Niet verliefd?

24-02-2018 15:18 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een recent iemand leren kennen waarmee ik nu een paar keer gedate heb. We hebben een enorme klik via de app en als we elkaar zien. Hij steekt ook niet onder stoelen of banken dat hij me meer dan leuk vindt. Ik heb nul ervaring op liefdes gebied en ik voel me wel tot hem aangetrokken maar om nu te zeggen dat ik tot over mijn oren verliefd ben, nee. Verre van dat. Nu denk ik dat dat wel kan groeien zeker omdat ik wel aantrekkingskracht voel maar vriendinnen zeggen dan dat als hij'het' zou zijn dan zou ik dat wel al weten, met andere woorden, tot over mijn oren verliefd zijn. Nu vraag ik me wel een beetje af of dat voor iedereen geldt? Ik kan me niet voorstellen dat elk stel zo verliefd is, mijn inziens duurt echte verliefdheid toch ook niet mega lang..?
Mijn beste vriendin vertelde ook helemaal niet verliefd te zijn op haar nieuwe vlam. Alleen straalde ze van oor tot oor toen hij haar op kwam halen. En heeft ze het per ongeluk best vaak over hem.

Zelfkennis is schaarser dan de meeste mensen denken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Piratesse schreef:
25-02-2018 13:36
Maar wat is liefde dan?

Liefde is denk ik jezelf niet kwijtraken, wat vaak wel gebeurt met (zwaar) verliefd zijn.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Hmmm.. Als je stelt dat liefde jezelf niet kwijtraken is,dan is liefde is iets egocentrisch?
Piratesse schreef:
25-02-2018 16:58
Hmmm.. Als je stelt dat liefde jezelf niet kwijtraken is,dan is liefde is iets egocentrisch?

Verliefdheid dat zou wel egocentrisch kunnen zijn bijvoorbeeld als de 1 er mee op wil houden en de ander gaat dan van alles uit de kast halen om er mee door te kunnen gaan.
Die hoort de ander zijn wens dan niet eens...
Dan ben je jezelf kwijt.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Liefde kan je patsboem overvallen, maar ik ken ook echt wel liefdes die op moesten bloeien. Ik denk dat liefde in de loop van je leven ook veranderd van invulling. Van elke relatie leer je wat je wel of niet wil. Soms heb je het geluk gelukkig te zijn bij één persoon.

Persoonlijk zie ik liefde als het samen fijner hebben dan alleen. Elkaar missen, zowel rust als lust bij elkaar vinden. Er moet echt wel een fysieke aantrekkingskracht zijn, maar jullie karakters moeten ook samen matchen. Elkaar helpen te groeien als mens. Weten dat je deze persoon bij je wil hebben omdat hij of zij je het grootste deel van de tijd blij maakt. Liefde is mooi, maar gaat gewoon niet vanzelf. (Bij mij in ieder geval niet.)
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Erg goed omschreven Vlammetje, althans, bij mij resoneert het. Thanks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven