Niet verliefd?
zaterdag 24 februari 2018 om 15:18
Ik heb een recent iemand leren kennen waarmee ik nu een paar keer gedate heb. We hebben een enorme klik via de app en als we elkaar zien. Hij steekt ook niet onder stoelen of banken dat hij me meer dan leuk vindt. Ik heb nul ervaring op liefdes gebied en ik voel me wel tot hem aangetrokken maar om nu te zeggen dat ik tot over mijn oren verliefd ben, nee. Verre van dat. Nu denk ik dat dat wel kan groeien zeker omdat ik wel aantrekkingskracht voel maar vriendinnen zeggen dan dat als hij'het' zou zijn dan zou ik dat wel al weten, met andere woorden, tot over mijn oren verliefd zijn. Nu vraag ik me wel een beetje af of dat voor iedereen geldt? Ik kan me niet voorstellen dat elk stel zo verliefd is, mijn inziens duurt echte verliefdheid toch ook niet mega lang..?
zaterdag 24 februari 2018 om 15:23
Nee hoor, je hoeft helemaal niet snel verliefd te zijn.
Ik ben al jaren getrouwd met een man, waarbij we de eerste jaren alleen vrienden waren.
Langzaamaan groeide uit die vriendschap een verliefdheid en tenslotte in een huwelijk waar we allebei nog steeds erg blij mee zijn.
Dus laat je vriendinnen maar lekker kletsen en ga gewoon verder met daten.
Veel plezier met elkaar!
Ik ben al jaren getrouwd met een man, waarbij we de eerste jaren alleen vrienden waren.
Langzaamaan groeide uit die vriendschap een verliefdheid en tenslotte in een huwelijk waar we allebei nog steeds erg blij mee zijn.
Dus laat je vriendinnen maar lekker kletsen en ga gewoon verder met daten.
Veel plezier met elkaar!
zaterdag 24 februari 2018 om 15:38
Liefde die langzaam moet groeien vind ik geen echte liefde. Echte liefde is pats, boem, raak. Meteen bij het eerste gezicht voel je het. Wat dan wel kan is dat het na een tijdje toch niet zo blijkt te zijn. Maar ik vind dat het wel moet beginnen met ogenblikkelijke aantrekkingskracht. En dat is dan puur uiterlijk, gedrag, bewegingen, gezichtsuitdrukkingen etc. Hoe iemand dan is qua karakter merk je later. En dan, zoals gezegd, kan het tegenvallen. Maar als het niet tegenvalt, dan is het pas echte liefde vind ik. Bij de partners waarmee ik relaties heb gehad, was dat ook zo. Ik voelde het meteen. Langzaam dat gevoel krijgen kan voor mij niet. Dan is het niet op het juiste gebaseerd. Je valt niet voor het karakter van iemand. Je valt voor het uiterlijk van iemand. En wel meteen. Als je niet meteen voor iemand valt, vind ik het geen echte liefde.
zaterdag 24 februari 2018 om 15:44
1,5 klopt niet echt.Madeliefjees schreef: ↑24-02-2018 15:29Eens met Karin. Laat die vriendinnen maar kletsen, verliefdheid duurt op zn langst 1,5 jaar. Ook zonder verliefdheid kan je veel van iemand gaan houden.
Ik wat langer dan 3 jaar.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zaterdag 24 februari 2018 om 15:50
zaterdag 24 februari 2018 om 15:55
Keukensaartje schreef: ↑24-02-2018 15:38Liefde die langzaam moet groeien vind ik geen echte liefde. Echte liefde is pats, boem, raak. Meteen bij het eerste gezicht voel je het. Wat dan wel kan is dat het na een tijdje toch niet zo blijkt te zijn. Maar ik vind dat het wel moet beginnen met ogenblikkelijke aantrekkingskracht. En dat is dan puur uiterlijk, gedrag, bewegingen, gezichtsuitdrukkingen etc. Hoe iemand dan is qua karakter merk je later. En dan, zoals gezegd, kan het tegenvallen. Maar als het niet tegenvalt, dan is het pas echte liefde vind ik. Bij de partners waarmee ik relaties heb gehad, was dat ook zo. Ik voelde het meteen. Langzaam dat gevoel krijgen kan voor mij niet. Dan is het niet op het juiste gebaseerd. Je valt niet voor het karakter van iemand. Je valt voor het uiterlijk van iemand. En wel meteen. Als je niet meteen voor iemand valt, vind ik het geen echte liefde.
Ik denk dat je heel wat dingen door elkaar haalt. Aantrekkingskracht is geen liefde!
Liefde groeit zeker, want liefde komt niet na 5 seconde, dat zijn hormonen en vlinders waar jij over spreekt.
zaterdag 24 februari 2018 om 15:59
Bedankt voor de reacties. Ik merk dat mensen hier dus verschillend over denken. Blij dat ik niet de enige ben die niet snel verliefd wordt. Ik heb dat in 32 jaar nog niet gehad dus ik denk ook dat mij dat gewoon niet gebeurd. Het gaat me ook niet om zijn uiterlijk want alleen op dat gebied zou ik er geen aandacht aan geschonken hebben. Het is meer de wisselwerking tussen ons waar ik me tot aangetrokken voel. Ik vind het alleen lastig om tegen hem te zeggen wat ik voel of niet voel temeer omdat hij zijn gevoelens wel uit. Ik neem aan dat eerlijkheid hier het langst duurt...?
zaterdag 24 februari 2018 om 16:04
Vind je het heel erg als ik zelf bepaal wat ik echte liefde vind?
Dankjewel lieverd.
zaterdag 24 februari 2018 om 16:19
Hmm, ja iedereen staat daar anders in is mijn ervaring.
Ik kan me tot iemand aangetrokken voelen, en een klik hebben, en alles lijkt te kloppen, maar het echte 'houden van' blijft dan toch uit... en dat houden van krijg ik dus alleen maar als ik echt verliefd ben geweest. Dus voor mij heeft het geen zin, al kan ik nog best even met iemand doordaten om te kijken of de verliefdheid nog komt maar meestal wordt ik op een gegeven moment wel ingehaald door 'de feiten'.
Het nu net bijvoorbeeld uit gemaakt met wie ik 6 maanden heb gedate. Hij was over zn oren... en een paar weken geleden zei hij : ik hou van je... en eigenlijk was dat het moment dat ik wist: dit komt van mijn kant niet goed. Moeilijk, ik had het graag gewild.
Ik kan me tot iemand aangetrokken voelen, en een klik hebben, en alles lijkt te kloppen, maar het echte 'houden van' blijft dan toch uit... en dat houden van krijg ik dus alleen maar als ik echt verliefd ben geweest. Dus voor mij heeft het geen zin, al kan ik nog best even met iemand doordaten om te kijken of de verliefdheid nog komt maar meestal wordt ik op een gegeven moment wel ingehaald door 'de feiten'.
Het nu net bijvoorbeeld uit gemaakt met wie ik 6 maanden heb gedate. Hij was over zn oren... en een paar weken geleden zei hij : ik hou van je... en eigenlijk was dat het moment dat ik wist: dit komt van mijn kant niet goed. Moeilijk, ik had het graag gewild.
zaterdag 24 februari 2018 om 17:49
Ik ben het meest verliefd geweest op een man die ik 6 maanden lang zelfs niet als 'man' (= mogelijke partner) gezien heb.
Mijn langste relatie had ik met een man waar ik nooit verliefd op ben geweest, maar wel van ging houden.
Mijn huidige relatie duurde voor mij 5 dates voor de vlinders toesloegen (bij hem wel gelijk raak trouwens) en voor echte liefde vind ik het na 8 maanden nog te vroeg.
Mijn langste relatie had ik met een man waar ik nooit verliefd op ben geweest, maar wel van ging houden.
Mijn huidige relatie duurde voor mij 5 dates voor de vlinders toesloegen (bij hem wel gelijk raak trouwens) en voor echte liefde vind ik het na 8 maanden nog te vroeg.
zaterdag 24 februari 2018 om 18:24
Ik krijg de indruk dat je niet goed leest.Madeliefjees schreef: ↑24-02-2018 16:17Nou Keukensaartje, dan zal ik toch tegen mn man moeten zeggen dat ons huwelijk van 30 jaar geen echte liefde is. Onze liefde is langzaam gegroeid......
zaterdag 24 februari 2018 om 18:52
Dan zeg je dus tegen je man dat er geen sprake was van liefde in het begin. Een huwelijk verandert niets aan dat gegeven. Leuk dat je getrouwd bent met je beste vriend.Madeliefjees schreef: ↑24-02-2018 16:17Nou Keukensaartje, dan zal ik toch tegen mn man moeten zeggen dat ons huwelijk van 30 jaar geen echte liefde is. Onze liefde is langzaam gegroeid......
zaterdag 24 februari 2018 om 19:55
De liefde zat anders bij al jouw ex-partners niet zo diep dat het blijvend was.Keukensaartje schreef: ↑24-02-2018 16:04Vind je het heel erg als ik zelf bepaal wat ik echte liefde vind?
Dankjewel lieverd.
zaterdag 24 februari 2018 om 19:57
Patsboem liefde is patsboem geilheid en patsboem na weken/een paar jaar weer weg.Keukensaartje schreef: ↑24-02-2018 15:38Liefde die langzaam moet groeien vind ik geen echte liefde. Echte liefde is pats, boem, raak. Meteen bij het eerste gezicht voel je het. Wat dan wel kan is dat het na een tijdje toch niet zo blijkt te zijn. Maar ik vind dat het wel moet beginnen met ogenblikkelijke aantrekkingskracht. En dat is dan puur uiterlijk, gedrag, bewegingen, gezichtsuitdrukkingen etc. Hoe iemand dan is qua karakter merk je later. En dan, zoals gezegd, kan het tegenvallen. Maar als het niet tegenvalt, dan is het pas echte liefde vind ik. Bij de partners waarmee ik relaties heb gehad, was dat ook zo. Ik voelde het meteen. Langzaam dat gevoel krijgen kan voor mij niet. Dan is het niet op het juiste gebaseerd. Je valt niet voor het karakter van iemand. Je valt voor het uiterlijk van iemand. En wel meteen. Als je niet meteen voor iemand valt, vind ik het geen echte liefde.
Liefde groeit.
zaterdag 24 februari 2018 om 20:41
Ik denk ook dat lust/aantrekkingskracht verward word met verliefd zijn/liefde hier. Prima als je dat als basis voor een relatie ok vind.
Ikzelf ben sinds een paar maanden verliefd op een man die ik al jaren ken. Vriendschap is uitgegroeid tot een relatie en ik zou het absoluut niet anders willen, mochten wij ooit bij elkaar weg gaan. We hebben elkaar leren kennen op een manier waarop ik denk dat je dat nooit kan als je meteen al hals over kop vlinder hebt.
Maar goed dit is mijn mening en wie gaat voor de head over heels, dikke vette prima!
Ikzelf ben sinds een paar maanden verliefd op een man die ik al jaren ken. Vriendschap is uitgegroeid tot een relatie en ik zou het absoluut niet anders willen, mochten wij ooit bij elkaar weg gaan. We hebben elkaar leren kennen op een manier waarop ik denk dat je dat nooit kan als je meteen al hals over kop vlinder hebt.
Maar goed dit is mijn mening en wie gaat voor de head over heels, dikke vette prima!
zondag 25 februari 2018 om 11:12
Ik respecteer uiteraard je mening. Maar als ik je goed begrijp zeg je dat je elkaar niet op "die manier" kan leren kennen nadat je al hebt geconstateerd dat je verliefd bent op elkaar. Dat impliceert dan volgens mij dat er karaktereigenschappen zijn die je alleen kan leren kennen als je niet verliefd bent op elkaar. Dat begrijp ik dan niet.cloudwalker schreef: ↑24-02-2018 20:41We hebben elkaar leren kennen op een manier waarop ik denk dat je dat nooit kan als je meteen al hals over kop vlinder hebt.
zondag 25 februari 2018 om 13:25
Liefde MOET groeien naar mijn idee. Vlinders, chemie en dat soort zaken kan er meteen zijn maar liefde gaat een stuk dieper dan dat.Keukensaartje schreef: ↑24-02-2018 15:38Liefde die langzaam moet groeien vind ik geen echte liefde. Echte liefde is pats, boem, raak. Meteen bij het eerste gezicht voel je het. Wat dan wel kan is dat het na een tijdje toch niet zo blijkt te zijn. Maar ik vind dat het wel moet beginnen met ogenblikkelijke aantrekkingskracht. En dat is dan puur uiterlijk, gedrag, bewegingen, gezichtsuitdrukkingen etc. Hoe iemand dan is qua karakter merk je later. En dan, zoals gezegd, kan het tegenvallen. Maar als het niet tegenvalt, dan is het pas echte liefde vind ik. Bij de partners waarmee ik relaties heb gehad, was dat ook zo. Ik voelde het meteen. Langzaam dat gevoel krijgen kan voor mij niet. Dan is het niet op het juiste gebaseerd. Je valt niet voor het karakter van iemand. Je valt voor het uiterlijk van iemand. En wel meteen. Als je niet meteen voor iemand valt, vind ik het geen echte liefde.
zondag 25 februari 2018 om 13:34
Keukensaartje schreef: ↑24-02-2018 16:04Vind je het heel erg als ik zelf bepaal wat ik echte liefde vind?
Dankjewel lieverd.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zondag 25 februari 2018 om 13:35
Nou ik bedoel meer dat als je al verliefd bent je jezelf anders profileert tegenover de ander. Je wil jezelf natuurlijk als de geweldige partner over laten komen. Maw, ik denk dat als je iemand op puur platonische wijze leert kennen, je jezelf voor de volle 100% kan zijn. En dat dat naar mijn idee niet zo gaat als je al head over heels bent.