Normale verwachtingen of niet?

15-03-2009 17:05 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Om te checken of ik nou van die abnormale verwachtingen heb, wil ik jullie het volgende voor leggen:

Ik heb drie jaar een vriend. We wonen samen en hebben allebei een drukke baan. Zijn baan nog wat drukker dan de mijne, maar hij stort zich er dan ook helemaal in. We zijn beide 29 jaar. Dit is even een klein beetje achtergrondinformatie.

Nu ben ik iemand die er binnen een relatie van houdt om je eigen ding te doen, maar anderzijds vind ik het ook erg leuk om met vrienden/stelletjes wat te eten, bij familie op visite te gaan etc. In balans dus, ik ben geen claimer. Nu wil het geval dat hij in het weekend graag het hele weekend op bed ligt, niets doen behalve voetbal kijken (hele dag!), om vervolgens maandag weer uitgerust naar het werk te kunnen. Ik denk dat hij in die drie jaar misschien 4 keer mee naar familie is geweest en naar mijn vrienden nog nooit. Ook wil hij nooit iets samen met anderen doen, alleen maar met z'n 2en. Ik heb al vaak aangegeven dat ik dat heel erg mis, maar hij doet er niets aan. Hij ligt nu weer op bed en na een hele dag voetbal kijken slaapt hij nu zelfs! Pfff...ik kan me er zo aan ergeren. Het is zo saai!

Ik wil gewoon niet meer overal alleen naar toe (verjaardagen, feestjes, borrels, etentjes). Ik wil ook iemand aan mijn zij, maar hij zegt dat hij gewoon niet zo is.

Is het reeel wat ik hem verwacht of vinden jullie van niet? Hij kent mijn vriendinnen en familie niet eens. Ja, van horen zeggen en 1 keer zien, meer niet. Hij zegt dat het niet belangrijk is. Dat wij 2 een relatie hebben en dat het daar om draait.

Is mijn enige optie er een punt achter zetten? Verder gaat het hartstikke leuk allemaal, maar ik merk dat ik hier erg ongelukkig van wordt. Vooral omdat ik zelf een ontzettend sociaal en gezelligheidsmens ben.

Tot zover, sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor jullie reacties.
quote:Wiebenik81 schreef op 15 maart 2009 @ 17:32:

[...]

Ik ben blij dat je me begrijpt....zucht...

En om kort te antwoorden: ik heb in het verleden mensen uitgenodigd bij mij thuis, maar dan zorgde hij er altijd voor dat hij voordat ze kwamen zelf al weg was (dan moest hij opeens naar familie) of hij ging net weg als ze binnen kwamen. En dan schaam ik me kapot.

Dus hij kan blijkbaar wel de moeite nemen om op bezoek te gaan bij familie, al is het zijn eigen familie. Is die daar inmiddels nog wel welkom omdat hij nooit zin heeft en het ook niet doet om bij familie langs te gaan of ze bij hemzelf uit te nodigen. Kan me voorstellen dat zijn familie/vrienden er inmiddels ook genoeg van hebben.

Maar als ik bovenstaand stuk lees heb ik meer het idee dat hij helemaal niet geinteresseerd is in wat jouw bezighoudt in jouw leven, in jouw vrienden en familie. Lijkt me een normaal aspect binnen een relatie dat je op z'n minst kennismaakt met vrienden/familie van partner. Nee wekelijkse bezoekjes hoeft niet, maar een beetje interesse tonen is wel respectvol.

Misschien trek ik te snel een conclusie hoor, maar heb je wel zin om met een man te leven die blijkbaar slapen en voetbal altijd belangrijker vindt dan de dingen/familie/vrienden die een rol spelen in het leven van zijn vriendin?
voor dat je een relatie had ging je ook alleen, wil je nu puur niet meer alleen omdat al je vriendinnen hun vriend ook mee nemen naar hun familie/vrienden?

en voor wie wil je het dat hij mee gaat, naar mijn mening alleen voor jezelf, zodat jij je niet hoeft te vervelen tijdens het reizen?

jij hebt dus je eigen leven, hij niet, geen wonder dat hij het hele weekend op bed ligt.

en je hoopte dat hij zou veranderen? hoe had je dat gedacht dan?
quote:mellie001 schreef op 15 maart 2009 @ 17:38:

[...]

Of gaat hij ook ambetant doen (als hij er eens is dan)? Herken je verhaal gedeeltelijk, mijn ex had dat 'probleem' ook. Wat deed hij? Elke keer als hij eens meeging of er bezoek was (en dat was echt niet vaak), zuchtte hij en zat hij er met een gezicht tot op de grond. Ik weet niet of dat zo bij jou is? Maar ik kan je dan wel zeggen, dat je goesting dan over is. Ik schaamde me dan dood.

Het is een moeilijke kwestie, vraagt water bij de wijn doen van beide partijen gewoon.Nee dat valt wel mee. Hij gaat wel heel gezellig zitten doen, maar ik weet ondertussen dat het één groot toneelstuk is. Voor en nadat ze geweest zijn is hij namelijk een brok chagrijn.
Wiebenik, ik denk niet dat je hem mee kunt sleuren naar familie. Iets tegen een anders wil doen vind ik sowieso niet kunnen. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat een consequentie van zijn gedrag betekent dat de relatie ten einde loopt. Ik noem maar even een extreem voorbeeld. Ik heb de indruk dat jullie communicatie sowieso niet geweldig is, klopt dit? Behandelt hij jou wel met respect? Heeft hij oog voor jouw gevoelens? Wensen? Verlangens? Doet hij uberhaupt moeite om jou ergens in tegemoet te komen? Hoe lang wil je dit gedrag van hem blijven pikken en als hij er mee door blijft gaan, hoe groot is de kans dat jullie over een jaar nog bij elkaar zijn? Is dit probleem heel zwaar of is het iets waarmee je wel kunt leven?

Gewoon even wat vragen om het echte probleem helder te krijgen ;)

Zelf vind ik het prima als iemand nergens mee naar toe wil, als de rest maar goed zit maar als zijn gedrag voortkomt uit gewoon geen interesse hebben in wat jij denkt/voelt, dan is er meer aan de hand dan het ontwijken van vrienden/familie.
quote:_discovery_ schreef op 15 maart 2009 @ 17:40:

[...]

Dus hij kan blijkbaar weg de moeite nemen om op bezoek te gaan bij familie, al is het zijn eigen familie. Is die daar inmiddels nog wel welkom omdat hij nooit zin heeft en het ook niet doet om bij familie langs te gaan of ze bij hemzelf uit te nodigen. Kan me voorstellen dat zijn familie/vrienden er inmiddels ook genoeg van hebben.

Maar als ik bovenstaand stuk lees heb ik meer het idee dat hij helemaal niet geinteresseerd is in wat jouw bezighoudt in jouw leven, in jouw vrienden en familie. Lijkt me een normaal aspect binnen een relatie dat je op z'n minst kennismaakt met vrienden/familie van partner. Nee wekelijkse bezoekjes hoeft niet, maar een beetje interesse tonen is wel respectvol.

Misschien trek ik te snel een conclusie hoor, maar heb je wel zin om met een man te leven die blijkbaar slapen en voetbal altijd belangrijker vindt dan de dingen/familie/vrienden die een rol spelen in het leven van zijn vriendin?

Zijn eigen familie bezoekt hij ook niet veel, maar wel eens in de maand. Dus die zien hem nog wel regelmatig. Ik weet niet wat het is. Nu je dit hierboven zo schrijft zet het me weer keihard aan het denken...ik vind het namelijk idd heel erg belangrijk als iemand geinteresseerd is in je familie, verleden, vrienden etc. Het zegt immers een hoop over de persoon zelf.

Hè bah, weet niet goed wat ik moet nu..
In mijn relatie vind ik het juist heerlijk dat we in het weekend samen van alles doen. Op vrijdag- en zaterdagavond hebben we altijd wel iets te doen.

Eerlijk gezegd klikt het tussen ons juist zo goed, omdat we allebei van dezelfde dingen houden en we ons samen prima kunnen vermaken op feestjes e.d.

Ergens vind ik het dus ook heel reeel wat je van hem verwacht. Maar aan de andere kant, vraag ik me af in hoeverre jij hem kunt dwingen om met jou mee te gaan als hij daar gewoon absoluut geen zin in heeft. Misschien verschillen jullie daar te veel in.

Ik zou wel eens een fatsoenlijk gesprek met hem aangaan, waarin je bespreekt wat jou dwars zit en of je er op deze manier wel mee door wilt gaan. Als hij weigert om een tussenweg te zoeken... toch eens gaan nadenken of hij wel zo goed bij je past.
quote:newstylista schreef op 15 maart 2009 @ 17:40:

voor dat je een relatie had ging je ook alleen, wil je nu puur niet meer alleen omdat al je vriendinnen hun vriend ook mee nemen naar hun familie/vrienden?

en voor wie wil je het dat hij mee gaat, naar mijn mening alleen voor jezelf, zodat jij je niet hoeft te vervelen tijdens het reizen?

jij hebt dus je eigen leven, hij niet, geen wonder dat hij het hele weekend op bed ligt.

en je hoopte dat hij zou veranderen? hoe had je dat gedacht dan?

Nee, het feit dat mijn vriendinnen wel hun vriend mee kunnen nemen, drukt mij gewoon nog meer met de neus op de feiten. Al waren al mijn vriendinnen single en ik bezet, dan nog zou ik het erg leuk vinden als hij mee gaat naar familie. Het is dus echt wel en ding wat ik gewoon belangrijk vindt.

En ik bedoel echt niet dat het voor mij gezelliger is tijdens het reizen. Maar volgens mij is een partner er wel om een toevoeging te zijn op je leven. Waarom zou je anders een relatie beginnen?
quote:Wiebenik81 schreef op 15 maart 2009 @ 17:41:

[...]

Nee dat valt wel mee. Hij gaat wel heel gezellig zitten doen, maar ik weet ondertussen dat het één groot toneelstuk is. Voor en nadat ze geweest zijn is hij namelijk een brok chagrijn.

Ok, dan is het toch nog niet zo erg als bij mij. Zelfs wat toneelspelen kon hij zelfs niet meer opbrengen .

Ik weet niet goed hoe je dit kunt oplossen verder.
quote:yoyo2 schreef op 15 maart 2009 @ 17:45:

In mijn relatie vind ik het juist heerlijk dat we in het weekend samen van alles doen. Op vrijdag- en zaterdagavond hebben we altijd wel iets te doen.

Eerlijk gezegd klikt het tussen ons juist zo goed, omdat we allebei van dezelfde dingen houden en we ons samen prima kunnen vermaken op feestjes e.d.

Ergens vind ik het dus ook heel reeel wat je van hem verwacht. Maar aan de andere kant, vraag ik me af in hoeverre jij hem kunt dwingen om met jou mee te gaan als hij daar gewoon absoluut geen zin in heeft. Misschien verschillen jullie daar te veel in.

Ik zou wel eens een fatsoenlijk gesprek met hem aangaan, waarin je bespreekt wat jou dwars zit en of je er op deze manier wel mee door wilt gaan. Als hij weigert om een tussenweg te zoeken... toch eens gaan nadenken of hij wel zo goed bij je past.Hier heb je helemaal gelijk in. Ik kan hem ook niet dwingen en dat wil ik ook niet. Vind alleen wel dat als ik me aan hem aanpas, hij dat bij mij ook zou kunnen doen toch? Of zie ik dat verkeerd. En mocht hij er echt niet in willen aanpassen, dan stop ik liever met iemand, dan dat ik iemand zichzelf niet laat zijn. Daar wordt niemand gelukkig van.
quote:Wiebenik81 schreef op 15 maart 2009 @ 17:46:

[...]

Nee, het feit dat mijn vriendinnen wel hun vriend mee kunnen nemen, drukt mij gewoon nog meer met de neus op de feiten. Al waren al mijn vriendinnen single en ik bezet, dan nog zou ik het erg leuk vinden als hij mee gaat naar familie. Het is dus echt wel en ding wat ik gewoon belangrijk vindt.

En ik bedoel echt niet dat het voor mij gezelliger is tijdens het reizen. Maar volgens mij is een partner er wel om een toevoeging te zijn op je leven. Waarom zou je anders een relatie beginnen?

maar een toevoeging is iets anders dan dat hij overal met je mee naar toe moet. hij ziet zijn familie eens in de maand, volgens mij zie jij je familie veel vaker.

iedereen heeft een andere band met zijn/haar familie.

ik zou me meer druk maken over het feit dat hij het hele weekend voetbal kijkt en slaapt
Ik denk ook niet dat je iemand kan dwingen om mee te gaan naar familiebezoekjes. Maar volgens mij vraagt ze het niet wekelijks.

Wat ik eigenlijk nog belangrijker vind is dat je in het weekend tijd met elkaar kan doorbrengen, dus er ook samen op uit gaan om te kunnen genieten van elkaars aanwezigheid en plezier.

Maar wat ik uit de postings haal is dat hij daar zelfs geen moeite voor neemt, het enige waar hij in is geinteresseerd in het weekend is voetbal en slapen.

Wat voor rol speel jij dan in zijn leven, als hij blijkbaar niks met je wil ondernemen? Zo komt het op mij over dat je goed bent voor het koken van een warme maaltijd en een potje sex op zijn tijd (heel zwart/wit, maar wat ik wil zeggen is dat je binnen een relatie tijd met elkaar doorbrengt en dat doen jullie volgens mij niet echt).
quote:mellie001 schreef op 15 maart 2009 @ 17:47:

[...]

Ok, dan is het toch nog niet zo erg als bij mij. Zelfs wat toneelspelen kon hij zelfs niet meer opbrengen .

Ik weet niet goed hoe je dit kunt oplossen verder.

Oei, dan wordt het helemaal een genante situatie.. Pff..

Nee, ik denk dat er ook geen oplossing voor is, behalve zelf bedenken of ik dit kan accepteren, maar dat denk ik helaas niet. Dit punt gaat me opbreken in deze relatie als het zo blijft.

Bedankt voor ieders reactie tot nu toe! Erg lief van jullie om mee te denken, advies te geven en me soms even goed de waarheid onder ogen te laten zien!
quote:newstylista schreef op 15 maart 2009 @ 17:50:

[...]

maar een toevoeging is iets anders dan dat hij overal met je mee naar toe moet. hij ziet zijn familie eens in de maand, volgens mij zie jij je familie veel vaker.

iedereen heeft een andere band met zijn/haar familie.

ik zou me meer druk maken over het feit dat hij het hele weekend voetbal kijkt en slaaptIk heb niet gezegd dat hij OVERAL mee naartoe MOET. Het lijkt me alleen leuk als hij zo af en toe eens meegaat. Is dat zo gek?
quote:Wiebenik81 schreef op 15 maart 2009 @ 17:46:

[...]

Maar volgens mij is een partner er wel om een toevoeging te zijn op je leven. Waarom zou je anders een relatie beginnen?

Beantwoord deze vraag eens, die je zelf hebt geformuleerd en je blijkbaar belangrijk vindt.

Misschien zegt het antwoord op deze vraag als genoeg op de vraag of je je relatie wel wil/kan voortzetten met deze jongen.
Doen jullie in het weekend wel eens iets met zijn tweetjes?

Zoals uit eten, gourmetten, terrasje pakken, naar het strand o.i.d?
tja dat is voor iedereen anders. ik kan het me voorstellen hoor dat je dit graag wil, begrijp me niet verkeerd, maar hebben jullie het er wel eens over gehad waarom hij niet mee wil?
quote:_discovery_ schreef op 15 maart 2009 @ 17:50:

Ik denk ook niet dat je iemand kan dwingen om mee te gaan naar familiebezoekjes. Maar volgens mij vraagt ze het niet wekelijks.

Wat ik eigenlijk nog belangrijker vind is dat je in het weekend tijd met elkaar kan doorbrengen, dus er ook samen op uit gaan om te kunnen genieten van elkaars aanwezigheid en plezier.

Maar wat ik uit de postings haal is dat hij daar zelfs geen moeite voor neemt, het enige waar hij in is geinteresseerd in het weekend is voetbal en slapen.

Wat voor rol speel jij dan in zijn leven, als hij blijkbaar niks met je wil ondernemen? Zo komt het op mij over dat je goed bent voor het koken van een warme maaltijd en een potje sex op zijn tijd (heel zwart/wit, maar wat ik wil zeggen is dat je binnen een relatie tijd met elkaar doorbrengt en dat doen jullie volgens mij niet echt).

Klopt, daar ben ik al mee gestopt. Ik vraag het nu alleen nog met de kerst en heel af en toe met een verjaardag. Vaker niet. Komt neer op bijna nooit dus. En zelfs dat kan hij niet opbrengen.

Hij wil inderdaad niets ondernemen. Heeeel soms drinken we ergens een bak koffie, maar that's it. Geen wandeling, uitje, etc. Ja soms de bios, maar dat is twee uur stil naast elkaar naar een scherm kijken en daarna gaan we linea recta weer naar huis.

Vraag me nu wel heel erg af wat nou maakt dat ik bij hem blijf...oeps.. Best confronterend dit. En ja, koken doe ik idd elke dag, hij heeft nog nooit een pan aangeraakt. Het hele huishouden heeft hij trouwens nog nooit aangeraakt..
nadat ik eerst een politiek correct antwoord gaf, wil ik nu wel even mijn gut geeling spuien:

GA WEG BIJ DIE MAN!

dan kun je de rest van je leven een LEUK leven leiden.....
Het is helemaal niet erg dat jij het een toevoeging vindt aan je leven dat je partner gezellig met je mee op stap gaat naar familie, vrienden e.d.

Ikzelf verwacht dat ook in een relatie en andersom ga ik ook altijd met hem mee. Zelfs als ik daar ff geen zin in heb, maar dan denk ik: "kom, dit is zijn familie!"

Maar het is wel goed om erover na te denken of hij dan wel de toevoeging aan je leven is, zoals jij het graag zou willen..
quote:Wiebenik81 schreef op 15 maart 2009 @ 17:49:

[...]

Hier heb je helemaal gelijk in. Ik kan hem ook niet dwingen en dat wil ik ook niet. Vind alleen wel dat als ik me aan hem aanpas, hij dat bij mij ook zou kunnen doen toch? Of zie ik dat verkeerd. En mocht hij er echt niet in willen aanpassen, dan stop ik liever met iemand, dan dat ik iemand zichzelf niet laat zijn. Daar wordt niemand gelukkig van.

Nee, op zich niet. Maar je mag van hem alleen gaan. Dus hij gaat zeggen dat je voor hem niet thuis moet blijven en dat je dat gerust alleen mag doen. In die zin past hij zich volgens hem dan aan, hij geeft jou die keuze.

Ik wist toen ook niet hoe het op te lossen, kan wel zeggen dat het bij ons o.a. om die reden (speelde ook nog meer) misgelopen is. Bij ons was het ook vooral bij mijn vriendenkliek dat hij zo deed. En heel soms kon hij wel komedie spelen, ik zag het ook zo goed aan zijn manier van doen en ik wist dan van zodra dat de mensen wegwaren, hij weer niet te genieten ging zijn.
quote:newstylista schreef op 15 maart 2009 @ 17:55:

tja dat is voor iedereen anders. ik kan het me voorstellen hoor dat je dit graag wil, begrijp me niet verkeerd, maar hebben jullie het er wel eens over gehad waarom hij niet mee wil?

Ja, en dan zegt hij dat hij gewoon niet zo is en dat hij moe is van werken de hele week en geen afspraken wilt hebben. Hij wil ook nooit, maar dan ook nooit iets plannen.

Ik zie er nu trouwens al tegenop dat ik volgende week zondag mijn verhaardag vier en dat al mijn familie en vrienden hier komen. (zondag is voetbal-op-tv-dag). Ik ben dinsdag jarig, maar ik ben benieuwd of hij dat onthouden heeft.
Klinkt niet erg leuk, gezellig en sociaal.

Als ik het goed begrijp, werkt hij doordeweeks (net als jij), en hangt hij alle avonden en alle weekenden het liefst in z'n joggingbroek op de bank, voetbalkijkend, of in bed.

En jij doet altijd alle huishouden, jij kookt.

Jullie doen samen eigenlijk nooit iets gezelligs. Het toppunt van gezelligheid is ergens een kop koffie drinken of naar de bioscoop (maar dan niet voor de gezelligheid, maar alleen om een film te zien, iets drinken daarna is er bijvoorbeeld niet bij).

Wat is er wél leuk aan je relatie? Waar ben je voor gevallen bij hem?
Peas on earth!
quote:mellie001 schreef op 15 maart 2009 @ 17:59:

[...]

Nee, op zich niet. Maar je mag van hem alleen gaan. Dus hij gaat zeggen dat je voor hem niet thuis moet blijven en dat je dat gerust alleen mag doen. In die zin past hij zich volgens hem dan aan, hij geeft jou die keuze. Ik wist toen ook niet hoe het op te lossen, kan wel zeggen dat het bij ons o.a. om die reden (speelde ook nog meer) misgelopen is. Bij ons was het ook vooral bij mijn vriendenkliek dat hij zo deed. En heel soms kon hij wel komedie spelen, ik zag het ook zo goed aan zijn manier van doen en ik wist dan van zodra dat de mensen wegwaren, hij weer niet te genieten ging zijn.Dit klopt helemaal! Dit zegt hij inderdaad!!! Maar ergens vind ik dat een beetje makkelijk. Hij hoeft dus toch niets aan te passen, maar hoe doet ook niet moeilijk. En is hij dus eigenlijk degene die makkelijk is.
N.a.v. je laatste antwoord denk ik dat de familie/vrienden bezoekjes niet het belangrijkste 'probleem' is. Maar als hij al niet eens zin heeft om samen met jou te investeren in de relatie, wat dus betekent samen leuke dingen doen maar mijn inziens ook samen het huishouden runnen, denk ik dat dat laatste een groter probleem is.

Met de nadruk dus op samen dingen ondernemen. Dat hoeft niet altijd, maar dat lijkt - wederom mijn inziens- wel een belangrijk onderdeel van een relatie.

Dus wat voegt deze jongen toe in jouw leven, om je eigen vraag nog maar eens te herhalen.
quote:Wiebenik81 schreef op 15 maart 2009 @ 17:59:

[...]

Ja, en dan zegt hij dat hij gewoon niet zo is en dat hij moe is van werken de hele week en geen afspraken wilt hebben. Hij wil ook nooit, maar dan ook nooit iets plannen.

Ik zie er nu trouwens al tegenop dat ik volgende week zondag mijn verhaardag vier en dat al mijn familie en vrienden hier komen. (zondag is voetbal-op-tv-dag). Ik ben dinsdag jarig, maar ik ben benieuwd of hij dat onthouden heeft.

meisje dit zegt toch genoeg, dat jij nu al tegen je eigen verjaardag op ziet, omdat er dan ook voetbal op tv is. Dat is in mijn ogen repectloos van hem!!! en dat je je afvraagt of hij je verjaardag wel onhoudt, zegt ook genoeg,

deze man is je niet waard!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven