Nutteloze man/vrouw associaties

08-09-2021 23:14 690 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertelde net, bij thuiskomst na een werkgerelateerd etentje, dat hij nog net niet uitgelachen, maar wel vreemd aangekeken was door ober en door collega's omdat hij... Een witte wijn bestelde. En dat is een vrouwendrankje. :roll:

Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?
Alle reacties Link kopieren
Freya schreef:
09-09-2021 10:10
Wij hebben nu twee auto's, maar iedereen gaat er altijd vanuit dat de luxere, iets grotere wagen van mijn man is en de iets kleinere, eenvoudige auto van mij.

Ik rij vrijwel altijd in de luxere auto en krijg zo vaak de opmerking waarom ik daarin rij ipv in mijn eigen auto :@@:

Toen we nog 1 auto hadden gingen ze er altijd vanuit dat deze van mijn man was en dat hij zo lief was dat ik er veel in mocht rijden @(
Wij hebben ook 2 auto's en in de praktijk is het inderdaad zo dat ik meestal in de ene rijd en mijn man in de andere maar het zijn wel beide onze auto's....
Ik heb echt nog nooit van iemand een opmerking gehoord dat dit mijn auto is en dat zijn auto, ook de kinderen benoemen de auto met de kleur en niet mamma of pappa zijn auto.

Dit is dus zeker niet herkenbaar voor mij.
Alle reacties Link kopieren
De appgroep van ouders van groep 3 destijds, aangemaakt door 1 van de moeders...

Hoezo ouders van groep 3?? Eerder moeders van groep 3... Er zaten welgeteld NUL vaders in die appgroep :-(

Gelijk de beheerster geappt of ze mijn man ook kon toevoegen. Gaandeweg zijn er meer vaders bijgekomen, maar nog steeds niet allemaal
Waterjuffer83 schreef:
09-09-2021 10:25
O..en vriendin in de 20, die bij een hypotheekgesprek compleet niet serieus werd genomen, beetje ongeïnteresseerd verhaal kreeg ze. Toen er naar recente salarisstrook gevraagd werd en ze die toeschoof werd hij opeens heel beleefd en serieus. Denk dat ze veeele malen meer verdiende dan de persoon voor zich, ze was erg hoogopgeleid en heeft een zeer verantwoordelijke baan.
Vreselijk dit, dat je eerst moet bewijzen dat je iets voorstelt voordat iemand je serieus neemt. Ik heb zoiets ook gehad en dan staat er zo'n ventje voor je van eind twintig, die denkt te weten hoe de wereld in elkaar zit. En altijd doen ze heel amicaal tegen mijn man (op zijn schouder slaan en dat soort dingen).

Wanneer gaat dit eindelijk veranderen?
Sunny-in-Perth schreef:
09-09-2021 10:34
Wij hebben ook 2 auto's en in de praktijk is het inderdaad zo dat ik meestal in de ene rijd en mijn man in de andere maar het zijn wel beide onze auto's....
Ik heb echt nog nooit van iemand een opmerking gehoord dat dit mijn auto is en dat zijn auto, ook de kinderen benoemen de auto met de kleur en niet mamma of pappa zijn auto.

Dit is dus zeker niet herkenbaar voor mij.
Is de ene veel luxer (en duurder) dan de ander?
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
09-09-2021 10:32
Ik moet bekennen dat ik het mijn man verboden heb om ook maar iets roze te dragen. Maar hij zal uit zichzelf ook nooit iets roze aantrekken gelukkig. Vreselijk een man in die kleur.
Deze post roept wel veel vragen op hoor? De eerste is dat ik me dan afvraag hoe een relatie in elkaar zit als de ene partner de ander iets kan verbieden. Zie je je partner dan als je bezit? Of je ondergeschikte? En waarom is jouw persoonlijke voorkeur verheven boven de voorkeur van de ander? En wat verbiedt hij jou dan allemaal en hoe ga jij daar mee om? De tweede is waarom je iemand iets zou verbieden wat hij toch niet zou doen. O ja en natuurlijk, wat is er mis met een man in roze en hoe komt het dat jij daar zoveel last van hebt?
Alle reacties Link kopieren
Freya schreef:
09-09-2021 10:39
Is de ene veel luxer (en duurder) dan de ander?
De een is een grote auto met trekhaak, ideaal voor lange afstanden.
De andere is klein, veel makkelijker in de stad.
Het ligt er dus meer aan waarvoor je de auto nodig hebt.

Wij rijden beide graag in beide auto's en heb dus nog nooit een opmerking gehoord.
Misschien is dit ook wel een generatie dingetje (zoals best veel in dit topic) wij zijn rond de 30.
ldp schreef:
09-09-2021 10:40
Deze post roept wel veel vragen op hoor? De eerste is dat ik me dan afvraag hoe een relatie in elkaar zit als de ene partner de ander iets kan verbieden. Zie je je partner dan als je bezit? Of je ondergeschikte? En waarom is jouw persoonlijke voorkeur verheven boven de voorkeur van de ander? En wat verbiedt hij jou dan allemaal en hoe ga jij daar mee om? De tweede is waarom je iemand iets zou verbieden wat hij toch niet zou doen. O ja en natuurlijk, wat is er mis met een man in roze en hoe komt het dat jij daar zoveel last van hebt?
Dat verbieden niet al te letterlijk nemen. Ik ga niet naast mijn man lopen als hij een roze shirt aanheeft. Ik houd van echte mannelijk mannen en roze is dat niet in mijn ogen. Maar ik zal ook nooit roze dragen.
anoniem_64989bb158d94 wijzigde dit bericht op 09-09-2021 10:54
2.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
09-09-2021 10:40
Deze post roept wel veel vragen op hoor? De eerste is dat ik me dan afvraag hoe een relatie in elkaar zit als de ene partner de ander iets kan verbieden. Zie je je partner dan als je bezit? Of je ondergeschikte? En waarom is jouw persoonlijke voorkeur verheven boven de voorkeur van de ander? En wat verbiedt hij jou dan allemaal en hoe ga jij daar mee om? De tweede is waarom je iemand iets zou verbieden wat hij toch niet zou doen. O ja en natuurlijk, wat is er mis met een man in roze en hoe komt het dat jij daar zoveel last van hebt?
Relax een beetje.
Ze gaf alleen aan dat ze roze bij haar man niet mooi zou vinden, dat mag toch. Het woord 'verbieden' hoef je niet meteen zo serieus te nemen. Er is vast niets mis met hun relatie, we hoeven niet allemaal hetzelfde mooi te vinden gelukkig.
Sunny-in-Perth schreef:
09-09-2021 10:49
De een is een grote auto met trekhaak, ideaal voor lange afstanden.
De andere is klein, veel makkelijker in de stad.
Het ligt er dus meer aan waarvoor je de auto nodig hebt.

Wij rijden beide graag in beide auto's en heb dus nog nooit een opmerking gehoord.
Misschien is dit ook wel een generatie dingetje (zoals best veel in dit topic) wij zijn rond de 30.
Wij zijn achterin de 30. Ik denk dat het komt omdat de ene auto een stoere sportauto is en de ander meer een degelijk en kleiner geval.

Er is zelfs eens een wildvreemde man geweest die mijn man bij het tankstation aansprak dat hij het maar trof dat hij rondgereden werd in zijn auto, dat hij een chauffeur had, dat hij zeker een lekker pilsje op had. Hij lachte er zelf het hardste om.

Kennelijk is het nog altijd heel vreemd dat een vrouw rijdt en een man ernaast zit. Dat komt alleen voor als de man wil drinken.
Sunny-in-Perth schreef:
09-09-2021 10:54
Relax een beetje.
Ze gaf alleen aan dat ze roze bij haar man niet mooi zou vinden, dat mag toch. Het woord 'verbieden' hoef je niet meteen zo serieus te nemen. Er is vast niets mis met hun relatie, we hoeven niet allemaal hetzelfde mooi te vinden gelukkig.
Precies.
Raspberrysmoothie schreef:
09-09-2021 08:50
Oh er schiet me ook opeens een opmerking van mijn vader binnen. Hij zei een keer dat hij het zo ordinair vindt om een vrouw te zien roken op straat. Toen ik vroeg of hij dat ook van mannen vindt zei hij dat hij dat bij mannen niet heeft, alleen rokende vrouwen zijn ordinair.

Ik heb mijn vader hoog in het vaandel staan maar ik vind dat nog steeds zo'n rare opvatting van hem.
Ik beken, ik vind rokende vrouwen ook nóg verschrikkelijker uitzien dan rokende mannen. Het heeft in mijn ogen iets ordinairs goedkoops viezigs tokkieachtigs.

Oeps……..
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
09-09-2021 10:54
Relax een beetje.
Ze gaf alleen aan dat ze roze bij haar man niet mooi zou vinden, dat mag toch. Het woord 'verbieden' hoef je niet meteen zo serieus te nemen. Er is vast niets mis met hun relatie, we hoeven niet allemaal hetzelfde mooi te vinden gelukkig.
Ik snap ook wel dat als zij het niet mooi vindt dat man het dan niet draagt.
Ik zou mijn haar soms wel willen verven maar mijn man vindt dat niks. Het is niet dat hij het me verbiedt en als ik het heel graag zou willen dan zou ik het wel gewoon doen maar ik vind het leuker dat hij mij aantrekkelijk vindt dan dat ik geverfd haar leuk vind. Dus dan doe ik het niet.
Dan kan je roepen: doe wat je zelf wil, je man heeft er niks over te zeggen! Maar het is mijn keuze om met man mee te gaan.
Ik denk dat iedereen wel eens een vooroordeel heeft over bepaalde dingen. Is alleen maar menselijk.
AnAppleADay schreef:
09-09-2021 11:02
Ik snap ook wel dat als zij het niet mooi vindt dat man het dan niet draagt.
Ik zou mijn haar soms wel willen verven maar mijn man vindt dat niks. Het is niet dat hij het me verbiedt en als ik het heel graag zou willen dan zou ik het wel gewoon doen maar ik vind het leuker dat hij mij aantrekkelijk vindt dan dat ik geverfd haar leuk vind. Dus dan doe ik het niet.
Dan kan je roepen: doe wat je zelf wil, je man heeft er niks over te zeggen! Maar het is mijn keuze om met man mee te gaan.
Ik heb blond haar en mijn man zou t best jammer vinden als ik dat in een andere kleur zou laten verven. Dus ach dan doe ik het niet. Oh en kort haar vindt hij al helemaal niks bij mij. Dan ben ik helemaal een viva vrouwtje zegt hij en ligt dan in een deuk.
Zijn er nuttige dan?
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
09-09-2021 11:08
Zijn er nuttige dan?
Ja hoor, ik heb jaren in de horeca gewerkt en wanneer gasten in gesprek zijn wil je zo min mogelijk storen. Je wilt dan niet het gesprek onderbreken met vragen als "Wie had het bier gesteld en voor wie is de cola" je zet de drankjes vriendelijk neer en laat je gasten verder praten.

Dat het dan ook wel eens mis gaat is hier duidelijk te lezen in dit topic maar zo'n ramp is dat toch niet.... of moeten we tegenwoordig bij alles meteen zwaar beledigt zijn over een verkeerde aanname.
Ttroeteltje schreef:
09-09-2021 10:57
Ik beken, ik vind rokende vrouwen ook nóg verschrikkelijker uitzien dan rokende mannen. Het heeft in mijn ogen iets ordinairs goedkoops viezigs tokkieachtigs.

Oeps……..
Ik betrapte mezelf laatst ook op zoiets hoor. Een stuk of vier meiden / jonge vrouwen staan even te wachten op straat en kletsen wat met elkaar. Best vlot, mooi, eigentijds en vrolijk. En dan steekt er opeens eentje een sigaret op: ik vond het er op een of andere manier zo raar uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Het ging laatst over strijken op een feestje (vraag me niet waarom). Ik zei dat ik totaal niet kon strijken en dat ook zo min mogelijk deed. Toen zei mijn schoonmoeder: je kunt hartstikke goed strijken want Okkerman heeft altijd keurig gestreken overhemden. Uhhh schoonmoeders dat doet hij zelf. Dat heeft hij ook zelf geleerd want dat heb jij alleen aan je dochter geleerd :facepalm: Ze viel nog niet niet van haar stoel.

Verder moest er iets gebeuren bij het bedrijf van mijn schoonvader. Dat is mijn vakgebied, maar ik hoefde geen advies te geven of iets te regelen hoor. Dat hadden ze al voor elkaar. Ik zei nog tegen mijn schoonvader dat ze in ieder geval een specifiek ding niet moesten doen want dan konden ze problemen krijgen. Dat werd een beetje weggewuifd. Een paar weken later zat het bedrijf in de problemen omdat ze precies dat specifieke ding hadden gedaan. Dat heeft ze ongeveer 10.000 euro gekost. Ze hebben een totaal ongeschikt bedrijf ingeschakeld die vonden dat ze het beter wisten. Maar goed dan hoef je niet naar je schoondochter te luisteren. Echt wat denken ze dat ik op mijn werk doe? Koffie halen?
Alle reacties Link kopieren
Freya schreef:
09-09-2021 10:38
Vreselijk dit, dat je eerst moet bewijzen dat je iets voorstelt voordat iemand je serieus neemt. Ik heb zoiets ook gehad en dan staat er zo'n ventje voor je van eind twintig, die denkt te weten hoe de wereld in elkaar zit. En altijd doen ze heel amicaal tegen mijn man (op zijn schouder slaan en dat soort dingen).

Wanneer gaat dit eindelijk veranderen?

Wanneer we gewoon onze bek opentrekken en ter plekke zo'n berkenboompje op zijn plek zetten. Liefst publiekelijk en met behoorlijk volume.
Als vrouw in de bouw al zoveel moeten doen....
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
09-09-2021 11:16
Ja hoor, ik heb jaren in de horeca gewerkt en wanneer gasten in gesprek zijn wil je zo min mogelijk storen. Je wilt dan niet het gesprek onderbreken met vragen als "Wie had het bier gesteld en voor wie is de cola" je zet de drankjes vriendelijk neer en laat je gasten verder praten.

Dat het dan ook wel eens mis gaat is hier duidelijk te lezen in dit topic maar zo'n ramp is dat toch niet.... of moeten we tegenwoordig bij alles meteen zwaar beledigt zijn over een verkeerde aanname.
Ja juist! Wij roepen vaak meteen: zet maar in het midden, verdere verdeling zorgen we zelf voor. Man drinkt weinig alcohol (behalve af en toe een wijntje) en ik helemaal niet... Toch zetten ze de witte wijn regelmatig voor mijn neus neer....we vinden het niet erg, dan geef ik hem de wijn en hij geeft mij mijn drankje. Niks ingewikkelds aan...
Alle reacties Link kopieren
Als ik met mijn vriend uit eten ga bestelt hij vaak een bier en ik een thee. Andersom gebeurt niet, want ik drink geen bier. Bij het uitserveren gaat het altijd goed. Ik krijg toch best vaak de neiging om voor de grap te zeggen dat de bier voor mij is :lol:
Alle reacties Link kopieren
Nog een paar:

Mijn familie gaat er altijd vanuit dat mijn vriend achter het stuur zit.

Mijn familie gaat er vanuit dat de mooie vakantiefoto's die in huis hangen door mijn vriend zijn gemaakt. Vast omdat een camera "technisch" is :facepalm:
Sunny-in-Perth schreef:
09-09-2021 11:16
Ja hoor, ik heb jaren in de horeca gewerkt en wanneer gasten in gesprek zijn wil je zo min mogelijk storen. Je wilt dan niet het gesprek onderbreken met vragen als "Wie had het bier gesteld en voor wie is de cola" je zet de drankjes vriendelijk neer en laat je gasten verder praten.

Dat het dan ook wel eens mis gaat is hier duidelijk te lezen in dit topic maar zo'n ramp is dat toch niet.... of moeten we tegenwoordig bij alles meteen zwaar beledigt zijn over een verkeerde aanname.
Nee dus. :roll:
Mijn eigen pa zei ooit verbaasd tegen mijn moeder: waarom moet Ttroeteltje gaan studeren?? Die ontmoet binnenkort een man en die verdwijnt achter het aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
09-09-2021 11:16
Ja hoor, ik heb jaren in de horeca gewerkt en wanneer gasten in gesprek zijn wil je zo min mogelijk storen. Je wilt dan niet het gesprek onderbreken met vragen als "Wie had het bier gesteld en voor wie is de cola" je zet de drankjes vriendelijk neer en laat je gasten verder praten.

Dat het dan ook wel eens mis gaat is hier duidelijk te lezen in dit topic maar zo'n ramp is dat toch niet.... of moeten we tegenwoordig bij alles meteen zwaar beledigt zijn over een verkeerde aanname.

Persoonlijk vind ik dat totaal niet erg hoor. Wat jij zegt: "je wilt iedereen voorzien maar verder niet teveel storen!"
Je ziet mensen druk in gesprek en daar moet jij dan op inbreken: "wie had de Heineken 0,0? En de cola Light? De Merlot? Een spa blauw?... roept U maar!!!" Nee hoor, breng het naar die tafel en binnen 10 seconden hebben de gasten al zelfs alle glazen/bestellingen bij de juiste personen gerangschikt
Wat mij betreft hoeft bediening zich daar geenszins druk over te maken.. die draven non stop op en neer met borden en glazen.
Ik kreeg onlangs ook Gambas voor mijn neus terwijl ik toch echt een schnitzel had besteld. Kan gebeuren,, dat bord hoorde idd 2 tafels verderop thuis. Ik vind dat geenszins erg zolang je maar merkt dat men (bediening) eropuit is je goed te willen verzorgen, wil bijdragen jou een leuke avond te bezorgen en hartelijk tegen je is. Daar betaal je immers voor. Als ik dat proef.. mogen ze van mij tot 5x aan toe een glas verkeerd neerzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven