Not 'just not that into you' ?

15-04-2009 20:53 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee op het forum, en het valt me op dat er de laatste tijd veel vrouwen zijn die alles maar af doen met: "he's just not that into you".

Ik kan me hier best wel eens aan storen, want het is net als een vriendin raad vragen over onbegrijpelijk mannengedrag en dan te horen krijgen: "tja.. het is en blijft een man.."

Dus omdat wij mannen niet begrijpen, en zij ons ook meestal niet, wordt zo'n boek als heilig beschouwd en te pas en te onpas die quote er maar ingegooid?

Zijn er hier vrouwen die nu een relatie hebben en waarvan de man ook een hele lange tijd de boot een beetje afhield (met wat voor reden dan ook), maar die achteraf tóch into you bleek te zijn?

En zo ja, weet je zijn reden daarvoor ook?
Enne, in hoeverre is iemand in to you als je zelf vraagt of hij afstand wilt bewaren omdat jíj verliefd bent- maar hij zegt van niet, maar hij komt steeds weer terug, wil vooral sex, en verdwijnt dan weer voor onbepaalde tijd (minstens een week, max een maand)?

En dat al bijna twee jaar volhoudt, ookal wordt ie steeds afgewezen, en het betreft een exlover met wie je een heel erg heftige relatie hebt gehad? Hij was gekker op jou dan andersom?
quote:sibelle schreef op 16 april 2009 @ 09:52:

Enne, in hoeverre is iemand in to you als je zelf vraagt of hij afstand wilt bewaren omdat jíj verliefd bent- maar hij zegt van niet, maar hij komt steeds weer terug, wil vooral sex, en verdwijnt dan weer voor onbepaalde tijd (minstens een week, max een maand)?

En dat al bijna twee jaar volhoudt, ookal wordt ie steeds afgewezen, en het betreft een exlover met wie je een heel erg heftige relatie hebt gehad? Hij was gekker op jou dan andersom?Dan lijkt mij dit zeer ongezond, niet stabiel en de moeite waard om te kappen met de situatie en streven naar gelukkig alleen zijn tot je iemand tegenkomt waarbij zowel jij als hij voor de relatie gaat.
Enne, geloof hem nou maar als hij zegt dat hij niet verliefd is. Hooguit aantrekkingskracht en enige genegenheid.
Als een man echt "Into you" is, dan hoef je helemaal niet tot woensdag te wachten. Ik had op de fiets naar huis al een sms van m. 2 dagen later alweer een eetafspraak, en iedere dag wel een lief smsje of hij belt even, als we elkar niet zien. ( Nu was het geen ONS, we hadden die avond alleen gezoend).

Krijg van de man van TO idd niet de indruk dat ie er echt voor gaat. Of hij is voorzichtig omdat zij ook mixed signals afgeeft. maar zelfs dan, mensen die om elkaar heendraaien en allebei niet volledig ervoor gaan, dat draait uiteindelijk meestal uit op niks. als hij je echt leuk had gevonden had je nu een concrtere date gehad. Je hebt nog een kleine kans dat als je eenmaal iets hebt gdronken, de vonk alsnog overslaat. Als je dan echt wilt weten dat je geen neukertje bent, ga dan na dat drankje niet met m nee maar huis, ga niet sexen maar alleen lekker afscheidszoenen. Is ie dan into you, dan hoor je de volgende dag iets van hem. hoor je niks, dan weet je waar je staat.
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 20:53:

Ik lees al een hele tijd mee op het forum, en het valt me op dat er de laatste tijd veel vrouwen zijn die alles maar af doen met: "he's just not that into you".

Ik kan me hier best wel eens aan storen, want het is net als een vriendin raad vragen over onbegrijpelijk mannengedrag en dan te horen krijgen: "tja.. het is en blijft een man.."

Mee eens! Het wordt te vaak te snel geroepen, erg storend ja. Ook al kan het soms de waarheid zijn, t hoeft niet altijd meteen gezegd te worden.
quote:sibelle schreef op 16 april 2009 @ 09:52:

Enne, in hoeverre is iemand in to you als je zelf vraagt of hij afstand wilt bewaren omdat jíj verliefd bent- maar hij zegt van niet, maar hij komt steeds weer terug, wil vooral sex, en verdwijnt dan

weer voor onbepaalde tijd (minstens een week, max een maand)?

Die hoort in het bos te hangen tussen zijn soortgenoten. respectloos om zo weinig rekening te houen met jouw gevoelens als ie geil is.

En dat al bijna twee jaar volhoudt, ookal wordt ie steeds afgewezen, en het betreft een exlover met wie je een heel erg heftige relatie hebt gehad? Hij was gekker op jou dan andersom?Heftige relaties eindigen zelden in "ze leefden nog lang en gelukkig samen". het is waarschijnlijk ook niet voor niets uitgegaan. doorgaans is de sex in heftige relaties wel formidabel, omdat spanning buiten bed ook spanning in bed oplevert. geen betere sex dan make-up sex. helaas snapt hij beter dan jij dat het tussen jullie echt niet werkt en ook nooit gaat werken.
Die hoort in het bos te hangen tussen zijn soortgenoten. respectloos om zo weinig rekening te houen met jouw gevoelens als ie geil is.

Ja, dat zeg ik hem ook steeds. Hoewel, van dat hangen in het bos nog niet, maar dat zal ik hem binnenkort zeker vertellen. Gek genoeg blijft ie ook nog beweren dat we 'vrienden' zijn, niet zomaar vrienden maar zelfs soulmates.

Ik denk verder dat je gelijk hebt..

En ik denk ook dat als het echte goede liefde is, dat er dan geen spelletjes gespeeld hoeven te worden, zoals moeten wachten op smsjes enzo. Maar ik snap wel dat als je verliefd bent dat iedere toenaderingspoging een 'teken' is en hoop geeft...
ben zelf ook wel in die val gestonken hoor. En idd als je verliefd bent, wil je dolgraag geloven dat die van jou de uitzondering is.

Hij is gewoon niet zo'n mssert, of de dooddoener "bindingsangst". En sja, ik geloof nog steeds dat mijn laatste "not into me" bindingsangst had en heeft, maar dat betekent in de praktijk nog steeds dat het tssen hem en mij nooit gewerkt zou hebben. En nu heb ik dus sinds kort een vent die helemaal "into me is". En het mooiste is dat ik het er helemaal niet spaans benauwd van krijg als ie me smst dat ie me mist als we een dag niet bijelkaar zijn.
Typisch geval van plank voor je kop. Hij wil je niet. PUNT. Inmiddels heeft hij legio mogelijkheden gehad om contact met je op te nemen en iets af te spreken. Heeft hij niet gedaan. Trek je conclusie daaruit. Als een man je wil, neemt hij contact op, ook als je in het buitenland zit of wat dan ook. Zo niet, tja, niet (genoeg) geinteresseerd. Het leven kan zo simpel zijn, de realiteit is misschien niet wat je wilt. Maar beter dat te accepteren dan allerlei vage excuses voor jezelf zitten te verzinnen en zijn gedrag te analyseren. Sowieso als je gaat analyseren en ieder klein gebaar breed uit gata meten, moeten er ergens al alarmbellen gaan rinkelen.
God, wat ben ik blij dat ik hier vanaf ben, dat gesms, afwachten, vindt ie me nou wel of niet leuk, etc. Toen vriend en ik 7 jaar geleden hadden gezoend had ik binnen 5 minuten na thuiskomst al een smsje van 'm. De volgende dag belde hij me wakker en hebben we direct afgesproken.

Mannen laten het echt wel weten hoor als ze into you zijn. En hoor je dagen niks, dan kun je er in 90% van de gevallen vanuit gaan dat hij dus niet zo into you is.
Hmmm er zijn vast wel uitzonderingen die de regel bevestigen, maar echt.. 99 van de 100 keer als mannen reageren zoals bijvoorbeeld bij TO is hij echt "just not that into you" en dan heb ik het boek nog niet eens gelezen. Ik spreek uit ervaring

Oh wat heb ik dagen als bij mijn telefoon zitten wachten. Ik zit hier al weer met het schaamrood op mijn kaken als ik eraan denk dat ik mn douchedeuren niet dicht deed om maar dat bliepje niet te missen of als een soort Jomanda mijn telefoon probeerde in te stralen.

Ook heb ik dat wel eens gedacht: "Heb ik wel genoeg laten merken dat ik hem leuk vind." of "Wat nou als hij verlegen/onervaren/niet zo handig in het zoeken van contact is en ik ben het nu allemaal misgelopen?"

Inmiddels ben ik door schade en schande wijs geworden en heb ik zoiets van graag of niet.

Bij de keren dat de persoon wel "into me" was merkte ik het direct, ongeacht hoe ik me opstelde en daar vertrouw ik nu in de toekomst maar op.

En mocht het dan net die ene keer van de 100 zijn die ik dan daardoor ben misgelopen, so be it. Liever dat dan nog een keer op een of andere sufferd zitten wachten en hopen.

@TO wat ik me afvraag: Wat vind jij zo leuk aan deze jongen? in feite ken je hem nog niet zo goed en was hij een beetje onder invloed toen jullie met elkaar spraken. Wat is het aan hem wat hem zo leuk maakt?
Heb net even alles overgelezen hier ennuh, ik herken er helaas veel in vanuit een eigen situatie. Zit nu nog in het loslaat-proces...wat helaas niet zo snel gaat...ik kom meneer nog vaak tegen wat het allemaal niet makkelijker maakt. Maar ik wilde even zeggen dat het voor mij wel verhelderend is deze berichtjes te lezen van jullie aan Mademoiselle, ik zie ook een aantal dingen waarvan ik denk....jeetje waarom ZAG ik dat niet!! (in mn eigen situatie dus)

Maareuh, ik ben ook wel benieuwd Mademoiselle; wat maakt deze jongen zo leuk en interessant?
quote:Lizzl schreef op 15 april 2009 @ 21:21:

Als ik de boot afhoud, dan doe ik dat omdat ik niet volledig geínteresseerd ben en dat ik misschien iets beters zou mislopen als ik me wel op hem zou richten/storten.

Als dan blijkt dat hij toch wat langer in mijn gedachten blijft, of dat mijn interesse groeit (na meer contact/dates), dan kan ik daar altijd nog naar handelen.

Ben ik echter écht geïnteresseerd vanaf het begin, dan zal ik de boot niet afhouden, maar juist die interesse tonen of het met woorden aangeven dat ik hem meer dan gewoon leuk vind en hem graag beter wil leren kennen.

Het lijkt mij dat dit voor zowel vrouwen als mannen geldt.

Overigens is het wel zo dat als ik iemand leuk vind en hij houdt de boot af, dat mijn interesse langzaam maar zeker verdwijnt. Ik ga niet zitten wachten op iemand die eigenlijk niet weet wat hij wil. De enige reden die ik wel zou "accepteren" is dat hij net uit een relatie komt en dat netjes moet afsluiten voor hij zich op de vleesmarkt waagt

Ik heb het boek in 2004 of 2005 gekocht en vindt het wel kloppen.Interessante topic, ga dit zeker ook helemaal doornemen maar wil toch even reageren op dit berichtje. Ik denk dat ik dan buiten de boot val maar als ik iemand heel erg leuk vindt en heel geinteresseerd bent houd ik juist de boot af. Wil niet te gretig overkomen en rustig aankijken waar dit naar leid. Ik wacht gerust een paar dagen met terugbellen of sms-en terwijl ik eigenlijk maar al te graag wil reageren. Mannen houden van de jacht..
@ Vriendinne, ...jij speelt dan hard to get ipv je "gevoel" te volgen..?

Want je zegt, dat je maar al te graag wil reageren maar dit dus expres niet doet..? Enkel om de man te laten jagen?
Heb het helemaal uitgelezen en denk dat ik het eens ben met het merendeel. Je moet natuurlijk je gevoel blijven volgen en wacht je date af met meneer (ga inderdaad niet sexen maar ga gezellig uit eten ofzo) .. Maar vind wel dat hij er meer moeite voor moet doen, want dit is heel erg karig.

Ben het overigens wel volledig eens met je topic! Het wordt tegenwoordig veels te makkelijk afgeschoven met 'he's just not that in to you'..

Succes en ben benieuwd!
@Dromer15: Nee ik reageer niet meteen om een man te laten jagen.. Ja ik reageer niet meteen omdat ik niet te gretig wil laten overkomen aan het begin.
@ Vriendinne, Ik snap t, maar als meneer in kwestie dit wel naar jou toe doet, hou je dan nog een beetje afstand? Het is, als het contact ook vanuit de man komt, toch leuk dan wederzijds en (veel) contact te hebben?
quote:Mademoiselle85 schreef op 16 april 2009 @ 06:59:

Dankje Danielle84

En Dushi74, zijn er echt mannen die je na 1x gesproken te hebben al vragen of je een relatie met ze wilt? Daar zou zelfs ik het Spaans benauwd van krijgen!

Ik wacht wel tot ik hem spreek, zal het hier dan wel plaatsen :PNee ik kom die mannen niet tegen. Maar ik krijg het gevoel dat jij dat wel van je ONS wil horen. Maar ik moet nog even de rest teruglezen. Ik kom mannen tegen die net als ik gewoon sex willen en niets meer dan dat. En daar zijn we het beiden over eens. Mannen die geen relatie dan wel sex willen zijn er uiteraard ook en ook die kom ik tegen. (mocht iemand daar nog aan twijfelen)
Mijn ervaring is precies zoals ik al beschreven had en hier ook door andere geschreven is: Wil hij je (en dan bedoel ik voor meer dan alleen je lichaam/ sex) dan maakt hij werk van je. Hoor je snel wat van hem, maakt hij direct een concrete afspraak met je. Hoor je dagen niets van hem, blijven smsjes oppervlakkig, soms zelfs kort dan is hij not in to you. Hij vind je misschien wel leuk, de sex was uitstekend maar meer dan dat ook niet.

Ik vind alleen wel dat je jezelf tegenspreekt Mademoiselle. Aan de ene kant wil je meer van hem horen, snap je niet dat je nog geen vervolg afspraak hebt na die ene keer sex. En aan de andere kant geef je aan dat je geen man wil die na 1 gesprek een relatie met je wil. Ik snap het dus niet helemaal.

Ik heb sex om de sex gehad, ik heb sex gehad wat uiteindelijk tot een relatie heeft geleid. Sex om de sex blijft daarbij. De interactie tussen hem en mij is dan ook puur op het lijf en de aantrekkingskracht gericht. Pure lust dus. In alle andere gevallen was er soms eerst sex en daarna groeide dat uit tot meer. Maar dat kwam dan wel omdat ik dezelfde dag of de dag erna al weer wat hoorde van hem. Of het begon totaal niet met sex, maar met zoenen en kwam de rest later. Maar ook in dit geval hoorde ik na een paar uur, diezelfde dag nog of een dag later wat van hem. En zeker niet maanden/ weken/ dagen later zoals nu wel bij jou het geval is.
Hard to get begrijp ik niet. Ik vind dat spelletjes en dit type spelletje speel ik niet! Doet een man zo naar mij dan verlies ik mijn interesse. Dat iemand de kat uit de boom kijkt omdat hij/ zij ooit gekwetst is in de liefde dat snap ik weer wel. En er zit een duidelijk verschil tussen deze twee in. En zal dat dan ook herkennen.

Een contact als iemand geinteresseerd in je is is ongedwongen, relaxed en geeft je een goed gevoel. Krijg je het spaans benauwd (en ook dat type man ken ik) dan is hij niet de juiste voor mij. Dat werkt eerder tegen dan in je voordeel bij mij.
quote:Dromer15 schreef op 16 april 2009 @ 11:51:

Maareuh, ik ben ook wel benieuwd Mademoiselle; wat maakt deze jongen zo leuk en interessant?

Uiterlijk, humor, charme, superaardig, wel oprecht geinteresseerd in wat je doet etc.

En verder.. Tja, wat maakt iemand nou zo leuk? Dat is sowieso een gevoel wat je wel of niet bij iemand krijgt, toch? Kan het niet echt preciezer uitleggen eigenlijk..(A)
quote:Dushi74 schreef op 16 april 2009 @ 13:32:

Ik vind alleen wel dat je jezelf tegenspreekt Mademoiselle. Aan de ene kant wil je meer van hem horen, snap je niet dat je nog geen vervolg afspraak hebt na die ene keer sex. En aan de andere kant geef je aan dat je geen man wil die na 1 gesprek een relatie met je wil. Ik snap het dus niet helemaal.

.Nee, ik zou sowieso niet zomaar een relatie met een 'vreemde' beginnen, is toch ook raar? Ik had alleen liever gezien dat er wat meer interesse van zijn kant was en dat hij mij ook wat beter zou willen leren kennen. En als het dan echt klikt een relatie.. Laat ik het zo zeggen dat ik interesse heb omdat hij me ERG aanspreekt, waarom precies.. buiten de standaard dingen om die ik al genoemd heb.. geen idee.. Krijg gewoon zo'n vlindergevoel in m'n buik als ik 'm zie.. *zucht..*
Ik vind de He's Just Not That Into You-theorie geweldig. En ik heb 'm ook met heel mijn hart gehaat. Dat laatste vooral als het van toepassing was op de jongen waar ik op dat moment achteraan zat.

Inmiddels heb ik alweer twee jaar een relatie en ik ben ervan overtuigd dat het klopt; als een jongen geïnteresseerd is, laat hij dat merken. Sommigen zijn hier wat beter in dan anderen en natuurlijk zijn er ook mannen die wat terughoudender zijn. Maar ik denk dat de man in kwestie toch echt heel erg niet into you is. En misschien moet je dat ook maar niet meer willen. Want stel, stél nou dat hij nu opeens toch van gedachten zou veranderen, dan denk ik nog steeds: echte goede relaties beginnen niet zo.
Mademoiselle, je bent allang geen vreemden meer van elkaar. Je hebt het bed met elkaar gedeeld, je hebt wat mails en of smsjes heen en weer gestuurd. En...je bent verliefd op hem geworden. Dat hij niet meer interesse in je toont vind ik echt vervelend voor je maar het komt echt door: He's just not that into you. Hij vind je aardig, leuk. Maar meer dan dat dus ook niet.

Spijtig voor jou en niet leuk om te horen, maar er zijn echt mannen die wel werk van jou maken, die jou wel bellen, smsen, veel van zich laten horen als ze jou echt wel zien zitten.
Maar die zijn niet leuk :P

Aaaargghhh!!!! Wat suckt het toch allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven