaakt. Sorry, maar waar slaat dit op? Die mensen zijn al jaren samen en hebben 2 kinderen, en een hele geschiedenis. Zo'n man trap je er echt niet zomaar even na een avondje stappen uit.
Het is wel duidelijk dat nukje en Heyjij geen kinderen hebben. Als je twee kinderen hebt, is het noodzakelijk om als partners afspraken te maken. Zodat je om de beurt wat tijd voor jezelf hebt. Je kunt het echt niet maken om 's ochtends om 11 uur te gaan voetballen en 24 uur later nog niet thuis te zijn, tegen alle afspraken in. En dan zelfs je telefoon uit te zetten, zodat er helemaal geen communicatie meer mogelijk is!

RebelseMuts is al hartstikke coulant dat ze haar man de hele zaterdag èn de zaterdagavond vrij geeft om te doen wat hij wil, terwijl zij borstkanker heeft en haar rust zo nodig heeft.

Dat haar man compleet misbruik van haar coulance maakt, getuigt van weinig respect of verantwoordelijkheidsgevoel.
Juist, dát bedoel ik.
quote:Zamirah schreef op 16 mei 2010 @ 10:55:

[...]Sorry, maar waar slaat dit op? Die mensen zijn al jaren samen en hebben 2 kinderen, en een hele geschiedenis. Zo'n man trap je er echt niet zomaar even na een avondje stappen uit.

Van wat ik heb gelezen, heeft TO met deze man al een historie van afspraken niet nakomen, met drank achter het stuur zitten, niet willen praten. Niet te vergeten het hebben van twee kinderen die ook de nodige verantwoordelijkheid met zich meebrengt. En met als klap op de vuurpijl heeft TO onlangs te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Nu misgun ik het avondje uit niet van deze man maar misschien zou hij zijn prioriteiten nog even moeten checken voordat hij lam in een ander z'n bed gaat liggen.

Daarnaast is hij nu (met opzet) niet bereikbaar, terwijl TO thuis met de kinderen zit. TO heeft een relatie met deze man; ze runt geen hotel waar hij kan komen en gaan wanneer het hem uitkomt.
Klopt, ik heb inderdaad nog geen kinderen. Maar dat neemt niet weg dat ik bij m'n standpunt blijf dat TO er op dit moment niks aan heeft om maar te blijven herhalen dat haar man een hufter is. Ik heb echter zelf wel een man die heel af en toe dit soort gedrag vertoont en weet dat het alleen maar erger wordt als je de confrontatie aangaat op het moment dat hij thuiskomt. Vandaar mijn advies om er aanvankelijk rustig mee om te gaan, tenminste, een poging te doen. Is dat advies dan meteen niks meer waard omdat ik geen kinderen heb?
Manlief is thuis, kwam huilend binnen, met het spijt me..

Hij is nu douchen, ik update later.

En btw: Nergens heb ik gezegd dat hij een hufter is! Dat zou ik ook nooit doen, daarvoor houd ik teveel van hem!
Heel goed advies Nukje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:RebelseMuts schreef op 16 mei 2010 @ 11:23:

En btw: Nergens heb ik gezegd dat hij een hufter is! Dat zou ik ook nooit doen, daarvoor houd ik teveel van hem!Gelukkig. Nou, om de tafel gaan zitten en praten.
Sufferd .
quote:RebelseMuts schreef op 16 mei 2010 @ 11:23:

En btw: Nergens heb ik gezegd dat hij een hufter is! Dat zou ik ook nooit doen, daarvoor houd ik teveel van hem!

Nee TO, dat heb jij ook niet gezegd. Maar de tendens in de reacties leek erheen te gaan dat iedereen het nodig vond om zich alleen maar te concentreren op hoe 'fout' je man bezig was.

Fijn dat hij nu thuis is en goed dat je meteen aan hem kon zien dat het hem dus wel degelijk wat doet! Ik hoop dat jullie er straks uitkomen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven