Nee is nee

zaterdag 22 mei 2021 om 15:07
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.
zaterdag 22 mei 2021 om 20:07
Ik mag toch hopen van niet. Dat heeft toch niets meer met seks hebben te maken?
Ik snap ook niet wat een man daar uit haalt, dan kun je net zo goed een opblaaspop kopen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 22 mei 2021 om 20:09
het is alleen verkrachting als een rechter het wettelijk en overtuigend bewezen vindt? Enig idee hoe moeilijk dit te bewijzen valt? Zijn al die vrouwen waarbij het niet bewezen kon worden, niet verkracht?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Je gaat op zoek naar voorbeelden van wanneer het wel okay of begrijpelijk is om aan te dringen. Waarom zou je dat doen?Westerpaviljoen schreef: ↑22-05-2021 20:07Ben ik deels met je eens hoor.
Maar zie wat er gebeurd; ik haal een fictief voorbeeld aan en meteen word ik geprojecteerd als iemand die het prima vind om een vrouw aan te randen.

Weet je hoeveel verkrachters vrijuit gaan wegens gebrek aan bewijs? Weet je hoe moeilijk het is om verkrachting te bewijzen, omdat het altijd jouw woord tegen het zijne is? Weet je hoe vernederend het is om - na een verkrachting - nog eens een lichamelijk onderzoek te ondergaan om bewijsmateriaal te verzamelen? Weet je hoe kwetsend het is als mensen zeggen dat jij het ervaart als een verkrachting?
Ik denk dat je geen idee hebt. Dus misschien moet je gewoon eens ophouden.
anoniem_402793 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 20:11
2.26% gewijzigd
zaterdag 22 mei 2021 om 20:10
ja je bent zieligWesterpaviljoen schreef: ↑22-05-2021 20:07Ben ik deels met je eens hoor.
Maar zie wat er gebeurd; ik haal een fictief voorbeeld aan en meteen word ik geprojecteerd als iemand die het prima vind om een vrouw aan te randen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 22 mei 2021 om 20:11
Dader en slachtoffer vertellen gezamenlijk over verkrachting en de gevolgen
https://youtu.be/gyPoqFcvt9w
https://youtu.be/gyPoqFcvt9w
zaterdag 22 mei 2021 om 20:12
Dit kun je toch niet menen? Dus als een vrouw geen aangifte doet of als er te weinig bewijs is voor een veroordeling is de man geen verkrachter?
Wat een vreemde gedachtegang.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 22 mei 2021 om 20:13
Westerpaviljoen schreef: ↑22-05-2021 20:07Ben ik deels met je eens hoor.
Welnee, je probeert dit topic te ontregelen met je verveelde getrol.
nounou

zaterdag 22 mei 2021 om 20:14
Niet zo vreemd. Zo blijft het allemaal subjectief en is het makkelijker voor mannen om goed te praten en te bagatelliseren.Chienandalou schreef: ↑22-05-2021 20:12Dit kun je toch niet menen? Dus als een vrouw geen aangifte doet of als er te weinig bewijs is voor een veroordeling is de man geen verkrachter?
Wat een vreemde gedachtegang.

Dit.Steenbokje79 schreef: ↑22-05-2021 20:06Het meest kwalijke is dat ze willens en wetens de muur in stand houden waar vrouwen al decennia lang tegen aan lopen. En wat het zo moeilijk maakt om er over te praten en de drempel zo hoog om aangifte te doen. En het is echt ontzettend verdrietig dat ze niet eens moeite doen om het te begrijpen, maar denken dat ze het ons nog 1x uit moeten leggen omdat we het niet zouden begrijpen.
Echt hoor, het verschil tussen een leuke man en een eikel is heel makkelijk:
Een leuke man vraagt hoe jij het ervaart. Niet als versiertruc, maar omdat hij het echt wil begrijpen.
Een eikel is er vooral mee bezig dat hij zelf verkeerd begrepen wordt.
zaterdag 22 mei 2021 om 20:15
Jij denkt dat je met een een vrouw die het met tegenzin doet hemelse seks kunt hebben?
Dan heb je best een zieke geest.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

zaterdag 22 mei 2021 om 20:17
Ik geloof best dat mannen achterlijk zijn, maar niet zó achterlijk.kadanz schreef: ↑22-05-2021 19:21Zoals ik in het andere topic schreef, mannen beseffen zich te weinig dat ‘bevriezen’ ook hun eigen vrouw kan overkomen, als gevolg van hun eigen acties. Wij zijn allemaal groot gebracht met het klassieke verkrachtingsbegrip waarbij dreiging en geweld voorbijkwam. Dat hele ‘bevriezen’ is dan ook pas recent onder de aandacht. Het feit dat een vrouw die zich seksueel bedreigd voelt soms ineens stopt met tegenwerken, soms zelfs (zonder enthousiasme) meewerkt, is niet echt breed onder de aandacht bij mannen.
Ik ben ervan overtuigd dat dát een oplossing is voor veel van dit soort gevallen. Dit is ook waar de nieuwe wetgeving vanuit gaat.

Flikker toch op. Je weet zelf net zo goed als ik dat verkrachting ongeveer nooit te bewijzen is. Maar wel lekker makkelijk natuurlijk, want in jouw wereld kunnen mannen dus lekker hun gang gaan en moeten vrouwen gewoon niet zo zeiken.
Blijkbaar was het voor Kadanz een enorme eye-opener. Zelfs zo erg, dat hij het nu aan ons gaat uitleggen.
Tjezus, wat vals
zaterdag 22 mei 2021 om 20:18

zaterdag 22 mei 2021 om 20:18
Huh?
Verkrachting is gewoon verkrachting. De definitie daarvan is behoorlijk objectief. De rechter oordeelt over de strafmaat aan de hand van bewijslast en verzachtende of verzwarende omstandigheden.
Hoe het voelt, is verder inderdaad aan het slachtoffer. Die hoeft het ook niet verkrachting te noemen, hoewel het -naast de noodzaak om het zo te noemen als je aangifte doet- misschien wel goed kan zijn in het verwerkingsproces. Waar ik mee bedoel dat je erkent wat er gebeurd is en dat het iets is om te verwerken.

zaterdag 22 mei 2021 om 20:21
Ja, daarom vind ik het heel leuk om tegen een man te zeggen. Net als “breek jij daar nou maar je mooie hoofdje niet over.”
(Ik moet daar trouwens wel mee oppassen, want ik kom op de leeftijd dat er serieus jongens zijn die daardoor geïntimideerd worden.)

zaterdag 22 mei 2021 om 20:23
De rechter bekijkt of er voldoende bewijs voor is en of het tot een veroordeling kan komen, lijkt me. Of hij daadwerkelijk een verkrachter is dat weet hijzelf en het slachtoffer het beste.
zaterdag 22 mei 2021 om 20:24
Nee, het is hoe dan ook afgedwongen seks, en dat gaat nu ook volgens de wet verkrachting heten.
Ja, er zijn mannen die zich nu afvragen of wat zij ooit, al of niet beschonken, gedaan hebben verkrachting is. Geldt dat misschien ook voor jou?
Het is een morele worsteling want het past niet bij het beeld dat veel mannen bij verkrachters hebben. Dat zijn altijd de anderen.
Of er genoeg aanleiding is om dit te bestraffen, daar gaat de rechter over. Niet over de vraag of het verkrachting was.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 22-05-2021 20:24
0.82% gewijzigd
nounou