Nieuw hier en direct een vraag

28-02-2010 21:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben nieuw op dit forum, nog een beetje aan t ontdekken enzo. Nu heb ik wel direct een relatievraag...

Ik ken mijn vriend een paar jaar, ik weet dat hij tijdens zijn huwelijk is vreemd gegaan (niet met mij). Nu heeft hij nog steeds contact met die vrouw waar hij dus mee is vreemd gegaan. Ik ken haar maar heel vaag, zij is ook getrouwd en kids etc etc

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: kan je iemand die ooit vreemd is gegaan nog wel echt vertrouwen? Ik vind het toch best moeilijk namelijk, mede omdat ik in mijn leventje heel wat leugens van mannen heb meegemaakt.

Ergens vertrouw ik hem wel, maar toch knaagt het op sommige momenten aan me.

Herkenbaar of ben ik knettergek?
Je kan niemand 100% vertrouwen, ook niet (en misschien zelfs vooral niet) mensen die zeggen dat ze zoiets nooooit zullen doen. Die zullen er alleen langer over liegen.

Aan de andere kant zullen mensen die een keer vreemd zijn gegaan dat wsl váker doen dan de mensen die het nog nooit hebben gedaan.

Heb je wat aan he, zo'n antwoord...
.
De vraag die direct bij mij op komt is waarom je je dit niet hebt afgevraagd voor je een relatie met deze man begon?
Perfectionisme is niet perfect...
Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk, maar.. Ik ben tijdens 2 relaties vreemd gegaan. Geen excuus voor natuurlijk, had het ook niet moeten doen maar het is gebeurt.

In mijn meest recente relatie ben ik hondstrouw geweest, moeiteloos. Nooit contact gehad met andere mannen, met niemand gesmst, zelfs nooit aan een ander gedacht.

Bij mij kwam dit zo omdat ik om de laatste man écht gaf, zoals ik nog nooit om iemand gegeven heb. Zoveel dat ik aan niemand anders kón denken. Het idee dat ik hem pijn zou doen was onverdraagbaar. Dus ik zeg: ja. Mensen kunnen veranderen als ze het willen, de goede persoon tegenkomen, en leren uit het verleden. Dit zegt natuurlijk niets over jouw man.
Ik veronderstel dat mensen kunnen veranderen en dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bieden. In deze specifieke situatie verbaast het me dat hij kennelijk zelf met vuur wil spelen.
Hmm, lastig. Ik ben namelijk iemand die ooit vreemd gegaan is. Ik was toen 18 en kwam de jongen tegen die nu ruim 10 jaar later mijn man is. Ik ben dus met hem vreemd gegaan. Eén keer en toen maakte ik het ook meteen uit met de vriend die ik toen had.

Nu zou ik zeggen, eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger. Maar ik ben na die ene keer heel lang geleden dus nooit meer vreemd gegaan. Nog niet eens aan gedacht zelfs. En ik durf te beweren dat ik het nooit ga doen ook.
Ja hoor, ook vreemdgangers zijn uiteindelijk te vertrouwen. Ik word er altijd zo moe van dat vreemdgaan altijd maar als in 1 context wordt gezien.
Waarom heeft hij nog steeds contact met die vrouw en zou hij het contact op willen zeggen voor jou?

Als dit ja is en hij doet het zou ik hem vertrouwen, dan geeft hij in ieder geval meer om jou dan om haar.

Ik denk dat je ieder ander nl. kunt wantrouwen in een relatie 100% garantie krijg je nooit.

Al moet ik zeggen dat voor mij iemand die al in een relatie zit, hoe die dan ook is, not done is.
Ik twijfel.

Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken, zo luidt een bekend spreekwoord.
Dank voor jullie reacties, zo snel al!

Kijk, hij houdt van me... dat weet ik. Dat voel ik. En ik wist het niet, hij heeft het me nadat wij een tijd al een relatie hadden een keer verteld. Niet nonchalant maar hij biechtte het min of meer op.

Hij zei, toen ik er naar vroeg dat hij het verleden niet kon terug draaien. Ach, ik ben altijd wel een heel jaloers type geweest hoor. Ik ben erg goed in het opblazen ;) van situaties.

Zucht... hij is chauffeur dus vaak weg en dan wordt het vertrouwen van de ander aardig op de proef gesteld. :(
Pittig hoor. Ik zou het niet kunnen. In het verleden een keer vreemdgegaan zou ik al geen feest vinden, maar als het contact er dan nog zou zijn met de dame in kwestie... nee, dat zou ik te moeilijk vinden.

Zelf ben ik in 2 relaties genaaid en dat heeft er flink ingehakt. Genoeg om te weten dat ik een relatie in een vroeg stadium zou verbreken als ik zoiets te horen zou krijgen. Het zou me teveel aan het denken zetten, me laten twijfelen en daarmee zou de relatie bij voorbaat al gedoemd zijn.

Trouwens...ook als ik dit te weten zou komen in een later stadium zou er bij mij iets aangewakkerd worden waardoor het begin van het eind zou worden ingeluid. Had het eerder gezegd of juist helemaal niet...
Waarom heeft hij nog contact met die andere vrouw en heb je hem wel verteld wat je daarvan vind?
Weet hij dat je jaloers bent?
quote:vlinder72 schreef op 28 februari 2010 @ 22:00:

Waarom heeft hij nog contact met die andere vrouwMisschien omdat ze zo goed kunnen praten en het nu een goede vriendin is geworden... Hoe dan ook: voor mij reden om er niet blij van te worden.
wat zegt je eigen gevoel?

je reageert op iedereen anders, en zo werkt ook elke relatie anders. het kan best zijn dat zijn huwelijk zodanig niet goed was dat... ze zijn immers uit elkaar.

maar was zijn vreemdgaan nou oorzaak of gevolg? dat is toch wel een belangrijk verschil.
quote:Lizzl schreef op 28 februari 2010 @ 22:03:

[...]

Misschien omdat ze zo goed kunnen praten en het nu een goede vriendin is geworden... Hoe dan ook: voor mij reden om er niet blij van te worden.Ben ik wel met je eens. Mijn vriend heeft ook 2 vriendinnen waar hij goed mee kan praten, maar ik ken ze en ze vinden het ook altijd heel leuk om goed met mij te praten. Dit lijkt meer een beetje achter haar rug te gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven