Nog niet over scheiding heen?

14-08-2020 21:16 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner praat nog met veel woede en frustratie over zijn ex.
Ze hebben samen een dochtertje van 7 jaar en hadden een relatie van 9 jaar. Sinds 3 jaar zijn ze uit elkaar omdat zij hem 6 maand bedrogen heeft met haar huidige partner.
Hij kan het nog steeds niet aanvaarden dat zijn dochter nu gescheiden ouders heeft. Hoewel hij zegt dat hij niks meer voelt voor zijn ex en hij ook niet meer wilt dat het goedkomt tussen, omdat er teveel is gebeurd, kan ik me niet van de gedachte ontdoen, dat hij er nog niet over is en bijgevolg ook nog niet klaar is voor een relatie. Het is niet dat hij er dagelijks over praat, maar als zijn ex ter sprake komt, merk ik die frustratie en boosheid nog steeds bij hem.

Wat is jullie mening?
Is dit een teken aan de wand dat hij eigenlijk nog niet klaar is voor een relatie?
Dank je wel voor jullie reacties! 🎀
Het kan heel goed naast elkaar bestaan. Dat hij nog steeds boos is heeft op zich niets te maken met zijn gevoelens voor jou. Het wil ook niet zeggen dat hij zijn ex terug wil.

Het is wel zijn probleem, en hij zal dat zelf op moeten lossen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Dit gaat over gevoel van jaloezie van jou eigenlijk toch?

Hij wilde niet eens uit elkaar en zelfs relatietherapie en hij is ook nog steeds met haar bezig na 3 jaar.

Je twijfelt over zijn gevoel voor jou? Eerste plek krijg je sowieso niet, daar staat zijn kind maar 2e plek had je wel gewild maar voel je je ook niet?
Vind je het wel aantrekkelijk om een partner te hebben die nog met zoveel wrok zit?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ook dat.
Sweet1980 schreef:
14-08-2020 21:16
Sinds 3 jaar zijn ze uit elkaar omdat zij hem 6 maand bedrogen heeft met haar huidige partner.

Jullie hebben ook al 3 jaar een relatie las ik? Dan hebben jullie dus heel kort na de breuk een relatie gekregen en dat is wel heel snel voor iemand die zo plots uit een lange relatie gekomen is en die zelf niet wilde beëindigen. Is de boosheid/wrok wel afgenomen in de afgelopen jaren of is het nog net zo heftig als in het begin?
Cateautje schreef:
14-08-2020 21:25
Hij is duidelijk niet bij jou als hij bij je is, maar met z'n hele hebben en houwen bij die vorige vrouw en dat zou ik niet pikken en hem voor de keuze stellen, of vrede vinden en echt kiezen voor jou, of blijven zwelgen en ophoepelen.
Dit deed ik na een half jaar. Mijn vriens had het het eerste jaar ook vaak over zijn ex en met wie diegene vreemdging en hij was heel.boos. na ongeveer een jaar ging hij een weekje op vakantie. Ik heb toen gezegd dat hij maar moest nadenken in de vakantie. Als hij met mij verder wil wil ik niet meer de hele tijd over ex horen. Hij kwam terug en heeft het er nooit meer over gehad. Als ze wel eens ter sprake komt vanwege de kinderen praat hij over haar alsof ze een vreemde is.
Ik ben al 15 jaar uit elkaar, en al lang heel gelukkig met iemand anders, maar als het over de relatie met mijn ex gaat kan ik ook nog heel pissed worden. En ik ben toch echt wel over hem heen. We hebben een kind samen dus hij is nog in mijn leven.
Dit is een man die duidelijk niet goed met zijn gevoelens kan omgaan. Of het nu om zijn ex gaat of om iets anders, je moet je afvragen of jij hier wel zin in hebt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Ik ben belazerd toen ik zwanger was, hij heeft mij de relatie uit gemoffeld (toen wist ik het nog niet), ik heb uiteindelijk de stekker er uit getrokken (zijn gedrag was zo liefdeloos dat ik het niet meer vol hield) en toen kwam een jaar later de aap uit de mouw (ik kende haar en zij mij ook). En toch weer eindeloos er over liegen, het was echt lachwekkend. Ik ben een week boos geweest (ik kon hem niet meer aankijken) toen heb ik mij er over heen gezet en heb de draad opgepakt als co-ouder. Hij heeft mij eindeloos het leven zuur gemaakt (hij verwachte een soort wraak van mij dus ging constant dwars liggen). Uiteindelijk zag hij blijkbaar in dat ik oprecht een goede ouderrelatie wilde (dit is niet over 1 nacht ijs gegaan, helaas wel nadelig voor mijn kind geweest) en toen liet hij zijn weerstand varen. Nu hebben we echt een hele goede ouderrelatie. Ik heb nooit raar gedaan tegen de vrouw met wie hij vreemd is gegaan en wie hij nu getrouwd is met kinderen. Heb ik niets aan en mijn kind zeker niet. Ik zag ook in dat onze relatie niet werkte, hij koos er echter voor om onze relatie op een respectloze manier te beëindigen en dat zegt iets over de persoon die hij is (en dat vergeet ik niet meer). Maar ik heb er vrede mee, ik ben blij dat ik voor de samenwerking heb gekozen en niet voor het gevecht. Het is zo ontzettend vermoeiend en brengt je niets. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik niet tot op het bot gekwetst en kwaad was. Ik kan dat vast nog wel oproepen, maar de voordelen voor onze samenwerking zitten gelukkig dichter bij oppervlakte. Gelukkig maar want het is voor een kind heel erg moeilijk om te houden van een ouder waar de andere ouder een hekel aan heeft en dat dus ook laat blijken.
Je vriend houdt zijn woede levend, daar heeft zijn kind echt niets aan. Ik vind dat dus een egoistische opstelling. Laat hem hulp zoeken om met die gevoelens om te gaan, hij schaadt hiermee zijn kind en dat valt hem aan te rekenen en niet zijn ex.
Precies, Whateffa, zo kan het ook. Sterk van je. En dat is een bewuste keus die je maakt, want het is soms gemakkelijker om wél wrok te blijven koesteren. Maar daar word je gestrest, gefrustreerd en ongelukkig van.
Luci_Morgenster schreef:
15-08-2020 06:22
Dit gaat over gevoel van jaloezie van jou eigenlijk toch?

Hij wilde niet eens uit elkaar en zelfs relatietherapie en hij is ook nog steeds met haar bezig na 3 jaar.

Je twijfelt over zijn gevoel voor jou? Eerste plek krijg je sowieso niet, daar staat zijn kind maar 2e plek had je wel gewild maar voel je je ook niet?

Inderdaad, daar komt het eigenlijk wel op neer.
S-Groot schreef:
15-08-2020 11:32
Jullie hebben ook al 3 jaar een relatie las ik? Dan hebben jullie dus heel kort na de breuk een relatie gekregen en dat is wel heel snel voor iemand die zo plots uit een lange relatie gekomen is en die zelf niet wilde beëindigen. Is de boosheid/wrok wel afgenomen in de afgelopen jaren of is het nog net zo heftig als in het begin?

Nee, ik ken hem 2 jaar maar we hebben pas sinds begin dit jaar een relatie.
Whateffa schreef:
15-08-2020 12:45
Je vriend houdt zijn woede levend, daar heeft zijn kind echt niets aan. Ik vind dat dus een egoistische opstelling. Laat hem hulp zoeken om met die gevoelens om te gaan, hij schaadt hiermee zijn kind en dat valt hem aan te rekenen en niet zijn ex.

Sterk van je! Zo redeneer ik dus ook 😊
Sweet1980 schreef:
15-08-2020 15:32
Nee, ik ken hem 2 jaar maar we hebben pas sinds begin dit jaar een relatie.

Huh? Eind maart schreef je nog dat je al 3 jaar een lat-relatie hebt?
Bulbul schreef:
15-08-2020 12:51
Precies, Whateffa, zo kan het ook. Sterk van je. En dat is een bewuste keus die je maakt, want het is soms gemakkelijker om wél wrok te blijven koesteren. Maar daar word je gestrest, gefrustreerd en ongelukkig van.
Dank, ik ben gek genoeg veel positiever in het leven gaan staan na mijn scheiding. Ik vertrouw nu veel meer op mijn eigen kracht.
Ik ook. :)
Het ligt eraan hoeveel last hij ervan heeft. Ik was eigenlijk al over mijn ex heen toen ik mijn huidige vriend ontmoette. We waren al drie jaar uit elkaar, en waren zelfs soort van halfvrienden/kennissen. Toen ontmoette ik mijn huidige vriend en merkte ik wat ik al die jaren had gemist. Het “wow, zo kan het dus ook”-gevoel. Dingen waarvan ik nooit had verwacht dat een man ook zo zou kunnen zijn en die dat ook nog eens volledig normaal vond. Toen ben ik nog een jaar heel boos op mijn ex geweest dat hij me eigenlijk maar zo verschrikkelijk weinig gaf. Maar nog bozer op mezelf dat ik kennelijk niet in had gezien dat ik ‘blij’ was geweest met minimale kruimels.

Ik hield toen al wel ontzettend van mijn huidige vriend. Dus ik denk dat het wel naast elkaar kan bestaan. De nieuwe relatie was voor mij een trigger voor verwerken fase 2. En daar hoorde kennelijk nog wat boosheid bij.
Bulbul schreef:
15-08-2020 17:51
Ik ook. :)
:high5:
Whateffa schreef:
15-08-2020 12:42
Ik ben belazerd toen ik zwanger was, hij heeft mij de relatie uit gemoffeld (toen wist ik het nog niet), ik heb uiteindelijk de stekker er uit getrokken (zijn gedrag was zo liefdeloos dat ik het niet meer vol hield) en toen kwam een jaar later de aap uit de mouw (ik kende haar en zij mij ook). En toch weer eindeloos er over liegen, het was echt lachwekkend. Ik ben een week boos geweest (ik kon hem niet meer aankijken) toen heb ik mij er over heen gezet en heb de draad opgepakt als co-ouder. Hij heeft mij eindeloos het leven zuur gemaakt (hij verwachte een soort wraak van mij dus ging constant dwars liggen). Uiteindelijk zag hij blijkbaar in dat ik oprecht een goede ouderrelatie wilde (dit is niet over 1 nacht ijs gegaan, helaas wel nadelig voor mijn kind geweest) en toen liet hij zijn weerstand varen. Nu hebben we echt een hele goede ouderrelatie. Ik heb nooit raar gedaan tegen de vrouw met wie hij vreemd is gegaan en wie hij nu getrouwd is met kinderen. Heb ik niets aan en mijn kind zeker niet. Ik zag ook in dat onze relatie niet werkte, hij koos er echter voor om onze relatie op een respectloze manier te beëindigen en dat zegt iets over de persoon die hij is (en dat vergeet ik niet meer). Maar ik heb er vrede mee, ik ben blij dat ik voor de samenwerking heb gekozen en niet voor het gevecht. Het is zo ontzettend vermoeiend en brengt je niets. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik niet tot op het bot gekwetst en kwaad was. Ik kan dat vast nog wel oproepen, maar de voordelen voor onze samenwerking zitten gelukkig dichter bij oppervlakte. Gelukkig maar want het is voor een kind heel erg moeilijk om te houden van een ouder waar de andere ouder een hekel aan heeft en dat dus ook laat blijken.
Mijn ex vindt ook dat ik eerst maar eens moet bewijzen dat ik goed contact wil. Voor het gemak vergeet hij dat hij zelf degene is die zich misdragen heeft.

Ik pas ervoor om nog langer op mijn tenen te gaan lopen voor hem. Het is graag of niet. Hij heeft vooral zichzelf ermee, en de jongste met name. Maar die ziet precies wat hij doet, heeft hij uit zichzelf gezegd. "Mama, jij hoeft geen moeite meer te doen, ik zie heus wel hoe papa zich gedraagt. "
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven