Nieuwe uitdaging en daten

14-05-2022 02:05 36 berichten
-
anoniem_411513 wijzigde dit bericht op 31-05-2022 19:37
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Euh... Ik snap er niets van.
Mijn raad zou zijn: (nog) niet daten TO.
Regeneration schreef:
14-05-2022 15:06
Maar wie heeft daar om gevraagd dan?
Je klinkt wel heel vol van je zelf dat je zo een uitspraak durft te maken terwijl t 100% zeker is dat ik niet eens op jou zou kunnen vallen.
Zo een opmerking is echt onnodig hoor.
Ik ben een beetje mal dat ontken ik ook niet.
Maar t hebben over dat je niet op mij zou kunnen vallen is gewoon erg raar.
Ik vind de opmerking dat je mal bent raarder dan de voorspelling dat ik niet op jou zou vallen.
Dus…..we leven in een totaal ander universum.
Attraverso schreef:
14-05-2022 16:40
Euh... Ik snap er niets van.
Mijn raad zou zijn: (nog) niet daten TO.
Met mannen sowieso niet meer.
Maar ook niet meer met vrouwen? Dat is namelijk wel altijd goed verlopen.
Waarom niet?
Ttroeteltje schreef:
14-05-2022 16:40
Ik vind de opmerking dat je mal bent raarder dan de voorspelling dat ik niet op jou zou vallen.
Dus…..we leven in een totaal ander universum.
Dat is dan toch helemaal prima. Ik snap niet waarom je het op je zelf betrekt iedere x.
Dat ik een beetje gek ben schrik ik niet van, dat heb ik wel vaker gehoord hoor en weet van mezelf dat ook. Iedereen is wel een beetje gestoord, zodra je er bewust van bent is dat alleen maar mooie zelfreflectie.
Ik denk dat t te maken heeft met afwijzing terwijl ik niet eens geïnteresseerd zou zijn in jou, dat triggert misschien iets..
Regeneration schreef:
14-05-2022 13:16

Daar heb je een punt in. Ik vind me zelf ook niet stabiel. Maar eerlijk gezegd mis ik de uitdaging in mijn leven.
Ik durf bijna niks meer. Geen drankjes doen met “vriendinnen”. Daten niet meer.

Dat zorgt wel uiteindelijk voor een saai leven dat kan je niet ontkennen gewoon. Voorheen was ik spontaan en had ik vaak leuke momenten. Alleen met mannen nooit echt goede ervaringen mee gehad. Met vrouwen wel. Daardoor twijfel ik aan mezelf wat ik eigenlijk wil.
Dat kan ik wél ontkennen. Want er is méér op de wereld dan drank, drugs, etc. Wat ik al zei: eerst je leven stabiel, iets meer balans. En niet iets proberen te bereiken waar je nog lang niet bij kunt, niet aan toe bent.

Voordat een relatie goed kan werken, zul je in jouw geval eerst aan de relatie met jezelf moeten werken.

Ergens zag ik dat je schreef dat je een beetje raar bent. Dat is helemaal niet erg inderdaad. Dat zijn we misschien allemaal wel, ieder op onze eigen manier. Maar om een of andere reden heb jij zelf niet in de gaten hoe raar jouw soort raar is.

Ik denk dan ook dat je totaal geen idee hebt wie je bent, wat je doet, wat je gedrag is, etc.

Zoek dat eerst voor jezelf uit. En ga dan pas nadenken over relaties, mannen, vrouwen, wat dan ook. En nogmaals: zoek professionele hulp en ga daar lange tijd mee aan de slag. Want als je bent zoals je hier overkomt, vrees ik dat je altijd zult blijven worstelen. Dat is niet alleen onnodig, maar ook zonde. Want er zitten vast mooie dingen in jou. Maar hoe je nu bezig bent, denk ik niet dat dit eruit zal kunnen komen.
Regeneration schreef:
14-05-2022 16:50
Dat is dan toch helemaal prima. Ik snap niet waarom je het op je zelf betrekt iedere x.
Dat ik een beetje gek ben schrik ik niet van, dat heb ik wel vaker gehoord hoor en weet van mezelf dat ook. Iedereen is wel een beetje gestoord, zodra je er bewust van bent is dat alleen maar mooie zelfreflectie.
Ik denk dat t te maken heeft met afwijzing terwijl ik niet eens geïnteresseerd zou zijn in jou, dat triggert misschien iets..
Nee joh, ik betrek het totaal niet op mezelf. Ik kan iemand leuk vinden vwb uiterlijk, maar wanneer die persoon vervolgens begint te babbelen op een manier die niet bij mij past is de interesse weg. Dat weet ik van mezelf. Het kunnen voeren van een goed gesprek met iemand die diepgang heeft zijn voor mij belangrijkere zaken dan een geweldig uiterlijk. Iemand die mooi is maar verder niet leuk zal ik al snel minder mooi vinden. Iemand die niet zo mooi is, maar wel heel leuk zal ik al snel mooier gaan vinden.

Ik val trouwens niet op vrouwen, dus wij zouden hoe dan ook niet matchen.
Daarnaast vind ik beetje raar/beetje vreemd of beetje gek niet per definitie eigenschappen die iemand oninteressant maken. Het is meer dat ik de rode draad in je verhaal niet overzie, omdat er geen rode draad is. Het is warrig.
Sherlock schreef:
14-05-2022 17:36
Dat kan ik wél ontkennen. Want er is méér op de wereld dan drank, drugs, etc. Wat ik al zei: eerst je leven stabiel, iets meer balans. En niet iets proberen te bereiken waar je nog lang niet bij kunt, niet aan toe bent.

Voordat een relatie goed kan werken, zul je in jouw geval eerst aan de relatie met jezelf moeten werken.

Ergens zag ik dat je schreef dat je een beetje raar bent. Dat is helemaal niet erg inderdaad. Dat zijn we misschien allemaal wel, ieder op onze eigen manier. Maar om een of andere reden heb jij zelf niet in de gaten hoe raar jouw soort raar is.

Ik denk dan ook dat je totaal geen idee hebt wie je bent, wat je doet, wat je gedrag is, etc.

Zoek dat eerst voor jezelf uit. En ga dan pas nadenken over relaties, mannen, vrouwen, wat dan ook. En nogmaals: zoek professionele hulp en ga daar lange tijd mee aan de slag. Want als je bent zoals je hier overkomt, vrees ik dat je altijd zult blijven worstelen. Dat is niet alleen onnodig, maar ook zonde. Want er zitten vast mooie dingen in jou. Maar hoe je nu bezig bent, denk ik niet dat dit eruit zal kunnen komen.

Je hebt gelijk. Ik houd mezelf nu ook al langere periode gedeisd doordat ik mezelf nog niet voldoende vertrouw op eigen inzicht en handelen waardoor t weer mis kan gaan met anderen. Het verveelt alleen soms wel doordat ik nu dus niks meer doe behalve zitten en voor me uit staren.

Ik weet dat ik gezonde manieren moet uitvinden om meer energie en geluk te ervaren alleen is de wil niet echt ofzo doordat ik het heb opgegeven allemaal. En ik wil dingen ook niet forceren. Leuke dingen doen met vertrouwde mensen krijg ik zelfs geen voldoening van en krijg ik spijt doordat ik het niet voel. Ik voel me niet goed dus iets leuks doen wordt dan ook gewoon niet leuk ineens.

Ik krijg al hulp, alleen is dat wat vertraagd steeds waardoor ik denk ik steeds weer niet weet wat te doen. Maar tegelijkertijd wil ik ook niet afhankelijk zijn.

Ik hoef niet perse een relatie, dat zou mooi zijn. Maar ik mis de spanning en endorfine door te gaan daten en de setting enz. Dat geeft me vaker ook meer zelfvertrouwen en meer liefde of aandacht. Maar misschien is dat een afleiding en storten op anderen terwijl ik aan mezelf moet werken. Maar eerlijk gezegd is die cliché achterhaald gezien ik zelf eerder wel eens heb ervaren dat de stap nemen weer nieuwe mensen te ontmoeten en weer het leven in te gaan ervoor kan zorgen dat ik weer meer energie en focus kan krijgen op de dingen die ik bijvoorbeeld moet doen voor school. Nu ga ik er helemaal niet meer op uit waardoor de beloning er niet is en het nog deprimerender is om veilig jezelf te isoleren van de buitenwereld.
Ttroeteltje schreef:
14-05-2022 18:43
Nee joh, ik betrek het totaal niet op mezelf. Ik kan iemand leuk vinden vwb uiterlijk, maar wanneer die persoon vervolgens begint te babbelen op een manier die niet bij mij past is de interesse weg. Dat weet ik van mezelf. Het kunnen voeren van een goed gesprek met iemand die diepgang heeft zijn voor mij belangrijkere zaken dan een geweldig uiterlijk. Iemand die mooi is maar verder niet leuk zal ik al snel minder mooi vinden. Iemand die niet zo mooi is, maar wel heel leuk zal ik al snel mooier gaan vinden.

Ik val trouwens niet op vrouwen, dus wij zouden hoe dan ook niet matchen.
Daarnaast vind ik beetje raar/beetje vreemd of beetje gek niet per definitie eigenschappen die iemand oninteressant maken. Het is meer dat ik de rode draad in je verhaal niet overzie, omdat er geen rode draad is. Het is warrig.
Je klinkt al een stuk aardiger nu, hoe komt dat? Doordat ik mezelf een natrap heb gegeven en je heb bevestigd dat ik raar ben? Ben al blij dat t je heeft laten omkeren want soms werkt t ook averechts en krijg je nog meer natrappen.

Overigens heb ik dat ook hoor. Ik kan iemand heel aantrekkelijk vinden. Maar als t innerlijk inhoudsloos is dan houdt het ook gewoon heel snel op.

Als iemand je een goed, vertrouwde en veilige gevoel geeft van rust die je op de juiste manier prikkelt en door je heen kan kijken veranderd de bril vaak waardoorheen je kijkt.

Dat gaat ook vaak zo met stellen die op t begin elkaar niet zo zagen zitten maar door de diepgang ineens de anders woest aantrekkelijk vonden door de vlinders, toen de gevoelens verdwenen door wat dan ook en de liefde weg was kijk je ineens weer heel anders en denk je huh hoe kon ik op die vallen en veranderd je kijk op diegene waardoor de aantrekkelijkheid ineens helemaal niet meer terug te zien is.

Je valt niet op vrouwen, wat was dan de toegevoegde waarde om te vertellen dat je nooit op mij zou kunnen vallen?

Het is zeker een warrig verhaal, het is ten slotte in de nacht geschreven en ondoordacht.
Alle reacties Link kopieren
Intimiteit en passie zonder seks zou ik nooit uit het daten halen. Intimiteit zou je zoeken bij een onbekende, dat is geen ware intimiteit maar een fantasie die je voor jezelf creëert. Passie zonder seks met een onbekende is ronduit gevaarlijk.

Zoek je eigenwaarde en liefde eerst bij jezelf.
Stroopwafeltje1979 schreef:
14-05-2022 20:23
Intimiteit en passie zonder seks zou ik nooit uit het daten halen. Intimiteit zou je zoeken bij een onbekende, dat is geen ware intimiteit maar een fantasie die je voor jezelf creëert. Passie zonder seks met een onbekende is ronduit gevaarlijk.

Zoek je eigenwaarde en liefde eerst bij jezelf.
Intimiteit vind ik persoonlijk moet gaan in etappes. Ik vind zelf bijv zoenen en knuffelen voldoende, maar zo zijn er velen die dat zien als een opstart naar het volgende. Als je dan niet meer verder wilt lijkt t alsof ik ze voor de gek heb gehouden. Dat is me namelijk wel eens verteld ook. Dat ik het gevaar opzoek door t opwarmen en dan afhaken. Velen die er geen problemen mee hebben, maar enkele verliezen bij zoiets de controle en dan worden de grenzen overschreden met dwang en geweld. Is daarom passie zonder seks met een onbekende gevaarlijk?

Ik wil heel graag meer zelfliefde creëren zonder arrogant over te komen.

Ik heb wel eens iemand aandacht gegeven die ik zielig vond omdat ie alleen was tijdens uitgaan. Toen heb ik dus verkeerde inschatting gemaakt want die heeft me later de afgrond in gewerkt. Nu durf ik niet meer met mannen iets te beginnen. Altijd bang dat ze daarop uit zijn en alles ervoor over hebben. Zelfs bereid zijn tot over t uiterste heen te gaan. Dat heeft mijn eigenwaarde die al kapot was nog meer beschadigd dan die al was.

Maar ik geloof dat er nog zeker wel goede zijn, maar de behoefte en vertrouwen is wel weg bij alle mannen. Waardoor ik denk ik nu een andere insteek begon te krijgen, als dat is wat de menigte perse krijgt dan doen we dat maar. Dus door die ervaring eigenlijk mijn eigen principes en waardes verloren waardoor ik zelf niet meer weet wat ik wel of niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo over mensen denkt dan zou ik je een psycholoog dan een date aanraden. Hou op met topics openen en zoek goede professionele hulp.

Ga op tijd naar je bed, dat is het enige nuttige advies wat ik voor je heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven