Nooit meer daten?

19-08-2018 13:45 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die op een gegeven moment gewoon klaar waren met mannen? Die besloten liever single te zijn, zelfs niet te scharrelen? En dat nu jaren volhouden? Lijkt mij heerlijk namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageerde op je in een ander topic waarin je festivals gelijk stelde aan Sodom en Gomorra. Daar kwam je eerlijk gezegd op mij nogal gefrustreerd over.

Als je boos, verdrietig en/of gekwetst bent, kortom, nog wat te verwerken hebt, zou ik zeker even niet daten. De kans dat je je oude pijnpunten meesleept in de nieuwe kennismaking is vrij groot. En ik denk dat ook is wat Buuf je wil meegeven. Doe dat vooral niet. Word eerst weer jezelf. Zodat je zonder al teveel verwachtingen, druk en frustraties iemand kunt ontmoeten.

Ik heb zelf ook een jaar of 5 niet gedate. Had er de puf even niet voor en moest bovendien eerst mijn relatie van daarvoor achter me laten.
En net toen ik dacht: 'er zijn zeker echt geen leuke mannen meer' struikelde ik er over eentje.

Neem de tijd die je nodig hebt. Maar maak het niet te groot voor jezelf. 't Giet zoas 't giet.
kloddertje wijzigde dit bericht op 20-08-2018 16:01
Reden: spelfout
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
20-08-2018 10:36
Waarom wil je daten met iemand die 3 uur reizen verderop woont? .
Friesland <—> randstad is echt geen drie uur reizen. Tenzij je Maastricht beschouwd als de randstad....

Maar je slaat de spijker op z’n kop, precies daarom wil ik niet meer daten, Prince Charming moet op een presenteerblaadje worden aangeboden, want anders haken de dames af. Men is niet meer bereid iets-van-moeite te doen.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
21-08-2018 01:45
Friesland <—> randstad is echt geen drie uur reizen. Tenzij je Maastricht beschouwd als de randstad....

Maar je slaat de spijker op z’n kop, precies daarom wil ik niet meer daten, Prince Charming moet op een presenteerblaadje worden aangeboden, want anders haken de dames af. Men is niet meer bereid iets-van-moeite te doen.
Groningen Ansterdam is al 3 uur. Eén van mijn vrienden woont er.

Waarom zoek jij geen Friezin dan?
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
21-08-2018 01:45
Friesland <—> randstad is echt geen drie uur reizen. Tenzij je Maastricht beschouwt als de randstad....

Maar je slaat de spijker op z’n kop, precies daarom wil ik niet meer daten, Prince Charming moet op een presenteerblaadje worden aangeboden, want anders haken de dames af. Men is niet meer bereid iets-van-moeite te doen.
Met OV ben je echt wel een uur of 3 bezig.

Wat versta jij onder moeite doen versus presenteerblaadje?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
En ik lees net dit: " 0,6 procent van alle swipes op datingapp Tinder leidt uiteindelijk
tot een 'match'. "

Er stond geen bron bij of iets, het was 'het weetje van de dag' van vandaag. Maar als het waar is, dan schiet dat niet erg op natuurlijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
21-08-2018 14:39
En ik lees net dit: " 0,6 procent van alle swipes op datingapp Tinder leidt uiteindelijk
tot een 'match'. "

Er stond geen bron bij of iets, het was 'het weetje van de dag' van vandaag. Maar als het waar is, dan schiet dat niet erg op natuurlijk.
Daarom swipe ik elke dag 167 keer. Kleine moeite, vingertje bewegen op scherm en klaar. En dan elke dag weer raak.
Alle reacties Link kopieren
schaapwolf schreef:
21-08-2018 14:42
Daarom swipe ik elke dag 167 keer. Kleine moeite, vingertje bewegen op scherm en klaar. En dan elke dag weer raak.
167 keer! :O
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 14:05
Ik vraag me dus af of er vrouwen zijn die het ook niet meer als optie willen.
Ja ik, mee gestopt geen zin meer...
Alle reacties Link kopieren
belle_epoque schreef:
19-08-2018 14:44
Ik date nu dik twee jaar niet meer en heb ook geen seks meer gehad. Ik heb nog nooit samengewoond of een serieuze relatie gehad en ik was er op een gegeven moment zo klaar mee dat zowel mijn omgeving als ikzelf constant vond dat mijn leven pas compleet zou zijn met een partner. Het constante gevoel van niet goed/belangrijk/mooi/interessant genoeg zijn hielp ook niet echt. En jezelf telkens weer optutten, dezelfde riedel aan vragen stellen aan een ander en vertellen over jezelf. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment altijd dezelfde jurk aan deed voor een eerste date en mijn haar en make-up op dezelfde manier deed. Hoefde ik daar in ieder geval niet meer over na te denken..

Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee! Dus toen besloten om het gewoon niet meer te doen; daten en/of seks.

Sindsdien voel ik mij zoveel beter over mezelf en mijn leven. Ik ben niet mislukt, maar ik leef mijn leven anders dan wat in onze maatschappij de norm is. Dat is niet minder goed of treurig, het is zoals het is.

Ik mis het ook geen moment. Heb het hartstikke druk met werk, studeren, sporten, vrienden, maar ook met rommelen in huis, lekker koken voor mezelf, elke week een bosje bloemen halen op de markt, lezen, series kijken, knuffelen met mijn kat. Ik vermaak me wel!
Kan mij hier helemaal in vinden, in het begin was ik nog een beetje in paniek zovan geen sex? Nu interesseert het mij totaal niets meer, de rust is zooooo heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Precies hetzelfde gehad. Jarenlang niet meer dan 2 a 3 dates gehad met dezelfde man (dus een aantal verschillende mannen, maar na een paar dates bleek het toch niet helemaal te klikken). Had er helemaal geen zin meer in en heb twee jaar genoten van het single zijn, me richten op mijn gezondheid en carriere en me heerlijk vrij gevoeld! Toen bij toeval mijn huidige vriend leren kennen en nu zou ik niet meer alleen willen zijn. Het daten zelf mis ik echter niet, vond het vreselijk...
Alle reacties Link kopieren
lila89 schreef:
21-08-2018 17:53
Precies hetzelfde gehad. Jarenlang niet meer dan 2 a 3 dates gehad met dezelfde man (dus een aantal verschillende mannen, maar na een paar dates bleek het toch niet helemaal te klikken). Had er helemaal geen zin meer in en heb twee jaar genoten van het single zijn, me richten op mijn gezondheid en carriere en me heerlijk vrij gevoeld! Toen bij toeval mijn huidige vriend leren kennen en nu zou ik niet meer alleen willen zijn. Het daten zelf mis ik echter niet, vond het vreselijk...
Ja dat date gedoe...pfffff...vaak zat ik al te bedenken tijdens de date wat ik erna wilde doen. En datingsites pfffff
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
21-08-2018 17:04
167 keer! :O
167 x 0,6% = 1

Het is humor om te lachen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
21-08-2018 18:21
167 x 0,6% = 1

Het is humor om te lachen
Aha, maar goed dat ik dat niet doorhad dan, want ik lees zojuist elders dat vrouwen met gevoel voor humor niet bijster aantrekkelijk zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
21-08-2018 18:24
Aha, maar goed dat ik dat niet doorhad dan, want ik lees zojuist elders dat vrouwen met gevoel voor humor niet bijster aantrekkelijk zijn.
Dat verklaart een hoop. Ik heb het idee dat mannen mij niet aantrekkelijk vinden en eindig vaak in de friend zone. Mijn gevoel voor humor is daar dus de boosdoener van.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
21-08-2018 18:31
Dat verklaart een hoop. Ik heb het idee dat mannen mij niet aantrekkelijk vinden en eindig vaak in de friend zone. Mijn gevoel voor humor is daar dus de boosdoener van.
En als je een beetje leuk opgeleid bent, is dat ook een minpunt. Evenals niet flink jonger zijn dan hij. Over dat laatste loopt ook al een topic.

Ik begin nu de indruk te krijgen dat mannen dom giechelende meisjes het leukst vinden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
21-08-2018 18:40
En als je een beetje leuk opgeleid bent, is dat ook een minpunt. Evenals niet flink jonger zijn dan hij. Over dat laatste loopt ook al een topic.

Ik begin nu de indruk te krijgen dat mannen dom giechelende meisjes het leukst vinden.
Dan heb ik alles tegen. Hoog opgeleid, gevoel voor humor en niet meer begin 20 :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Dat mannen lager opgeleide giechelwichtjes willen merk ik ook. Ze willen dat iemand tegen hen op kijkt.
Koffiekopjes schreef:
21-08-2018 19:31
Dat mannen lager opgeleide giechelwichtjes willen merk ik ook. Ze willen dat iemand tegen hen op kijkt.
Ja en misschien iemand die niet zelfstandig is en afhankelijk van hun is?

Ik merk dat mannen vaak terugdeinzen als ze merken dat ik hoog opgeleid ben, een vaste, goedbetaalde baan en een leuke koopwoning heb. Echt heel jammer vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
21-08-2018 19:31
Dat mannen lager opgeleide giechelwichtjes willen merk ik ook. Ze willen dat iemand tegen hen op kijkt.
Ook letterlijk? Want dan voegen we klein ook nog aan het lijstje toe.

Dan wordt het: dom klein giechelmeisje. Hihi. ;-D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
21-08-2018 03:33
Groningen Ansterdam is al 3 uur. Eén van mijn vrienden woont er.
Waarom zoek jij geen Friezin dan?
tonkje schreef:
21-08-2018 12:52
Met OV ben je echt wel een uur of 3 bezig.
Wat versta jij onder moeite doen versus presenteerblaadje?

Groningen is, vanuit de randstad gezien, verder dan Friesland maar okey.
Amsterdam -> Heerenveen is 1u15 (met de auto).
Amsterdam-CS -> Heerenveen-CS met de trein is 2u18

Maar okey, de randstad is groter dan Amsterdam. Zo is Den Haag inderdaad een takke-eind rijden en is mijn huis niet naast het station van Heerenveen. Dus deur-deur kan dat, met OV, makkelijk oplopen tot drie uur.
Hier in het noorden is een leven zonder auto eigenlijk ondoenlijk...

Waarom geen Friezin: de oplettende lezer las dat ik nu helemaal niet (meer) op zoek ben, omdat ik het beu ben ;)
Punt dat ik wilde maken is dat ik mijn zoektocht liever niet beperk tot de provincie Friesland, maar de zoek-vijver liefst vergroot tot heel Nederland, eventueel daarbuiten. Als het een prachtige match is, en de klik is er, waarom dan niet?
Note: er zijn 600.000 friezen in deze provincie (dus zeg even 300.000 vrouwen) en in Amsterdam alleen al heeft 800.000 inwoners. Om even het beeld van de zoek-vijver aan te geven...

Moeite doen = iets soms gewoon even de tijd geven / niet onmiddelijk weg-swipen bij een aparte opmerkin, maar even vragen of je de opmerking misschien verkeerd geinterpretteerd had / eens een keer iets eerder met werken stoppen om een date mogelijk te maken (ipv zeggen: "pas over 3 weken tijd") / als het 24 uur stil is geworden op de whatsapp eens een tweede berichtje sturen ipv "ik hoorde niks meer, dus doei" / doe eens gek en pak 3 uur lang de trein voor een drankje bij de Waterpoort in Sneek (heb je die ook eens gezien...)

Zoiets?!
Maar het zal ongetwijfeld aan mij liggen.... ik sluit dat niet uit....
Vrouwen die dat hebben zijn vaak van die kort pittige kapsel vrouwen met overgewicht. Komen altijd de saaie kerels tegen. Logisch dat je het dan op een gegeven moment voor gezien houdt.
daddy_gijs schreef:
21-08-2018 01:45
Friesland <—> randstad is echt geen drie uur reizen. Tenzij je Maastricht beschouwd als de randstad....

Maar je slaat de spijker op z’n kop, precies daarom wil ik niet meer daten, Prince Charming moet op een presenteerblaadje worden aangeboden, want anders haken de dames af. Men is niet meer bereid iets-van-moeite te doen.
Maar ja, wie gaat er nou daten met een Fries? Ermee praten gaat al moeizaam vanwege het accent.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
21-08-2018 19:38
Dat mannen lager opgeleide giechelwichtjes willen merk ik ook. Ze willen dat iemand tegen hen op kijkt.
Ook letterlijk? Want dan voegen we klein ook nog aan het lijstje toe.
Dan wordt het: dom klein giechelmeisje. Hihi. ;-D
Je vergeet: blond en met dikke tieten.
Dan wordt het: een dom klein blond giechelmeisje, met dikke tieten... :-D
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
21-08-2018 19:37
Ja en misschien iemand die niet zelfstandig is en afhankelijk van hun is?

Ik merk dat mannen vaak terugdeinzen als ze merken dat ik hoog opgeleid ben, een vaste, goedbetaalde baan en een leuke koopwoning heb. Echt heel jammer vind ik dat.
Ik betwijfel of dat de redenen zijn. Ik zou daar nooit op afknappen.
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
Funky29011 schreef:
21-08-2018 21:40
Maar ja, wie gaat er nou daten met een Fries? Ermee praten gaat al moeizaam vanwege het accent.
Ik, als de kans zich zou voordoen :)
Don't follow me. I'm lost too..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven