Not 'just not that into you' ?

15-04-2009 20:53 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee op het forum, en het valt me op dat er de laatste tijd veel vrouwen zijn die alles maar af doen met: "he's just not that into you".

Ik kan me hier best wel eens aan storen, want het is net als een vriendin raad vragen over onbegrijpelijk mannengedrag en dan te horen krijgen: "tja.. het is en blijft een man.."

Dus omdat wij mannen niet begrijpen, en zij ons ook meestal niet, wordt zo'n boek als heilig beschouwd en te pas en te onpas die quote er maar ingegooid?

Zijn er hier vrouwen die nu een relatie hebben en waarvan de man ook een hele lange tijd de boot een beetje afhield (met wat voor reden dan ook), maar die achteraf tóch into you bleek te zijn?

En zo ja, weet je zijn reden daarvoor ook?
Spannend Mademoiselle,

en nu maar afwachten of hij je belt/smst een der deze dagen!

Wat me opvalt is dat hij toch niet zo verlegen is als je eerst dacht. Hij stapte dus wel gewoon op je af en liet duidelijk merken dat hij wel zin had om een nachtje met je door te brengen.

Ik denk wel dat hij je leuk vindt voor een sex-relatie...maar meer dan dat ook niet.

Ik hoop dat ik ongelijk krijg en dat hij onderste boven van je is.

Maar ik denk dat DUshi en consorten gelijk hebben.

Ik blijf je topic in de gaten houden, ben benieuwd naar verdere verloop. Neem alsjeblieft niet als eerste contact met hem op...laat hem moeite doen voor jou! Anders zet je je zelf alleen maar meer voor schut.

Ik hoop oprecht dat t goed uitpakt.
ik denk eerlijk gezegd, dat hij je alleen leuk genoeg vind voor sex..

anders had hij echt wel initiatief genomen om ook eens overdag af te spreken of savonds ergens met zn 2en.

Maar goed, you never know..

en nee, als je de 1e date al met elkaar naar bed gaat betekend het niet dat je wel of niet relatie-materiaal bent. Wel kan je opmaken of iemand daadwerkelijk interesse in jouw of in je lichaam heeft. Als je namelijk nog even een aantal dates wacht en hij heeft ook het geduld dan zegt dat meer dan als ie meteen afhaakt als je de 1e drie dates nog niet met hem het bed in duikt. Zo denk ik er tenminste over.
Wat ik me afvraag... zijn er ook nog mannen die na een paar keer daten en dan pas seks just not into you zijn...

Dus als ze hebben wat ze wilden hebben...

Ik zou zelf niet op de 1e date met een man naar bed gaan maar wil ook niet het risico lopen dat het dan alsnog zo is.

Of is dat gewoon altijd het risico wat je loopt in de liefde :-S

Zit er zelf nog niet op te wachten hoor, kom net uit een lange relatie. En ben dus dubbel gewaarschuwd voor foute mannen

Ik geloof toch wel in dat he is just not into you.

En deze jongen waar TO het over heeft is duidelijk not in to her. Ja voor een seksrelatie.

Als hij haar nog belt of smst voor een echte date: uit eten of naar de bios kom ik daar op terug

Maar ik denk dat ze niks van hem hoort maar de volgende keer bij het uitgaan zal hij haar wel weer proberen het bed in te krijgen
dat risico is er natuurlijk altijd. kan ook zijn dat ie je niet zag als een persoon puur voor de sex maar dat ie er na een paar dates achter komt dat jullie toch niet bij elkaar passen. Geld toch ook voor jou?
Ja dat is zo. Wil mezelf straks een beetje beschermen na een slechte relatie. Wacht wel af tot een man duidelijk moeite voor me doet

Ben normaal een type wat duidelijk laat merken als ze iemand wel ziet zitten maar ik wil het niet meer.

Liep altijd maar achter mannen aan die me niet echt zaten zitten

Was bij mijn relatie overigens niet het geval. Eerste date alleen gezoend en toen wilde hij gelijk weer afspreken (dat overviel mij nogal)

Dat zat allemaal wel goed, alleen het einde niet meer (na acht jaar)

Ben dus helemaal uit het daten en begin er voorlopig ook nog niet aan.

Heb helemaal geen zin in weer hartzeer

Ben nu wel een stuk ouder en wijzer dus ik neem niet zo snel meer ergens genoegen mee..

En ja in de liefde loop je altijd het risico je te branden helaas..
dat is een goede gedachte!

En wie brand, die leert.
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 20:53:

Ik lees al een hele tijd mee op het forum, en het valt me op dat er de laatste tijd veel vrouwen zijn die alles maar af doen met: "he's just not that into you".

Ik kan me hier best wel eens aan storen, want het is net als een vriendin raad vragen over onbegrijpelijk mannengedrag en dan te horen krijgen: "tja.. het is en blijft een man.."

Dus omdat wij mannen niet begrijpen, en zij ons ook meestal niet, wordt zo'n boek als heilig beschouwd en te pas en te onpas die quote er maar ingegooid?

Zijn er hier vrouwen die nu een relatie hebben en waarvan de man ook een hele lange tijd de boot een beetje afhield (met wat voor reden dan ook), maar die achteraf tóch into you bleek te zijn?

Er zullen best uitzonderingen op de regel zijn.... Maar jij bent dat niet!

Hij vind je leuk voor de seks (en dat hoeft natuurlijk helemaal niet erg te zijn), maar je bent geen relatie-materiaal.

Dit is hoe ik het zie als ik je posts lees. Maar dat zal je wel niet willen horen. Dus droom lekker verder, zou ik zeggen.
@dania1980: Ik heb mannen achter mij aan gehad en maanden, echt maanden gewacht om met ze naar bed te gaan en uiteindelijk draaide het ook alleen maar om de seks...Tja, mannen kunnen geduldig zijn..Maar goed, ik trek dan ook vaak de verkeerde types aan haha. Als het goed zit, zit het goed, denk niet dat het afhangt van hoe lang je wacht, althans dat is mijn ervaring..En idd als een man je leuk vindt dan merk je dat echt wel. (en dan niet liegen tegen jezelf en de alarmbellen negeren/ goedpraten..)
hah leuk topic,

heb het boek en heb de film gekeken, vond boek leuker dan de film eigenlijk

maar moet wel zeggen dat idd zo simpel is, alleen waarom is het altijd dat wij vrouwen vaak het inderdaad goed praten, of toch hoop hebben, of er om heen lullen terwijl we zo vaak wel weten dat de man in kwestie je gewoon weg niet leuk genoeg vindt. Je gezellig lief, mooi en prima voor de seks vindt maar daarnaast het gewoon heel hard op houdt.

en wij zo vol willen houden, beetje moeite doen, geduld hebben komt vanzelf wel. Maar als het er niet is komt het ook niet!

Gewoon lekker zelf gelukkig worden en alles voor elkaar hebben en dan komt vanzelf wel iemand een keer op je pad die jou de moeite waard vindt..
Ik zag dat er best en tijd overheen is gegaan vanaf de laatste comment totdat jij weer een reactie gaf.

Heeft het zolang geduurd voordat jullie weer contact hebben gehad Mademoiselle85?
Ja, nadat ik die mail had gestuurd dat ik het vervelend vond ben ik niet elk weekend in de stad geweest en als ik er was kwam ik hem niet tegen..

Zat ongeveer anderhalve maand tussen de mail en het eerste gesprekje..

En ik ben in september met 'm naar bed geweest toen, dus daar zit al helemaaaaaaaaaal een enorme tijd tussen! :P
En dat bewijst maar weer eens dat hij nog steeds niet in to you is. Anderhalve maand niets van je laten horen. Terwijl hij je kon mailen, bellen, smsen. Heeft hij allemaal niet gedaan. Pas toen hij je tegenkwam ging er weer een lampje bij hem branden en dacht hij: oja Mademoiselle is er ook nog. Goh ja, eens kijken als ik dr zoen of ze weer het bed met me ingaat. Gokje wagen je weet tenslotte nooit.

Helaas heeft hij weer bot gevangen, maar denk je nu werkelijk dat er tussen september en deze stapavond waarop je hem weer tegenkwam geen enkele andere vrouw in zijn leven is geweest? En dan bedoel ik in ieder geval in zijn bed? Dan wel dat hij diverse pogingen gewaagd heeft ze het bed in te krijgen?
Wat Dushi zegt is precies wat ik ook dacht!

Mms, als je dan zelf je reactie typt, denk je dan op zo'n moment bij jezelf ook niet: hm, dat is inderdaad wel lang, misschien is hij toch niet zo into me........... ?
quote:Mademoiselle85 schreef op 19 mei 2009 @ 19:45:

En ik ben in september met 'm naar bed geweest toen, dus daar zit al helemaaaaaaaaaal een enorme tijd tussen! :P

Alleen daaraan leid ik al af dat hij 'not just that into you is'. Anders had hij wel contact opgenomen daarna. Contact waar je iets mee kan bedoel ik dan.

Ook had hij nav jouw mail de kans kunnen grijpen om jou beter te leren kennen. Heeft hij niet gedaan.

Ok afgelopen weekend liep hij (een beetje) achter je aan. Waarschijnlijk had hij gewoon zin om te neuken en dat is makkelijker voor elkaar te krijgen bij iemand waar je al (in dit geval figuurlijk) een ingang bij hebt en waar je al een keer mee naar bed bent geweest dan bij iemand die je helemaal niet kent.

Op mij komt het in ieder geval over als een booty call en niets meer.

Move on, je bent veel te goed voor hem. Fuck hem! (wederom figuurlijk natuurlijk).
quote:Marga61 schreef op 17 mei 2009 @ 17:02:

Nou Mademoiselle,

ik zou ook nog niet zo direct zeggen dat hij je helemaal niet ziet zitten, wat anderen er ook van vinden. En goed dat je niet bent mee geweest, voorlopig ook niet doen! Maar niet omdat je ongesteld bent, want dan denkt ie dat je eigenlijkwel weer wil.

Die zin he´s just not that into you, heb ik ook als reactie op mijn topic gekregen. Wat ik ook een vervelende en zinloze reactie vind. Vraag dan iig eerst om wat meer info. Want de jongen waar t mij om gaat smst binnen 5 minuten terug, reist 2 uren met de trein om met mij een terrasje te pikken en heeft me niet t bed in geluld.

Ik zeg niet dat ie wel gek op mij is (waarschijnlijk niet), maar gelijk reageren met zo´n zin zou wel iedere zich ontplooiende relatie de grond in boren. Waarop baseerd iemand zo´n oordeel immers. Als ik heel verliefd ben durf ik dat ook niet meteen aan iemand te laten merken, maar dat betekend niet dat ik minder om hem geef, integendeel. Een relatie is immers veel spannender dan een ONS.Maar is een goede vriend van je. Dat maakt nogal een verschil in reistijd voor iemand over hebben.
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 20:53:

Mademoiselle85 - Ik ben heel tevreden dat ik jouw topic gelezen heb. Ik maak nl juist hetzelfde mee. Ik en mijn vriend zijn nu 5.5 maanden samen. In 't begin nam hij veel initiatief, maar na een tijdje begon het wat af te zwakken. We worden nl vanaf deze zomer buren, ik ben aan 't bouwen naast hem. We hebben elkaar bij de bouw leren kennen. Stilaan is alles beginnen groeien, en opeens begon alles in een stroomversnelling te gaan, te snel volgens hem, vandaar dat hij zich nu wat inhoudt en het voorlopig liever puur vriendschappelijk ziet. We waren echt een koppel, maar hij wil het voorlopig vriendschappelijk houden en terug stilaan laten groeien. Hij heeft een heel naar verleden acher de rug (vechtscheiding, LAT-relatie waar hij heel verliefd was en zij minder en zij profiteerde enkel van hem) en hij wil het nu voorzichtig aan doen.

De meeste forum-gangers zeggen mij dat "he's not that into you" is, maar ik en hij denken daar volledig anders over hoor. Dus ik blijf hopen, ik wil bewijzen dat ze ongelijk hebben.
quote:Dushi74 schreef op 16 april 2009 @ 13:36:

Hard to get begrijp ik niet. Ik vind dat spelletjes en dit type spelletje speel ik niet! Doet een man zo naar mij dan verlies ik mijn interesse. Dat iemand de kat uit de boom kijkt omdat hij/ zij ooit gekwetst is in de liefde dat snap ik weer wel. En er zit een duidelijk verschil tussen deze twee in. En zal dat dan ook herkennen.

Een contact als iemand geinteresseerd in je is is ongedwongen, relaxed en geeft je een goed gevoel. Krijg je het spaans benauwd (en ook dat type man ken ik) dan is hij niet de juiste voor mij. Dat werkt eerder tegen dan in je voordeel bij mij.Dushi; bij mijn vriend speelt zijn verleden serieus mee. Hij heeft een vechtscheiding achter de rug (reeds 6 jaar), heeft een zoontje met zijn ex, en laat zich volledig doen door die ex, krijgt zoontje soms niet mee ook al heeft hij er recht op. 3 jaar geleden had hij een LAT-relatie, op die dame was hij HEEL verliefd, zij in mindere mate, zij had (zijn moeder vertelde mij dit) een relatie met een andere man, mijn vriend moest terwijl babysitten, en na een paar maanden kwam er zelfs een derde man in het spel. Als ik hierover nadenk kan ik hem best begrijpen dat hij er wat van schrok dat het bij ons in 't begin wat te snel ging, en dat hij nu wat afremt. Hij wil het echt uit een vriendschappelijke band laten groeien. Voor mij lijkt het eerder op achteruitgaan, maar hij zegt dat het voor hem beter is dat ik hem wat tijd en ruimte geef.
Kom je ons over een halfjaar dan wel vertelen hoe het afgelopen is en of je gelijk hebt gekregen, Tweety?
quote:return_of_kreng schreef op 21 mei 2009 @ 13:43:

Kom je ons over een halfjaar dan wel vertelen hoe het afgelopen is en of je gelijk hebt gekregen, Tweety?Moest ik gelijk hebben zou je er wellicht toch weer negatieve commentaar opgeven. Dus bespaar mij die moeite hihi!!!!!!!!!!
Zeggen dat je ongesteld bent en daarom niet mee kan vind ik zooo dom....
quote:tweety75 schreef op 21 mei 2009 @ 14:06:

[...]

Moest ik gelijk hebben zou je er wellicht toch weer negatieve commentaar opgeven. Dus bespaar mij die moeite hihi!!!!!!!!!!

Wil je niet zien dat Kreng wél op jou reageert! Dat had ze ook niet kunnen doen. Ze neemt de moeite om jou iets in te laten zien, maar jij bent koppig genoeg om je vast te bijten in je idee en de drang je gelijk te halen. Jammer hoor.

Je doet het af als negativiteit of treiter-tweety-thing, maar met al die naieviteit op het forum kunnen we steeds wel wat versterking gebruiken van vrouwen die door ervaring wijs zijn geworden. (zo zie ik het tenminste).

Het is niet dat het je niet gegunt is, het is dat we je het verdriet willen besparen door inzicht (dat we veelal uit eigen ervaring hebben gekregen).

@ Kreng.. als het je stoort dat ik hier ook voor jou spreek... Lekker verder gaan met je daaraan storen

Maar ik denk dat we hier vaak hetzelfde tegenover staan, dus ik nam die vrijheid even. Daarnaast voelde ik me ook persoonlijk aangevallen omdat ik vaak zit te typen en dan zie dat jij ongeveer dezelfde tekst al hebt getypt.
Leuke tip voor vrouwen die met mannen 'worstelen', het boek 'de ideale vrouw is een bitch' van Sherry Argov en het vervolg 'Why men marry bitches'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven