nieuwe flatgenote
zondag 4 maart 2018 om 16:10
Sinds een tijdje deel ik mijn flat met een nieuwe flatgenote. Ik heb al met verschillende mensen samengewoond, maar nu voel ik me toch wel wat ongemakkelijk met de huidige situatie. Wanneer ze de flat binnen of buitengaat groet ze me nooit. Op haar vrije dagen komt zij haar kamer niet uit. Ze komt helemaal niet in de keuken. Daardoor heb ik het gevoel dat ik met een 'spook' leef. Ik kan enkel raden wanneer ze thuis is door wat gekuch bijvoorbeeld...
Ik wil hier graag iets over zeggen, maar ik weet niet goed hoe dit aan te pakken. Ik wil haar natuurlijk niet zelf ongemakkelijk doen voelen, maar ik zit er wel mee. Het is geen verlegen persoon, want ze heeft een uitgebreid sociaal leven. Daarom ook dat ik het zo vreemd vind dat ze zo asociaal is in huis...
Ik wil hier graag iets over zeggen, maar ik weet niet goed hoe dit aan te pakken. Ik wil haar natuurlijk niet zelf ongemakkelijk doen voelen, maar ik zit er wel mee. Het is geen verlegen persoon, want ze heeft een uitgebreid sociaal leven. Daarom ook dat ik het zo vreemd vind dat ze zo asociaal is in huis...
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 23:16
15.49% gewijzigd
zondag 4 maart 2018 om 19:54
Stel je voor het is een mannelijke huisbaas, en die vind het doodnormaal om van de vrouwtjes te eisen om hem een beurt te geven wanneer hij dat wil. Het is immers zijn huis.
Alsof een huis jou eigen koninkrijk is waar je alles mag doen. Alsof de grondwet niet voor hun geldt, lol. Wereldvreemd.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
zondag 4 maart 2018 om 20:07
zondag 4 maart 2018 om 20:09
Wat voor contract heeft ze?
Als ze een lopend contract heeft kun jij moeilijk dat contract onderbreken omdat het niet klikt.
Waarom is die klik zo belangrijk voor je?
Waarom heb je een huisgenoot genomen? Voor het geld of voor het sociale aspect?
zondag 4 maart 2018 om 20:19
Nu je aan haar verhuurd hebt: ja
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zondag 4 maart 2018 om 20:20
Lijkt me heel vervelend inderdaad. Probeer het eerst eens met mijn hoi-tip. Kijk of je d'r een beetje kan opvoeden
zondag 4 maart 2018 om 20:20
Dat is toch het risico als je iemand in laat wonen?
Ze heeft huurrechten. Zomaar op straat zetten omdat ze geen hoi zegt gaat niet. En terecht.
Ben je altijd zo?
zondag 4 maart 2018 om 20:21
Hoezo klikt het niet? Ze is niet onbeleefd, houd zich op op haar kamer en betaald blijkbaar keurig de huur.
Klikken doe je maar in je vrije tijd Jij zoekt geen huurder jij zoekt een vriendin en dan moet je dat als voorwaarde meegeven als je een kamer aanbied 'alleen te huur als je me leuk vind"
Heb je zelf weinig sociale contacten dat je er zo aan hangt dat je die met haar hebt?
zondag 4 maart 2018 om 20:24
Ligt eraan hoelang ze bij TO woont. Bij minder dan 9 maanden mag je het contract opzeggen bij hospitaverhuur.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... merverhuur
Ik zou het trouwens behoorlijk asociaal vinden om haar eruit te zetten omdat je het niet leuk vind dat ze geen hallo zegt.
zondag 4 maart 2018 om 20:28
zondag 4 maart 2018 om 20:58
@doemijdiemaardan Ja, ik zeg haar gedag, maar ik moet dan bliksemsnel zijn want ze verdwijnt binnen de minuut in haar kamer.
Maar goed, het topic begint wat uit de hand te lopen. Wat mij betreft heb ik hier op het forum geleerd dat het blijkbaar vaker voorkomt dat flatgenoten niet tegen elkaar spreken. Dan zal ik me daar maar bij neerleggen.
Ik onthou vooral de 'hoi'-tip. Hopelijk reageert ze daar wel eens op.
Maar goed, het topic begint wat uit de hand te lopen. Wat mij betreft heb ik hier op het forum geleerd dat het blijkbaar vaker voorkomt dat flatgenoten niet tegen elkaar spreken. Dan zal ik me daar maar bij neerleggen.
Ik onthou vooral de 'hoi'-tip. Hopelijk reageert ze daar wel eens op.
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 00:38
19.81% gewijzigd
zondag 4 maart 2018 om 23:29
Ik vind het heel raar hoor. Je woont dus op 70 vierkante meter samen en spreekt geen woord tegen elkaar.
Na dit incident zou ik nu direct even aankloppen en vragen of je soms iets verkeerds hebt gezegd of gedaan.
zondag 4 maart 2018 om 23:40
zondag 4 maart 2018 om 23:45
Als zij een contract heeft kan TO niet zomaar iets opzeggen.
TO, het is wel raar als ze niet reageert. Even vragen wat er aan de hand is.
Heeft ze je wel gehoord?
zondag 4 maart 2018 om 23:59
maandag 5 maart 2018 om 01:06
Ook ik heb met menig mens een flat gedeeld waar ik de hoofdhuurder was, of niet.
Ik ben op mezelf en wil graag in mijn eentje op mijn kamer eten. Soms kan het overkomen dat ik naar mijn 'kamer vlucht'.
Echter zeg ik altijd, en eeuwig, 'hoi' 'hoe gaat het' 'doei' en 'het ligt niet aan jou ik heb een kutdag gehad en wil z.s.m. naar mijn kamer DOEI'. Hoewel ik introvert ben lukt het mij niet om niet 'hoi' te zeggen tegen een huisgenoot.
Ze negeren is bijzonder raar en zou ik niet vertrouwen. En soms, bij een dergelijke huisgenoot, ga ik mijn eigen grenzen over, en ga ik vragen of het wel goed met ze gaat... soms blijkt het niet goed te gaan, soms blijken het gewoon eikels te zijn die er tijdelijk wonen met tegenzin maar geen andere keus hadden en z.s.m. weg willen.. en dat ligt niet aan jou.. het ligt aan hun gebrek om niet te kunnen genieten.. niet snappen dat er iets is van 'elke kut-situatie kun je iets doen om het beter te maken als je het maar wilt'. Zij wil dit kennelijk niet; ze wil liever saai onaardig tegen mensen doen tot ze haar 'magische dan is alles super goed' plek bereikt; waar ze er na achter komt dat dat niet bestaat.
In de tussentijd kan je niks en hopen dat 'haar moment' komt en ze optyft en de volgende huurder gezelliger is. Ze is niet stom; maar gezellig is anders. En iedereen die zegt 'je bent haar moeder niet' dus... ja wat dus, zo doe je hopelijk ook niet tegen je moeder? Wat een kromme vergelijking.
Ik ben op mezelf en wil graag in mijn eentje op mijn kamer eten. Soms kan het overkomen dat ik naar mijn 'kamer vlucht'.
Echter zeg ik altijd, en eeuwig, 'hoi' 'hoe gaat het' 'doei' en 'het ligt niet aan jou ik heb een kutdag gehad en wil z.s.m. naar mijn kamer DOEI'. Hoewel ik introvert ben lukt het mij niet om niet 'hoi' te zeggen tegen een huisgenoot.
Ze negeren is bijzonder raar en zou ik niet vertrouwen. En soms, bij een dergelijke huisgenoot, ga ik mijn eigen grenzen over, en ga ik vragen of het wel goed met ze gaat... soms blijkt het niet goed te gaan, soms blijken het gewoon eikels te zijn die er tijdelijk wonen met tegenzin maar geen andere keus hadden en z.s.m. weg willen.. en dat ligt niet aan jou.. het ligt aan hun gebrek om niet te kunnen genieten.. niet snappen dat er iets is van 'elke kut-situatie kun je iets doen om het beter te maken als je het maar wilt'. Zij wil dit kennelijk niet; ze wil liever saai onaardig tegen mensen doen tot ze haar 'magische dan is alles super goed' plek bereikt; waar ze er na achter komt dat dat niet bestaat.
In de tussentijd kan je niks en hopen dat 'haar moment' komt en ze optyft en de volgende huurder gezelliger is. Ze is niet stom; maar gezellig is anders. En iedereen die zegt 'je bent haar moeder niet' dus... ja wat dus, zo doe je hopelijk ook niet tegen je moeder? Wat een kromme vergelijking.