Niet van zichzelf
dinsdag 15 juli 2008 om 21:48
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje en misschien denken velen wel waar zeurt ze over, maar ik kan me nogal eens snel druk maken om dingen en om dit te voorkomen vraag ik t jullie maar.
Ik ken n gozer waarmee ik nu al n tijdje bel, sms en mail. Nu smste hij mij vanavond n gedichtje waarvan ik meteen dacht dat heeft ie ergens vandaan geplukt. Niettemin toch heel lief. Nu kwam het vanavond te sprake en hij zei dat ie het zelf verzonnen had. Ik geloofde dat (ja, das vast heel naief van me), maar ik heb uiteindelijk toch de eerste zin gegoogled (ja, vraag me niet waarom, misschien omdat ik t toch niet geloofde) en het blijkt gewoon n bestaand gedicht te zijn. Nu is het natuurlijk wel zo dat het heel lief blijft dat ie t stuurt enzo, maar ik heb liever niet dat ie daarover liegt (ja, misschien n zwaar woord hiervoor ik hoor jullie denken waar maakt ze zich druk over). Hij mag best zoiets sturen, en mag dat ook gewoon zeggen, maakt t voor mij niet minder leuk ofzo.
Maar ja, zal ik dit nu zeggen of komt dit raar over, dat ik zijn gedichten ga zitten googlen? Nu ik dit zo opschrijf vind ik dat zelf wel n btje eigenlijk.
Nou ja toch alvast bedankt voor jullie ideeen hierover
Ik heb een vraagje en misschien denken velen wel waar zeurt ze over, maar ik kan me nogal eens snel druk maken om dingen en om dit te voorkomen vraag ik t jullie maar.
Ik ken n gozer waarmee ik nu al n tijdje bel, sms en mail. Nu smste hij mij vanavond n gedichtje waarvan ik meteen dacht dat heeft ie ergens vandaan geplukt. Niettemin toch heel lief. Nu kwam het vanavond te sprake en hij zei dat ie het zelf verzonnen had. Ik geloofde dat (ja, das vast heel naief van me), maar ik heb uiteindelijk toch de eerste zin gegoogled (ja, vraag me niet waarom, misschien omdat ik t toch niet geloofde) en het blijkt gewoon n bestaand gedicht te zijn. Nu is het natuurlijk wel zo dat het heel lief blijft dat ie t stuurt enzo, maar ik heb liever niet dat ie daarover liegt (ja, misschien n zwaar woord hiervoor ik hoor jullie denken waar maakt ze zich druk over). Hij mag best zoiets sturen, en mag dat ook gewoon zeggen, maakt t voor mij niet minder leuk ofzo.
Maar ja, zal ik dit nu zeggen of komt dit raar over, dat ik zijn gedichten ga zitten googlen? Nu ik dit zo opschrijf vind ik dat zelf wel n btje eigenlijk.
Nou ja toch alvast bedankt voor jullie ideeen hierover
dinsdag 15 juli 2008 om 22:38
quote:tigger04 schreef op 15 juli 2008 @ 22:10:
Maar ik denk dat Scorpion80 wel gelijk heeft, ik zou me ook lullig voelen als ik zou zeggen dat iets van mij is en de ander trekt dat na en het blijkt niet zo te zijn. En dan zeker voor zoiets kleins indd.Dat had hij heel makkelijk kunnen voorkomen door gewoon eerlijk tegen je te zijn.
Maar ik denk dat Scorpion80 wel gelijk heeft, ik zou me ook lullig voelen als ik zou zeggen dat iets van mij is en de ander trekt dat na en het blijkt niet zo te zijn. En dan zeker voor zoiets kleins indd.Dat had hij heel makkelijk kunnen voorkomen door gewoon eerlijk tegen je te zijn.
dinsdag 15 juli 2008 om 22:39
dinsdag 15 juli 2008 om 22:54
Nou, ik zou het een mega-afknapper vinden. Want over zoiets lulligs liegen betekent dus eigenlijk gewoon dat meneer zich interessanter wil voordoen dan-ie is, en zo iemand zou ik al direct niet meer aantrekkelijk vinden.
Ik zou 'm terug SMS-en:
"Ik heb onderstaand gedichtje voor je gemaakt:
Een poesje uit Drente
liet zijn staartje permanenten
een hondje die het zag
schoot in de lach
en verslikte zich in een paar krenten"
Ik zou 'm terug SMS-en:
"Ik heb onderstaand gedichtje voor je gemaakt:
Een poesje uit Drente
liet zijn staartje permanenten
een hondje die het zag
schoot in de lach
en verslikte zich in een paar krenten"
.
dinsdag 15 juli 2008 om 23:05
quote:Ann Liv schreef op 15 juli 2008 @ 22:58:
Een tip: gebruik niet een van de gedichtjes hier. Hij googlet natuurlijk ook meteen en komt dan linea recta bij dit topic terecht. Niet bevorderlijk voor de feestvreugde.
zet je er eerlijkheidshalve nog onder
ik hoop dat mijn gepikte woorden
jou ook een beetje bekoorden
Een tip: gebruik niet een van de gedichtjes hier. Hij googlet natuurlijk ook meteen en komt dan linea recta bij dit topic terecht. Niet bevorderlijk voor de feestvreugde.
zet je er eerlijkheidshalve nog onder
ik hoop dat mijn gepikte woorden
jou ook een beetje bekoorden
yette wijzigde dit bericht op 15-07-2008 23:06
Reden: ben veel te moe om in een keer goed te posten
Reden: ben veel te moe om in een keer goed te posten
% gewijzigd
dinsdag 15 juli 2008 om 23:16
Dumpen is wat drastisch, maar ik vind wel dat de jongen zowel dom is door net te doen alsof hij het zelf heeft geschreven, en tegelijk vrouwen zo slecht kent dat hij niet snapt dat de meeste vrouwen (of veel althans) direct zouden Googlen en dus direct zijn leugentje ontdekken. Dus een naieve niet-vrouwenkenner. Desondanks lief bedoeld, dus zand erover zou ik zeggen...
dinsdag 15 juli 2008 om 23:25
dinsdag 15 juli 2008 om 23:58
je hebt liegen en liegen, dit valt mi onder t leugentje om bestwil, Misschien durft hij ooit nog eens te bekennen dat t niet van hemzelf was, Of jij kunt ooit nog eens zggen dat je vind dat n bepaalde dichter (als je weet van wie t is tenminste) zulke mooie gedichten maakt, dan weet hij ook genoeg.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

woensdag 16 juli 2008 om 00:35
quote:schorpioentje29 schreef op 15 juli 2008 @ 23:16:
Dumpen is wat drastisch, maar ik vind wel dat de jongen zowel dom is door net te doen alsof hij het zelf heeft geschreven, en tegelijk vrouwen zo slecht kent dat hij niet snapt dat de meeste vrouwen (of veel althans) direct zouden Googlen en dus direct zijn leugentje ontdekken. Dus een naieve niet-vrouwenkenner. Desondanks lief bedoeld, dus zand erover zou ik zeggen...
Dat zegt dan meer over die vrouwen. Ik vind het eigenlijk knap zielig dat je een gedichtje wat je van je vriend krijgt gaat googelen.
Zoals de waard is?
Dat zegt dan meer over die vrouwen. Ik vind het eigenlijk knap zielig dat je een gedichtje wat je van je vriend krijgt gaat googelen.
Zoals de waard is?
woensdag 16 juli 2008 om 00:46
mmm lastig.. aan de ene kant wel heel schattig maar had zelf een ex die als hij ergens gratis iets bij kreeg of van zijn werk, deed alsof ie zelf spontaan een kadootje had gekocht en uitgezocht voor mij. Had ik dan meteen door want hij kon slecht leugentjes vertellen en ik heb sindsdien nog liever een zelfgekocht supriseei van de BP dan een of ander relatiegeschenk
Ik zou het ook niet leuk vinden dus..
Volgens mij heeft het er meer mee te maken met dat iemand op zijn gemak is om gewoon de waarheid te vertellen ofzo, maar misschien moet je het ook niet te serieus opvatten
Volgens mij heeft het er meer mee te maken met dat iemand op zijn gemak is om gewoon de waarheid te vertellen ofzo, maar misschien moet je het ook niet te serieus opvatten
woensdag 16 juli 2008 om 01:42
woensdag 16 juli 2008 om 05:55
Liegen over zulke kleine onbenullige dingen is geen goed voorteken. Dat houdt namelijk in dat hij ook met gemak over vele andere kleine onbenullige dingen zou kunnen liegen. Als je liegt om iets waar het eigenlijk niet voor nodig is, dan is het vaak een gedragspatroon. En een gedragspatroon kan op den duur een persoonlijkehidstrek worden...Liegen over vreemdgaan is nog te begrijpen. Maar liegen over een gedichtje? Dat moet hij dan vaker doen lijk me...
Wat voor reden denk je zelf dat hij voor zijn leugen had?
-Bang om afgewezen te worden door jou?
-De lolbroek uithangen?
-Zichzelf beter voordoen dan hij is?
-Anders?
Wat voor reden denk je zelf dat hij voor zijn leugen had?
-Bang om afgewezen te worden door jou?
-De lolbroek uithangen?
-Zichzelf beter voordoen dan hij is?
-Anders?
woensdag 16 juli 2008 om 07:25
quote:Robin4ever schreef op 15 juli 2008 @ 23:25:
Mmm..heb zelf eens een vrouw de liefde verklaard ,staand onder haar slaapkamerraam s'ochtends vroeg net toen de zon opkwam.Rechtstreeks gestolen idee uit het verhaal van Romeo en Juliet.Werd ook niet meteen opgepakt voor plagiaat hoor... Het gaat hier ook niet om dat hij plagiaat heeft gepleegd, maar om het feit dat hij erom heeft gelogen. Als hij over zoiets al niet eerlijk wil/kan/durft te zijn kun je je afvragen wat TO dan nog meer staat te wachten...
Mmm..heb zelf eens een vrouw de liefde verklaard ,staand onder haar slaapkamerraam s'ochtends vroeg net toen de zon opkwam.Rechtstreeks gestolen idee uit het verhaal van Romeo en Juliet.Werd ook niet meteen opgepakt voor plagiaat hoor... Het gaat hier ook niet om dat hij plagiaat heeft gepleegd, maar om het feit dat hij erom heeft gelogen. Als hij over zoiets al niet eerlijk wil/kan/durft te zijn kun je je afvragen wat TO dan nog meer staat te wachten...
woensdag 16 juli 2008 om 08:05
Beetje triest wel. Waarom wil hij niet toegeven dat het een bestaand gedicht is dat zijn gevoel voor jou goed uitdrukt? Ik vind het niet een goed teken dat hij dat niet kan toegeven, maar nog geen reden om hem te dumpen (weet niet of jullie wat "hebben"). Ik zou het wel even zeggen en ook dat je het niet nodig vindt en dat je het heel lief vond dat hij je een gedicht stuurde.
woensdag 16 juli 2008 om 08:36
quote:Capibara schreef op 16 juli 2008 @ 07:25:
[...]
Het gaat hier ook niet om dat hij plagiaat heeft gepleegd, maar om het feit dat hij erom heeft gelogen. Als hij over zoiets al niet eerlijk wil/kan/durft te zijn kun je je afvragen wat TO dan nog meer staat te wachten...
Tsja,ik denk dat ik destijds ook keihard ontkend zou hebben,als de dame in kwestie had gevraagd of dat m'n eigen idee was.Supernaief van mij natuurlijk want ik geloof dat die balkonscene zo'n beetje de meest beroemde en nagespeelde toneelscene ter wereld is..
En verder kan je het ook omdraaien.Als TO al zo'n kleine (spontane) aktie gaat controleren ipv het gewoon "aannemen", vraag ik me af wat die jongen nog meer te wachten staat.Ik zou hard weg rennen ( wat ik ook wel's gedaan heb), als me dat al in het begin een paar keer zou overkomen.Maar dat was mss wel net zo voorbarig, als aannemen dat dit een slecht voorteken zou zijn...
[...]
Het gaat hier ook niet om dat hij plagiaat heeft gepleegd, maar om het feit dat hij erom heeft gelogen. Als hij over zoiets al niet eerlijk wil/kan/durft te zijn kun je je afvragen wat TO dan nog meer staat te wachten...
Tsja,ik denk dat ik destijds ook keihard ontkend zou hebben,als de dame in kwestie had gevraagd of dat m'n eigen idee was.Supernaief van mij natuurlijk want ik geloof dat die balkonscene zo'n beetje de meest beroemde en nagespeelde toneelscene ter wereld is..
En verder kan je het ook omdraaien.Als TO al zo'n kleine (spontane) aktie gaat controleren ipv het gewoon "aannemen", vraag ik me af wat die jongen nog meer te wachten staat.Ik zou hard weg rennen ( wat ik ook wel's gedaan heb), als me dat al in het begin een paar keer zou overkomen.Maar dat was mss wel net zo voorbarig, als aannemen dat dit een slecht voorteken zou zijn...
Hey Lord,don't ask me questions
woensdag 16 juli 2008 om 10:07
quote:eefje1980 schreef op 16 juli 2008 @ 00:46:
mmm lastig.. aan de ene kant wel heel schattig maar had zelf een ex die als hij ergens gratis iets bij kreeg of van zijn werk, deed alsof ie zelf spontaan een kadootje had gekocht en uitgezocht voor mij. Had ik dan meteen door want hij kon slecht leugentjes vertellen en ik heb sindsdien nog liever een zelfgekocht supriseei van de BP dan een of ander relatiegeschenk
Weet niet waarom, maar vind het erger als iemand iets gratis krijgt en dan zegt dat hij het voor je gekocht heeft dan wanneer iemand je een gedichtje geeft die hij niet zelf verzonnen heeft.
Door zo'n 'cadootje' zou ik me, als ik erachter kwam, beledigd voelen. Door het niet zelf verzonnen gedichtje niet...
Weet niet waarom, maar vind het erger als iemand iets gratis krijgt en dan zegt dat hij het voor je gekocht heeft dan wanneer iemand je een gedichtje geeft die hij niet zelf verzonnen heeft.
Door zo'n 'cadootje' zou ik me, als ik erachter kwam, beledigd voelen. Door het niet zelf verzonnen gedichtje niet...

woensdag 16 juli 2008 om 10:16
Niet al te moeilijk over doen.
En over een tijdje, als jullie elkaar wat beter kennen, met een knipoog een opmerking maken waarin je laat doorschemeren dat je wel weet dat hij het niet zelf geschreven heeft, en dat hij daar voortaan eerlijk over kan zijn.
Mocht hij dit soort dingen vaker doen dan is het wat anders.
En over een tijdje, als jullie elkaar wat beter kennen, met een knipoog een opmerking maken waarin je laat doorschemeren dat je wel weet dat hij het niet zelf geschreven heeft, en dat hij daar voortaan eerlijk over kan zijn.
Mocht hij dit soort dingen vaker doen dan is het wat anders.

woensdag 16 juli 2008 om 10:35
Is van alle tijden. "Alles nur geklaut" van Die Prinzen uit 1983. Misschien is je lover een fan?
"Ich will dich gern verführ'n,
doch bald schon merke ich:
das wird nicht leicht für mich.
Ich geh' mit dir spazier'n
und spreche ein Gedicht in dein Gesicht.
Ich sag, ich schrieb es nur für dich,
und dann küsst du mich,
denn zu meinem Glück weißt du nicht:
Das ist alles nur geklaut..."
Moraal van het lied zal ik je besparen. Til er niet te zwaar aan...
"Ich will dich gern verführ'n,
doch bald schon merke ich:
das wird nicht leicht für mich.
Ich geh' mit dir spazier'n
und spreche ein Gedicht in dein Gesicht.
Ich sag, ich schrieb es nur für dich,
und dann küsst du mich,
denn zu meinem Glück weißt du nicht:
Das ist alles nur geklaut..."
Moraal van het lied zal ik je besparen. Til er niet te zwaar aan...