na 26 jaar samen

08-09-2018 15:42 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben reeds 26 jaar samen, waarvan 20 jaar samenwonend (nooit getrouwd). Hebben 2 tienerkinderen. Maar we leven al jaren als broer en zus, alles gaat zijn gangetje, geen geldzorgen, maken geen ruzie....maar leven eigenlijk naast elkaar. Voor mij zijn mijn hobbies een vlucht, ben veel thuis weg. Het gevoel is volledig weg. Geen aantrekkingskracht meer. Voel me ook helemaal niet gelukkig meer. Maar dacht er nooit aan om de relatie stop te zetten en uit elkaar te gaan, omwille van onze kinderen (14 en 16), we zien ze allebei doodgraag!
Echter, sinds enkele maanden denk ik meer en meer dat we wel moeten uit elkaar gaan. Omdat het enkel nog erger gaat worden eens de kinderen echt groot worden, en later het huis verlaten. Ik wil niet achterblijven in een relatie die eigenlijk al jaren geen relatie meer is.
Er is geen andere vrouw in het spel, mijn gevoel zegt me dat ik de knoop moet doorhakken.
Ik weet niet hoe mijn vrouw en mijn kinderen erop gaan reageren....ook de praktische kant van het uit elkaar gaan maakt me bang.

Graag had ik enkel reacties gehoord....bedankt
Gebruik je dat gat in je gezicht wel eens?
Ik ken zo'n man die omwille hiervan zijn gezin heeft verlaten. Zijn 3 zoons zijn woest, willen hem niet meer zien, hij zit in een huurhuis voor 1200 per maand en betaalt kinderalimentatie.

Waarom doen jullie weinig samen? Zo ontdek je nooit leuke dingen en ervaar je samen weinig geluk. Ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor jullie ingedutte relatie, zoals ik het hier lees.

Ps ik ben 27,5 jaar samen, dus ik weet waarover ik praat.
because wijzigde dit bericht op 08-09-2018 16:25
7.12% gewijzigd
tja als je er geen heil meer in zit dan is het beter (en eerlijker) om te stoppen
Waar is in dit verhaal: we hebben beide er aan gewerkt om de relatie weer nieuw leven in te blazen?
Vraag eens aan je vrouw hoe zij jou en jullie relatie ervaart en hoe zij zich voelt en wat zij zou willen. Besef namelijk dat ineens zomaar eindigen niet al je problemen zo maar oplost. Integendeel, er zullen een aantal nieuwe problemen en onzekerheden bijkomen. Communicatie is the keyword here.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Wat denk je dat er beter wordt als jullie gescheiden zijn?
Als je toch al jaren broer en zus bent ... Waarom niet wachten tot de kinderen uit huis zijn of minstens aan 't studeren zijn?
Ik mis de eerste paar stappen:
1 Praten
2 Proberen er iets aan te doen
3 Proberen er iets aan te doen icm professionals
4 alternatieven zoals LAT of open huwelijk samen overwegen
5 nog vier jaar wachten
6 uit elkaar gaan.
Because schreef:
08-09-2018 16:24
Ik ken zo'n man die omwille hiervan zijn gezin heeft verlaten. Zijn 3 zoons zijn woest, willen hem niet meer zien, hij zit in een huurhuis voor 1200 per maand en betaalt kinderalimentatie.

Waarom doen jullie weinig samen? Zo ontdek je nooit leuke dingen en ervaar je samen weinig geluk. Ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor jullie ingedutte relatie, zoals ik het hier lees.

Ps ik ben 27,5 jaar samen, dus ik weet waarover ik praat.
Dit.

Iemand vertelde mij laatst heel wijs: een relatie starten is easy! Een relatie behouden is soms keihard werken!
Ikkuz schreef:
08-09-2018 16:51
Dit.

Iemand vertelde mij laatst heel wijs: een relatie starten is easy! Een relatie behouden is soms keihard werken!
Klopt! Mijn gescheiden vriendinnen zeggen vaak: jij hebt makkelijk praten.. (als we het over daten en issues over de scheiding hebben) maar daar ga ik fel tegenin. Wacht even, een relatie behouden is inderdaad hard werken....maar ik doe het graag!
En hoe denkt je vrouw erover? Je praat wel heel makkelijk he? Besef je wel wat je de kinderen aan doet? Jullie zijn verplicht aan de kinderen om je godsgroeilijke stinkende best te doen om iets van je huwelijk te maken!
ik geef mn bek ook maar een douw
Because schreef:
08-09-2018 16:55
Wacht even, een relatie behouden is inderdaad hard werken....maar ik doe het graag!

De dag dat mijn relatie 'hard werken' wordt ben ik weg. We zijn samen omdat we van elkaar houden en een toekomst samen zien, niet omdat we om werk verlegen zitten.
Ikkuz schreef:
08-09-2018 16:51
Mijn relatie voelt niet als 'keihard werken' hoor. Wij vinden het gewoon fijn elkaar happy te maken.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
SweetFirefly schreef:
08-09-2018 17:06
Mijn relatie voelt niet als 'keihard werken' hoor. Wij vinden het gewoon fijn elkaar happy te maken.

Eens.
Because schreef:
08-09-2018 16:55
Klopt! Mijn gescheiden vriendinnen zeggen vaak: jij hebt makkelijk praten.. (als we het over daten en issues over de scheiding hebben) maar daar ga ik fel tegenin. Wacht even, een relatie behouden is inderdaad hard werken....maar ik doe het graag!
Huh? Als een relatie net zo vervelend/teleurstellend is als daten soms kan zijn of blijkbaar soms net zo heftig is als scheiden, waarom dan nog in die relatie blijven?
SweetFirefly schreef:
08-09-2018 17:06
Wij hebben het ook heel fijn. Maar soms is het toch gewoon ff lastig? Meningsverschillen, ergernissen, hebben jullie die nooit?
Timetraveler schreef:
08-09-2018 17:13
Huh? Als een relatie net zo vervelend/teleurstellend is als daten soms kan zijn of blijkbaar soms net zo heftig is als scheiden, waarom dan nog in die relatie blijven?
Jij snapt niet wat ik schrijf, denk ik.
Because schreef:
08-09-2018 17:23
Wij hebben het ook heel fijn. Maar soms is het toch gewoon ff lastig? Meningsverschillen, ergernissen, hebben jullie die nooit?
Tsja, als je een gesprek keihard werken noemt, dan is een meningsverschil inderdaad doodvermoeiend.
Because schreef:
08-09-2018 17:23

Zelden.
En een keer een meningsverschil is toch geen hard werken?
Trotter schreef:
08-09-2018 17:00
De dag dat mijn relatie 'hard werken' wordt ben ik weg. We zijn samen omdat we van elkaar houden en een toekomst samen zien, niet omdat we om werk verlegen zitten.
Je moet soms wel bewust even tijd en aandacht aan elkaar geven, hoewel je dan misschien liever gewoon met je tablet op de bank hangt. Ik vind het soms best lastig om mijn tijd en energie te verdelen tussen kinderen, vriend, werk en mezelf.
TO,
Zijn er nog redenen waarom je wel zou willen blijven als er iets zou veranderen?
Want soms kun je je relatie nog nieuw leven inblazen.
Maar we leven al jaren als broer en zus, alles gaat zijn gangetje, geen geldzorgen, maken geen ruzie....maar leven eigenlijk naast elkaar.

Voor mij zijn mijn hobbies een vlucht, ben veel thuis weg. Het gevoel is volledig weg. Geen aantrekkingskracht meer. Voel me ook helemaal niet gelukkig meer.

Waarom vlucht je zo weg? Alles gaat zijn gangetje, vanwaar dan die behoefte om te vluchten? En waarom druk je zo je snor thuis?

Wat denk je dat er beter gaat zijn als je scheidt? Waarom laat je dit al jaren zo, waarom ga je niet in gesprek ipv te vluchten?
Zonder de vorige reacties te lezen: doen! Uit elkaar gaan voordat een van jullie een ander ontmoet en een scheiding vergiftigd wordt door wraakgevoelens en andere ellende.
Hier spreekt een ervaringsdeskundige. Mijn huwelijk was als dat van jou en ik heb wel gewacht voor de kinderen, omdat scheiden eng is...
Je krijgt een rottijd, je kinderen ook. Toch doorzetten. Pubers kunnen tegen een stoothe. Als de zaken netjes lopen, kunnen jullie bv nog wel samen de kerst en dergelijke vieren.
Als alle ellende over is ( kan een paar jaar duren) ben je opgelucht en vrij.
Waterman26 schreef:
08-09-2018 18:51
Zonder de vorige reacties te lezen: doen! Uit elkaar gaan voordat een van jullie een ander ontmoet en een scheiding vergiftigd wordt door wraakgevoelens en andere ellende.
Hier spreekt een ervaringsdeskundige. Mijn huwelijk was als dat van jou en ik heb wel gewacht voor de kinderen, omdat scheiden eng is...
Je krijgt een rottijd, je kinderen ook. Toch doorzetten. Pubers kunnen tegen een stoothe. Als de zaken netjes lopen, kunnen jullie bv nog wel samen de kerst en dergelijke vieren.
Als alle ellende over is ( kan een paar jaar duren) ben je opgelucht en vrij.
Als er veel ruzie was, een ander in het spel, of TO al jaren in relatietherapie zat dan gaf in je gelijk, maar het lijkt meer alsof de sleur in het huwelijk van TO heeft toegeslagen en hij een excuus zoekt om er uit te komen.

TO, je slaat een paar stappen over. Praat eerst met elkaar, eventueel in samenwerking met professionals. Ga samen leuke dingen doen. Ik vind eigenlijk dat je dat je kinderen verplicht bent.
maechtje wijzigde dit bericht op 08-09-2018 18:58
1.72% gewijzigd
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven