My best gay friends

21-04-2009 09:54 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vrienden zijn gay. En man...wat verrijken ze mijn leven! Wat een gezelligheid, aanstellerij, decadentie en lol.

Het is een cliche, vrouwen en homo's maar wat maakt het nu dat ze zoooo leuk zijn?

Heb jij ook gay best friends?
Ja, dat vind ik ook Bianca, daarom heb ik ook niet zoveel met zulk soort mensen (en ik bedoel niet relnichten maar van die extremelingen die alleen maar in een bepaalde scene hangt).

Ik ken wel homo's die van voetbal houden, en kamperen en vissen, alleen dat zijn dan weer niet die relnichten. Maar wie weet, waren het vroeger Jack-types, die tot de conclusie kwamen dat ze zo nooit vis-vrienden konden vinden, en die dat een beetje afgezwakt hebben
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2009 @ 12:05:

Maar Leo , iedereen die in de entertainmentbusiness zit is toch crea ? Die homo's in de zorg vind ik niet bepaald creatief .

Zorgzaam , dat wel . Maar ja , dat zijn de meiden die in de zorg werken ook . En de heteromannen .

O nee, helemaal niet iedereen in de entertainment business is creatief. No way hoor.

Zakelijk, handig, plichtsgetrouw, noem het maar op, maar lang niet altijd creatief. En dat zijn homo's ook niet ál-tijd maar wel die ik tegen kom. En dat zal ongetwijfeld door de branche komen. Maar het is wel opvallend dat je ho' s niet vaak bij de elektro's ziet op een filmset, wel als setdresser, visagist, stylist, schrijver, regisseur enzovoort.

Mij kan het trouwens niks schelen dat ho's niet op he's lijken. Het kan ze zelf ook niks schelen. Ze zijn zoals ze zijn en die afstand tussen de ho's en he's heeft vooral te maken met het feit dat het om twee verschillende soorten mannen gaat. Maar je hebt ook wagonladingen vol met mannen die niet naar voetbal kijken, of naar racen en die winkelen heerlijk vinden en toch geen homo zijn. Mijn man is er zo een. Het is niet per se homo/hetro/metro, er zijn zoveel meer categorieën.
Nou ja , als we het dan over scenes hebben .... dat ik weleens rondhobbel in het parenclubgedoe , houdt niet in dat ik hele dagen hooggehakt door het leven hobbel . En de buurmannen verleid . En elke dag thuis aan de lamp hang . En mijn beste vrienden geen mensen zijn die dat nooit van zijn leven doen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het kan mij in zoverre niets of wel wat schelen dat ik weet dat er homomannen zijn die last hebben van de Jacks en de Gordons . En dát vind ik jammer .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2009 @ 12:00:

Hoe zou dat eigenlijk werken ? Je bent jong en je realiseert je op een dag dat je homo bent .

Ga je dan bewust verzinnen of je een nichterige gay wilt zijn of niet ? En ga je dan oefenen op je loopje en zo'n stemmetje ?

Nee, zo wás zo'n jongen al. Zijn hele leven alleen moest hij zich anders gedragen omdat hij bang was raar gevonden te worden. Als hij andere homo's ontmoet, uit de kast komt, gaat hij pas écht zichzelf zijn en soms is een homo verwijfd. Lang niet altijd.

maar het zit allemaal al in die man hoor, in de baarmoeder al, in zijn hypofyse. Precies daar waar jouw hetro-zijn ook zit en jouw tics en loopje enzo.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2009 @ 12:00:

Hoe zou dat eigenlijk werken ? Je bent jong en je realiseert je op een dag dat je homo bent .

Ga je dan bewust verzinnen of je een nichterige gay wilt zijn of niet ? En ga je dan oefenen op je loopje en zo'n stemmetje ?

Nee, bij de echte nichterige nichten zit het erin gebakken. Mijn nichterigste nicht heeft nooit uit de kast hoeven te komen. Zijn moeder wist het al vanaf het moment dat -ie- ging kruipen in zijn handsopje.

Zijn partner had pas op zijn 28 e zijn coming out en is nooit nichterig geworden. Pas als er veel drankjes zijn en iedereen erg gaat rellen, ga je het aan hem merken.

De spreekstijl, de humor en het gedrag wordt uiteraard onderling aangewakkerd en als je dat leuk vindt en er gevoelig voor bent ga je natuurlijk zo meepraten (oooh lieverd. waaat beeeeldig). Maar er zijn er ook van wie het het ding niet is en die praten niet mee op die manier.
Eleo , die electrohuppeldepup is misschien zo'n onopvallend exemplaar ? Of dat ook niet ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2009 @ 12:20:

Het kan mij in zoverre niets of wel wat schelen dat ik weet dat er homomannen zijn die last hebben van de Jacks en de Gordons . En dát vind ik jammer .

Waarom?

Ik ben een hetrovrouw maar ik laat me niet ontmoedigen omdat er vrouwen zoals Kim Holland rondlopen hoor. Kim doet lekker haar ding en ik heb er verder geen last van.

Als mensen nu, anno 2009, nog steeds niet weten dat niet íedere homo met een polstas om en nagelak op rondloopt en krijsend vraagt hoe het met iedereens kut is, dan vind ik dat vervelend voor die mensen maar niet het probleem van die categorie homo's.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2009 @ 12:22:

Eleo , die electrohuppeldepup is misschien zo'n onopvallend exemplaar ? Of dat ook niet ?O, dat zou best kunnen maar daar hoor je het dan niet van, of dat zie je dan niet, zoals zoveel mensen heel onopvallend een bepaalde seksuele geaardheid hebben.
quote:eleonora schreef op 21 april 2009 @ 12:17:

Mij kan het trouwens niks schelen dat ho's niet op he's lijken. Het kan ze zelf ook niks schelen. Hmm... als homo's niet op hetero's lijken zou ik zeggen. Want ik ken zelf bijvoorbeeld wel homomannen die op heteromannen lijken, bv. werken als accountant of jurist (ik noem maar iets a-creatiefs).

En natuurlijk zijn er zoveel mensen zoveel smaken, maar ik heb het idee dat de homo's over wie het hier gaat alle zgn. typische homo-eigenschappen in zich verenigen. Ik bedoel, mijn vriend houdt ook van winkelen en zich goed kleden en komt soms met zeer bruikbaar advies over dat ik mijn haren 's avonds niet moet wassen en met nat har moet slapen omdat het dan de volgend edag niet leker ruikt () maar dat maakt iemand geen gay of verwijfd type, net zoals alle andere zogenaamd standaard homo-kenmerken iemand geen verwijfd of gay type maken, maar als je álles in je verenigd, is er geen ontkomen meer aan .

En net zoals ik heel weinig type Echte Mannen (van Grolsch) ken, ken ik ook héél weinig superJacks. En ik ken ook héél weinig mega-potten en ik ken ook héél weinig superbimbo's. Diegene die dan wel compleet aan het stereotype voldoen worden altijd een beetje karikaturaal.
Ok , dan heb ik dat kennelijk altijd verkeerd ingeschat ... inderdaad heb je al van die hele zijige jongetjes waarvan je al vermoed .... Goh . Eyeopener .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2009 @ 12:18:

Nou ja , als we het dan over scenes hebben .... dat ik weleens rondhobbel in het parenclubgedoe , houdt niet in dat ik hele dagen hooggehakt door het leven hobbel . En de buurmannen verleid . En elke dag thuis aan de lamp hang . En mijn beste vrienden geen mensen zijn die dat nooit van zijn leven doen .Ok Bianca, maar die types bestaan wél toch?
quote:eleonora schreef op 21 april 2009 @ 12:25:

Als mensen nu, anno 2009, nog steeds niet weten dat niet íedere homo met een polstas om en nagelak op rondloopt en krijsend vraagt hoe het met iedereens kut is, dan vind ik dat vervelend voor die mensen maar niet het probleem van die categorie homo's.Mee eens.
Als er meer vrouwen wél dan niet zoals Kim waren , zou het dan niet een ander verhaal worden ? Zouden vrouwen die niet zo waren daar dan geen last van hebben ?
quote:Margaretha2 schreef op 21 april 2009 @ 12:31:

[...]

Ok Bianca, maar die types bestaan wél toch?Ik ga er van uit van wel , maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ze niet ken of tegen ben gekomen . Hooguit een enkeling van wie ik hooguit vermoed dat ze 24-24 zo in het leven staan .
quote:Margaretha2 schreef op 21 april 2009 @ 12:29:

[...]

maar ik heb het idee dat de homo's over wie het hier gaat alle zgn. typische homo-eigenschappen in zich verenigen.

Ja, en is dat erg dan? Moeten zij weten toch? Gewoon, het zijn mensen en uitgesproken homo, als ze daar gelukkig mee zijn lijkt me dat helemaal geen probleem. Er zijn ook mensen uitgesproken hetero, zie je ook zo.

quote:Diegene die dan wel compleet aan het stereotype voldoen worden altijd een beetje karikaturaal.Mja, dat vind ik van die mensen die hoofdpersoon zijn in het programma 'Fans' ook, om maar een dwarsstraat te noemen. Ik vind dat karikaturale ook wel weer iets hebben. Of zoals mijn oude tante altijd zegt; Die mensen moeten er ook zijn.
quote:Margaretha2 schreef op 21 april 2009 @ 12:32:

[...]

Mee eens.Ik ook .
Tuurlijk, ga maar eens in Colombia / Dominicaanse Republiek wonen en kijk hoe je daar als 'niet-übervrouwelijke verleidster' lekker kan leven.
Leo, ik heb daar ook absoluut geen probleem mee hoor, alleen ik wil maar zeggen, je kan heel goed homo-vrienden hebben die niet roepen Oh. Mijn. God. Die schoenen staan je beeeeeeeeeeeldig of die roepen dat je écht af moet vallen schat.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2009 @ 12:30:

Ok , dan heb ik dat kennelijk altijd verkeerd ingeschat ... inderdaad heb je al van die hele zijige jongetjes waarvan je al vermoed .... Goh . Eyeopener .En er zijn nog steeds ouders die denken dat ze hun kind homo kunnen máken, of voorkomen dat ze het niet wórden. Alsof ze het niet gewoon al zíjn. Zo mag een vriendje van mijn dochter niet met haar wandelwagen spelen van zijn vader. Wordt 'ie homo van volgens hem.
mmmm, ik merk juist dat hetero mannen toch wel geintrigeerd kunnen zijn van de gayscene.

Paar hetero mannen uit mijn vriendenkring wilden dolgraag mee stappen. Wel naar een gewone gezellige gay bar en niet naar de dark rooms. Wilden dat zien, meemaken en vonden het geweldig.

Waren ook wel erg geintereseerd in het sexleven van de gays en volgens mij dan een tikkie jaloers omdat het zo makkelijk gaat in die wereld (zin in sex= zelfde avond sex en dat gaat voor he-mannen vaak wat moeilijker).

En heel soms ging het ook verder. Hoorde ik opeens van de gays dat die heteroman met een slok op toch wel erg aanhankelijk werd.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2009 @ 12:33:

Als er meer vrouwen wél dan niet zoals Kim waren , zou het dan niet een ander verhaal worden ? Zouden vrouwen die niet zo waren daar dan geen last van hebben ?Dat zou zomaar kunnen Bia. Als het norm is, dan zijn de vrouwen die niet zo zijn de underdog en de karikaturen. Zo werkt dat in een samenleving.
Maar dat vind jij zelf ook want je had ook homovrienden in Sneek

Ja dat is erg, ik denk niet dat je een homo kan maken of 'genezen' (*gruwelt*). Ik denk wel dat iedereen zo in de puberteit zijn identiteit opzoekt en daar een beetje mee speelt en kijkt wat hem het lekkerst zit, qua gedrag.
quote:Margaretha2 schreef op 21 april 2009 @ 12:39:

Leo, ik heb daar ook absoluut geen probleem mee hoor, alleen ik wil maar zeggen, je kan heel goed homo-vrienden hebben die niet roepen Oh. Mijn. God. Die schoenen staan je beeeeeeeeeeeldig of die roepen dat je écht af moet vallen schat.

Of dat je 'juist zo lekker dik bent vrouw der vrouwen van me.......waar is het tzelet hier in deze negorij......?'

Is zo Margreet.
quote:Margaretha2 schreef op 21 april 2009 @ 12:29:

Hmm... als homo's niet op hetero's lijken zou ik zeggen. Want ik ken zelf bijvoorbeeld wel homomannen die op heteromannen lijken.

Het merendeel van de homo's die ik ken lijken wél op heteromannen. Mijn ex-echtgenooot inclusief. Alleen, die "onzichtbare homo's" neem je meestal niet mee in je beeldvorming over homo's, simpelweg omdat je ze niet herkent als zodanig. Dus is het beeld wat je hebt bijna altijd gebaseerd op de meer in het oog springende types.

Ik heb best lang gedaan over dit bericht, wegens op het werk. 't Zal wel weer enorm mosterd zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven