Not 'just not that into you' ?

15-04-2009 20:53 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee op het forum, en het valt me op dat er de laatste tijd veel vrouwen zijn die alles maar af doen met: "he's just not that into you".

Ik kan me hier best wel eens aan storen, want het is net als een vriendin raad vragen over onbegrijpelijk mannengedrag en dan te horen krijgen: "tja.. het is en blijft een man.."

Dus omdat wij mannen niet begrijpen, en zij ons ook meestal niet, wordt zo'n boek als heilig beschouwd en te pas en te onpas die quote er maar ingegooid?

Zijn er hier vrouwen die nu een relatie hebben en waarvan de man ook een hele lange tijd de boot een beetje afhield (met wat voor reden dan ook), maar die achteraf tóch into you bleek te zijn?

En zo ja, weet je zijn reden daarvoor ook?
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 21:46:

Volgens mij is hij wel een type die zichzelf moed moet indrinken.. Hij had die avond redelijk wat op (niet op een vervelende manier, maar hij was redelijk druk enzo).

's Ochtends was hij opeens best een beetje stil en verlegen, maar hebben we wel nog een keer seks gehad, wel mijn initiatief, maja, daar is niks mis mee dacht ik zo ;)

Er is ook niets mis mee om een potje te rollebollen als jullie daar beiden trek in hebben. Maar verwar het niet met liefde/verliefd zijn/jou zien als relatie materiaal.

Geniet er van zoals het gaat of laat het los als het je gaat frustreren. Hij komt wel naar jou, als hij wil. Maar waarschijnlijk niet
Hij houdt zijn reactie vaag: een volgende keer. Klinkt als ouwe jongens krentenbrood, niet als iemand die jou echt beter wil leren kennen omdat hij je leuk vindt.

Je probeert nu voor jezelf (voor hem) redenen en excuses te verzinnen om er toch meer achter te zoeken. Als hij je echt leuk had gevonden had hij je mailtje aangegrepen om werk van je te maken.
En dat volgende keer drinken we wat is te vaag. Wat ik denk van deze reactie? Deze man houdt je nog warm, mocht hij niets in bed en toch zin in sex hebben kan hij jou altijd nog bellen. Volgens mij wil hij niets meer van je dan sex. Als hij meer wilde had hij werk van je gemaakt. Of concreter geweest in jouw mailtje over afspreken met elkaar.
Is dat niet een titel van een nieuwe film??
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 21:49:

Toen het contact begon wist hij al wel dat ik daarna een paar maanden weg zou gaan. Nu ik weer terug ben hebben we verder nog geen contact gehad, dus echt hele amicale mailtjes had ik ook niet verwacht. Ik weet alleen niet of het feit dat ik nog wegging er wat mee te maken heeft.

En daarom is dat boek nou geschreven

Om de voetjes weer op de grond te krijgen. Je maakt er een heel verhaal van. Meer dan er is.
Zijn e-mail terug is wel vriendelijk maar niet heel erg geïnteresseerd vind ik. Het geeft mij niet de indruk dat hij de interesse in je heeft die jij hoopt.
Ja, maar ik stelde zelf ook heel duidelijk de volgende keer voor, omdat ik niet wéér zo opdringerig wilde doen, en ik zie hem wat dat betreft vaak genoeg, dus vandaar :P
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 21:58:

Ja, maar ik stelde zelf ook heel duidelijk de volgende keer voor, omdat ik niet wéér zo opdringerig wilde doen, en ik zie hem wat dat betreft vaak genoeg, dus vandaar :PIk had een vooruitziende blik. Jij wilt graag horen dat hij zeer geïnteresseerd is in je maar eigenlijk niet zo goed durft omdat hij denkt dat jij niet geïnteresseerd bent in hem. Bij deze dan.
Jij hebt de volgende keer gezegd omdat je niet opdringerig wilde doen. Hij had het kunnen concretiseren, maar dat heeft hij NIET gedaan. Ook niet op een later moment.
Nee hoor, ik weet het alleen niet zo goed in te schatten. Wie weet is hij nu gewoon niet echt enthousiast over me omdat we elkaar maar 1x echt gesproken hebben.. Hij kraamde zelf trouwens ook voornamelijk onzin uit (is dat niet een teken van zenuwachtig zijn en niet meer weten wat je kunt zeggen?). Ik kraamde ook veel onzin uit. Was meer een beetje ouwehoeren heen & weer..

Tijdens de seks was hij wel lief, besteedde aandacht aan mij en gaf complimentjes..

In principe snap ik niet waar hij dan (mogelijk) op afgeknapt kan zijn..
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 22:07:

Nee hoor, ik weet het alleen niet zo goed in te schatten. Wie weet is hij nu gewoon niet echt enthousiast over me omdat we elkaar maar 1x echt gesproken hebben.. Hij kraamde zelf trouwens ook voornamelijk onzin uit (is dat niet een teken van zenuwachtig zijn en niet meer weten wat je kunt zeggen?). Ik kraamde ook veel onzin uit. Was meer een beetje ouwehoeren heen & weer..

Tijdens de seks was hij wel lief, besteedde aandacht aan mij en gaf complimentjes..

Een vent die alleen op seks uit is is heus geen hork. Die knuffelt ook, besteed ook aandacht, houdt je vast.

Hij is vast niet op je afgeknapt. Hij heeft waarschijnlijk jou nooit als relatiemateriaal gezien. Niet verliefd.

In principe snap ik niet waar hij dan (mogelijk) op afgeknapt kan zijn..Even samengevat: hij was aangeschoten, kraamde onzin uit, toont sinds jullie entre nous geen enkel initiatief en jij vraagt je af waar hij op afgeknapt kan zijn. Waarom ben jij niet afgeknapt op hém? Over je teveel aanpassen aan mannen gesproken...
Ik ben zelf ook niet na 1x verliefd hoor. Ben wel erg van hem gecharmeerd en nieuwsgierig naar hem.

En de onzin die hij uitkraamde was vooral een beetje grappenmakerij, geen diep gesprek o.i.d.

Misschien had ik inderdaad al afgeknapt moeten zijn op hem, maar ik wacht toch nog die ene keer af.

Als dat erg tegenvalt maar ik hem nog wel leuk vind, zou ik dan tegen hem kunnen zeggen dat ik het in het vervolg gewoon bij elkaar groeten wil houden? Of zou dat raar zijn?

Jij denkt dat hij verlegen is? Ik denk dat hij met je in bed beland is omdat hij net iets teveel gedronken had, en de volgende dag wat stiller was omdat hij OEPS, dacht. Hij vind je vast een aardige/mooie meid, en het lijkt me geen slechte kerel, maar verliefd is ie niet, dan gedraagt zelfs een man zich anders.

Neemt niet weg dat het heel rot voor je is natuurlijk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Mademoiselle85 schreef op 15 april 2009 @ 22:19:

Ik ben zelf ook niet na 1x verliefd hoor. Ben wel erg van hem gecharmeerd en nieuwsgierig naar hem.

En de onzin die hij uitkraamde was vooral een beetje grappenmakerij, geen diep gesprek o.i.d.

Misschien had ik inderdaad al afgeknapt moeten zijn op hem, maar ik wacht toch nog die ene keer af.

Als dat erg tegenvalt maar ik hem nog wel leuk vind, zou ik dan tegen hem kunnen zeggen dat ik het in het vervolg gewoon bij elkaar groeten wil houden? Of zou dat raar zijn?Niet raar, hooguit overbodig.
Ja, maar goed, telkens als ik alleen hallo zeg dan kijkt ie echt een beetje zo raar van: huh?

En de eerste keer hoorde ik zelfs van een vriendin dat hij aanstalten maakte om me aan te spreken (had dat zelf niet eens gezien), maar daar kreeg hij dus de kans niet voor..

Daarom mailde ik hem ook, hij moet niet gaan denken dat ik hem niet mag (want volgens mij is er volgens hem echt niks aan de hand). Als ik hem dan nu vrolijk ga spreken dan wordt het vast wel weer een gezellig gesprek, maar als er verder niks is tussen ons dan vind ik het een beetje onaardig om weer in mijn oude gedrag te vervallen zodat hij weer denkt van: huh?

Daarom leek het me misschien beter om dat te zeggen, ben nu toch al steeds zo eerlijk tegen hem :P
Ik geef het op.
quote:wuiles schreef op 15 april 2009 @ 22:29:

Ik geef het op.

Ik heb gewoon respect voor hem en wil hem niet onaardig behandelen, dat heeft hij bij mij ook niet gedaan.

Het is verder een redelijke man, geen grote gemenerik waarvan ik niet wil zien dat het een gemenerik is

Daarom wacht ik maar geduldig af, wie weet, en anders moet ik me er inderdaad maar bij neerleggen.
Hoe kom je erbij dat hij zou denken dat je hem niet mag? Je hebt het bed met hem gedeeld en zelfs een voorstel voor een herhaling gedaan. Hij moet echt verder dan van Mars komen als hij denkt dat je hem niet mag.

Hij denkt dat ook helemaal niet. Jij denkt wel vanalles, een beetje te veel en te ver door ook.

Je kunt best gezellig met hem gaan kletsen, maar verwacht er niet teveel van want het lijkt er echt heel sterk op dat jouw verliefde gevoelens niet wederzijds zijn. Naar maar waar.
Nog maar een poging: Hij is een ONS, wilde sex met je, kreeg sex met je en vond het daarna wel best. Als hij een relatie met je wilde of gewoon daten, dan had hij werk van je gemaakt! Had je allang een date gehad of had hij je gevraagd of je een relatie met je wilde.

Dat doet hij niet, wel houdt hij contact met je. Want mocht hij nog ooit eens behoefte hebben aan sex met jou is het makkelijker als je nog wel into hem bent. Je bent dus puur voor de sex. Niets meer maar ook niets minder. Vind je dat niet erg: go for it! Heb je daar problemen mee (en dat gok ik maar zo, want ik denk dat jij meer met hem wilt dan alleen sex) dan moet je hem lekker laten voor wat hij is. En er geen tijd/ energie meer in steken.
Ik weet wel dat je dit niet fijn vind om te horen maar de feiten spreken voorzich. Ik zie ook liever dat hij wel verliefd is op je en een relatie met je wil. Maar helaas. Kan het niet zo mooi voor je maken.
Hai Mademoiselle,

Oh jee...wat zal jij balen van je post hier! Het is voor meiden van buitenaf altijd makkelijk om een (objectief?) oordeel te hebben over zo'n situatie...Als je zelf in zo'n stituatie zit is/lijkt het allemaal heel anders.

Meisje, doe gewoon wat goed voelt. Wie weet hebben de meiden hier gelijk, wie weet niet...blijf gewoon bij jezelf, maar verlies je er niet in.

Je kunt je misschien bedenken: We hebben een top nachtje gehad! En misschien zit er wel meer in! Maar dan mag hij toch mooi even flink z'n best voor me doen!' Of hij dat zal doen, en waarom hij dat nog niet echt gedaan heeft...tja...dat kan niemand voorspellen. Jij hebt in ieder geval laten blijken hoe jij erover denkt, dat weet hij nu, dus nu ligt de bal bij hem!

Mijn advies, wacht het gewoon even af...geduld is een schone zaak! Je merkt het vanzelf en laat je niet gek maken!
Dankje Danielle84

En Dushi74, zijn er echt mannen die je na 1x gesproken te hebben al vragen of je een relatie met ze wilt? Daar zou zelfs ik het Spaans benauwd van krijgen!

Ik wacht wel tot ik hem spreek, zal het hier dan wel plaatsen :P
Dankje Danielle84

En Dushi74, zijn er echt mannen die je na 1x gesproken te hebben al vragen of je een relatie met ze wilt? Daar zou zelfs ik het Spaans benauwd van krijgen!

Ik wacht wel tot ik hem spreek, zal het hier dan wel plaatsen :P
Nee, dat doen ze niet. Maar ze doen wat jij nu doet. Veel laten merken dat je interessant bent.(alleen jij doet probeert te verleiden met seks, wat overigens een groot gemaakte fout is van vrouwen. Denken dat seks meer zou kunnen opleveren) Wel op in gaan om zsm wat af te spreken, interesse tonen in jou als persoon. Niet alleen je lichaam en wat je lekker vindt in bed en wat geflirt bij wijze van spreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven