Not 'just not that into you' ?

15-04-2009 20:53 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee op het forum, en het valt me op dat er de laatste tijd veel vrouwen zijn die alles maar af doen met: "he's just not that into you".

Ik kan me hier best wel eens aan storen, want het is net als een vriendin raad vragen over onbegrijpelijk mannengedrag en dan te horen krijgen: "tja.. het is en blijft een man.."

Dus omdat wij mannen niet begrijpen, en zij ons ook meestal niet, wordt zo'n boek als heilig beschouwd en te pas en te onpas die quote er maar ingegooid?

Zijn er hier vrouwen die nu een relatie hebben en waarvan de man ook een hele lange tijd de boot een beetje afhield (met wat voor reden dan ook), maar die achteraf tóch into you bleek te zijn?

En zo ja, weet je zijn reden daarvoor ook?
Vertel, op wie ben je verliefd
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 20:53:

Ik lees al een hele tijd mee op het forum, en het valt me op dat er de laatste tijd veel vrouwen zijn die alles maar af doen met: "he's just not that into you".

Ik kan me hier best wel eens aan storen, want het is net als een vriendin raad vragen over onbegrijpelijk mannengedrag en dan te horen krijgen: "tja.. het is en blijft een man.."

Dus omdat wij mannen niet begrijpen, en zij ons ook meestal niet, wordt zo'n boek als heilig beschouwd en te pas en te onpas die quote er maar ingegooid?

Zijn er hier vrouwen die nu een relatie hebben en waarvan de man ook een hele lange tijd de boot een beetje afhield (met wat voor reden dan ook), maar die achteraf tóch into you bleek te zijn?

En zo ja, weet je zijn reden daarvoor ook?Verklaar je nader. Ik heb namelijk niet de indruk dat er sprake is van structureel onbegrip tussen de sexen. Of moet ik hieruit begrijpen dat jij een man leuk vindt die de boot afhoudt en dat je liever niet hoort dat hij je eigenlijk niet leuk genoeg vindt? Zou je liever horen dat hij wel degelijk van je houdt maar het alleen zelf nog niet beseft?
Als een man afstand houdt, issie gewoonweg not just that into you. dat is wel heel vervelend om te horen, maar het is wel zo. Jammer genoeg wil de Verliefde dat liever niet zien.
Iedere man is anders, en er zullen vast ook wel mannen zijn die heel lang de boot afhouden/dubbele signalen afgeven, en uiteindelijk toch volledig voor je gaan. Natuurlijk, iedereen is anders en soms klopt het 'he's just not that into you' niet.

Maar aan de andere kant, soms hebben vrouwen het ook nodig om te horen! Mannen zijn, naar mijn ervaring, een stuk eerlijker, en als ze echt interesse in je hebben, zullen ze niet drie weken doen over het terugsturen van een sms en vervolgens zaterdagnacht om 4 uur opeens weer aan je denken. Dus nee, vast niet op elke situatie toepasbaar, maar ik denk vaak wel!
Op een héééééle leuke man!

Maar buiten dat om heeft een vriendin van me ooit een jongen gehad die continu de boot afhield omdat hij zichzelf niet goed genoeg voor haar vond, ondertussen was hij smoor op haar.

Een vriend van me heeft de boot héél lang afgehouden bij een meisje omdat hij het gevoel had dat zij op hem viel door zijn publiekelijke openheid (presenteert evenementen en allerlei leuke dingen) terwijl hij thuis maar een saaierd op de bank was en hij bang was dat ze teleurgesteld zou zijn.. Hij vond haar wel heel leuk en deed het dus een beetje als 'zelfbescherming'

Dus hierdoor denk ik niet dat je alle mannen over één kam kunt scheren..
En deze hele leuke man, is dat wederzijds? Of stel je de vraag in de hoop dat je hier een beetje bevestiging krijgt

Zoals je zelf al schetst zijn er heus wel uitzonderingen. Maar in de regel gaat het niet op.

Misschien de situatie schetsen?
quote:wuiles schreef op 15 april 2009 @ 20:59:

[...]

Verklaar je nader. Ik heb namelijk niet de indruk dat er sprake is van structureel onbegrip tussen de sexen.

Niet structureel, maar qua communicatie kan het soms wel beter naar mijn mening. Verder vind ik sowieso dat er teveel rekening gehouden wordt met hoe de man denkt en hoe hem maar vóóral niet af te schrikken. Zo lees je dat woensdag de beste dag is om te smsen als je iemand leuk vindt na een ONS, te vroeg lijkt te wanhopig, te laat te ongeinteresseerd.

Maar als je op maandag nou oprecht zin hebt om hem te smsen, dan betekent dat nog steeds niet dat je volgende week bij hem in wilt wonen, binnen een jaar wilt trouwen en binnen datzelfde jaar z'n kind wil baren. Maar toch hoor je vaak dat het mannen bang maakt en dus passen veel vrouwen zich maar aan. Is dat iets van deze tijd? Omdat overal opeens zo bij stil wordt gestaan, waar is het leuke spontane gebleven en moet alles opeens zo 'doordacht' zijn?
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 21:10:

[...]

Niet structureel, maar qua communicatie kan het soms wel beter naar mijn mening. Verder vind ik sowieso dat er teveel rekening gehouden wordt met hoe de man denkt en hoe hem maar vóóral niet af te schrikken. Zo lees je dat woensdag de beste dag is om te smsen als je iemand leuk vindt na een ONS, te vroeg lijkt te wanhopig, te laat te ongeinteresseerd.

Maar als je op maandag nou oprecht zin hebt om hem te smsen, dan betekent dat nog steeds niet dat je volgende week bij hem in wilt wonen, binnen een jaar wilt trouwen en binnen datzelfde jaar z'n kind wil baren. Maar toch hoor je vaak dat het mannen bang maakt en dus passen veel vrouwen zich maar aan. Is dat iets van deze tijd? Omdat overal opeens zo bij stil wordt gestaan, waar is het leuke spontane gebleven en moet alles opeens zo 'doordacht' zijn?Wat een onzin.. bah. zou ik me ook niets van aantrekken. Maar dat heeft niets met he's not that into you te maken.
Tuurlijk kun je niet alle mannen over één kam scheren. En het is ook echt niet de bedoeling om meteen te roep: he's just not thát into you als hij niet meteen terugsmst.

Maarrrrrr, wat ik hier vaak lees is dat het bijv overduidelijk is dat de man alleen voor de sex met de desbetreffende dame omgaat (omdat hij weken niks laat horen, één keer lief doet en na de sex weer weken niks laat horen, tis maar een voorbeeld trouwens!) en de dame in kwestie aangeeft verliefd te zijn. Ze vraagt hier dan: zou hij mij ook op die manier leuk vinden?? En dan is het antwoord inderdaad: nee, he's just not thát into you.

Het komt op mij vaak over als trekken aan een dood paard, en daar moet je gewoon mee stoppen. Dat bedoeld men dan met: he's just nog that into you.

Ik heb het boek zelf gelezen en moest er vaak wel om lachen. Er zitten goeie punten in, maar ik ben het ook wel met je eens, soms moet je iemand ook een kans geven. Als je volgens de letter van het boek handelt moet een man je meteen na de eerste blik mee naar huis slepen en alles voor je doen, anders zou hij niet into you zijn (of niet genoeg). Dat is natuurlijk onzin.
Tip, blijf verre van sms. Bel hem of spreek hem aan. Dat werkt het makkelijkst, het meest helder en brengt het minste verwarring met zich mee.
Als ik de boot afhoud, dan doe ik dat omdat ik niet volledig geínteresseerd ben en dat ik misschien iets beters zou mislopen als ik me wel op hem zou richten/storten.

Als dan blijkt dat hij toch wat langer in mijn gedachten blijft, of dat mijn interesse groeit (na meer contact/dates), dan kan ik daar altijd nog naar handelen.

Ben ik echter écht geïnteresseerd vanaf het begin, dan zal ik de boot niet afhouden, maar juist die interesse tonen of het met woorden aangeven dat ik hem meer dan gewoon leuk vind en hem graag beter wil leren kennen.

Het lijkt mij dat dit voor zowel vrouwen als mannen geldt.

Overigens is het wel zo dat als ik iemand leuk vind en hij houdt de boot af, dat mijn interesse langzaam maar zeker verdwijnt. Ik ga niet zitten wachten op iemand die eigenlijk niet weet wat hij wil. De enige reden die ik wel zou "accepteren" is dat hij net uit een relatie komt en dat netjes moet afsluiten voor hij zich op de vleesmarkt waagt

Ik heb het boek in 2004 of 2005 gekocht en vindt het wel kloppen.
Een ONS sms ik niet na de sex. Anders is het geen ONS in mijn ogen. En verder is mijn ervaring mannen die je echt zien zitten die laten snel wat van zich horen. Daar hoef je niet eens op te wachten. En natuurlijk zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen. Dat hou je.
Klopt, ik laat m'n andere frustraties ook even de vrije loop ;)

De man waar dit over gaat ken ik sinds september ongeveer, het begon met mailen van mijn kant. Toen we elkaar eindelijk in het echt spraken (wonen wel in dezelfde stad) hadden we een ONS. Hij was positief over de mailtjes en zei ook dat ik hem al eens opgevallen was. De seks was leuk (dat vond hij ook zei hij) en 's ochtends namen we afscheid met een knuffel en zoen.

Ik heb hem daarna nog een keer gesmst of hij in de stad was, en ook nog een keer of hij nog eens wat wilde doen (wel een beetje met nadruk op seks *schaam schaam*). Vond hem toen gewoon erg spannend en had de indruk dat dat wederzijds was. Kort daarna ging ik voor een paar maanden de stad uit.

Nu ik weer terug ben sinds een tijdje zie ik hem steeds weer, maar ik schaam me best wel door wat ik gestuurd heb, ik zou hem dolgraag weer spreken, maar ik durf niet op hem af te stappen omdat ik wellicht een beetje te trots ben om met iemand te gaan praten en me dan 'ongewenst' te voelen.

Tot voor 2 weken geleden, ik trok het niet meer, ik vind hem leuk, aardig, knap, charmant en ik vind het vervelend dat ik hem min of meer voorbij loop en het alleen bij "hoi" of een knikje in zijn richting hou.

Hij kijkt eigenlijk altijd naar me als ik ergens ben en ook best op een leuke manier, al weet ik dat hij ook een beetje verlegen is bij vrouwen. Dus ik was bang dat hij nu denkt dat ik hém niet mag, terwijl ik hem juist hééél graag mag maar hem alleen niet 'tot last' wilde zijn, want ik voelde me al zo opdringerig door hem 2x uit mezelf te smsen.. (aangepraat door de Cosmo, Viva, Yes, blabla).

Dus heb ik hem gemaild dat ik het lastig vond om hem tegen te komen omdat ik me een beetje schaam.. en of we niet eens gewoon wat met elkaar kunnen drinken als we allebei in de stad zijn. Ik had wel weer iets korts verwacht zoals: "Is prima, doen we", maar tot mijn verbazing kreeg ik een hele aardige mail terug met uitleg dat hij echt niks negatiefs over me dacht en dat ik dat echt moest geloven, en dat ik me niet druk moest maken en dat we de volgende keer wat zouden gaan drinken.

Als ik dit zo teruglees denk ik zelf ook een beetje van hmm, vaag verhaal.. Maar ik vind hem echt heel leuk en als ik hem zie dan gaat m'n hart echt tekeer..
Ja, ik wist dus van tevoren niet dat het een ONS zou worden :(

Verder reageert ie wel altijd, hoor alleen (helaas) nooit wat vanuit hemzelf. Maar goed, we hebben ook maar 1x gepraat eigenlijk, het is niet zo dat we verder een band hebben.
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 21:10:

[...]

Maar als je op maandag nou oprecht zin hebt om hem te smsen, dan betekent dat nog steeds niet dat je volgende week bij hem in wilt wonen, binnen een jaar wilt trouwen en binnen datzelfde jaar z'n kind wil baren. Maar toch hoor je vaak dat het mannen bang maakt en dus passen veel vrouwen zich maar aan. Is dat iets van deze tijd? Omdat overal opeens zo bij stil wordt gestaan, waar is het leuke spontane gebleven en moet alles opeens zo 'doordacht' zijn?

Je draait de theorie volledig om. De vrouwen die zichzelf en hun eigen belangen serieus nemen zijn bij uitstek degenen die grenzen trekken en dús tijdig tot de conclusie komen dat een man geen relatiemateriaal is. De term 'he's just not that into you' heeft niets te maken met inschikkelijkheid naar mannen en alles met het respecteren van jezelf.

Woensdag - SMS-dag is overigens nieuw voor mij.
Maar vraag je je nu af of hij wel into you is?

Ik vind dat je het goed hebt aangepakt. Tuurlijk hoef je niet achterover te gaan zitten totdat hij contact opneemt! En hij reageerde goed en positief, prima toch?! Of heeft hij het afspreken vaag gehouden, in de trant van: we spreken wel een keertje af...?
Heel eerlijk? Contact is seksueel getint. Natuurlijk kijkt hij naar je. Kijken of jij nog wel kijkt (ego). IS hij verlegen met vrouwen of DOET hij verlegen met vrouwen? Want een ONS is nogal een stap als je verlegen bent.

Hij kent je, hij heeft zelfs seks met je gehad, dus van de boot afhouden uit verlegenheid is geen sprake. Als hij wat van je had gewild, meer dan seks, dan had je nu al veelvuldig contact gehad en had hij alles over je willen weten ipv alleen welke standjes je lekker vindt. (ff bot gezegd)

Hij zal waarschijnlijk wel weer contact met je zoeken als er niemand anders beschikbaar is voor seks. Maar zal afzeggen als hij wel verliefd wordt op iemand.

Klinkt niet leuk, maar is wel realistisch. Het maakt het ook geen klootzak, het maakt hem een persoon die niet verliefd op je is maar wel een lolletje zoekt. En daar is niets mis mee.

Weet je waar mannen echt bang voor zijn? Dat vrouwen de verkeerde ideeen krijgen na een ONS..
Nee, gewoon de volgende keer als we elkaar zien.

Ik wilde wel gewoon eerlijk tegen hem zijn, en heb dus gezegd dat ik me redelijk schaam (want eigenlijk heb ik dus een blauwtje bij hem gelopen). En hij weet nu dat ik nog wel een keer met hem naar bed zou willen en hij vond het zelf eigenlijk wel goed zo zei hij (wat ik ook weer respectvol vind, hij had namelijk makkelijk misbruik van me kunnen maken)

Dit stuurde hij precies:

Ola!

Doen we. Maak je geen zorgen; ik denk helemaal niets negatiefs oid, geloof dat nou maar, want het is zo

Dus: niet druk maken, volgende keer drinken we wat.

Groetjes!
quote:domnaiefmutsje schreef op 15 april 2009 @ 21:37:

Heel eerlijk? Contact is seksueel getint. Natuurlijk kijkt hij naar je. Kijken of jij nog wel kijkt (ego). IS hij verlegen met vrouwen of DOET hij verlegen met vrouwen? Want een ONS is nogal een stap als je verlegen bent.

Hij kent je, hij heeft zelfs seks met je gehad, dus van de boot afhouden uit verlegenheid is geen sprake. Als hij wat van je had gewild, meer dan seks, dan had je nu al veelvuldig contact gehad en had hij alles over je willen weten ipv alleen welke standjes je lekker vindt. (ff bot gezegd)

Hij zal waarschijnlijk wel weer contact met je zoeken als er niemand anders beschikbaar is voor seks. Maar zal afzeggen als hij wel verliefd wordt op iemand.

Klinkt niet leuk, maar is wel realistisch. Het maakt het ook geen klootzak, het maakt hem een persoon die niet verliefd op je is maar wel een lolletje zoekt. En daar is niets mis mee.

Weet je waar mannen echt bang voor zijn? Dat vrouwen de verkeerde ideeen krijgen na een ONS..De kans is groot dat je gelijk hebt. Ik vind wel dat je niet meteen op hoeft te geven. Je kunt best nog een keer contact opnemen en gaan 'polsen'. Als dan de reactie vaag blijft, niet duidelijk, geen enthousiasme enz enz moet je de eer aan jezelf houden en je aandacht verleggen.
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 21:41:

Ik wilde wel gewoon eerlijk tegen hem zijn, en heb dus gezegd dat ik me redelijk schaam (want eigenlijk heb ik dus een blauwtje bij hem gelopen). En hij weet nu dat ik nog wel een keer met hem naar bed zou willen en hij vond het zelf eigenlijk wel goed zo zei hij (wat ik ook weer respectvol vind, hij had namelijk makkelijk misbruik van me kunnen maken)

Dit stuurde hij precies:

Ola!

Doen we. Maak je geen zorgen; ik denk helemaal niets negatiefs oid, geloof dat nou maar, want het is zo

Groetjes!Hm, ik durf heb bijna niet meer te zeggen gezien je OP maar euh....... he's just not that into you.
Volgens mij is hij wel een type die zichzelf moed moet indrinken.. Hij had die avond redelijk wat op (niet op een vervelende manier, maar hij was redelijk druk enzo).

's Ochtends was hij opeens best een beetje stil en verlegen, maar hebben we wel nog een keer seks gehad, wel mijn initiatief, maja, daar is niks mis mee dacht ik zo ;)
quote:domnaiefmutsje schreef op 15 april 2009 @ 21:37:

Weet je waar mannen echt bang voor zijn? Dat vrouwen de verkeerde ideeen krijgen na een ONS..Je slaat denk ik gezien het verhaal (wat er nu pas uitkomt) van TO de spijker op zijn kop in mijn optiek
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 21:41:

Dit stuurde hij precies:

Ola!

Groetjes!

Weet je wat een veel aardiger e-mailbericht was geweest?

'Goed om van je te horen en borrel is een uitstekend plan. Heb je donderdagavond al wat te doen?'
Toen het contact begon wist hij al wel dat ik daarna een paar maanden weg zou gaan. Nu ik weer terug ben hebben we verder nog geen contact gehad, dus echt hele amicale mailtjes had ik ook niet verwacht. Ik weet alleen niet of het feit dat ik nog wegging er wat mee te maken heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven