Negeren

09-09-2019 10:52 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer wat ik met deze situatie aan moet. Mijn partner negeert mij na een ruzie. Soms gebeurt het wel drie keer in een maand. En dan niet 1 dag of uurtje negeren, maar echt dagenlang. De silent treatment zeg maar. Ik kan er niet meer tegen. Hij is geen prater, dat weet ik. Maar zodra het hem te heet onder de voeten wordt negeert hij mij. Zegt niks meer, gaat op de bank zitten staren of op de slaapkamer met zijn rug tegen de deur aan. Of gaat urenlang weg. Geen idee waar naartoe. En daar blijft het niet bij. Hij verstopt de afstandsbediening zodat ik geen tv kan kijken, haalt de gordijnen van de rails (hij weet dat ik daar een hekel aan heb), trekt het raam weer dicht als ik het open en zo kan ik nog wel even doorgaan.

En hij heeft niet alleen mij ermee, maar ook de kinderen. Hij zegt ook niks tegen hen, doet alsof ze lucht zijn, gooit bewust hard met de deuren als ze op bed liggen, verstopt de knutselspulletjes van mijn dochter (samengesteld gezin), haalt kindertekeningen van de kast, etc. Het ergste is nog dat hij mij op de verjaardag van mijn zoontje de hele dag genegeerd heeft. Hetzelfde toen hij af moest zwemmen. Of toen ik bestraling had flikte hij dit zelfs. (Ik had vorig jaar lymfklierkanker). Op andere momenten is het opeens weer een 'normaal' iemand, maar ik kan er niet meer tegen. En het ergste is dat ik meestal geen idee heb waar de ruzies over gaan. Ja, over te veel siroop gebruiken of broodbeleg...:( Zo kregen de kinderen vanmorgen water bij hun ontbijt i.p.v. limonade (yoghi mogen ze van hem niet, net als heel veel andere dingen...)... Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts gemaakt. Ik kan niet meer. Wat moet ik nu? Het zou betekenen voor mijn kids dat ze voor de tweede keer een scheiding zouden meemaken. Maar dit kan zo niet meer. Ik wil ze kunnen geven wat ze verdienen en dat is geen weekend lang op hun tenen moeten lopen en verdrietig zijn.
anoniem_390382 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 12:48
1.93% gewijzigd
Alles is hierboven al gezegd. Pak je koffers en ga.
Negeren is een superschadelijke vorm van psychische mishandeling. Voor je kinderen én voor jou.
En kom op zeg, hoe volwassen is hij... ?met zijn rug tegen de deur gaan zitten, de afstandsbediening verstoppen? Die man is emotioneel gezien zwaar onder ontwikkeld.

Jij MOET een keuze maken voor je kinderen en voor jezelf en er is maar 1 juiste.....
Boterletter schreef:
09-09-2019 12:19
Negeren is een superschadelijke vorm van psychische mishandeling. Voor je kinderen én voor jou.
En kom op zeg, hoe volwassen is hij... ?met zijn rug tegen de deur gaan zitten, de afstandsbediening verstoppen? Die man is emotioneel gezien zwaar onder ontwikkeld.

Jij MOET een keuze maken voor je kinderen en voor jezelf en er is maar 1 juiste.....
En ook gordijnen verwijderen en knutselspullen van dochter weggooien. De boosaardige mafklapper doet zelfs actief moeite om zijn gezinsleden maximaal leed toe te brengen. Hij is niet alleen emotioneel gemankeerd, hij is ook nog een sadist.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
lilalinda schreef:
09-09-2019 11:40
en tot nu toe, erkende ze het niet.
Nu wel, dus elke dag die ze langer bij hem blijft, stelt ze bewust haar kinderen bloot aan zijn terreur
Precies. Ze ziet de ernst nog onvoldoende in, aangezien een scheiding haar niet de beste optie lijkt.

Grojo, de reacties zijn hier unaniem. Je bent het juist verplicht aan de kinderen ze uit deze situatie te halen. Dat is het eerste wat geregeld moet worden. Of een scheiding volgt is voor latere zorg, mocht je daar nog niet over kunnen beslissen.

Goed dat je naar de huisarts gaat. Vertel daar wat je hier schrijft, desnoods laat je dit topic lezen.
Een volwassen persoon die je dagenlang negeert na een ruzie is emotionele chantage. Bah ik krijg rillingen als ik het lees. Dumpen, geen 2e kans geven na spijtbetuigingen want na een tijd beginnen die spelletjes opnieuw. Kies voor jezelf en voor je kinder(eren)!
Ga!!
Boterletter schreef:
09-09-2019 12:19

Precies! Voor de kinderen zal het alleen maar een opluchting zijn en voor jou ook TO! Wat een gemene idioot zeg, bah!
Dreamer schreef:
09-09-2019 11:43
Hij doet ook nog moeite voor z'n pesterijen, trouwens.
Wanneer heb jij ooit kunnen denken dat dit geaccepteerd gedrag is?
Dit dus. Het is geen onmacht van iemand die zijn gevoelens niet onder woorden kan brengen, maar iemand die bewust treitert. Wat een lul zeg.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
oudebaas schreef:
09-09-2019 12:23
En ook gordijnen verwijderen en knutselspullen van dochter weggooien. De boosaardige mafklapper doet zelfs actief moeite om zijn gezinsleden maximaal leed toe te brengen. Hij is niet alleen emotioneel gemankeerd, hij is ook nog een sadist.
Precies.
En waarom hij het doet? Omdat het hem oplevert wat hij wil, kennelijk.Dit is echt geen kwestie van 'hij weet niet wat hij er mee aanricht, vertel hem wat het met je doet'. Juist omdat hij weet hoe vervelend het is, gebruikt hij het om je onder controle te houden.

Mijn vader, waar ik het nu op zich best mee kan vinden touwens, heeft er ook een handje gehad om via negeren zijn zin te krijgen. Ik snap het nog steeds niet, maar het was wel degelijk een keuze van hem, vertelde hij later. Ik zou echt nooit met iemand willen zijn die dit doet (mijn ouders zijn inmiddels ook gescheiden).
boebezoebe wijzigde dit bericht op 09-09-2019 12:36
0.09% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Hij negeert je dus niet, anders zou hij al die dingen doen. En precies de reden waarom je niet weer moet gaan samenwonen met kinderen. Dus lekker blijven, fijn voor de kinderen ook zo.

En neem rolgordijnen, die kan hij niet uit de rails halen.
.
case-je wijzigde dit bericht op 09-09-2019 19:21
99.77% gewijzigd
Dit is mishandeling ik zou ook liever scheiden wat een streken zeg....
Toen ik las dat je kinderen had, dacht ik: o god, ze komt dus nooit meer helemaal van die man af, ze hebben kinderen.
En toen ik las dat het de tweede scheiding was die ze zouden doormaken, dacht ik: GOD-ZIJ-DANK, hij is de vader niet! Ze kan gewoon weggaan zonder ooit nog iets met hem te maken hebben.

Ik zou me echt geen enkel argument kunnen bedenken om nog een dag langer bij die man te blijven. Als je alleen was al niet, maar zeker niet met kinderen.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat je dat hele 'ik wil ze geen tweede scheiding aandoen' verhaal als een excuus gebruikt, want zij zijn op geen enkele manier beter af met die man in huis. Je vindt het gewoon lastig om de knoop door te hakken. Het is ook moeilijk, maar het is wel je enige optie. Als je geen kinderen hebt kun je het je nog veroorloven om bij zo'n nare treiterkop te blijven, als je wel kinderen hebt kan dat gewoon NIET.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dit is geen veilige situatie, niet voor jou, niet voor je kinderen.
Hoe vervelend ook om ze een tweede scheiding mee te laten maken, dat is in mijn ogen een betere optie dan bij je partner blijven.

Heb je een vriendin of familie die je in vertrouwen kunt nemen en die jou kunne helpen? Is het jou huis of van hem?
Wegwezen daar TO!
Wat een idioot.

:hug:
Wat hij doet , vind ik niet zo erg.
Dat jij dit gedrag toelaat wel.
Torment schreef:
09-09-2019 13:34
Wat hij doet , vind ik niet zo erg.
Ehm, wat? :facepalm:
Ik vraag me altijd af hoe dat dan gaat wanneer hij weer normaal doet. Kan je dan weer oprecht plezier met elkaar hebben, iets leuks gaan doen, een goed gesprek hebben, een potje vrijen? Ik zou het allemaal niet kunnen. Ik zou zó op diegene afgeknapt zijn.
Ik zou hem de deur uit trappen, letterlijk.
REDHOTHEAD schreef:
09-09-2019 13:36
Rare reactie ja.
Ik wordt al misselijk als ik het lees. Zo deed mijn moeder ook steeds als ze de kolder in de kop had. Voel de baksteen nog in mijn maag als ik eraan denk.
Zij is nooit veranderd, ik wel heb hulp gezocht, therapie in de vorm van EMDR gehad. Kom al meer als 10 jaar niet meer bij haar. Ze was boos ook boos op mijn psycholoog, die was een kwakzalver zei ze. 😅
Zoek hulp en ga!!
Jij hebt als volwassenen een keuze, je kinderen moeten het machteloos ondergaan.

Jij kan niet meer, hoe denk jij dat zij er aan toe zijn?
REDHOTHEAD schreef:
09-09-2019 13:36
Hij moet vooral zijn goddelijke gang gaan. Dat zij dat überhaupt 1 keer heeft toegestaan ,is al niet goed. Daarom doet hij het. Omdat het kan. En ja, dat zij haar kinderen en zichzelf eraan blijft blootstellen ,vind ik erger. Snap je het nu wel?.
Natuurlijk is het stom van haar dat ze het toelaat en dat ze haar kindeen eraan blootstelt, maar dat pleit hem nog niet vrij. Het is niet dat hij totaal niet verantwoordelijk is voor zijn eigen gedrag. Het enige is dat hij hier niet vraagt wat hij moet doen en dat TO alleen beslissingen voor zichzelf kan nemen, maar dat is wat anders dan de schuld volledig bij haar leggen.
beetjegek schreef:
09-09-2019 13:45
Ik zou hem de deur uit trappen, letterlijk.
Sloten veranderen en hem dan rustig een paar dagen negeren. Eventueel de gordijnen van de rails halen, zodat hij ziet hoe je lekker in huis hem aan het negeren bent.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven