Normale verwachtingen of niet?

15-03-2009 17:05 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Om te checken of ik nou van die abnormale verwachtingen heb, wil ik jullie het volgende voor leggen:

Ik heb drie jaar een vriend. We wonen samen en hebben allebei een drukke baan. Zijn baan nog wat drukker dan de mijne, maar hij stort zich er dan ook helemaal in. We zijn beide 29 jaar. Dit is even een klein beetje achtergrondinformatie.

Nu ben ik iemand die er binnen een relatie van houdt om je eigen ding te doen, maar anderzijds vind ik het ook erg leuk om met vrienden/stelletjes wat te eten, bij familie op visite te gaan etc. In balans dus, ik ben geen claimer. Nu wil het geval dat hij in het weekend graag het hele weekend op bed ligt, niets doen behalve voetbal kijken (hele dag!), om vervolgens maandag weer uitgerust naar het werk te kunnen. Ik denk dat hij in die drie jaar misschien 4 keer mee naar familie is geweest en naar mijn vrienden nog nooit. Ook wil hij nooit iets samen met anderen doen, alleen maar met z'n 2en. Ik heb al vaak aangegeven dat ik dat heel erg mis, maar hij doet er niets aan. Hij ligt nu weer op bed en na een hele dag voetbal kijken slaapt hij nu zelfs! Pfff...ik kan me er zo aan ergeren. Het is zo saai!

Ik wil gewoon niet meer overal alleen naar toe (verjaardagen, feestjes, borrels, etentjes). Ik wil ook iemand aan mijn zij, maar hij zegt dat hij gewoon niet zo is.

Is het reeel wat ik hem verwacht of vinden jullie van niet? Hij kent mijn vriendinnen en familie niet eens. Ja, van horen zeggen en 1 keer zien, meer niet. Hij zegt dat het niet belangrijk is. Dat wij 2 een relatie hebben en dat het daar om draait.

Is mijn enige optie er een punt achter zetten? Verder gaat het hartstikke leuk allemaal, maar ik merk dat ik hier erg ongelukkig van wordt. Vooral omdat ik zelf een ontzettend sociaal en gezelligheidsmens ben.

Tot zover, sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor jullie reacties.
quote:danivo schreef op 15 maart 2009 @ 17:57:

nadat ik eerst een politiek correct antwoord gaf, wil ik nu wel even mijn gut geeling spuien:

GA WEG BIJ DIE MAN!

dan kun je de rest van je leven een LEUK leven leiden.....Haha, ook dat mag! Thnx! Was het maar zo makkelijk..waarom is het eigenlijk zo moeilijk? Frustrerend dit soort dingen...bleeghh, liefde..
Wat Poezewoes ergens in de eerste posten ook al schrijft: het maakt eigenlijk niet uit wat wij (als in: forummers) ervan vinden, want jíj zult moeten bepalen wat je wel of niet okee vindt.

Maar... even naar mijzelf en mijn eigen relatie kijkend: net als Yoyo vinden vriend en ik dezelfde dingen leuk en doen we júist dingen samen, omdat we dat gezellig vinden en het leuk hebben samen. Samen de stad in, naar de film, met vrienden/familie eten (thuis of bij anderen), weekendje weg, etc. Natuurlijk doen we ook onze eigen dingen, maar als er een week is waarin we toevallig bijvoorbeeld drie avonden achter elkaar onze eigen dingen doen en elkaar weinig zien, zijn we stiekum best blij dat we avond 4 weer gewoon gezellig samen zijn.

Mijn vriend is geinteresseerd in mijn leven, mijn familie en vrienden en weet wat me bezighoudt. Dat is andersom ook zo. Voor mij is dat een van de belangrijkste dingen in een relatie....
Peas on earth!
quote:newstylista schreef op 15 maart 2009 @ 18:03:

[...]

meisje dit zegt toch genoeg, dat jij nu al tegen je eigen verjaardag op ziet, omdat er dan ook voetbal op tv is. Dat is in mijn ogen repectloos van hem!!! en dat je je afvraagt of hij je verjaardag wel onhoudt, zegt ook genoeg,

deze man is je niet waard!!!Helemaal mee eens!
quote:_discovery_ schreef op 15 maart 2009 @ 18:02:

N.a.v. je laatste antwoord denk ik dat de familie/vrienden bezoekjes niet het belangrijkste 'probleem' is. Maar als hij al niet eens zin heeft om samen met jou te investeren in de relatie, wat dus betekent samen leuke dingen doen maar mijn inziens ook samen het huishouden runnen, denk ik dat dat laatste een groter probleem is.

Met de nadruk dus op samen dingen ondernemen. Dat hoeft niet altijd, maar dat lijkt - wederom mijn inziens- wel een belangrijk onderdeel van een relatie.

Dus wat voegt deze jongen toe in jouw leven, om je eigen vraag nog maar eens te herhalen.Oh bedankt dat je me zo aan het denken zet. Ik weet het ook niet eigenlijk. Ik zou willen dat chemie niet bestond, want dat is het. Ik ben een beetje bang dat ik mezelf deze relatie mooier voorspiegel dan hij is. Als we namelijk al een kop koffie gaan drinken ergens, hebben we elkaar echt niets te vertellen en gaat hij internetten op zijn telefoon. Ook daar mag ik dan niets over zeggen. Het zijn inderdaad dus niet alleen de familiebezoekjes..
Klinkt mij als sociale angst in de oren. Dat verander je niet zo een-twee-drie in iemand. Dus OF je zult wat onafhankelijker van hem moeten worden en gewoon in je eentje naar die feestjes gaan en verder gewoon genieten van wat jullie hebben met z'n tweetjes, OF je zult NOG onafhankelijker van hem moeten worden en de relatie beeindigen.

NB: ik weet niet of ie echt sociale angst heeft hoor, misschien is ie gewoon aartslui. Maar ook dat verander je niet een-twee-drie in iemand.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 15 maart 2009 @ 18:04:

Mijn vriend is geinteresseerd in mijn leven, mijn familie en vrienden en weet wat me bezighoudt. Dat is andersom ook zo. Voor mij is dat een van de belangrijkste dingen in een relatie....

Mijn vriend vraagt nooit naar mijn leven, familie en vrienden. Ook weet hij niet wat mij bezighoudt en welke emoties ik heb. Ook weet hij niet precies wat voor werk ik doe, ja ze werkt met jongeren, maar dat is dan ook alles wat hij weet.

En toch kan hij geen minuten zonder me. Als ik weg ben met vriendinnen, hangt ie na 15 minuten al aan de telefoon om te vragen waar dit of dat ligt. Als ik 's avonds even te lang met mijn eigen ding bezig ben gaat hij aandacht vragen als een malle... Snap nix van hem eigenlijk, en dat na drie jaar..
Ik denk dat ik zo gewend ben aan deze relatie dat ik niet meer weet hoe het eigenlijk ook kan/hoort te zijn...
quote:Wiebenik81 schreef op 15 maart 2009 @ 18:06:

[...]

Oh bedankt dat je me zo aan het denken zet. Ik weet het ook niet eigenlijk. Ik zou willen dat chemie niet bestond, want dat is het. Ik ben een beetje bang dat ik mezelf deze relatie mooier voorspiegel dan hij is. Als we namelijk al een kop koffie gaan drinken ergens, hebben we elkaar echt niets te vertellen en gaat hij internetten op zijn telefoon., Ook daar mag ik dan niets over zeggen. Het zijn inderdaad dus niet alleen de familiebezoekjes..

ik denk ok dat jij je moet afvragen, waarom je dit al 3 jaar pikt!!! vind jij jezelf zo onbelangrijk, zo weinig waard dat jij je zo laat behandelen???

wat ik wel een compliment waard vind is dat je je eigen leven hebt behouden. er zijn genoeg vrouwen, (lees de topics hier maar eens) die helemaal geen vrienden/familie zien, puur omdat ze in het gedrag zijn mee gegaan en dus ook maar het hele weekend op de bank zijn gaan hangen.
Overigens herken ik gedeeltes uit jouw verhaal uit een eerdere relatie, waar mijn (inmiddels ex-)vriend eigenlijk nauwelijks interesse had in mijn werk, mijn familie en vrienden (kon zelfs na twee jaar niet de namen van de voor mij belangrijkste vriendinnen onthouden) en waarin hij eigenlijk voortdurend zijn eigen plan trok.

Heel lang heb ik dat geaccepteerd, met in mijn hoofd houdend: je hoeft niet dezelfde interesses te hebben om een leuke relatie te hebben, partners moeten in een relatie vrij zijn om hun eigen dingen te kunnen doen, etc.

Tót ik ontdekte dat het daar niet om ging... dat het gaat om interesse in het leven van de ander, om meeleven en dingen samen delen en beleven....
Peas on earth!
Nogmaals bedankt iedereen voor alle reacties!
Wat wil je nu gaan doen?
Wiebenik, hoe was jullie relatie dan aan het begin? Voordat jullie gingen samenwonen? Wat trok jou aan in hem? En hij in jou?
Wiebenik, dit topic lijkt me behoorlijk confronterend voor je... knap dat je hier niet in de verdediging schiet, maar nadenkt over wat je relatie eigenlijk betekent en inhoudt
Peas on earth!
quote:newstylista schreef op 15 maart 2009 @ 18:11:

[...]

ik denk ok dat jij je moet afvragen, waarom je dit al 3 jaar pikt!!! vind jij jezelf zo onbelangrijk, zo weinig waard dat jij je zo laat behandelen???

wat ik wel een compliment waard vind is dat je je eigen leven hebt behouden. er zijn genoeg vrouwen, (lees de topics hier maar eens) die helemaal geen vrienden/familie zien, puur omdat ze in het gedrag zijn mee gegaan en dus ook maar het hele weekend op de bank zijn gaan hangen.Dank je, dat is lief. Ik zie mijn vriendinnen inderdaad nog heel regelmatig. Zeker een paar keer per week. En ook familie zie ik met regelmaat. En zoals vandaag, als hij op bed ligt en iedereen al wat te doen heeft, ben ik toch een rondje gaan rijden om mijn vespa. Anders wordt ik echt chago...
Hoewel ik niet vind dat je partners mee moet slepen naar familie/vrienden als hij/zij daar geen behoefte aan heeft, vind ik dat het doel van 'n relatie toch wel moet zijn dat je de weekenden samen iets leuks gaat doen. Als je beiden fulltime werkt heb je doordeweeks tenslotte al weinig tijd samen, dus in 't weekend is het tijd voor de qualitytime in de relatie. Als de man als 'n uitgebluste zoutzak het hele weekend op bed blijft liggen is er geen sprake meer van 'n relatie wat mij betreft. Een wandeling samen en een avond uit eten, is toch wel 't minste wat aanwezig moet zijn, anders zou ie bij mij zo exit zijn.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 15 maart 2009 @ 18:12:

Wiebenik, dit topic lijkt me behoorlijk confronterend voor je... knap dat je hier niet in de verdediging schiet, maar nadenkt over wat je relatie eigenlijk betekent en inhoudt Helemaal mee eens. Goed dat je het nog even zegt PODE!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 15 maart 2009 @ 18:11:

Overigens herken ik gedeeltes uit jouw verhaal uit een eerdere relatie, waar mijn (inmiddels ex-)vriend eigenlijk nauwelijks interesse had in mijn werk, mijn familie en vrienden (kon zelfs na twee jaar niet de namen van de voor mij belangrijkste vriendinnen onthouden) en waarin hij eigenlijk voortdurend zijn eigen plan trok.

Heel lang heb ik dat geaccepteerd, met in mijn hoofd houdend: je hoeft niet dezelfde interesses te hebben om een leuke relatie te hebben, partners moeten in een relatie vrij zijn om hun eigen dingen te kunnen doen, etc.

Tót ik ontdekte dat het daar niet om ging... dat het gaat om interesse in het leven van de ander, om meeleven en dingen samen delen en beleven....Het zal toch niet over dezelfde gaan? Hihi.. maar ik ben het met je eens, diep van binnen weet ik dat samen heel erg belangrijk is.

Hoop dat jij nu een relatie hebt waarin het wel in balans is..
Ja PODE, ik moet je compliment ook zeker bevestigen!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 15 maart 2009 @ 18:12:

Wiebenik, dit topic lijkt me behoorlijk confronterend voor je... knap dat je hier niet in de verdediging schiet, maar nadenkt over wat je relatie eigenlijk betekent en inhoudt

Heel erg bedankt , het is inderdaad niet makkelijk

Maar goed, de waarheid is de waarheid. Ik heb er niets aan als mensen er omheen draaien. En ik moet zeggen, iedereen is erg subtiel hoor..
Wat een nerd ben ik ook, een lafbek! Ik ben zo'n spontane, leuke meid, en ja dat durf ik wel over mezelf te zeggen. Ik zie er goed uit, heb veel vrienden en heb alles voor elkaar. Eigen woning, spaarrekening (met geld!), eigen spullen, vaste job. En toch blijf ik bij hem. Er is dus ook niets waarvoor ik hem nog aan het lijntje zou houden.

Wat is er toch met me. Wie wil me even een bitchslap of tien in mijn gezicht geven??!!
Eet smakelijk trouwens iedereen. Weet niet wat hier gegeten wordt, want hij ligt al twee uur te slapen..
Pas op dat je niet verzandt in een "wat is hij toch een lamlul"-tirade en vergeet je eigen verantwoordelijkheid onder ogen te zien.
quote:Wiebenik81 schreef op 15 maart 2009 @ 18:20:

Wat is er toch met me. Wie wil me even een bitchslap of tien in mijn gezicht geven??!!

Je hebt te lang die welbekende bril op je kop laten zitten

Maar inmiddels weet je niet beter..
quote:Leraar schreef op 15 maart 2009 @ 18:22:

Pas op dat je niet verzandt in een "wat is hij toch een lamlul"-tirade en vergeet je eigen verantwoordelijkheid onder ogen te zien.Bedankt! Zal ik niet in verzanden, ga em niet uitschelden of terroriseren als hij wakker wordt ofzo. Ben alleen wel blij dat de dames hier mijn ogen wat meer geopend hebben Hoe rot het ook is..
quote:Wiebenik81 schreef op 15 maart 2009 @ 18:21:

Eet smakelijk trouwens iedereen. Weet niet wat hier gegeten wordt, want hij ligt al twee uur te slapen..Reken maar dat hij over een half uur weer klaar wakker is hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven