Nee is nee

22-05-2021 15:07 958 berichten
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.

In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.

Dus graag hier verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het andere topic niet gelezen, maar hoe kun je "nee is nee" verkeerd begrijpen?
Dan negeer je toch de nee, omdat je eigen lust belangrijker is dan haar wens?

Kun je een vrouw die nee zegt overhalen?
Je kunt altijd vriendelijk nog een keer vragen, maar haar overhalen tot iets wat voor haar een duidelijke nee is, is niet goed te praten.

Dan doet ze het vaak om van het gevraag/gezeur af te zijn. Niet omdat ee nee echt een ja is geworden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik snap het ook niet, Lollypopje. Nee is voor mij helder.

Dus ik ben waarschijnlijk de verkeerde persoon om dit topic te openen. Ik doe het alleen omdat ik schijtziek ben van het nuanceren van motieven van de dader, in dat andere topic.
Wat als een vrouw drie uur lang nee is nee toepast, maar uiteindelijk om 2 uur ‘s nachts toegeeft omdat ze ook wel eens een keer wil slapen?
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je leuke seks hebt als je partner 'toegeeft' na herhaaldelijk nee te hebben gezegd.

Ik zou het zelfs nog verder voeren: Geen 'Nee' betekent niet 'Ja'.
Daarmee bedoel ik niet dat je altijd verbale toestemming moet hebben, maar dat je ook zonder 'nee' te zeggen genoeg verbale en non-verbale communicatiemogelijkheden hebt om te registreren dat je partner geen Ja zegt.
Nee is nee. Niet zeker weten is ook nee. Slapen is nee. Bewusteloos is nee. Twijfelen is nee.

Het gebeurt echt zo vaak dat ik neig naar 'Als je niet uitdrukkelijk toestemming hebt, kappen'.
Life is short. Eat dessert first.
GreenLadyFern schreef:
22-05-2021 15:25
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je leuke seks hebt als je partner 'toegeeft' na herhaaldelijk nee te hebben gezegd.

Daarmee bedoel ik niet dat je altijd verbale toestemming moet hebben, maar dat je ook zonder 'nee' te zeggen genoeg verbale en non-verbale communicatiemogelijkheden hebt om te registreren dat je partner geen Ja zegt.
Ontzettend mee eens.
Life is short. Eat dessert first.
KamilleT schreef:
22-05-2021 15:22
Wat als een vrouw drie uur lang nee is nee toepast, maar uiteindelijk om 2 uur ‘s nachts toegeeft omdat ze ook wel eens een keer wil slapen?
Zonder meer einde van de relatie. Zo'n vent zou ik nooit meer willen zien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
GreenLadyFern schreef:
Ik heb hier wel eens eerder met een man op dit forum een discussie over gevoerd. Over wat hij zijn puberzonen moest leren. Mijn richtlijn: als je de volgende dag haar niet recht in de ogen kan kijken*, dan kun je ervan uitgaan dat je fout zat.

* als je dat normaal wel kunt. Ik weet niet hoe het moet als je in het autistische spectrum zit.
Natuurlijk is 'nee' nee. Dat kun je niet verkeerd begrijpen. Maar het wordt dus vaak genoeg genegeerd. En daar zullen allerlei oorzaken voor zijn.
Er is wel een omstandigheid waarbij nee ja kan zijn
xynix schreef:
22-05-2021 15:29
* als je dat normaal wel kunt. Ik weet niet hoe het moet als je in het autistische spectrum zit.
Sorry, hier moest ik even om lachen, want de meeste mensen met ASS die ik ken hebben geen probleem met oogcontact ;)
----

Het zit er zo maatschappelijk ingesleten dat je je tot op het bot moet verweren als slachtoffer om niet (een deel van) de schuld in de schoenen geschoven te krijgen. Gelukkig begint er al wel wat in te veranderen, maar ik ben regelmatig nog geshockeerd als ik lees of hoor hoe sommige mannen én vrouwen seksueel geweld goedpraten of victimblamen.

---- VOLGENDE NIET QUOTEN ---
-weg-
anoniem_655bb33b3d61a wijzigde dit bericht op 22-05-2021 16:06
41.24% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
22-05-2021 15:34
:facepalm:

Dan toch alleen in die suffe bouquetreeksromannetjes of zo.....
Westerpaviljoen schreef:
Vertel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ach GreenLadyfern wat een verdrietig verhaal...
@GLF :hug:
xynix schreef:
22-05-2021 15:29
Ik heb hier wel eens eerder met een man op dit forum een discussie over gevoerd. Over wat hij zijn puberzonen moest leren. Mijn richtlijn: als je de volgende dag haar niet recht in de ogen kan kijken*, dan kun je ervan uitgaan dat je fout zat.

Wat ik gek vindt, is dat wanneer het de dochters/zussen/moeders betreft mannen heel duidelijk beschermend zijn in de meeste gevallen. Dan beseffen ze ineens wel wat hun dochters/zussen/ moeders aan mannelijk tuig kunnen komen.

Heb het er mannen wel eens over en de meesten zeggen ook: mannen zijn honden (even generaliserend dus val hier aub niet meteen over)

Ze weten dus echt wel hoe fout mannen kunnen zijn in seksuele relaties. Nee is gewoon nee. Ik durf zelfs te beweren dat ze dit echt wel weten maar schijt hebben aan de vrouw in kwestie.
GLF, het was niet jouw schuld, ook niet als tiener :hug:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind het heel jammer dat dit weer geframed wordt alsof ook maar iemand in dat topic zou betwisten dat nee=nee.
KamilleT schreef:
22-05-2021 15:22
Dan is die man 2 uur en 59 minuten te lang bezig geweest met aandringen.
Westerpaviljoen schreef:
De enige omstandigheden die ik kan bedenken is als je dat samen vooraf spreekt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Westerpaviljoen schreef:
Hersenbloeding met afasie tot gevolg en alle woorden kwijt in plaats van 'nee'?
rosanna08 schreef:
22-05-2021 15:39
GLF, het was niet jouw schuld, ook niet als tiener :hug:
Dank je :hug:

Ik weet het wel.
Maar ik voel dat niet altijd zo. Dat blijft gewoon ontzettend moeilijk.

En het stomme is, bij een ander zou ik daar nooit aan twijfelen, maar gevoel reageert niet altijd op ratio.
doornroosje9 schreef:
Nee is nee. Niet zeker weten is ook nee. Slapen is nee. Bewusteloos is nee. Twijfelen is nee.

Het gebeurt echt zo vaak dat ik neig naar 'Als je niet uitdrukkelijk toestemming hebt, kappen'.
Zeker als alles wat geen NEE!!! is als excuus wordt gebruikt om door te gaan. En als dat door zowel mannen als vrouwen wordt goedgepraat.
Kroonprinses schreef:
22-05-2021 15:38
Wat ik gek vindt, is dat wanneer het de dochters/zussen/moeders betreft mannen heel duidelijk beschermend zijn in de meeste gevallen. Dan beseffen ze ineens wel wat hun dochters/zussen/ moeders aan mannelijk tuig kunnen komen.

Heb het er mannen wel eens over en de meesten zeggen ook: mannen zijn honden (even generaliserend dus val hier aub niet meteen over)

Ze weten dus echt wel hoe fout mannen kunnen zijn in seksuele relaties. Nee is gewoon nee. Ik durf zelfs te beweren dat ze dit echt wel weten maar schijt hebben aan de vrouw in kwestie.
Je hebt ook de uitspraak: Educate your son in plaats van protect your daughter. De laatste uitspraak hoor je veel vaker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven