Nee is nee

22-05-2021 15:07 958 berichten
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.

In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.

Dus graag hier verder.
Chienandalou schreef:
26-06-2021 23:08
Ten eerste is wildgroei wat anders dan kaal en ten tweede kun je uit zijn andere statements in die link zien dat hij met hairless wel degelijk lichaamsbeharing in het algemeen bedoelt.
Nou, dan is hij nog idioter in zijn denkbeelden dat ik dacht. Want de vergelijking van een kaal kutje met een kind, dat heb ik nog wel eens gehoord (ook idioot, daar niet van), maar geschoren benen/oksels en dan de vergelijking met kinderen? Dat is echt bizar.

Overigens raad ik je aan terug te lezen. Iemand stelde dat kaal tussen de benen de norm is en daarvan schreef ik dat daar bijhouden wel de norm is (ook voor mannen), maar helemaal kaal zeker niet.

En mij maakt het allemaal geen donder uit. Ik vind afwisseling leuk, dus wildgroei, ook helemaal goed. Okselhaar bij een vrouw: doen als je dat wil. Ik heb er geen negatieve gevoelens bij.

Wellicht handig dat je mij dat niet aanwrijft op basis van iets wat alleen in jouw hoofd leeft.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
26-06-2021 15:56
Ik vind het vooral bijzonder dat de dames zich aardig kunnen vinden in dit initiatief en dat net die ene man hier zijn plasje erover moet doen, het bekritiseert, niet lijkt te begrijpen en het klein moet maken. Erg duidelijk dat mannen erg blind zijn voor hun eigen gedrag en per direct op zoek gaan naar de draai, de 'fouten' in details, zodat de boodschap aan hun analyse ondergeschikt raakt.

Het toont precies aan waarom meer van dit soort initiatieven nodig zijn. :idee:

En Chien, ik zou niet eens pogen te overtuigen. Als iemand de boodschap niet wil horen, dan gaan ze het kapot discussiëren op detailniveau. Zie je hier ook gebeuren. Daar gooi je dan een sausje overheen met uitspraken als 999 van de 1000 keer etc (want dan moet het wel waar zijn toch?)en "er is niets mis met..." Dus gewoon een mooie illustratie van datgene dat er mis is. En aangezien ik rasoptimist ben, heb ik nog hoop dat in ieder geval het heerschap wat zich hier tegenaan bemoeit nog begint te snappen dat hij met zijn redenaties een onderdeel van het probleem is. ;-D
:kneel: :thumbsup:
DS1971 schreef:
26-06-2021 23:16
Nou, dan is hij nog idioter in zijn denkbeelden dat ik dacht. Want de vergelijking van een kaal kutje met een kind, dat heb ik nog wel eens gehoord (ook idioot, daar niet van), maar geschoren benen/oksels en dan de vergelijking met kinderen? Dat is echt bizar.

Overigens raad ik je aan terug te lezen. Iemand stelde dat kaal tussen de benen de norm is en daarvan schreef ik dat daar bijhouden wel de norm is (ook voor mannen), maar helemaal kaal zeker niet.

En mij maakt het allemaal geen donder uit. Ik vind afwisseling leuk, dus wildgroei, ook helemaal goed. Okselhaar bij een vrouw: doen als je dat wil. Ik heb er geen negatieve gevoelens bij.

Wellicht handig dat je mij dat niet aanwrijft op basis van iets wat alleen in jouw hoofd leeft.
Dat schreef ik niet. Dat maakte jij ervan. Het was ook niet erg duidelijk geschreven. Van vrouwen wordt toch wel verwacht dat ze hun benen en oksels scheren. Een kale poes is nog niet de norm.
DS1971 schreef:

Haarloos, klein, onschuldig en gehoorzaam.
DS1971 schreef:

Weet je, het maakt mij niet zoveel uit wat jij persoonlijk vindt. Ik vind het alleen wel grappig dat jij bij herhaling niet goed leest en draait om je standpunt (waarvan ik niet eens weet wat nu je standpunt ís) te verdedigen.

Maar goed, ik ben wel benieuwd welke van zijn quotes je nog meer belachelijk vindt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
safrat schreef:
27-06-2021 09:54
Haarloos, klein, onschuldig en gehoorzaam.
Ik denk dus niet dat hij haarloos bedoelde (want dan heb je ook geen haar op je hoofd) en petite laat zich niet vertalen met klein. Dat is echt fijngebouwd.
Chienandalou schreef:
28-06-2021 20:29
Weet je, het maakt mij niet zoveel uit wat jij persoonlijk vindt. Ik vind het alleen wel grappig dat jij bij herhaling niet goed leest en draait om je standpunt (waarvan ik niet eens weet wat nu je standpunt ís) te verdedigen.

Maar goed, ik ben wel benieuwd welke van zijn quotes je nog meer belachelijk vindt.
Ik lees heel goed en waarschijnlijk omdat ik gewoon ben om iedere dag vooral Engels te spreken.

En als je niet weet wat mijn standpunt is, dan gaat het ook mis met jouw begrip van de Nederlandse taal.

Mijn punt was heel duidelijk: hij heeft een prima punt, maar lult zo’n enorm end weg dat hij ook onzin uitkraamt, waarmee de boodschap verloren gaat.
DS1971 schreef:
28-06-2021 20:39
Ik lees heel goed en waarschijnlijk omdat ik gewoon ben om iedere dag vooral Engels te spreken.

En als je niet weet wat mijn standpunt is, dan gaat het ook mis met jouw begrip van de Nederlandse taal.

Mijn punt was heel duidelijk: hij heeft een prima punt, maar lult zo’n enorm end weg dat hij ook onzin uitkraamt, waarmee de boodschap verloren gaat.
Hij heeft een prima punt zeg je? Eerder zei je:

“En zo kraamt hij wel meer onzin uit. Soms (lees: 999 van de 1000 keer) kun je het ook beter bij 3 goede uitspraken laten, in plaats van maar door blijven ratelen en vervolgens te verzanden is geraaskal.”

Sowieso is raaskallen en door blijven ratelen vrij lastig als je per post een vrij kort stukje plaatst met een korte vraag/fictief statement en nog korter antwoord.
Hierbij geef je te kennen dat jouw woordenschat in het Nederlands ook een opfriscursus kan gebruiken.

Als je al zijn quotes dus blijkbaar zo overduidelijk hebt gelezen om tot deze conclusie te komen, dan had je ook uit de context kunnen halen (want een terugkerend thema voor hem) wat hij nu echt met hairless bedoelt.

Maar ja, ik heb nooit in California gewoond en de schrijver van deze quotes ook niet.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven