Normaal? Narcistisch?

22-07-2019 16:26 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vraagje. Een man van 35 jaar die op zijn telefoon zijn eigen foto als achtergrond heeft, zijn gallerij volstaat met selfies van zichzelf 100e precies dezelfde. Vinden jullie dat normaal?

Ik krijg er de kriebels van en vind het een afknapper.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
stellar schreef:
22-07-2019 16:30
Ik krijg de kriebels van mensen die overal een labeltje opplakken.
Dit!

Ik vind dat van vrouwen net zo vervelend. Daarnaast, heerlijk, een man die zich goed verzorgd. Waarom is dat voor vrouwen wel geaccepteerd en voor mannen niet?
Hij bereidt zich voor op modellenwerk eventueel? Of bodybuilding?
Misschien was het een aparte telefoon die hij voor daten gebruikt dat zijn kinderen etc er niet op staan.
Essentio schreef:
22-07-2019 17:01
De hele dag naar je smartphone kijken is al narcistisch op zich. Een eigen foto als achtergrond past daar eigenlijk heel goed bij.
Wat is daar in vredesnaam narcistisch aan? Google het woord eens voordat je van die onzin schrijft.
nwdesie schreef:
22-07-2019 16:26

Ik krijg er de kriebels van en vind het een afknapper.

Dan doet het er toch niet toe wat wij vinden? Als jij er de kriebels van krijgt en het een afknapper vindt, dan kap je er toch mee?
nwdesie schreef:
22-07-2019 16:30
Ik vond hem echt leuk tot ik dat zag. Echt een afknapper. Gaat ook om meer. Lang voor de spiegel met zijn haar bezig en dat soort dingen.
Vind dit ook een afknapper. Het komt oppervlakkig over van 101 foto's van je hoofd te trekken maar sommigen voelen zichzelf gewoon erg interessant, ziekte van de tijd. Het hoeft zeker geen narcist te zijn, dat is anders.
Ik knap sowieso al af op mensen (M/V) die selfies nemen, laat staan als ze die in grote getalen bewaren én als achtergrond op een apparaat gebruiken. Serieus, als ik zou daten en mijn date zou een selfie nemen zou ik het contact per direct afkappen.
Haast iedereen doet zo tegenwoordig. Heel erg van zijn persoon bewust. De eerste gedachte de hele dag door: "hoe zal dat staan op facebook?"
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
JuriaanB schreef:
22-07-2019 22:28
Ik knap sowieso al af op mensen (M/V) die selfies nemen, laat staan als ze die in grote getalen bewaren én als achtergrond op een apparaat gebruiken. Serieus, als ik zou daten en mijn date zou een selfie nemen zou ik het contact per direct afkappen.
Niet als je serieuze vlinders hebt. :)
Zijn eigen foto als achtergrond? :rofl:
stellar schreef:
22-07-2019 21:53
Wat is daar in vredesnaam narcistisch aan? Google het woord eens voordat je van die onzin schrijft.

Google jij eens op 'breed begrip' voordat je zo belerend reageert.
Ik vind extreem ijdele mannen een afknapper, maar goed ieder zijn ding.
Waarom is een foto van jezelf eigenlijk raar? Je maakt toch graag foto's van mensen waar je van houdt? Waarom zou dat niet van jezelf kunnen zijn dan? Ik maak tegenwoordig niet zo vaak foto's meer omdat ik ze amper terug krijg maar ik vind mezelf fotograferen soms ook leuk. Als ik mooi op een foto sta kan ik daar echt van genieten. Maar tegenwoordig is dat blijkbaar niet oké ofzo. Jezelf mooi vinden. Als ik op de foto sta met een leuk jurkje aan ofzo kan ik denken... Ja dat jurkje stond me echt goed. Waarom mag ik wel duizenden foto's van mijn vriend en mijn kinderen maken maar niet van jezelf?
abracadabra schreef:
23-07-2019 23:22
Waarom is een foto van jezelf eigenlijk raar? Je maakt toch graag foto's van mensen waar je van houdt? Waarom zou dat niet van jezelf kunnen zijn dan? Ik maak tegenwoordig niet zo vaak foto's meer omdat ik ze amper terug krijg maar ik vind mezelf fotograferen soms ook leuk. Als ik mooi op een foto sta kan ik daar echt van genieten. Maar tegenwoordig is dat blijkbaar niet oké ofzo. Jezelf mooi vinden. Als ik op de foto sta met een leuk jurkje aan ofzo kan ik denken... Ja dat jurkje stond me echt goed. Waarom mag ik wel duizenden foto's van mijn vriend en mijn kinderen maken maar niet van jezelf?
Misschien is het vooral een teken dat je jezelf net even te serieus neemt? Dat je een beetje te veel gericht bent op hoe je overkomt? Een selfie maken alleen voor eigen ogen gebeurd zelden, het is vooral shareware voor FB, Instagram, Twitter etc. En je mag jezelf mooi, grappig, knap of wat dan ook vinden maar als het een dagelijks ritueel wordt dan zegt dat veel over wat voor jou belangrijk is en wie je belangrijk vindt. Uiteindelijk ga je je leven bedenken en daar schuilt weer een ander gevaar in. Kort gezegd, het komt oppervlakkig en leeg over.

Dit is dus echt anders dan af en toe een selfie nemen, zoals jij doet, om blij te zijn dat je er leuk uitziet die dag.
Weet je tenminste in wiens telefoon je zit te neuzen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
madamzonderm schreef:
22-07-2019 16:53
Als hij daarbuiten leuk genoeg zou zijn zou ik vragen waarom hij dat doet. Al is het maar uit interesse.
ik had er zo eentje, die deed eigenlijk echt heel leuk verder... pas na een tijdje kwamen er scheurtjes in de facade (wegens buit is binnen dacht ik)
en werd het best wel vervelend dat obsessieve gedoe met zijn uiterlijk

bleek na de relatie dat hij toch altijd wel hengelde naar aandacht met die nieuwe foto's van zichzelf.
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven