nieuwe flatgenote

04-03-2018 16:10 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje deel ik mijn flat met een nieuwe flatgenote. Ik heb al met verschillende mensen samengewoond, maar nu voel ik me toch wel wat ongemakkelijk met de huidige situatie. Wanneer ze de flat binnen of buitengaat groet ze me nooit. Op haar vrije dagen komt zij haar kamer niet uit. Ze komt helemaal niet in de keuken. Daardoor heb ik het gevoel dat ik met een 'spook' leef. Ik kan enkel raden wanneer ze thuis is door wat gekuch bijvoorbeeld...

Ik wil hier graag iets over zeggen, maar ik weet niet goed hoe dit aan te pakken. Ik wil haar natuurlijk niet zelf ongemakkelijk doen voelen, maar ik zit er wel mee. Het is geen verlegen persoon, want ze heeft een uitgebreid sociaal leven. Daarom ook dat ik het zo vreemd vind dat ze zo asociaal is in huis...
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 23:16
15.49% gewijzigd
Afgezien dat ik het toch al vreselijk vind om met onbekende in huis te wonen ( een x gedaan toen ik jonger was , nooit meer ), vind ik dat je op zijn minst even hoi en dag kan zeggen.
Zeker als je ziet dat iemand in de keuken of huiskamer zit.

Dat ze niks zegt is gewoon onbeschoft.

Zag hier ook een opmerking voorbijkomen dat flats doorgaans niet zo duur zijn, hier heb je wel flats die over de 1000 zijn per maand.Geen idee of dat bij TO het geval is.
gvdb schreef:
04-03-2018 18:24

Gezien het mijn flat is bepaal ik zelf nog altijd graag de regels van het huis.

Een 'hoi' vind ik het minimum wat je kan verwachten als je bij iemand thuis langs de woonkamer passeert.
gvdb schreef:
06-03-2018 01:50
Jeetje, jullie zijn vermoeiend! Kunnen jullie alsjeblief ophouden met het maken van veronderstellingen en fantasieën over dingen die ik nooit gezegd heb.

Ik heb nooit ofte nooit haar tot iets gedwongen of regels opgelegd.

Wie het niet kan verdragen dat mensen 'hoi' zeggen, moet maar alleen gaan wonen.
I rest my case. :-?
.
God, dat ene zinnetje! Kijk naar de datums. Toen jullie bij dat zinnetje steigerden heb ik begrepen dat ik inderdaad niet kan gaan vragen dat ze 'hoi' zegt. Daarom heb ik dan ook de volgende dag geschreven:
gvdb schreef:
05-03-2018 14:29

Goed, ik ga niet meer zitten wachten op een 'hoi'. De reacties hier op het forum leren me dat sommige mensen inderdaad gewoon graag op zichzelf in een kamertje zitten en geen contact zoeken.

Ik ga me er niet meer druk over maken. Het is lekker rustig en zo heb ik de hele woonkamer gewoon voor mij :-P
Dat is toch juist de bedoeling waarom ik hier raad vraag?
gvdb schreef:
07-03-2018 00:21
God, dat ene zinnetje! Kijk naar de datums. Toen jullie bij dat zinnetje steigerden heb ik begrepen dat ik inderdaad niet kan gaan vragen dat ze 'hoi' zegt. Daarom heb ik dan ook de volgende dag geschreven:

Dat is toch juist de bedoeling waarom ik hier raad vraag?
Je hebt het prima gedaan hoor :lips:
Bloody_Mary schreef:
05-03-2018 23:25
Ik denk dat je in het begin toch wat rare signalen hebt uitgestuurd en zij het contact nu tot een minimum wil beperken.
Denk ik ook.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Je voelt je in je eigen huis niet helemaal op je gemak door je huisgenote. Dat vind ik al een reden om haar toch voorzichtig de hint te geven om naar andere woonruimte uit te kijken. Ik vind het abnormaal dat ze zo afstandelijk doet, het minste wat je kunt doen is elkaar groeten en een praatje maken.
Ik zou dit zo niet willen en vind het heel normaal dat je hier mee zit.
Het is jouw huis en ze woont er pas twee maanden? Dan kun je er binnen een maand vanaf. Zeg haar huur vandaag nog op en zorg dat je met de volgende huurder eerst een wat uitgebreider praatje maakt.
Restera schreef:
07-03-2018 01:57
Denk ik ook.
Mensen, wat wordt hier een hoop ingevuld! Waar baseren jullie dit allemaal op?
Ik vind het gedrag van huisgenoot vooral bijzonder onbeschoft en asociaal, als je niet eens kunt bedenken dat gedag zeggen als je elkaar tegen het lijf loopt heel normaal is. Zou me ook behoorlijk ongemakkelijk voelen als ik op die momenten straal genegeerd word.
Dat is toch gewoon vreemd gedrag?
TO wilde in het begin kletsen, elkaar gedag zeggen, in de keuken om haar heen hangen, weten wanneer ze thuis kwam of wegging..

Huurster zal dit waarschijnlijk allemaal iets teveel van het goede gevonden hebben en wil begrijpelijk het contact tot een minimum beperken (creep alert!).

Ik snap dat wel. Ik loop ook 9 vd 10x met oortjes/hoofdtelefoon zodra ik mijn huis/kamer verlaat, ze zal TO waarschijnlijk niet gehoord hebben.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Met zo'n flatgenote moet je wel oppassen met alle "Rare dingen die je doet als je alleen bent" - denk je alleen thuis te zijn omdat je niemand gehoord hebt en ga je je eigen (rare?) gangetje, hoor je opeens een kuchje waaruit blijkt dat je toch niet alleen thuis bent. Want even checken of je flatgenote thuis is door "hoi" te roepen en geluid terug te verwachten kan niet, want dan gaat het creep-alarm.
Woont ze er pas twee maanden? Geef haar even de tijd. Eerst was ze bezigmet de verhuizing en probeert nu haar draai te vinden. “ Op haar vrije dagen” Wie weet is ze zo moe van werk ed. dat ze nergens zin in heeft. Wie kent dat niet?
@ Restera: zulke fantasieën tonen aan waarom het soms vermoeiend is om een situatie steeds maar opnieuw uit te leggen op een forum.

Neen, ik klets helemaal niet teveel tegen haar. Buiten het kennismakingsgesprek maanden geleden en wat praktische vragen is er nauwelijks contact geweest.

Wanneer ze binnenkomt gaat ze regelrecht naar haar kamer en doet ze de deur zo snel dicht dat ik gewoon zelfs de kans niet heb om gedag te zeggen.

Neen, ik hang niet rond haar in de keuken. Simpelweg omdat ze nooit ofte nooit in de keuken komt (vreemd toch, wat eet die dan?).

@ aviv_13: ja, goed advies, maar wees gerust, ik doe geen rare dingen in huis hoor ;-)

@ merel2014: inderdaad, misschien moet ze haar draai nog vinden. Ik hoop echt dat het dit is.
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 24-03-2018 01:33
0.33% gewijzigd
Maar waarom heb je überhaupt iemand in huis?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik doe al jaren aan flat-sharing en heb steeds fijne flatgenoten gehad.
Ik snap niet dat je nog steeds de moeite neemt om te reageren. De aannames op dit forum worden steeds groter en erger en het 'dishen' ook. Laat het lekker los joh. Hier wil je toch geen woorden meer aan vuil maken.
Ik ben ook niet verlegen en heb ook een uitgebreid sociaal leven. Maar als ik thuis ben wil ik alleen zijn. Dus dan ga ik ook geen praatjes maken. Dus misschien snap ik je huisgenote wel, TO. Thuis is een plek om alleen te zijn. Een simpele groet als jullie elkaar tegenkomen lijkt me echter wel gepast.
Nu had ik me erbij neergelegd dat mijn nieuwe flatgenote nauwelijks 'hoi' zegt of spreekt met mij. Ook vandaag is ze gewoon het appartement binnengegaan zonder iets te zeggen. Maar deze keer is ze blijkbaar niet alleen. Ik hoor dat er een man is in haar kamer. Nu doet ze maar wat ze niet laten kan, maar gatver, 's nachts een vreemde in mijn huis die ik helemaal niet ken! Dat kon ze nu toch wel even gezegd hebben, niet!?
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 24-03-2018 01:35
0.71% gewijzigd
gvdb schreef:
19-03-2018 00:02
Nu had ik me erbij neergelegd dat mijn nieuwe flatgenote nauwelijks 'hoi' zegt of spreekt met mij. Ook vandaag is ze gewoon het appartement binnengegaan zonder iets te zeggen. Maar deze keer is ze blijkbaar niet alleen. Ik hoor dat er een man is in haar kamer. Nu doet ze maar wat ze niet laten kan, maar gatver, 's nachts een vreemde in mijn huis die ik helemaal niet ken! Dat kon ze nu toch wel even gevraagd hebben, niet!?
Dan moet je geen kamer verhuren als je dat niet wil.
Tenzij ze minderjarig is hoeft ze jou geen toestemming te vragen.
gvdb schreef:
Nu had ik me erbij neergelegd dat mijn nieuwe flatgenote nauwelijks 'hoi' zegt of spreekt met mij. Ook vandaag is ze gewoon het appartement binnengegaan zonder iets te zeggen. Maar deze keer is ze blijkbaar niet alleen. Ik hoor dat er een man is in haar kamer. Nu doet ze maar wat ze niet laten kan, maar gatver, 's nachts een vreemde in mijn huis die ik helemaal niet ken! Dat kon ze nu toch wel even gevraagd hebben, niet!?
Je had betere afspraken moeten maken.
Wat een gezemel allemaal.
Zij is toch ook een vreemde in je huis?
zimi schreef:
19-03-2018 00:13
Zij is toch ook een vreemde in je huis?
Neen, haar identiteit ken ik. Nu zit hier iemand waarvan ik geen flauw idee heb wie het is: ik vermoed een scharrel? Ik heb niet eens zijn gezicht gezien!

Maar Moiren heeft gelijk, ik moet gewoon duidelijke afspraken maken. Dit is hier geen hotel.
Staat er in de huurovereenkomst: geen herenbezoek?
ik geef mn bek ook maar een douw
gvdb schreef:
Je zeurt. Je bent zo dom om geen huurcontract te hebben dus er zijn blijkbaar geen voorwaarden. Mochten jouw vorige huisgenoten ook geen scharrel meenemen?
gvdb schreef:
19-03-2018 00:16
Neen, haar identiteit ken ik. Nu zit hier iemand waarvan ik geen flauw idee heb wie het is: ik vermoed een scharrel? Ik heb niet eens zijn gezicht gezien!

Maar Moiren heeft gelijk, ik moet gewoon duidelijke afspraken maken. Dit is hier geen hotel.
Het is haar thuis. Ze mag wippen wie ze wil en wanneer ze wil.
Zonder jou vooraf om toestemming te vragen.
Nee ze hoeft niet te vragen of ze bezoek mag hebben, je bent haar moeder niet. Je gedraagt je als een hospita van 50 jaar geleden.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven