Nog niet over scheiding heen?

14-08-2020 21:16 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner praat nog met veel woede en frustratie over zijn ex.
Ze hebben samen een dochtertje van 7 jaar en hadden een relatie van 9 jaar. Sinds 3 jaar zijn ze uit elkaar omdat zij hem 6 maand bedrogen heeft met haar huidige partner.
Hij kan het nog steeds niet aanvaarden dat zijn dochter nu gescheiden ouders heeft. Hoewel hij zegt dat hij niks meer voelt voor zijn ex en hij ook niet meer wilt dat het goedkomt tussen, omdat er teveel is gebeurd, kan ik me niet van de gedachte ontdoen, dat hij er nog niet over is en bijgevolg ook nog niet klaar is voor een relatie. Het is niet dat hij er dagelijks over praat, maar als zijn ex ter sprake komt, merk ik die frustratie en boosheid nog steeds bij hem.

Wat is jullie mening?
Is dit een teken aan de wand dat hij eigenlijk nog niet klaar is voor een relatie?
Ja
Mijn mening: een man die zijn ex de schuld geeft, bezit weinig zelfreflectie. In een relatie zijn er twee mensen nodig om het te laten werken. Kan hij wel met zijn vinger naar haar wijzen en boos zijn over de gevolgen, of hij kan eens goed kijken hoe dat nou kon gebeuren. Pasten ze niet bij elkaar, bijvoorbeeld. Zodat hij in een volgende relatie niet weer in dezelfde valkuil stapt. En dan zit jij ook in die kuil hè.
Hij kan prima over de relatie heen zijn , maar walgen van zijn ex . Zijn ego is gekrenkt en iets zegt me dat hij nooit goed zijn zegje heeft kunnen doen tegen ex of dat ex snapt wat ze heeft aangericht.
Denk dat het goed is als hij gaat praten met een POH-GGZ oid. Begrijpelijk dat het hem veel gedaan heeft en nog steeds doet, maar als het na 3 jaar nog zo is dan zal dat niet zomaar overgaan -ook niet bij een nieuwe relatie. Een nieuwe relatie kan overigens best werken hoor. Mijn ex is ook al tijden gelukkig met een ander, maar de boosheid en verwijten richting mij worden niet minder
Ik denk dat het wel naast elkaar kan bestaan. Boos zijn over je ex vanwege het gezinsleven van je dochter wat er niet meer is. Rouwen om dat gemis en toch gelukkig kunnen zijn met een nieuwe partner.
Hij is duidelijk niet bij jou als hij bij je is, maar met z'n hele hebben en houwen bij die vorige vrouw en dat zou ik niet pikken en hem voor de keuze stellen, of vrede vinden en echt kiezen voor jou, of blijven zwelgen en ophoepelen.
Mermedina schreef:
14-08-2020 21:21
Mijn mening: een man die zijn ex de schuld geeft, bezit weinig zelfreflectie. In een relatie zijn er twee mensen nodig om het te laten werken. Kan hij wel met zijn vinger naar haar wijzen en boos zijn over de gevolgen, of hij kan eens goed kijken hoe dat nou kon gebeuren. Pasten ze niet bij elkaar, bijvoorbeeld. Zodat hij in een volgende relatie niet weer in dezelfde valkuil stapt. En dan zit jij ook in die kuil hè.
Mwah ik geloof niet dat dat "waar er twee vechten hebben er twee schuld" altijd opgaat. Twee mensen moeten samen de relatie laten werken; iemand kan in zijn of haar eentje echter de relatie helemaal om zeep helpen, ook zonder toedoen van de ander.
Timetraveler schreef:
14-08-2020 21:26
Mwah ik geloof niet dat dat "waar er twee vechten hebben er twee schuld" altijd opgaat. Twee mensen moeten samen de relatie laten werken; iemand kan in zijn of haar eentje echter de relatie helemaal om zeep helpen, ook zonder toedoen van de ander.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Mermedina schreef:
Je bent zelf kennelijk nog nooit bedrogen. Ik kan prima naar mij zelf kijken, is zelfs een essentieel onderdeel van mijn werk.
Blijft het feit dat Ik echt niet weet wat er mis was. Ik kan niet in iemands anders hoofd kijken en als diegene besluit niets te zeggen en niet te communiceren maar te gaan liegen.... tja.

Ot: Ik zal echt altijd frustraties blijven houden over de manier waarop mijn gezin bij het grofvuil is gezet. En het zal ook echt altijd pijn blijven doen. Dat staat los van dat het inderdaad nooit meer goed komt en ook los van een ander waar je van gaat houden.
Cateautje schreef:
14-08-2020 21:27
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ff snel off-topic Wat een leuke foto van jou !

En ook eens .
sneeuwwitje80 schreef:
14-08-2020 21:24
Ik denk dat het wel naast elkaar kan bestaan. Boos zijn over je ex vanwege het gezinsleven van je dochter wat er niet meer is. Rouwen om dat gemis en toch gelukkig kunnen zijn met een nieuwe partner.
Dat denk ik ook.
Calypso- schreef:
14-08-2020 21:28
Ff snel off-topic Wat een leuke foto van jou !

En ook eens .
Dank! :-D
Duidelijk te zien dat ik al een ouwe muts aan het worden ben. :blob:
De relatie is verbroken omdat zij hem 6 maanden lang heeft bedrogen met iemand anders, waar ze overigens nog mee samen is.
En dan was het zelfs nog niet mijn partners keuze om uit elkaar te gaan, maar had hij relatietherapie voorgesteld.
Cateautje schreef:
14-08-2020 21:30
Dank! :-D
Duidelijk te zien dat ik al een ouwe muts aan het worden ben. :blob:
Nee helemaal niet! Je straalt .
Mermedina schreef:
eens.
Sweet1980 schreef:
14-08-2020 21:31
De relatie is verbroken omdat zij hem 6 maanden lang heeft bedrogen met iemand anders, waar ze overigens nog mee samen is.
En dan was het zelfs nog niet mijn partners keuze om uit elkaar te gaan, maar had hij relatietherapie voorgesteld.
Even wat anders van mijn kant. Hij is blijkbaar een goede vent die zich helemaal heeft overgegeven aan het leven dat hij met haar had, in alle vertrouwen en zij is zich gaan vervelen en in plaats van de sjeu weer in de relatie te brengen heeft ze het buiten de deur gezocht.
Is een zware domper als je als man van plan was oud te worden met haar, maar dat neemt niet weg dat hij nu met alles achter zijn keuze behoort te staan om met jou te zijn. Wie met zijn neus naar het verleden staat, staat met zijn rug naar de toekomst en het is de bedoeling dat jullie leven zich daar afspeelt.
Calypso- schreef:
14-08-2020 21:32
Nee helemaal niet! Je straalt .
Da's een heel fijn bericht. Dankje. :$
Timetraveler schreef:
14-08-2020 21:26
Ik heb het niet over vechten en schuld, ik heb het over een partner uitkiezen die niet bij je past. Mijn ex heeft de relatie om zeep geholpen en inderdaad: als één niet meer wil, dan heb je geen huwelijk meer. Toch heb ik ervan geleerd en ga ik niet tegen mijn nieuwe liefde verkondigen dat het allemaal de schuld van mijn ex is. Ik heb er lering uit getrokken en ik ben nu met een ander type man. Eéntje die beter bij mij past.
Ik denk dat ik gewoon te hard vergelijk met mezelf. Mijn ex heeft me ook onheus behandeld maar ik kan mijn boosheid loslaten. Wens hem zelfs alle geluk toe, ondanks de pijn die ik gevoeld heb.
Ik redeneer eerder, als mijn ex de relatie niet had verbroken, had ik mijn huidige partner nooit leren kennen. Het voelt een beetje "kwetsend" omdat hij er niet zo over denkt.
Sweet1980 schreef:
14-08-2020 21:39
Ik denk dat ik gewoon te hard vergelijk met mezelf. Mijn ex heeft me ook onheus behandeld maar ik kan mijn boosheid loslaten. Wens hem zelfs alle geluk toe, ondanks de pijn die ik gevoeld heb.
Ik redeneer eerder, als mijn ex de relatie niet had verbroken, had ik mijn huidige partner nooit leren kennen. Het voelt een beetje "kwetsend" omdat hij er niet zo over denkt.
En dat moet jij dan weer loslaten
Zijn gevoel richting ex heeft niks te maken met jou
Mermedina schreef:
Ik heb het niet over vechten en schuld, ik heb het over een partner uitkiezen die niet bij je past. Mijn ex heeft de relatie om zeep geholpen en inderdaad: als één niet meer wil, dan heb je geen huwelijk meer. Toch heb ik ervan geleerd en ga ik niet tegen mijn nieuwe liefde verkondigen dat het allemaal de schuld van mijn ex is. Ik heb er lering uit getrokken en ik ben nu met een ander type man. Eéntje die beter bij mij past.
Maar denkt niet iedereen een goede partner getroffen te hebben tot het moment dat de partner er bijv. met een ander vandoor gaat? Ik bedoel...met proberen goed te 'filteren' qua partnerkeuze kan je alsnog niet voor 100% uitsluiten dat een partner jou in de toekomst kwetst of schade toebrengt..
Sweet1980 schreef:
Hadden jullie ook kinderen? Ik lees niet dat hij haar terug zou willen, maar het gezinsleven met haar omwille van zijn dochter. Dat heeft zij hun dochter ontnomen in zijn ogen en daar zit de pijn. Tenminste dat denk ik.
Niet tijd heelt alle wonden
Maar self work
Hard werk
.... Verdriet voelen... Reflectie.... En her bezien......
Niet altijd iets wat mensen zich gunnen of geleerd hebben.
Tip je vriend : hier kun je met hulp of zelf iets aan doen. Je hoeft er niet mee te blijven rondlopen.
Er is hem onrecht aangedaan, daar mag hij pissed om zijn. Wil niet zeggen dat hij ze nog graag ziet en terug wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven