Nooit meer daten?

19-08-2018 13:45 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die op een gegeven moment gewoon klaar waren met mannen? Die besloten liever single te zijn, zelfs niet te scharrelen? En dat nu jaren volhouden? Lijkt mij heerlijk namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
19-08-2018 16:55
Maar dan kan hij zich op liefdesgebied toch nog steeds niet bewijzen?
Daar zal je voor moeten, zoenen,seksen, je kwetsbaar moeten opstellen, het risico willen nemen weer keihard op je bek gaan.
Dat kan als ik hem vertrouw. Als hij bewezen heeft mij om mij leuk te vinden. Hij mag best flirten maar ik ga niet meer meteen happen. Nu ga ik te snel voor de liefde/seks terwijl ik hem niet goed ken.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 16:58
Dat kan als ik hem vertrouw. Als hij bewezen heeft mij om mij leuk te vinden. Hij mag best flirten maar ik ga niet meer meteen happen. Nu ga ik te snel voor de liefde/seks terwijl ik hem niet goed ken.
Aha, dan ben je dus niet klaar met mannen.
Maar klaar met je eigen gedrag
En da's mooi, want dat kan je veranderen ;-)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
19-08-2018 17:00
Aha, dan ben je dus niet klaar met mannen.
Maar klaar met je eigen gedrag
En da's mooi, want dat kan je veranderen ;-)
Klopt deels. Nu ook even klaar met mannen. In de toekomst denk ik dat ik er weer langzaam zo in ga staan.
Summerdance schreef:
19-08-2018 16:55
Maar dan kan hij zich op liefdesgebied toch nog steeds niet bewijzen?
Daar zal je voor moeten, zoenen,seksen, je kwetsbaar moeten opstellen, het risico willen nemen weer keihard op je bek gaan.
Wil zelf ook geenszins gauw met iemand naar bed.
Eerst kijken wat voor type hij echt is.
Ben geen heilige maagd maar mijn heilige graal daar komt niet zomaar iemand in...

Dan moet hij wel heel bijzonder zijn.
Rond scharrelen om te kijken of het wat wordt inclusief sex zou ik niet aan doen.

Eerst zekerder van je zaak en dan mag hij ms en anders doeii. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik keek dit programma: Hollandse Zaken: Smachten naar de ware op https://www.npostart.nl/POW_03850218
en moest denken aan dit topic.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
19-08-2018 16:55
Maar dan kan hij zich op liefdesgebied toch nog steeds niet bewijzen?
Daar zal je voor moeten, zoenen,seksen, je kwetsbaar moeten opstellen, het risico willen nemen weer keihard op je bek gaan.


Maar Summie, jij weet en hebt ook wel ervaren, net als ik, dat als dat vaker verkeerd/anders uitpakt, je ook ff weer een tijdje klaar bent met daten etc. Doe je je best om je leuke zelf te zijn, 'lukt' het niet.

In het algemeen: en misschien zit er ook wel een houdbaarheidsdatum op tot wanneer daten nog wel leuk is en daarna er weer even een tijd is/komt om er afstand van te nemen. Weer even terug in je eigen coconnetje zeg maar.

Mijn laatste date dateert ook alweer van 4 jaar geleden. Tinder een aantal keer aangeslingerd maar het kan me weinig echt interesseren dus weer verwijderd.

TO, als ik je zo lees, stop gewoon lekker met daten, het móet niet, je wordt er, zo te lezen, niet blijer van maar ook geen leuker persoon. Zie het als dat daten op dit moment in je leven gewoon ff niet bij je aansluit.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 19-08-2018 22:33
0.09% gewijzigd
wij slapen nooit.
Ik ben ook even klaar met daten. Keer op keer wordt ik geghost en ben het zat :|
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
19-08-2018 22:27
Ik ben ook even klaar met daten. Keer op keer wordt ik geghost en ben het zat :|
Enorm lullig is dat ja. Wel durven daten maar het lef niet hebben om te zeggen dat het bij 1 of 2 dates blijft. En als je daar wat van zegt is het 'maar we hadden niks'. Nee, klopt, waar het wel dan om gaat is hoe je met iemand omgaat. Wees gewoon netjes/aardig tegenover de ander als je er verder geen heil meer in ziet, kleine moeite, blijk van fatsoen ook. Kennelijk kost netjes iets stoppen teveel moeite.

Het leuke hieraan is wel weer, omdat ik zelf de ervaring heb met daten, ook met lullige afloop, ik dit weer door kan geven naar zoon (17) en hem kan leren om gewoon aardig te blijven en zijn, wel duidelijk uiteraard als het bij 1 date zou blijven maar dat het echt not done is om te ghosten, te broodkruimelen etc. En andersom uiteraard ook niet. Wees eerlijk en duidelijk, laat geen ruimte open en laat je niet bespelen.
wij slapen nooit.
Niet alles gelezen. Maar uit eigen ervaringen wil ik het volgende met jou en anderen delen. De teleurstellingen die ik heb opgelopen kwa relaties en daten waren achteraf bezien grotendeels aan mezelf te wijten. Ik begon een relatie al niet blanco maar met een (onbewuste) openstaande rekening op naam van mijn exen.


Ik was onzeker geworden en deed van de ene kant nog meer mijn best om de "perfecte" vrouw te zijn en van de andere kant te verwachten dat ik nu eindelijk eens terug zou krijgen wat ik dacht te verdienen. Iedere beginnende relatie werd daardoor duw en trek werk, weliswaar onbewust, maar steeds met dezelfde uitkomst.


Tot ik me bewust werd van die onbewuste patronen. Vanaf toen ging het beter en was het duw en trek werk verleden tijd. Ik kon bij mezelf blijven, zag wat mijn valkuilen waren en maakte de ander niet meer verantwoordelijk voor mijn gevoelens en geluk. Ik was het vooral die voor de ander mijn grenzen verlegde, mezelf aanpaste en opofferde. Uit liefde, dacht ik.


Dat ik daarmee onbewust een grote last bij de ander legde had ik niet in de gaten. Tot de ander uiteindelijk afhaakte en ik met hetzelfde gevoel achter bleef, zie je wel, weer zo'n eikel die mijn liefde, mijn inzet en opofferingen niet waardeert. De lul! Moraal van het verhaal; leer jezelf en je motieven goed kennen voor je een nieuwe relatie aangaat.


Tref je dan een "foute" man dan heb je dat snel genoeg door en maak je rechtsomkeert. Dan blijf je niet geven tegen beter weten in met de hoop dat je eindelijk eens terug krijgt wat je verdient. Dat je eindelijk geliefd en gewild word om wat anderen niet zagen en waardeerden. Dat dit dan eindelijk de prins op het witte paard is en niet weer een debiel op een ezel.


Leer jezelf, je valkuilen, je verwachtingen, grenzen en je pijnpunten kennen en maak een ander daar niet meer (onbewust) verantwoordelijk voor. Pas als je je bewust bent van dit alles kun je daten zonder jezelf te verliezen in de ander en de ander niet verantwoordelijk te houden voor jouw geluk.


Een gezonde relatie opbouwen is al moeilijk genoeg maar een relatie opbouwen zonder dit bewustzijn lijkt me echt onmogelijk en gedoemd te mislukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal klaar met daten via datingapps in ieder geval. Mijn laatste date was in november en tot nu toe heb ik ook geen behoefte gehad om weer Tinder op mijn telefoon te installeren. Wel behoefte aan een relatie, maar aan de andere kant weinig vertrouwen in het andere geslacht. Het is daardoor heel rustig op dategebied.
Alle reacties Link kopieren
Mooie post Buuf. Waaraan ik nog wel wil toevoegen dat je niet altijd gelijk in de gaten hebt hoe iemand zich gaat ontpoppen. Soms kan het een tijdje duren voordat je in de gaten hebt dat je inderdaad met een debiel op een ezel te maken hebt, om even in jouw termen te spreken.

Om die reden heb ik recent iemand uit mijn leven gebonjourd. Mijn lieve forumvriendin had het al eerder in de gaten, ik had er wat langer voor nodig. Het ging voor mij vooral om 'hoe ga je met een ander om'.

Ik kan een hoop hebben alleen als je ineens gaat doen alsof basis omgangsvormen niks meer waard zijn en als excuus gebruikt om je eigen straatje schoon te vegen, ondanks daarover opgeven, dan ben je exit, permanent.
wij slapen nooit.
Begrijp je hoor Iceteapeach! Maar als je dicht bij jezelf blijft kun je dus doen wat jij deed; horken op tijd herkennen en horizontaal afwerken. Zonder jezelf verloren te voelen omdat je weer eens meer gegeven hebt dan wat je terug kreeg of onbewust terug verlangde. En ja, die het hardst roepen....(zijn bij nood aan het poepen ;-D )
xx
anoniem_373896 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 18:14
Reden: Laat maar...
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Buufie66 schreef:
19-08-2018 23:49
Niet alles gelezen. Maar uit eigen ervaringen wil ik het volgende met jou en anderen delen. De teleurstellingen die ik heb opgelopen kwa relaties en daten waren achteraf bezien grotendeels aan mezelf te wijten. Ik begon een relatie al niet blanco maar met een (onbewuste) openstaande rekening op naam van mijn exen.


Ik was onzeker geworden en deed van de ene kant nog meer mijn best om de "perfecte" vrouw te zijn en van de andere kant te verwachten dat ik nu eindelijk eens terug zou krijgen wat ik dacht te verdienen. Iedere beginnende relatie werd daardoor duw en trek werk, weliswaar onbewust, maar steeds met dezelfde uitkomst.


Tot ik me bewust werd van die onbewuste patronen. Vanaf toen ging het beter en was het duw en trek werk verleden tijd. Ik kon bij mezelf blijven, zag wat mijn valkuilen waren en maakte de ander niet meer verantwoordelijk voor mijn gevoelens en geluk. Ik was het vooral die voor de ander mijn grenzen verlegde, mezelf aanpaste en opofferde. Uit liefde, dacht ik.


Dat ik daarmee onbewust een grote last bij de ander legde had ik niet in de gaten. Tot de ander uiteindelijk afhaakte en ik met hetzelfde gevoel achter bleef, zie je wel, weer zo'n eikel die mijn liefde, mijn inzet en opofferingen niet waardeert. De lul! Moraal van het verhaal; leer jezelf en je motieven goed kennen voor je een nieuwe relatie aangaat.


Tref je dan een "foute" man dan heb je dat snel genoeg door en maak je rechtsomkeert. Dan blijf je niet geven tegen beter weten in met de hoop dat je eindelijk eens terug krijgt wat je verdient. Dat je eindelijk geliefd en gewild word om wat anderen niet zagen en waardeerden. Dat dit dan eindelijk de prins op het witte paard is en niet weer een debiel op een ezel.


Leer jezelf, je valkuilen, je verwachtingen, grenzen en je pijnpunten kennen en maak een ander daar niet meer (onbewust) verantwoordelijk voor. Pas als je je bewust bent van dit alles kun je daten zonder jezelf te verliezen in de ander en de ander niet verantwoordelijk te houden voor jouw geluk.


Een gezonde relatie opbouwen is al moeilijk genoeg maar een relatie opbouwen zonder dit bewustzijn lijkt me echt onmogelijk en gedoemd te mislukken.
Mooi gezegd, ik ga hier even goed bij stil staan.
Joh, stop eens met nadenken en ga leven! Ik ben echt een leuke vrouw en al bijna 15 jaar single. Niet omdat ik geen man kan scoren, maar domweg omdat ik het leven als single vrouw meer dan heerlijk vind!

Ik heb geen bevestiging van wie dan ook nodig over wie of wat ik ben, ik ken mezelf als geen ander en ja, durf dus te zeggen dat ik een hartstikke leuk mens ben. Single, dat wel, maar o zo gelukkig...........
Alle reacties Link kopieren
Ook klaar met daten.... met vrouwen dan welteverstaan.

Tinder en andere apps gaan me toch zowieso ‘te snel’. Eén misstap en je wordt weg-geswiped.

Kroeg-gaan doe ik ook weinig meer. Alhoewel ‘vroeger’ ook weinig succesvol, want daar is het vooral “ik ken je niet, dus ik praat niet met je”. Bovendien leef ik kennelijk in een uithoek (Friesland) dus randstedelingen willen uberhaupt niet daten met iemand ‘zo ver weg’.

Gekgenoeg lukt het me ook niet om vanuit een supermarktgesprek of praatje in het park te komen tot een (vervolg)date.

Maar is zo ook wel prima voor nu.
BlueEyedLady schreef:
20-08-2018 01:12
Wat een onzin... Ik heb nog nooit iemand anders dan mezelf verantwoordelijk gehouden voor mijn geluk.
Dat ik geen zin heb om te daten, komt daar totaal niet uit voort. Je doet net alsof iedereen die nu geen relatie heeft of geen zin heeft om te daten dit zichzelf aandoet omdat ze hun patronen en valkuilen onvoldoende kennen.

Mooi dat dit voor jou zo was en dat je dit inzicht voor jezelf hebt verkregen, maar projecteer dit niet zo klakkeloos op iedereen zonder relatie die wel (even) klaar is met mannen.
Pardonia? Ze zegt helemaal niet dat iedereen dat heeft, enkel dat ze dat bij zichzelf ontdekt heeft, en dat wil ze delen voor het geval dat nog meer mensen dat herkennen omdat ze daar misschien wat aan hebben.
Niks meer, niks minder.

Fijn dat jij daar blijkbaar nooit last van gehad hebt en daar dus minder moeite mee had.

Ik herken daarentegen wel wat ze zegt, gelukkig ga ik nu ook door een fase dat ik mijn valkuilen begin te doorzien en meer zelfvertrouwen begin te krijgen.
Of ik ooit weer wil en durf te daten dat weet ik niet.
Bepaalde oude patronen komen namelijk dan toch nog wel snel naar boven en ik word nog wel snel onzeker.
Tinder zie ik in elk geval niet meer zitten...
Dan wordt het dus vooral het leuk hebben met mezelf, leuke dingen doen en mocht ik een leuk persoon zien: aanspreken. (Heeeeelp!! ;-D )

Buufie hoe doe jij dat nu dan, date je weer?
En bedoel je trouwens ook dat wanneer je bepaalde patronen niet ontdekt hebt daten toch snel te geforceerd is en dat je mensen wegjaagt door er te veel druk op te leggen?
phoebe24 schreef:
19-08-2018 14:59
Nou en?
Wat dan nog, verander jij nooit van gedachten en neem jij nooit andere besluiten?
Sommige mensen zijn onzeker en daardoor soms wat besluiteloos, net zoals ondergetekende.
Daar is toch niks verkeerd aan?
Ik ben ook vaak genoeg hier stuiterbal genoemd daarom, terwijl het i.m.o volkomen menselijk is dat je niet altijd hetzelfde humeur hebt, maar goed.

TO ja ik heb dat ook, dat ik datemoe ben, maar niet al jaren, helaas... :biggrin:
Helemaal prima natuurlijk, maar TO heeft 2 verschillende topics met 2 verschillende uitgangspunten en antwoorden. Dan heb je nog geen besluit genomen, maar overdenk je de boel. Had ook prima in het andere topic gekund. Op deze manier wordt het verwarrend.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 13:57
Klopt. Maar ik besef me dat ik daar niet meer over wil nadenken. Gewoon dat hele partnerdeel uit mijn leven wil. Bijna alle stress en drama in mijn leven kwam door relaties.
Wie leeft op drama zal altijd drama vinden. Daar heb je geen relatie voor nodig. De helft van je relatie zal altijd bij je zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ana_Isabel** schreef:
20-08-2018 08:32
Helemaal prima natuurlijk, maar TO heeft 2 verschillende topics met 2 verschillende uitgangspunten en antwoorden. Dan heb je nog geen besluit genomen, maar overdenk je de boel. Had ook prima in het andere topic gekund. Op deze manier wordt het verwarrend.
Ok ik snap nu wat je bedoelt, klopt wat je zegt.
Heb dat zelf ook gehad, dan kun jeidd beter eerst proberen een beetje tot rust te komen in plaats van beslissingen te nemen.
Bij twijfel niet inhalen.. (Quote Pa Phoebs)
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
20-08-2018 04:14
Ook klaar met daten.... met vrouwen dan welteverstaan.

Tinder en andere apps gaan me toch zowieso ‘te snel’. Eén misstap en je wordt weg-geswiped.

Kroeg-gaan doe ik ook weinig meer. Alhoewel ‘vroeger’ ook weinig succesvol, want daar is het vooral “ik ken je niet, dus ik praat niet met je”. Bovendien leef ik kennelijk in een uithoek (Friesland) dus randstedelingen willen uberhaupt niet daten met iemand ‘zo ver weg’.

Gekgenoeg lukt het me ook niet om vanuit een supermarktgesprek of praatje in het park te komen tot een (vervolg)date.

Maar is zo ook wel prima voor nu.
Waarom wil je daten met iemand die 3 uur reizen verderop woont? Ik swipe dan ook meteen. Logisch toch? Meeste mensen hebben geen tijd daarvoor.

Eén misstap... toen ik datete swipete ik links als hij slecht spelde of rare opmerkingen maakte. Of kinderen had.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
20-08-2018 08:34
Wie leeft op drama zal altijd drama vinden. Daar heb je geen relatie voor nodig. De helft van je relatie zal altijd bij je zijn
Mijn leven is juist rustig nu. Maar mensen eruit 'gegooid' en hou alleen leuke mensen over.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
20-08-2018 10:37
Mijn leven is juist rustig nu. Maar mensen eruit 'gegooid' en hou alleen leuke mensen over.
Mooi. En je boze topic, en dit topic zijn een fijne uitlaatklep voor al die negatieve energie die je niet hebt?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
20-08-2018 13:14
Mooi. En je boze topic, en dit topic zijn een fijne uitlaatklep voor al die negatieve energie die je niet hebt?
:HA:
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
20-08-2018 13:14
Mooi. En je boze topic, en dit topic zijn een fijne uitlaatklep voor al die negatieve energie die je niet hebt?
Die zit in MIJ. Niet in mijn omgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven