Niet van zichzelf

15-07-2008 21:48 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en misschien denken velen wel waar zeurt ze over, maar ik kan me nogal eens snel druk maken om dingen en om dit te voorkomen vraag ik t jullie maar.

Ik ken n gozer waarmee ik nu al n tijdje bel, sms en mail. Nu smste hij mij vanavond n gedichtje waarvan ik meteen dacht dat heeft ie ergens vandaan geplukt. Niettemin toch heel lief. Nu kwam het vanavond te sprake en hij zei dat ie het zelf verzonnen had. Ik geloofde dat (ja, das vast heel naief van me), maar ik heb uiteindelijk toch de eerste zin gegoogled (ja, vraag me niet waarom, misschien omdat ik t toch niet geloofde) en het blijkt gewoon n bestaand gedicht te zijn. Nu is het natuurlijk wel zo dat het heel lief blijft dat ie t stuurt enzo, maar ik heb liever niet dat ie daarover liegt (ja, misschien n zwaar woord hiervoor ik hoor jullie denken waar maakt ze zich druk over). Hij mag best zoiets sturen, en mag dat ook gewoon zeggen, maakt t voor mij niet minder leuk ofzo.

Maar ja, zal ik dit nu zeggen of komt dit raar over, dat ik zijn gedichten ga zitten googlen? Nu ik dit zo opschrijf vind ik dat zelf wel n btje eigenlijk.

Nou ja toch alvast bedankt voor jullie ideeen hierover
Elk romantisch gebaar van een man is er een dus maak je er niet te druk om.
Ik zou me er niet zo druk om maken - als hij je gedichtjes geeft, en hij meent wat erin staat, of hij ze nou wel of niet zelf geschreven heeft, dan is dat toch lief?
Onmiddellijk dumpen natuurlijk. Wat denkt 'ie wel: een beetje jokkebrokken over gedichtjes. Schande!
Wat sneu van die gozer. Ik zou hem niet hoeven.
Wel, ik vind het een loser hoor. Indruk willen maken met de tekst van een ander. Dat kan best, als je ook gewoon maar zegt dat je de tekst van een ander hebt. Als je gaat doen alsof je het zelf geschreven hebt ben je gewoon een sukkel. Een sukkel die liegt.
quote:Fel schreef op 15 juli 2008 @ 21:52:

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wuiles toch. Nu moet ik mijn uitspraak op een ander topic herzien.
quote:Fel schreef op 15 juli 2008 @ 21:52:

Evidenza, mijn cynisme is toch geen paarlen voor de zwijnen gebleken? Zeg me dat het niet waar is...
meid, ik zou willen dat die van mij me een gedichtje stuurde, zelf verzonnen of niet.

Ik denk dat hj indruk op je wilt maken maar niet goed kan dichten dus een bestaande heeft gebruikt.

Nu is dat natuurlijk niet zo indrukwekkend dus daarom heeft gezegd dat ie hem zelf heeft verzonnen.

Vind het eigenlijk wel schattig.
quote:wuiles schreef op 15 juli 2008 @ 21:57:

Evidenza, mijn cynisme is toch geen paarlen voor de zwijnen gebleken? Zeg me dat het niet waar is...Ik zeg je dat het niet waar is. Maar that's the problem. Ik was niet cynisch.
quote:Evidenza schreef op 15 juli 2008 @ 22:00:

[...]

Ik zeg je dat het niet waar is. Maar that's the problem. Ik was niet cynisch.Auw, en we gingen nog wel zo goed samen...
Heel lief en romantisch enzo dat hij je een gedichtje stuurde, dat meen ik. Maar wat zielig dat hij daarover liegt!
Ik zou er geen probleem van maken. Hij kan gewoon niet dichten en wilde je hiermee imponeren.

Zolang hij niet over belangrijke zaken liegt, zou ik dit laten rusten.

Als jij hem hiermee confronteert zou hij zich erg opgelaten voelen en misschien gekrenkt dat jij dit gedicht hebt nagetrokken op google. Laat het rusten zou ik zeggen. Als de inhoud van de tekst maar op waarheden voor hem slaat is het toch ook wel een beetje schattig?
Het zou de stemming ook niet ten goede zijn gekomen als hij meteen had toegegeven: "neuh, niet zelf verzonnen, gewoon van google geplukt."
Alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb nogal eens de neiging om te snel te reageren in dit soort situaties en mezelf allerlei narigheid op de hals te halen. Daarom vraag ik t nu eerst maar even. En indd n paar reacties die ik al verwacht had. Maar toch ook reacties waar ik wat mee kan. Ik weet dat t iets kleins is, maar heb al t nodige meegemaakt en hoop niet dat dit betekent dat ie over meer zou liegen. Maar ik denk dat Scorpion80 wel gelijk heeft, ik zou me ook lullig voelen als ik zou zeggen dat iets van mij is en de ander trekt dat na en het blijkt niet zo te zijn. En dan zeker voor zoiets kleins indd.
Wuiles, ik schenk me nu dan maar een borrel in. En ik drink niet eens.

On topic: Hoe kan liegen nu schattig zijn? Vrouwen accepteren ook alles maar als er maar een schíjn van romantiek aanwezig is.
meeste gedichten van mij zijn ook gewoon te googlen ... dus wie weet was hij wel eerlijk ...
als ie het maar meent wat er in staat, maakt het uit waar het weg komt..
Das een goeie Yamuna. Zou kunnen. Maar ik neem aan dat dit gedicht van een bekende dichter was en dat vriendlief duidelijk níet die bekende dichter was.
quote:Evidenza schreef op 15 juli 2008 @ 22:10:

Wuiles, ik schenk me nu dan maar een borrel in. En ik drink niet eens.

On topic: Hoe kan liegen nu schattig zijn? Vrouwen accepteren ook alles maar als er maar een schíjn van romantiek aanwezig is.

Jah je kan over dit soort dingetjes natuurlijk ook 6 dagen lang wakker liggen...

what's the deal nou echt? Tis niet dat hij de boel bedrogen heeft.
The deal is dat ie gewoon eerlijk tegen me mag en kan zijn. Boeit mij t nou waar t vandaan komt, uit zijn hoofd of dat van n ander, als ie t maar meent. ik wil gewoon dat mensen eerlijk tegen me zijn en dat begint al klein.
Ik vind anders wel degelijk dat je iemand bedriegt als je zegt dat je een bepaalde tekst zelf geschreven hebt terwijl dat niet zo is.

Voor mij zou het dan gelijk over en uit zijn.

Maar ik zou sowieso niet vallen voor een man die mij gedichten stuurt blegh.
Grappig dat iedereen zo anders in elkaar zit,

Ik zou er echt nooit een probleem van maken en sugarmiss zou hem meteen dumpen:)

(ik kom net van een forum waar een man zijn vrouw heeft bedrogen met een andere vrouw en die is zwanger van hem geworden, dus misschien dat ik daarom wat luchtig reageer over een niet-zelf-verzonnen-gedichtje)

Maar Tigger, je zegt zelf eigenlijk al dat je het niet vind kunnen dat hij erover liegt, dus in dat geval moet je hem er misschien mee confronteren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven