Nutteloze man/vrouw associaties

08-09-2021 23:14 690 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertelde net, bij thuiskomst na een werkgerelateerd etentje, dat hij nog net niet uitgelachen, maar wel vreemd aangekeken was door ober en door collega's omdat hij... Een witte wijn bestelde. En dat is een vrouwendrankje. :roll:

Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
08-09-2021 23:43
Wij hebben eens bij een bank zitten praten over een hypotheek. De bankmeneer keek alleen mijn vriend aan. Het was zo opvallend dat mijn vriend het ook opviel. De helft van het inkomen kwam toch echt van mij dus je zou denken dat het mij ook aangaat. Ik was zo pissig dat we puur daarom geen hypotheek bij die bank hebben afgesloten.

ik hoop dat hier bedrijven meelezen: seksisme (bewust of onbewust) kost je klanten.
Deze heb ik ook meegemaakt.
Ik werd steeds pissiger en heb na 10 minuten gevraagd of hij soms dacht dat ik dom was. De bankmedewerker ging er van blozen. ( en dat schijnt dan weer vrouwelijk te zijn)
Alle reacties Link kopieren
Oh..en ik kan me bij Bruna ook verbazen..koop je een boek, vragen ze of het een cadeautje is en als je dan ja zegt is de volgende vraag steevast: “voor een dame of een heer?” Daar schijnt een ander papiertje omheen te moeten :bonk: . Ik denk dat ik volgende keer ga zeggen dat het een cadeau voor een genderneutraal persoon is, kijken wat er dan gebeurt..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
08-09-2021 23:40
Mijn vriend bestelt vaak vis of een salade en ik meestal een vleesgerecht. Raden wie wel bord krijgt :roll: .
Ja hier ook zo.
En ik wil mijn biefstuk rare en man doorbakken, hij krijgt dan vaak de rare want zo eten vrouwen het niet
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudere buurman kwam aan de deur, of mijn vriend binnenkort even de boom in de voortuin wilde snoeien. Laat ik nou net alles in de tuin doen en niet mijn vriend :hyper:.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
08-09-2021 23:39
De uitleg over hoe mn zonnepanelen aangesloten zouden gaan worden werd gegeven aan t mannelijke bezoek ipv aan mij. :facepalm:
T is toch echt alleen mijn huis en ik betaal.

Herkenbaar, ik vind het helemaal geen punt dat op een terras de cappuccino standaard bij mij wordt neergezet en de koffie bij mijn man.
Zo ook bij cola en een biertje. Maar toen ons huis verbouwd zou worden en de aannemer mij echt straal negeerde als het ging over spouwmuurisolatie, vloerisolatie of de kozijnen, vond ik dat echt niet leuk!
Er werd echt alleen tegen mijn man gepraat.
Toen het ging over waar de wasmachine aansluiting moest komen werd er wél naar mij gekeken.. toen wel😗
Alle reacties Link kopieren
DonutMetChocolade schreef:
09-09-2021 07:49
Mijn oudere buurman kwam aan de deur, of mijn vriend binnenkort even de boom in de voortuin wilde snoeien. Laat ik nou net alles in de tuin doen en niet mijn vriend :hyper:.

Oh' dat kan ik soms niet uitstaan!😄
"Zo, wat staat je tuin er weer mooi bij, heeft je man vast veel werk aan gehad!"
Nou, man heeft nog nooit een hark, schoffel of bezem in zijn handen gehad hoor. Hij is haast allergisch voor tuinieren..
Toch fijn dat hij het zo goed bijhoudt!😙
Bij ons thuis doe ik de financiën, wat niet heel gek is want we wonen in een huis dat ik alleen heb gekocht. Mijn vriend woont er wel bij, maar de hypotheek en het eigendom staat alleen op mijn naam. Kwam er laatst een vriend van hem langs, die ik ergens heen ging brengen (overigens in mijn auto. Mijn vriend heeft geen auto). Vraagt die vent of ik daar ook woon of nog bij mijn ouders? Uh wat dacht je? Het is MIJN huis? Dat had hij dus echt niet verwacht. Ik ben midden dertig...
Alle reacties Link kopieren
Ken je Themanwhohasitall ? op Insta??
die maakt geniale omkeringen, en vaak heel pijnlijk is duidelijk hoe raar de samenleving naar vrouwen kijkt en hoe ongemerkt het gaat
lilalinda schreef:
09-09-2021 08:01
Ken je Themanwhohasitall ? op Insta??
die maakt geniale omkeringen, en vaak heel pijnlijk is duidelijk hoe raar de samenleving naar vrouwen kijkt en hoe ongemerkt het gaat
Die is briljant!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is de kok in huis. Ik doe het meeste van de financiën, regel de zaken omtrent de auto en ben de 'rationele' in de relatie. Mijn vriend zat laatst aan de rosé in een restaurant en ik aan het bier.

In een vorige relatie, waar mijn vriend van toen de bob was en dus steevast een Fristi bestelde waar ik een biertje dronk, kreeg ik ALTIJD de Fristi voor m'n neus gezet en hij het bier. Ik kan er best om lachen, maar eigenlijk is het ook raar.

Bij een restaurant bij mij in de stad krijgt de ene aan tafel een roos en de ander de rekening na het eten, met een knipoog, bij koppels die komen eten (bij grotere gezelschappen doen ze dit niet geloof ik, maar soms ook wel als iemand voor de grap zegt "waarom krijg ik geen roos??"). De eigenaresse van het restaurant zei eens dat ze veel vaker de dames aan tafel ziet betalen dan de heren. Of dat ook zo is weet ik natuurlijk niet, maar ik moest er wel om lachen.
suusje666 wijzigde dit bericht op 09-09-2021 08:18
33.91% gewijzigd
Toen mijn vriend een paar jaar geleden zijn koekblikauto verkocht omdat we alleen maar mijn Volvo station gebruikten, vroegen mensen hoe ik nu naar mijn werk ging. Want een grote auto kan natuurlijk niet van de vrouw zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die dranken doen mij denken aan de film The Hot Chick. :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Vorige week nog; “het BOB-arrangement is zeker voor mevrouw?”
Uh nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit een familie waar het idee is ontstaan dat de vrouw toestemming moet vragen aan diens man.
Bijv: dagje weg/weekendje weg/vakantie zonder gezin, uitgave van geld (ook kleine bedragen, vrouwen doen zeker geen boekhouding want dat kunnen ze niet), kleding, eten, drank en roken…noem het maar op.
Er wordt ook standaard gevraagd of dat wel mag van je man.

Nou vinden ze mij een hele rare, want ik moet dan altijd lachen en zeg dat ik dat zelf wel uitmaak. (Oke overleg op bepaalde punten natuurlijk wel)

Meningen/adviezen worden ook nooit gevraagd aan vrouwen. Mijn schoonvader negeert mij ook als ik iets van een mening/advies geef. Andersom behoor ik wel alles aan te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn eerste relatie over ging verkochten we het huis. De makelaar kwam langs voor een taxatie en gaf meteen allerlei tips voor mijn ex van mooie huizen om te gaan bezichtigen. Daarna vroeg hij aan mij: en meiske, ga je terug naar je ouders of zal ik kijken of we misschien ook een klein flatje hebben of wat te huur?
De aanname dat ex wel een dikke portemonnee zou hebben en ik niet vond ik echt bizar.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
09-09-2021 08:33
Toen mijn eerste relatie over ging verkochten we het huis. De makelaar kwam langs voor een taxatie en gaf meteen allerlei tips voor mijn ex van mooie huizen om te gaan bezichtigen. Daarna vroeg hij aan mij: en meiske, ga je terug naar je ouders of zal ik kijken of we misschien ook een klein flatje hebben of wat te huur?
De aanname dat ex wel een dikke portemonnee zou hebben en ik niet vond ik echt bizar.
Die vind ik extreem grof!
Alle reacties Link kopieren
Misschien komt de medewerker van de drogist nog wel een verhaaltje over mijn vriend en ik tikken.. ;-D

We waren laatst in de drogist en de douchefoam was in de aanbieding, ik mocht er nog 1 gratis bijpakken. Mijn vriend had laatst uit een kadopakketje een fles Dove for men douchefoam gehad en die beviel hem goed.

Dus ik vroeg aan de medewerker of ze ook die Dove for men douchefoam hadden. Hadden ze niet, prima, nog een normale Dove foam gepakt met een wat neutraler geurtje want mijn vriend is niet zo van de zoete geurtjes.

Maar toen ging die medewerker naar een collega toe en met rollende ogen iets te hard fluisteren hoe belachelijk het was dat wij een douchefoam voor mannen zochten, want mannen konden toch gewoon die voor vrouwen gebruiken?

Klopt, en dat doet m'n vriend ook wel als die van hem op is, hij gebruikt zelfs mijn deo als die toevallig dichterbij staat. Maar deze foam die we zochten vond hij gewoon heel fijn en lekker ruiken.

Verder ben ik altijd degene die de tassen draagt tijdens het shoppen, want het meeste is ook van mij, dus dan vind ik het logisch dat ik het draag. Maar dan krijg je soms ook opmerkingen dat de man de tassen zou moeten dragen :nut:
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Een keer op een verjaardag vertrok mijn man eerder omdat hij erg vroeg op moest de andere dag. Ik wilde nog even blijven en zou later zelf met de auto naar huis gaan.
Een oudere dame in het gezelschap aanschouwde dit en vroeg bijna geshockeerd: "moet jij niet met je man mee??? Vindt hij dit goed?"
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-09-2021 06:21
Ik heb geen bezwaar tegen een man die huilt of die op tafel gaat staan als hij een muis ziet. Minder leuk vind ik het als hij de weg ergens niet weet of heel erg verlegen is, zodanig dat hij niet meer voor zichzelf opkomt. Ook het 12 banen - 13 ongelukkentype vind ik niks. Zag gisteren een vreselijke kluns in een film en dat vond ik niet vertederend maar té ongemakkelijk.
Vind je dat van vrouwen wel Aantrekkelijk?
Wij waren bij een autodealer.

De dealer keek mijn man aan en zei: "zo, auto'tje voor het vrouwtje aan het uitzoeken??"

Daar hebben we dus geen auto gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Oh er schiet me ook opeens een opmerking van mijn vader binnen. Hij zei een keer dat hij het zo ordinair vindt om een vrouw te zien roken op straat. Toen ik vroeg of hij dat ook van mannen vindt zei hij dat hij dat bij mannen niet heeft, alleen rokende vrouwen zijn ordinair.

Ik heb mijn vader hoog in het vaandel staan maar ik vind dat nog steeds zo'n rare opvatting van hem.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Felidaes schreef:
09-09-2021 08:49
Wij waren bij een autodealer.

De dealer keek mijn man aan en zei: "zo, auto'tje voor het vrouwtje aan het uitzoeken??"
Rrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
In de categorie eten en drinken: mijn man bestelt nog weleens een latte macchiato of een cappuccino, ik drink alleen maar zwarte koffie. Dat wordt bij ons dus ook standaard andersom uitgeserveerd.

Automotive: toen we onze trouwauto gingen ophalen bij de dealer kreeg man een hele uitleg over de auto en uiteindelijk de sleutel in handen, die hij vervolgens meteen doorgaf aan mij, waarna ik aanstalten maakte om aan de bestuurderskant in te stappen. Het gezicht van de medewerker was onbetaalbaar. In onze relatie rij ik meestal als we samen weggaan.

Heel wat jaren geleden moest man een andere auto hebben en hij had wel interesse in een Kia. Dus naar de Kia-dealer in de buurt, proefrit gemaakt en daarna bij de verkoper aangeschoven voor het praatje. We kregen koffie aangeboden en wilden beide wel een kop zwarte koffie. Vervolgens krijg ik een cappuccino voorgeschoteld. Er werd verder ook alleen tegen man gepraat, dus het is geen auto bij dat bedrijf geworden.

Mensen denken ook dat mijn Volvo van mijn man is, of nog erger, van mijn vader.
Hiervoor reed mijn man Volvo, dus we zijn al wat langer bekend bij de betreffende dealer. Toen we die auto kochten hebben we wel even duidelijk gemaakt dat we trouwe klanten zijn maar wel verwachten dat we niet gediend zijn van enig seksistisch gedrag. Gelukkig waren ze zelf ook al zover en ik word dan ook gewoon serieus genomen.
De verkoper kent mijn achtergrond inmiddels een beetje en dat helpt ook wel, moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Beerlover schreef:
09-09-2021 07:41
Dat verhaal over die kleuterklas snap ik niet....
De jongens maken/kleuren een dokter en een piloot en de meisjes een verpleegster en stewardess.
Dat kan natuurlijk ook prima andersom.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-09-2021 08:01
Ken je Themanwhohasitall ? op Insta??
die maakt geniale omkeringen, en vaak heel pijnlijk is duidelijk hoe raar de samenleving naar vrouwen kijkt en hoe ongemerkt het gaat
Goeie tip. Net even gespiekt, vrees dat ik deze 'uit' moet lezen vandaag.

Nog een: toen zoon twee werd, kreeg hij onder andere een pop (van tante, want die had hem ermee zien spelen bij hen thuis) en klei (van oma, want doet niets liever dan met hem knutselen en fröbelen).

Toen hij trots met die kado's aan kwam sjouwen bij onze schoonmaakster, schudde zij het hoofd. Ze stond een half uurtje na werktijd weer voor onze deur: met een politie-auto met sirenes, motorgeluiden en een hoop flitslichten, "want het was zo zielig dat zoontje alleen maar meisjesspeelgoed had gekregen" :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven