Mogen vrouwen meer dan mannen?

08-06-2009 18:00 341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van twee topics hier waarin bepaald gedrag van mannen (die door het merendeel van de forummers als horkerig wordt bestempeld) vraag ik me opeens af of van vrouwen veel meer geaccepteerd wordt als van mannen.

Voorbeeld 1:

Een ex zei tegen een forumster: nou heb ik eindelijk een vriendin, moet ik nog mijn eigen overhemden strijken. Mijn eerste reactie was 'gruwel'. Toen bedacht ik me opeens dat als ik nou eens eindelijk een vriend zou hebben, ik het eigenlijk wel prettig zou vinden als er eens een gaatje in de muur werd geboord of mijn fietsband geplakt (daar ben ik erg slecht in... en het is niet perse mannenwerk...maar he als hij zijn hand er niet voor omdraait....).

Voorbeeld 2:

De vriend die nogal horkerig reageert op zijn vriendin die wat kilo's is aangekomen. Vind ik ontzettend not done.

Maar opeens denk ik aan een vriendin van mij die hardop kan verkondigen: Piet wordt veel te dik, ik heb hem maar weer op dieet gezet. En daar kan ik best om glimlachen.....

En ik bedenk me ook opeens dat ik het met vrouwen, zelfs in de werksfeer hardop kan hebben over 'lekkere' en 'smakelijke' acteurs. Terwijl als een mannelijke collega zou zeggen dat hij Angelina Jolie zo'n enorm lekker wijf vindt, ik dat een platte opmerking zou vinden.

Zelfde geldt voor het 'grote pik versus pinkeltje' verhaal. Terwijl een man die het gaat hebben over zijn date met te wijde doos of hangtieten een smerig varken is....
anoniem_74380 wijzigde dit bericht op 08-06-2009 18:03
Reden: spelfout.....
% gewijzigd
Hahaha en je hebt nog wel een beetje gelijk ook!

Tegen mijn vriend zeg ik het ook gelijk als ik vind dat hij iets teveel is aangekomen. Maar als hij dat bij mij doet ben ik gelijk beledigd haha .

Denk dat het ook te maken heeft met de "sterkere" en "zwakkere" geslacht discussie. Mannen die zo praten over vrouwen worden idd vaak gezien als eikels of ongevoelige kerels. Terwijl vrouwen dan meer gezien worden als vrouwen met girlpower of iig met de broek aan in huis .
Vrouwen mogen in ieder geval meer schoonmaken:

ik poets ook het huis van mijn vriend, graag jullie mening
Vrouwen zijn grote dramaqueens!!

Als voorbeeld : Dit Viva Topic

en

Als Hij niet geinteresseerd is in je...

DAN IS HIJ DAT OOK NIET!

http://www.hesjustnotthatintoyoumovie.com/
.
Wordt het niet eens tijd dat die kerels in opstand komen , dan ?

"Wij " hebben ooit massaal bh's in de brand gestoken .... zoiets zie ik mannen toch echt niet doen met het een of het ander .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Er moederen ook meer vrouwen over hun partner dan dat zo'n man vadert .
Kweetnie hoor.....

Als een man een grote boer laat onder vrienden wordt er gelachen.

Als een vrouw dat doet is het onfatsoenlijk.

Geld ook voor scheten.

Uit een bierflesje drinken

In de zomer kunnen mannen met ontbloot bovenlijf lopen.

Vrouwen zijn dan....juist.

Mannen mogen hun okselhaar laten staan.

Zwetende mannen ruiken lekker naar oerdrift (vers zweet dan)

Vrouwen stinken dan gewoon.

Is er nog meer?
Over die boeren.....mijn vriendinnen moeten eigenlijk wel lachen.

maar wij zijn dan ook onfatsoenlijke vrouwen.
Van mij mag een kerel ook niet scheten of boeren en al helemaal niet zonder zijn shirtje mee de stad in.
Als een man veel vrouwen versiert is ie stoer.. Als een vrouw veel mannen versiert is ze een ****

Daarin worden vrouwen dan weer benadeeld.
Ik vind juist dat mannen zich van alles permiteren onder het 'boys will be boys' motto.

Van vrouwen wordt al snel een meer volwassen reactie verwacht. 'Ach ja, het blijven mannen he.....' Hoe vaak hoor je dat wel niet? Dat gelaten/berustende toontje als een man zich niet normaal kan gedragen en een muur loopt te swaffelen bij zijn schoonmoeder of zo, vréselijk.
quote:eleonora schreef op 08 juni 2009 @ 19:22:

Dat gelaten/berustende toontje als een man zich niet normaal kan gedragen en een muur loopt te swaffelen bij zijn schoonmoeder of zo, vréselijk.

Tweede keer vandaag dat ik om een uitspraak van jou in een deuk lig... hihi
quote:sofje schreef op 08 juni 2009 @ 18:32:

Ja, vrouwen mogen zeker meer dan mannen!!!

Maar in ruil daarvoor moeten ze wel ongesteld worden en kinderen baren. (kan ik nog ruilen????)

Ditis toch wel de meest achterlijke opmerking die ik in jaren heb gelezen hier. En dat wil wat zeggen.

Je hoeft helemaal niet meer ongesteld te worden als je dat niet wilt en baren is ook geen kwestie van moeten.

Verder herken ik me niet in de gedachten van de TO dat een man welk handig is en ook niet in het belachelijke gedrag van haar vriendin
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mannen " mogen " dan weer ongegeneerd aan hun ballen zitten , terwijl wij vrouwen gewoon een hele middag blijven winkelen met een string die niet helemaal jofel zit en aanvoelt .
quote:hiltje schreef op 08 juni 2009 @ 19:19:

Van mij mag een kerel ook niet scheten of boeren en al helemaal niet zonder zijn shirtje mee de stad in.

Ohw...voordat ik een verkeerd beeld schets,

Ik vind dat bij een man ook allemaal not done.

Ontbloot lijf in eigen tuin prima,maar verder .nah.

Ik bedoel het een beetje algemeen.

(voordat men denkt dat ik ma tokkie ben)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2009 @ 20:04:

Mannen " mogen " dan weer ongegeneerd aan hun ballen zitten , terwijl wij vrouwen gewoon een hele middag blijven winkelen met een string die niet helemaal jofel zit en aanvoelt .Ik duik dan even weg achter een kledingrek en frot 'm weer goed
quote:eleonora schreef op 08 juni 2009 @ 19:22:

Ik vind juist dat mannen zich van alles permiteren onder het 'boys will be boys' motto.

Van vrouwen wordt al snel een meer volwassen reactie verwacht. 'Ach ja, het blijven mannen he.....' Hoe vaak hoor je dat wel niet? Dat gelaten/berustende toontje als een man zich niet normaal kan gedragen en een muur loopt te swaffelen bij zijn schoonmoeder of zo, vréselijk.Ik bedoel dus wat Leo zegt...alleen leo schrijft het weer veul wijzer!!
Nou, ik wás het met je eens, totdat ik dat topic over 'barplassen' las. De smeerkezen!
Barplassen? ik wil het denk ik niet weten.
Alsof alle mannen tegen de bar aan pissen
quote:hiltje schreef op 08 juni 2009 @ 19:19:

Van mij mag een kerel ook niet scheten of boeren en al helemaal niet zonder zijn shirtje mee de stad in." Mag niet " ? Dat bedoel ik .... hoeveel mannen zouden hun vrouwen verbieden een tuinbroek aan te doen , of een legging ? Niet veel , denk ik .
quote:HoiPippiLangkous schreef op 08 juni 2009 @ 20:09:

Alsof alle mannen tegen de bar aan pissenWel vaak tegen bomen en muurtjes .
Pies jij nooit in de bosjes dan?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2009 @ 20:13:

[...]

" Mag niet " ? Dat bedoel ik .... hoeveel mannen zouden hun vrouwen verbieden een tuinbroek aan te doen , of een legging ? Niet veel , denk ik .Ze zouden het maarwat graag willen maar ja dan zijn ze weer de hork en valt het hele viva kippenhok weer over ze heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven