nieuwe flatgenote
zondag 4 maart 2018 om 16:10
Sinds een tijdje deel ik mijn flat met een nieuwe flatgenote. Ik heb al met verschillende mensen samengewoond, maar nu voel ik me toch wel wat ongemakkelijk met de huidige situatie. Wanneer ze de flat binnen of buitengaat groet ze me nooit. Op haar vrije dagen komt zij haar kamer niet uit. Ze komt helemaal niet in de keuken. Daardoor heb ik het gevoel dat ik met een 'spook' leef. Ik kan enkel raden wanneer ze thuis is door wat gekuch bijvoorbeeld...
Ik wil hier graag iets over zeggen, maar ik weet niet goed hoe dit aan te pakken. Ik wil haar natuurlijk niet zelf ongemakkelijk doen voelen, maar ik zit er wel mee. Het is geen verlegen persoon, want ze heeft een uitgebreid sociaal leven. Daarom ook dat ik het zo vreemd vind dat ze zo asociaal is in huis...
Ik wil hier graag iets over zeggen, maar ik weet niet goed hoe dit aan te pakken. Ik wil haar natuurlijk niet zelf ongemakkelijk doen voelen, maar ik zit er wel mee. Het is geen verlegen persoon, want ze heeft een uitgebreid sociaal leven. Daarom ook dat ik het zo vreemd vind dat ze zo asociaal is in huis...
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 23:16
15.49% gewijzigd
dinsdag 20 maart 2018 om 23:48
Kijk, en zo redeneer jij dus steeds. Jij wilt steeds je gelijk, want jij ziet het met je eigen ogen, je huurder houdt zich niet aan onafgesproken regels - eerst groet ze niet beleefd en nu neemt ze zelfs een scharrel mee naar huis - en als mensen daar andere ideeën over geven dan jij hebt, dan doen ze volgens jou aannames.
Waarom heb je dit topic geopend? Wil je dat iedereen met je meehuilt hoe stom die huisgenote van je is? Of wil je ook een beetje open staan voor suggesties om iets relaxter hiermee om te gaan zodat je er uiteindelijk daadwerkelijk iets aan hebt dat je hier dit topic over hebt geopend?
Kom op man, je zou volwassen moeten zijn (ook maar even een aanname hoor, uit jouw tekst blijkt dat nauwelijks) dus gedraag je daar ook een beetje naar.
Waarom heb je dit topic geopend? Wil je dat iedereen met je meehuilt hoe stom die huisgenote van je is? Of wil je ook een beetje open staan voor suggesties om iets relaxter hiermee om te gaan zodat je er uiteindelijk daadwerkelijk iets aan hebt dat je hier dit topic over hebt geopend?
Kom op man, je zou volwassen moeten zijn (ook maar even een aanname hoor, uit jouw tekst blijkt dat nauwelijks) dus gedraag je daar ook een beetje naar.
better_sweet wijzigde dit bericht op 20-03-2018 23:50
0.32% gewijzigd
.
dinsdag 20 maart 2018 om 23:49
Lees je eigen teksten nou eens terug. Je legt haar niets op en verbied haar niets?? je doet niet anders. Je hebt er geen problemen mee... maar je klaagt er wel over dat je het niet wil. En als je geen vreemden in je huis wil moet je geen flatsharing doen maar een kamer verhuren en je huiskamer op slot houden. Heel simpel.gvdb schreef: ↑19-03-2018 10:59Wat wordt er weer opnieuw veel ingevuld en gefantaseerd! Ik heb haar toch nergens iets verboden of opgelegd??
Ik stoor me gewoon aan de non-communicatie. Ik schrik me een bult als ik 's ochtends in de badkamer plots een wildvreemde man zie staan. Dit is een kleine flat. Bovendien liggen er heel wat waardevolle spullen hier.
Ik heb er geen problemen mee als zij me zou vertellen dat ze een vriendje heeft en of die mag blijven slapen. Maar zoals ik al zei, ze spreekt nauwelijks met me en dan brengt ze zonder 'hoi' te zeggen een wildvreemde scharrel naar mijn flat?
Ja, ik zoek een manier om haar hier buiten te krijgen, alleen is dat niet zo eenvoudig. En hoewel sommigen me hier blijkbaar 'walgelijk' vinden, probeer ik vriendelijk te blijven en op een normale manier samen te leven.
woensdag 21 maart 2018 om 00:18
Moet ik hier echt alles steeds herhalen? Ik heb net gezegd waarom ik op het forum zit:
@nina1966: Ken je het verschil tussen 'gevoelens' en 'daden'? Ik voel me inderdaad ongemakkelijk bij de situatie, maar tot op heden heb ik haar NIETS OPGELEGD.
Ik heb enkel hier op het forum gezeikt (net precies om mijn flatgenote in real life niet lastig te vallen).
Bovendien luister ik wel degelijk naar jullie meningen:
Het is inderdaad misschien stom dat ik hier postte over die scharrel, maar jullie reacties hebben me wel geleerd om dit te relativeren.gvdb schreef: ↑05-03-2018 14:29Goed, ik ga niet meer zitten wachten op een 'hoi'. De reacties hier op het forum leren me dat sommige mensen inderdaad gewoon graag op zichzelf in een kamertje zitten en geen contact zoeken.
Ik ga me er niet meer druk over maken. Het is lekker rustig en zo heb ik de hele woonkamer gewoon voor mij![]()
@nina1966: Ken je het verschil tussen 'gevoelens' en 'daden'? Ik voel me inderdaad ongemakkelijk bij de situatie, maar tot op heden heb ik haar NIETS OPGELEGD.
Ik heb enkel hier op het forum gezeikt (net precies om mijn flatgenote in real life niet lastig te vallen).
woensdag 21 maart 2018 om 00:20
Maar die houding die je hebt straal je echt wel uit hoor. Denk jij nu echt dat ze dat niet merkt? Je hebt er zulke sterke gevoelens over dat het niet anders kan dan dat je dat uitstraalt.gvdb schreef: ↑21-03-2018 00:18Moet ik hier echt alles steeds herhalen? Ik heb net gezegd waarom ik op het forum zit:
Bovendien luister ik wel degelijk naar jullie meningen:
Het is inderdaad misschien stom dat ik hier postte over die scharrel, maar jullie reacties hebben me wel geleerd om dit te relativeren.
woensdag 21 maart 2018 om 00:26
woensdag 21 maart 2018 om 00:34
woensdag 21 maart 2018 om 00:42
Wat zoek jij in een huurder?
woensdag 21 maart 2018 om 01:00
woensdag 21 maart 2018 om 06:27
Of je nou gelijk hebt of niet. Wat let je om te zeggen “flatgenote, ik stoor mij aan jouw houding en ik voel me daardoor niet prettig in mijn eigen huis, wil je op zoek gaan naar een andere woning?”
Het maakt niet uit of iemand anders vindt dat je zeurt. Het is jouw huis en jouw gevoel in deze. Hoe lang wil je zo nog doorgaan?
Het maakt niet uit of iemand anders vindt dat je zeurt. Het is jouw huis en jouw gevoel in deze. Hoe lang wil je zo nog doorgaan?