Mogen vrouwen meer dan mannen?

08-06-2009 18:00 341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van twee topics hier waarin bepaald gedrag van mannen (die door het merendeel van de forummers als horkerig wordt bestempeld) vraag ik me opeens af of van vrouwen veel meer geaccepteerd wordt als van mannen.

Voorbeeld 1:

Een ex zei tegen een forumster: nou heb ik eindelijk een vriendin, moet ik nog mijn eigen overhemden strijken. Mijn eerste reactie was 'gruwel'. Toen bedacht ik me opeens dat als ik nou eens eindelijk een vriend zou hebben, ik het eigenlijk wel prettig zou vinden als er eens een gaatje in de muur werd geboord of mijn fietsband geplakt (daar ben ik erg slecht in... en het is niet perse mannenwerk...maar he als hij zijn hand er niet voor omdraait....).

Voorbeeld 2:

De vriend die nogal horkerig reageert op zijn vriendin die wat kilo's is aangekomen. Vind ik ontzettend not done.

Maar opeens denk ik aan een vriendin van mij die hardop kan verkondigen: Piet wordt veel te dik, ik heb hem maar weer op dieet gezet. En daar kan ik best om glimlachen.....

En ik bedenk me ook opeens dat ik het met vrouwen, zelfs in de werksfeer hardop kan hebben over 'lekkere' en 'smakelijke' acteurs. Terwijl als een mannelijke collega zou zeggen dat hij Angelina Jolie zo'n enorm lekker wijf vindt, ik dat een platte opmerking zou vinden.

Zelfde geldt voor het 'grote pik versus pinkeltje' verhaal. Terwijl een man die het gaat hebben over zijn date met te wijde doos of hangtieten een smerig varken is....
anoniem_74380 wijzigde dit bericht op 08-06-2009 18:03
Reden: spelfout.....
% gewijzigd
quote:Margaretha2 schreef op 16 juni 2009 @ 12:38:

Ik ging in Guatemala wonen en daar werd erg naar mij gesist. Dat vond ik heel bedreigend en naar (nu niet meer, dat sissen is gewoon een andere vorm van aandacht trekken, ook naar ober, klant, marktkoopman, enzovoort, maar toen vond ik het Héél Naar). Ik moest overdag een eind lopen naar mijn werk en kwam dan van alle kanten sissers tegen en werd me daardoor heel bewust van mijn kwetsbaarheid.

Metéén heb ik andere kleren aangetrokken, a la minute. Mijn moeder had me overtuigd dat ik verplicht ook wat wijdere kleding mee moest nemen, van die jurrasic park survival broeken, in Nederland droeg ik strak, kort en bloot. Ik ging dus de volgende dag opgelucht naar mijn werk in een wijde spijkerbroek, nikes, een vierkante trui die over mijn billen heenviel, haar in een staartje en geen make up. Wat denk je? Precies hetzelfde!

Ik ga zó vaak de straat op en zelfs uit zonder me echt om mijn utierlijk te bekommeren, zonder make up te dragen, zelfs soms met mijn bril op ipv mijn lenzen in, en zelfs dan komen er mannen op me af die geïnteresseerd zijn (bijna altijd leuk natuurlijk), en ja, ook zelfs dan kunnen er nare dingen gebeuren (die 'achtervolgers' gebeurde toen ik op een luie zondag zo naar buiten was gegaan om in een internetcafé te bellen).Herkenbaar, ik had hetzelfde in West-Afrika. In het begin was het meer intimiderend dan later. Heb overigens geen nare ervaringen daar aan over gehouden, maar ik begaf me dan ook vaak in een groep.
Het enige wat ik lelijker maak is mijn fiets, zodat die niet gestolen wordt. Maar ik ga mezelf toch niet express lelijker maken, omdat er mannen zijn doe hun poten niet thuis kunnen houden?
Met mijn ervaringen wil ik trouwens niet bewijzen ofzo dat ik een lekker wijf ben (want DAT is vaak het antwoord van vrouwen erop, dat men je ineens arrogant vindt), maar puur om aan te geven dat het niet incidenteel is, dat het vrouwen vaak overkomt. Het doet ook niets af aan rottige ervaringen die mannen soms hebben door toedoen van vrouwen. Het is gewoon zoals het is.

Heejhallo, helemaal eens. Vreemd toch dat vrouwen zich afvragen of ze wel goed genoeg zijn voor de man als diersoort? Hoeveel mannen laten zich aanpraten niet goed genoeg te zijn? Als ik hoor dat jonge meisjes zich al anaal laten penetreren, met meerdere mannen tegelijk neuken en slikken enzo, dan dek ik: wat??? Sorry hoor, eerst ontdekken op een normale manier als je zo jong bent, dan pas uitbreiden.
Dat heb ik ook Heejhallo, ik vind het leuk om mijzelf aantrekkelijk te vinden en daar doe ik dan ook wat voor. Veel belangrijker voor me dan wat mannen daarvan vinden. Mijn lijf, mijn gebied, mijn regels . Dat is heel gezond volgens mij, jezelf leuk vinden en moeite voor jezelf doen stimuleren eigenliefde en eigenwaarde heb ik zo het idee.

En dat betekent ook je prettig voelen in je lichaam, of dat nou maat 36 of maat 44 of weet ik wat is. Als jouw lijf maar als het jouwe voelt. Dan is het vanzelf makkelijker (als je rest van de wereld een beetje kunt negeren wb wat aantrekkelijk en sexy is) om je precies goed te voelen, juist ook in je seksualiteit. Dat gaat zoveel verder dan seks grappig genoeg, is echt vol liefde in je eigen huid wonen.

Dus matriarchaat, kom maar op. Maar dan wel met positieve lichaams/geest/gevoelsboodschappen voor zowel vrouwen als mannen . Niet erg realistisch geloof ik. Ach...
quote:Feliciaatje schreef op 16 juni 2009 @ 12:15:

Ik geloof dat ze weleens wat experimenten hebben gedaan met vrouwen die mannen nariepen, nafloten, opmerkingen maakten enz. Bleek dat die mannen dat net zo min fijn vonden en zich een stuk vlees begonnen te voelen. Dus het heeft geen bal te maken met geslacht maar gewoon met de intentie van degene die het doet. Dat voel je en dat kan verrekte naar voelen.

Daar moest ik ook aan denken!

Mijn vriend wordt trouwens ook weleens betast (door vrouwen) en vindt dat helemáál niet leuk, is daar héél verontwaardigd over en wordt daar ook boos om.
Je geeft zelf het antwoord. Je neemt wapens mee, en zoals jij het beschrijft lijkt het me geoorloofd. Ik heb alleen liever dat jij een bus traangas gebruikt dan een mes, en naar wat ik gehoord heb is dat zeer effectief. Maar heel goed Digi, je denkt na over jezelf en hoe problemen te beperken of te voorkomen.

IK moet nog ergens een HP/De tijd hebben liggen waarin Bernadette de Wit (journaliste) zei, dat je als vrouw toch zeker moet worden opgevoed om gevaar te herkennen cq voor te zijn. Zij noemde het voorbeeld "als ik een man 'snachts na het uitgaan mee naar huis neem, moet ik niet raar opkijken als hij avances gaat maken". Tuurlijk kan het zo zijn dat jij die beste man er erg dorstig uit vond zien en dat je hem nog een kop koffie gunde, maar dames, in het algemeen, als je niets van plan bent, geen mannen voor een kop koffie uitnodigen 'snachts als je niet meer van plan bent!! En ik vreet mijn schoenen echt op als zou blijken dat vrouwen in een overal of Burka net zoveel aandacht trekken als vrouwen in een sexy nachtjurk. Ook denk ik dat er op een begrafeniscentrum stukken minder geflirt wordt dan in een zwoele nachtclub. Maar wie ben ik.
Ik heb trouwens eens teruggesist. Werd het spuugzat! En bouwvakkers die roepen, och, dat weet je. Soms roep ik iets terug, zo van "heeeey lekkere kerel!" en dan moeten ze een beetje lachen en gaan ze verder met werken.

Ik begrijp echt wel dat een niet al te knappe dikke vrouw van 45 minder aandacht krijgt dan ik en die zal heus wel uiteindelijk minder kans maken op rottige zaken (want het begint vaak met aandacht...), maar geloof me, zij heeft geen garantie niet lastig te worden gevallen op alle mogelijke manieren. Voor sommigen is die kut voldoende.

Ben trouwens zat benaderd in winterjas dicht, dus wat moet ik dan? Zak over m'n kop?
Ja, jonge mensen moeten gewoon hun eigen seksualiteit ontdekken. Samen, en zich niet te druk maken over 'hoe het hoort'.

Ik klink echt als een halve hippie zo...:), maar ik meen het wel
Heejhallo, mij is ook nooit écht iets gebeurd, afgezien van die mannen die zogenaamd in slaap vielen op je schouder in de bus, die meneer die me met geweld de bus in probeerde te trekken aan mijn elleboog en die ik een klap op zijn neus heb moeten geven, en die jongens die met uitgaan maar niet weggingen tot ik zei 'joh, zie je die grote neger aan de bar daar? die hoort bij mij'.
quote:Digitalis schreef op 16 juni 2009 @ 12:54:

dus wat moet ik dan? Zak over m'n kop?

Denk dat dat 'm wordt Digi. En dan niet toch koffie aanbieden he?!

Meelezer, mijn buurman uit Iran, nogmaals, beschreef genoeg situaties in Teheran waar totaal gesluierde vrouwen werden aangerand en verkracht!! Ook werden nagefloten op straat, ook benaderd.

En die kop koffie, dat doe ik al niet. Ik begrijp ook wel dat iemand uit de kroeg vragen of 'ie een kop koffie wil drinken een soortement van seksuele uitnodiging is. Maar mocht die man me ineens tegenvallen thuis, dan heb ik het RECHT te zeggen: sorry, maar ik wil dat je vertrekt. Dan vraag ik NIET om verkrachting!

En die man waarbij ik al naakt was die me onvrijwillig penetreerde, is dat ook mijn stomme schuld? HIJ doet het toch?

In sommige situaties vinden er meer van dat soort incidenten plaats. Maar waar pleit je dan voor? Dat vrouwen niet alleen over straat mogen in de stad? Dat vrouwen niet alleen met het openbaar vervoer mogen? Dat vrouwen niet alleen door het donker mogen? Niet alleen 100m van hun huis een glas vodka mogen drinken??? Sorry hoor, maar als je daar voor pleit dan wil je vrouwen bewust beperken. Al is het in hun belang volgens jou, dat zegt men ook over die vrouwen die per se een burka moeten dragen. Spreek die kerels er liever op aan!
Meisjes zien zichzelf veels teveel door de ogen van mannen. "Ben ik wel leuk genoeg, in de ogen van een potentieel vriendje", in plaats van te denken: "Wat wil ik uit mijn eigen leven halen". Hoe vaak zie je niet topics hier voorbij komen waarin vrouwen zich alleen afvragen of een bepaalde man hen wel leuk vind, zonder dat ze eigenlijk zelf wel weten of ze de man in kwestie wel de moeite waard vinden.

Je wilt niet weten hoe mannen zich in allerlei bochten wringen om een vrouw voor zich te winnen. Dat is absoluut niet uniek voor vrouwen hoor, mannen kunnen er ook wat van.
quote:Feliciaatje schreef op 16 juni 2009 @ 12:55:

[...]

Denk dat dat 'm wordt Digi. En dan niet toch koffie aanbieden he?!

Nee zeg stel je voor!!

Overigens ben ik erg voor zaken letterlijk nemen. Nodigt iemand je uit voor een kop koffie? Verwacht dan een kop koffie. Zegt een vrouw nee? Ze bedoelt ook nee. Wil een vrouw je haar nummer niet geven? Ze wil haar nummer niet geven. Dan kan het voor de rest enkel nog meevallen.

Zucht, dat nee=ja verhaal vind ik nog het ergst. "vrouwen moet je overhalen". Overhalen??? Ik en andere vrouwen met mij kunnen prima zelfstandig beslissen wat ze wel en niet willen.

quote:Digitalis schreef op 16 juni 2009 @ 12:59:

En die kop koffie, dat doe ik al niet. Ik begrijp ook wel dat iemand uit de kroeg vragen of 'ie een kop koffie wil drinken een soortement van seksuele uitnodiging is. Maar mocht die man me ineens tegenvallen thuis, dan heb ik het RECHT te zeggen: sorry, maar ik wil dat je vertrekt. Dan vraag ik NIET om verkrachting!

Precies. En ook als ik mee ga met iemand. Natuurlijk ben ik niet zo naief dat ik alleen koffie verwacht, maar mocht ik ineens geen zin meer hebben, dan gebeurt het niet.

Ben wel eens thuisgebracht op de fiets jaren terug en zei meteen, dat het alleen maar thuisbrengen was (dacht dat dat wel velilig zou zijn). Later vond die meneer dat ik onduidelijk was geweest, want hij had me toch thuisgebracht en verwachte wel eeen potje zoenen op zijn minst. Tja, luister je soms met je lul ofzo? Ik zei toch, alleen thuisbrengen? Was overigens iemand die ik kende hoor.
Meelezer, ja dat klopt, zo word je opgevoed en zo zal ik mijn eigen dochters ook opvoeden, uiteraard, een gewaarschuwd mens telt voor twee, beter op je hoede dan verkracht, enzovoort.

Maar is het niet heel erg jammer, dat vrouwen en mannen niet onschuldig met elkaar om kunnen gaan omdat vrouwen altijd op hun hoede moeten zijn voor de signalen die ze uitzenden, en wat mannen misschien met ze kunnen doen als ze dat anders oppakken dan de vrouw bedoeld had?

Ik heb twee voorbeelden, die jongen die me naar huis bracht toen ik net verhuisd was naar de Randstad, en ook mijn eerste sekspartner, ik was gewoon echt bang voor de pijn en ik wilde wel, maar durfde eigenlijk niet. Ik denk dat hij wel een keer of drie het condoom om gehad heeft en dat ik tóen nog zei, eh..... liever toch niet.

Ik ben daarin altijd gerespecteerd, godzijdank, en ik kijk op mijn puberteit met een fijn gevoel terug, ik heb heel vrij mijn seksualiteit kunnen ontdekken en geen een vriendje is ooit verder gegaan dan ik eigenlijk wilde of heeft me gedwongen iets te doen wat ik niet wilde (die aanranding op mijn 16e zie ik als iets apart want dat waren jongens die ik niet kenden enz. dat heeft niet mijn seksleven beïnvloed).

Een vriendin van mij deed hetzelfde met haar vriendje (terugkrabbelen) en is toen verkracht. Daarna bleek ze ook nog een soa te hebben opgelopen daarvan. Ik ken ook genoeg meiden die een leuke jongen hadden leren kennen, er mee gingen zoenen en wat fieselefosele en die dan daarna gedwongen werden hem te pijpen bijvoorbeeld. Dat is toch verschrikkelijk? Had je dan maar niet met hem naar buiten moeten gaan?

Toen ik net op mezelf woonde sprak ik eens af met een jongen (overigens niet eens romantisch ofzo, maar wel bij hem thuis). Ik had toen een briefje op mijn bureau gelegd, zoals ik altijd deed, met waar ik was en met wie. Voor het geval er iets zou gebeuren, ik voelde me helemaal niet zo fijn dat er niemand meer was die zich om mij bekommerde. Ik ben opgegroeid in een groot gezin en hoewel ik heel vrij was wist altijd wel iemand waar ik was enzovoort.

die jongen was toen echt ont-zet-tend verontwaardigd dat ik zoiets deed. Want hij was gvd geen verkrachter (voor mij kon het net zo goed zijn dat ik een auto ongeluk zou krijgen ofzo maargoed). Dus dan krijg je die bullshit weer. Aan de ene kant moeten vrouwen zelf verantwoordelijk zijn, opletten voor allerlei situaties, weten dat mannen verkrachters kunnen zijn en daarop anticiperen en zichzelf niet in gevaar brengen.

Aan de andere kant mogen we mannen vooral niet zo zien want zo zijn toch helemaal niet alle mannen enzovoort.
quote:meelezer456 schreef op 16 juni 2009 @ 13:01:

Je wilt niet weten hoe mannen zich in allerlei bochten wringen om een vrouw voor zich te winnen. Dat is absoluut niet uniek voor vrouwen hoor, mannen kunnen er ook wat van.

Het verschil zit 'm erin dat mannen dat doen om die vrouw te winnen. Wanneer dat eenmaal is gelukt is het altijd maar afwachten of de man zo leuk, begripvol, galant enz enz blijft.

Bij vrouwen blijft het vaak omdat de bron niet zozeer willen scoren is maar onzekerheid. En die onzekerheid gaat vaak een stuk verder dan die ene man.

Het is een beetje gegeneraliseerd en ik bedoel niet dat mannen nooit onzeker zijn. Maar wat ik zo zie bij mijn vrienden zitten mannen over het algemeen vanzelfsprekender lekker in hun vel. En als ze dat niet zitten heeft dat over het algemeen weinig te maken met twee kilo teveel of cellulitis.
Mogen vrouwen meer dan mannen?

Nee. De een (m/v) mag meer dan de ander (m/v) in de ogen van weer een ander (m/v), toch?...

Meelezer, mijn buurman uit Iran, nogmaals, beschreef genoeg situaties in Teheran waar totaal gesluierde vrouwen werden aangerand en verkracht!! Ook werden nagefloten op straat, ook benaderd.

En die man waarbij ik al naakt was die me onvrijwillig penetreerde, is dat ook mijn stomme schuld? HIJ doet het toch?

In sommige situaties vinden er meer van dat soort incidenten plaats. Maar waar pleit je dan voor? Dat vrouwen niet alleen over straat mogen in de stad? Dat vrouwen niet alleen met het openbaar vervoer mogen? Dat vrouwen niet alleen door het donker mogen? Niet alleen 100m van hun huis een glas vodka mogen drinken??? Sorry hoor, maar als je daar voor pleit dan wil je vrouwen bewust beperken. Al is het in hun belang volgens jou, dat zegt men ook over die vrouwen die per se een burka moeten dragen. Spreek die kerels er liever op aan!

Digi: ik pleit voor iets wat jij allang doet en je eigen gemaakt heb: denk over jezlef na en over hoe je je kan redden uit een netilige situatie: jij neemt een wapen mee. Prima toch?

Iemand had het eens over "het grafschrift van de motorrijder: maar ik kwam van rechts!" Je zal je helaas moeten beschermen tegen onrecht. We streven allemaal naar een rechtvaardige samenleving. Maar die is er niet. En als we de geschiedenis mogen geloven zal die ook nooit aanbreken. Dus laat je niet verlammen door onrecht en gaan staan stampvoeten, maar wel nadenken over hoe je als vrouw niet in de problemen raakt. En je ervaringen laten horen aan beleidsmakers en de politiek, als die bijvoorbeeld de taxi tarieven willen verdrievoudigen, of een buslijn willen opheffen waar jij toevallig wel wat aan hebt.
quote:Digitalis schreef op 16 juni 2009 @ 12:54:

Ik heb trouwens eens teruggesist. Werd het spuugzat!

Ja, maar dat maakt vast geen indruk, want sissen wordt daar gebruikt om de ober te roepen, maar ook bijvoorbeeld de verkoopster die me wat wil verkopen sist naar me, vriendinnen, vrienden, kinderen, ouders, enzovoort.

Alleen voor mij, als Nederlander, die nooit sist en tegen wie ook nooit gesist werd, was het heel naar, omdat ik meteen die associaties kreeg van hoe je een hond wegjaagt.

Ik vond het bijvoorbeeld ook heel naar dat iedereen op straat tegen me riep: goodbye! goodbye!!!!

Terwijl 'adios' gewoon gebruikt wordt als hoi en niet zo negatief klinkt Dus je kan wel terugzeggen goodbye maar dand enken zij gewoon, hey gezellige communicatie. en je kan ook wel terugsissen maar dan denken zij, huh, ik siste toch al je hebt mijn aandacht toch al?
Maar wat ik zo zie bij mijn vrienden zitten mannen over het algemeen vanzelfsprekender lekker in hun vel. En als ze dat niet zitten heeft dat over het algemeen weinig te maken met twee kilo teveel of cellulitis.

Kom eens een kopje thee drinken (nee dit is geen aanzoek). Je hebt werkelijk geen idee.

Een ding, en dan stop ik: vrouwen zouden veel gelukkiger zijn als ze durfden te geloven dat je heus niet superslank moet zijn, sterker nog: heel veel jongens/mannen vinden een mollige vrouw heerlijk. Maar veel van die meisjes maken van zichzelf een ma Tokkie in gedachte, en gaan thuis zitten mokken. Heel jammer.
Grappig Meelezer dat jij op één topic vurig verdedigt dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, en dat allerlei omstandigheden die meewerken aan dat mensen tot zo'n daad komen absoluut níet als excuus gebruikt zouden mogen worden.

En dat je vervolgens op dit topic zegt dat er natuurlijk wel omstandigheden zijn waarin mannen gewelddadig worden tegen vrouwen, en dat vrouwen zich dat wel effe goed moeten realiseren, want zij zijn immers zelf ook medeverantwoordelijk.

snap jij het nog?

!

Amen!

Het zou wat zijn zeg, dat je je niet meer mag bedenken. Ik zie het al voor me, die gozer kan totaal niet zoenen, of hij ontpopt zich ineens tot weet ik veel wat voor freak die ik niet in mijn bed wil, dan zeg ik na de koffie toch echt gewoon dat het tijd is om naar huis te gaan voor hem.
Marg, ze keken wel raar op hoor!!

Meelezer, natuurlijk moet je jezelf wapenen (ook figuurlijk). Al ben je niet verantwoordelijk, je kunt jezelf een nare ervaring besparen. Maar begrijp je het verschil "sja, loop dan ook niet in je eentje 's avonds daar en daar, ga niet alleen naar de kroeg dan" en "er zijn horken, het is niet jouw schuld maar je moet je er wel van bewust zijn en voorbereid zijn"?? Jouw opmerking naar mij toe vond ik dusdanig grof dat mijn hartslag meteen 140 is. Alsof ik nu verantwoordelijk ben omdat ik weleens uitga. Of dronken ben. En alsnog weiger ik dingen te laten die ik wil. Ik kies er niet voor om 's avonds in mijn eentje op mijn naaldhakken door een stille wijk te lopen, nee. En ik neem een taxi als ik aangeschoten ben en het is laat. Maar wat ik je probeer duidelijk te maken, is dat zelfs met die voorzorgsmaatregelen nog dingen gebeuren. Die taxichaffeur bijvoorbeeld, de buschaffeur, je teamleider, je collega, de metropassagier, de kerels in de stad op klaarlichte dag, in een volle kroeg. Als ik echt overal aan wil ontkomen moet ik binnen blijven, en zeg me dat dat nu even niet de bedoeling is! Als je het echt zo met ons voorhebt, veroordeel dan ALLE aanrandingen in ELKE situatie en nu eens ZONDER te wijzen naar mij en andere vrouwen.
Stom trouwens he, dat "onvrijwillig penetreren". Lekker afzwakken van me. Verkrachten, dus. Verkrachten.

Durf je trouwens een kop thee (is dat een seksuele uitnodiging?! ) te drinken met een vrouw met scherpe messen in haar tas Meelezer?
Meelezer, ik blijf erbij, doe es niet zo neerbuigend en betuttelend tegenover de vivadames. Gedraag je es niet als een man die het de vrouwtjes wel even komt uitleggen hoe de wereld in elkaar zit. Wij spreken ook wel eens met mannen en vrouwen en delen hier onze ervaringen. Kennelijk vind jij het nodig om ons er steeds maar op te wijzen dat we het fout hebben. Tja, het wordt vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven