Net uit. Heb het heel moeilijk

06-07-2016 10:43 53 berichten
Hoi allemaal,

Ik heb hier vaker topics geopend onder twee andere nicknames. Na een lange tijd heb ik weer besloten om mijn verhaal te vertellen. Ik voel me namelijk ontzettend slecht en heb momenteel een zwaar gevoel op mijn borstkas. Ik zal dit verhaal van alle kanten beschrijven, dan wordt het zo veel mogelijk een objectief verhaal. Het zal vast onsamenhangend worden, maar zo voel ik me ook

Het gaat over mijn inmiddels ex vriend. Na twee jaar is het uitgegaan. Het laatste halfjaar deed hij heel anders. Het leek alsof hij me alleen nog leuk vond voor tussendoor. Hij maakte opmerkingen als: ''het kan toch dat we iemand anders tegenkomen''. ''Ik wil vrienden worden, en ik zeg dan niet automatisch nee als ik een ander tegenkom''. ''Ík zie jou niet als mijn vrouw, want we wonen niet samen''.

Door mijn niet-Nederlandse achtergrond heb ik hem nog niet kunnen voorstellen aan mijn familie. Ze ogen heel modern, maar stellen hoge eisen en zijn behoorlijk streng. Ik heb geleerd dat ik niet met al mijn problemen bij mijn ouders terecht kan. Zij accepteren een vriend pas als ik een diploma heb en dit heb ik hem ook vanaf het begin verteld en daar ging hij mee akkoord. Ik zei hem ook, dat als hij er echt niet tegen kan, dat ik niet de juiste persoon voor hem ben. Hij reageerde van wel.

De afgelopen twee jaren zijn er nog ontzettend veel andere dingen gebeurd. Ik zal me in dit topic beperken op zijn zeer aparte gedrag qua ''uitmaken'', want anders wordt het een veel te lang verhaal. Ik zal zo nodig verwijzen naar mijn oudere topics, daar staat de rest namelijk.

Het bizarre is dat hij het laatste 1,5 jaar steevast tijdens elke tentamenperiode een paar dagen van tevoren met mij ruzie zocht (toevallig/doelbewust/per ongeluk). Dit begon op een hardnekkige wijze in maart 2015. Mijn tentamenperiodes zijn respectievelijk gevallen op: eind maart 2015, begin juni 2015, eind oktober 2015, midden januari 2016, eind maart 2016 en begin juni 2016. Elke tentamenperiode heeft hij me aangeschoten opgebeld, ruzie gemaakt en ontelbare verwijtende apps verstuurd. Tot en met midden januari 2016 was de toon anders: ''jij ziet mijn familie bijna nooit'', ''jij hebt contact met een ander, vandaar die profielfoto op app'' enz. enz. Door dit soort storend gedrag heb ik meerdere keren mijn tentamens niet kunnen halen, omdat ik veel verdriet voelde. Om deze reden heb ik inmiddels minstens een jaar studievertraging opgelopen. Maar ik dacht steeds...hij houdt van me, daarom doet hij zo. Hij beloofde elke keer me niet meer af te leiden tijdens tentamenweken. En ik ging nog meer mijn best doen. Ik probeerde wanneer ik kon voor hem te koken en als ik bij hem was zijn huis schoonmaken. Vaker seks. Ik vergaf het hem elke keer. Wat kon ik doen om hem happy te maken. Alles! Ik probeerde zo veel mogelijk wat binnen mijn bereik lag. Ik vond het wel raar waarom hij me niet steunde als hij zo graag wilde dat ik zelfstandig werd. Met een diploma kan ik meer verdienen. En hij wilde toch mijn ouders ontmoeten?

Eind februari is zijn gedrag opmerkelijk veranderd. Toen maakte hij het steeds vaker uit. Het laatste halfjaar heeft hij het minstens 4 keer uitgemaakt (en dat terwijl ik toen razend druk was met leren, het was voor mij een heel moeilijke combinatie...afstuderen en steeds dat liefdesverdriet doormaken). Elke keer nadat hij het had uitgemaakt, zei hij sorry. Hij hield superveel van me zei hij. De laatste keer dat hij het heeft uitgemaakt was op 18 juni. Hij vroeg me per app of ik als vrienden of scharrels door wilde gaan. Dit wilde ik niet. De volgende dag vroeg hij of het voor mij heel lastig was om als vrienden naar Rome te gaan (dat reisje was namelijk al een paar weken geboekt). Ik moest 24 juni een afstudeervoorstel voor de organisatie Slachtofferhulp inleveren en had een tentamen. De dagen na 18 juni: ''je doet geen mallemoer'', '''je bent een nietsnut'', ''je kwam niet eens naar mijn vader toe om hem te bedanken dat hij de tickets had geboekt'', ''ik hoop dat ik een betere vrouw tegenkom''. ''Jouw zusjes zijn beter dan jij''. ''je bent een luiaard, hebt nog geen werk''. ''je bent een loser op jouw leeftijd''. ''Zal nooit wat met jou worden''. Ik moest ook zijn sleutel inleveren. Heb ik gedaan. 24 juni begon hij opeens excuses aan te bieden.. Ook toen vergaf ik het hem.

Maar..

Vorige week heeft hij bekend dat hij een topic over mij op het fok forum heeft geopend. Was een heel negatief topic. Dat hij al mijn rekeningen zou betalen (dat is niet waar, hij betaalt alleen etentjes omdat hij ook zelf wilt eten!). In de veronderstelling dat hij maar 1 topic over mij had geopend, liet ik het zitten. Tot mijn grote verbazing kwam ik afgelopen weekend achter dat hij al sinds februari 2016 een account had en dat hij inmiddels bijna 700 postst heeft. Uit nieuwsgierigheid begon zijn reacties ook te lezen. Onderstaand zijn een greep uit zijn reacties die mij behoorlijk pijn hebben gedaan:

feb: -Je kan ook beter skanks daten ipv die serieuze wijven

-Waarom zou je samen willen leven met een vrouw?

- Waarom hebben zoveel mensen die drang om een serieuze relatie te hebben?

- Nee, ik date alleen skanks!

- Dqod(een vrouw), daten?

- Ik wil dat je dat niet meer doet! Je moet moet fit aan de werkweek beginnen! (meer bezorgd om een vreemde dan ooit voor mij)

-Enige wat je moet weten als je vrouwen het bed in wilt hebben is dat ze onzeker zijn

- Intussen neukt hij jou en jouw vriendin:) En nog meer chicks:) Geniale gozer!

- Lopen gewoon gasten rond die vrouwen-fluisteraar zijn. Die weten precies wat ze wel en niet moeten zeggen. Die neuken de meest gelukkig getrouwde vrouwen nog:) Stiekem kijk ik wel op tegen dat soort gasten:)

- Ik mag jou ook, neuken?

- Zij is slachtoffer van een geniale player. Moet zeggen dat ik hem respecteer!

- Ik ben hier nieuw, dus weet het niet. Maar zijn hier op dit forum vrouwen die je kan bestellen voor seks?

April

-ja, ik ben al jaren hoer lees ik net :7

Ok, wat zijn jouw tarieven?

-Ben jij zo'n Noord-Afrikaans chickie met goeie billen?

Mei:

-Hoe zie jij er uit? Kan jij jezelf misschien even omschrijven?

- Mag ik jouw nummer?

-Geef jouw nummer ff, dan bel ik jou!

- Dacht misschien paardrijles tegen jouw huichje.

-Eikel tegen jouw huichje, dat zou jou leren!

Heb je zin in een verzetje of ben je uber serieus?

maart: Heerlijke strakke chicks met strakke kontjes in de sportschool. Dat is mijn enige motivatie om naar de sportschool te gaan.

Hij had nog paar posts over lichaamsdelen van eerdere neukertjes. Dus hij denkt nog aan ze. Stel ik me aan dat ik deze posts erg vind?

Toen hem er mee confronteerde, zei hij dat dit alles voor de lol gezegd was??

En zei hij dat ik vast een ander had, anders zou ik met hem nog door willen gaan. En dat hij iemand zou hebben die gaf wat ik hem niet kon geven. Volgende dag zei hij dat hij het zomaar zei.

Ik probeerde dit alles te vergeven. Maar gisteren kwam het bij mij toch naar boven dat hij me erg gekwetst had en ik kon het niet vergeten. Ik zat huilend bij hem thuis, hij keek me vaak glazig aan en ik merkte een soort plezier in zijn gezicht. Eerder keren toen we ruzie hadden, vertoonde zijn gezicht nog sporen van distress. Maar laatste tijd zie ik geen enkele emotie, alsof ik niets ben. Enige wat hij zei op alles: ''wat wil je dat ik zeg''. ''ja soryy''. ''je praat steeds door me heen''.

Toen ik hem gisteren met screenshots van zijn forumposts confronteerde, was zijn enige reactie: ''jij hebt een ander!'', ''daarom wil je me niet meer''. Na een tijdje begon hij agressiever op mijn apps te reageren:''ik ga jou kapotmaken'', ''je bent 0,0''.'''geef me mijn geld terug, ga de hoer spelen om het te sprokkelen. ''je neukt voor spullen'' (onzin). Daarana zichzelf verontschuldigen ''jij bent mijn alles'', ''kom hier wonen, dan zorg ik voor je''. ''Succes met die andere gast''. Altijd denkt hij onterecht dat ik een ander heb.

Samenvatting: hij zat in een hele slechte periode, woonde twee jaar terug bij zijn moeder. Ik dacht hij het me zou accepteren en van me zou houden als ik maar lief genoeg deed. Ik spoorde hem aan om te studeren, te sporten, stoppen met roken en drinken. Hij heeft inmiddels een eigen huis. Als hij pijn had, voelde ik ook verdriet. Ik was ook nog maagd voor hem. Maar ondanks dat ik naast hem geen enkele vent sprak, nauwelijks mijn vriendinnen meer zag, was ik toch een onbetrouwbaar sletje. Zou ik echt geen maagd voor hem zijn geweest. Ondanks alles ben ik in zijn ogen lager dan laag. Na alle moeite die ik voor hem had gedaan, mijn focus geheel op hem. Er is nog steeds niets. 1,5 jaar lang was ik leuk genoeg om mee door te gaan. En dan is hij verbaasd dat ik het erg vind dat hij op het forum nummer vroeg aan een meid en vindt hij het raar dat ik het erg vind dat hij het zo vaak uitmaakt. Zodra hij zich beter is gaan voelen, is hij dat gaan doen. Hij is vooruit gegaan en ik achteruit gegaan. De laatste keer dat hij het uitmaakte, zei hij ook: ''ik hoop dat je iemand tegenkomt op wie jij zo verliefd wordt als ik op jou in het begin. Toen ben ik gaan upgraden. Ik hoop dat jij iemand vindt waar jij wel beter voor wordt.'' In mijn optiek heb ik hem juist gesteund en dat zag ik van zijn kant bijna niet.

Hij verweet mij vaak onterecht dat ik met andere mannen flirtte, praatte, een extra nummer had. Dit is allemaal niet waar. Denken jullie dat hij een ander heeft ontmoet? Wat vinden jullie van dit verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Wil je asjeblieft heroverwegen om toch met een psycholoog te gaan praten?

Ik gun het je dat je gaat inzien dat JIJ de belangrijkste persoon voor jezelf bent. Dat je je eigenwaarde vindt, dat je je realiseert dat houden van niet is wat deze kl**tzak heeft laten zien aan jou. Dat JIJ aan iemand leert hoe hij jou moet behandelen. Hij kwam er mee weg waarom zou hij het anders doen?

Stop met excuses verzinnen voor zijn gedrag, ban hem uit je leven. Herpak jezelf en pak je studie op. Veel belangrijker dan een vriend geloof me. Ik spreek uit ervaring.

Sterkte meid
Alle reacties Link kopieren
Jeetje.... Wat ik vind van dit verhaal? jij lijkt verstrikt in een kluwe van data, handelingen, uitspraken, discussies etc etc etc. Wat vermoeiend zeg. Volgens mij is de hoofdlijn dat dit een slechte relatie is. Zijn gedrag vind ik niet zo interessant, ik vind het interessanter wat jij ermee gedaan hebt. Hem kan je toch niet veranderen. Ik vind het bijzonder dat jij een jaar studie vertraging hebt door zijn gedrag. Waarom laat je dat gebeuren? Je bent toch zelf verantwoordelijk voor je eigen leven? Ik vind dat je als een slachtoffer overkomt. Dump die gast, pak de regie en laat zijn (gekke gedrag) niet jouw leven beïnvloeden. En stop helemaal met data en uitspraken bij te houden. Echt nutteloos en levert niks op. Het is alleen heel vermoeiend.

Dat is mijn advies
quote:Jellie1111 schreef op 06 juli 2016 @ 15:18:

[...]

Bedankt voor de opbeurende woorden. Ondanks alles hoop ik dat hij gelukkig wordt, maar ik hoef hem nooit meer terug. Het is niet meer aan mij om hem te ''redden''.

Maw hij liegt als hij zegt dat jullie het weer goed gemaakt hebben?

http://forum.fok.nl/topic/2306359/1/999#p163584861

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven