Nutteloze man/vrouw associaties

08-09-2021 23:14 690 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertelde net, bij thuiskomst na een werkgerelateerd etentje, dat hij nog net niet uitgelachen, maar wel vreemd aangekeken was door ober en door collega's omdat hij... Een witte wijn bestelde. En dat is een vrouwendrankje. :roll:

Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?
Alle reacties Link kopieren
Raspberrysmoothie schreef:
09-09-2021 08:50
Oh er schiet me ook opeens een opmerking van mijn vader binnen. Hij zei een keer dat hij het zo ordinair vindt om een vrouw te zien roken op straat. Toen ik vroeg of hij dat ook van mannen vindt zei hij dat hij dat bij mannen niet heeft, alleen rokende vrouwen zijn ordinair.

Ik heb mijn vader hoog in het vaandel staan maar ik vind dat nog steeds zo'n rare opvatting van hem.

Oh' maar dat is echt iets van de oudere generatie hoor! Ik herken dat heel erg.
Darthmee schreef:
09-09-2021 08:28
Ik kom uit een familie waar het idee is ontstaan dat de vrouw toestemming moet vragen aan diens man.
Bijv: dagje weg/weekendje weg/vakantie zonder gezin, uitgave van geld (ook kleine bedragen, vrouwen doen zeker geen boekhouding want dat kunnen ze niet), kleding, eten, drank en roken…noem het maar op.
Er wordt ook standaard gevraagd of dat wel mag van je man.

Nou vinden ze mij een hele rare, want ik moet dan altijd lachen en zeg dat ik dat zelf wel uitmaak. (Oke overleg op bepaalde punten natuurlijk wel)

Meningen/adviezen worden ook nooit gevraagd aan vrouwen. Mijn schoonvader negeert mij ook als ik iets van een mening/advies geef. Andersom behoor ik wel alles aan te nemen.
Mijn schoonmoeder vraagt ook vaak: wat vind Kees daarvan.

Ik ga mijn haar, voor mijn doen, extreem veranderen bijvoorbeeld.
Tja, ik hou van Kees, maar het is toch echt mijn keuze. En als Kees het niet mooi vind, dan niet.

Het is grappig, maar mijn moeder is iets ouder en die heeft dat helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
09-09-2021 09:27
Mijn schoonmoeder vraagt ook vaak: wat vind Kees daarvan.

Ik ga mijn haar, voor mijn doen, extreem veranderen bijvoorbeeld.
Tja, ik hou van Kees, maar het is toch echt mijn keuze. En als Kees het niet mooi vind, dan niet.

Het is grappig, maar mijn moeder is iets ouder en die heeft dat helemaal niet.
Jaaaa dit, maar dan andersom! Mijn man liet tijdens corona een tijd z'n haar groeien. Eerst de lockdown, toen geen tijd om een kappersafspraak te maken, toen kon hij al bijna een staartje en wou hij kijken hoe het werd, enfin, op een gegeven moment een heuse man bun. Ik vind kort haar leuker, heb ik 'm ook verteld, maar hey, ons huwelijk loopt niet stuk op een kapsel lijkt me.

Nou. Schoonmoeder vond de man bun maar niks. En schoonzussen ook niet. Die hebben me toch op de kop gezeten, "dat het wel mijn taak was te zorgen dat man naar de kapper zou gaan". Ik bedoel, hoe zie je het voor je? Ik kan 90 kilo moeilijk in een autostoeltje proppen en voor de deur afleveren, wel?

Idem met een trui die zij lelijk vonden. Ik had 'm zelf niet uitgekozen, maar ach, ik hoefde hem dan ook niet aan. Dus ik ga die zéker niet "per ongeluk te heet wassen", schoonmams...
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma was dol op een biertje, maar écht niet dat ze in een restaurant of op een verjaardag een biertje zou drinken. Dat gaf geen pas.
Alle reacties Link kopieren
Tunamelt schreef:
09-09-2021 09:33
Jaaaa dit, maar dan andersom! Mijn man liet tijdens corona een tijd z'n haar groeien. Eerst de lockdown, toen geen tijd om een kappersafspraak te maken, toen kon hij al bijna een staartje en wou hij kijken hoe het werd, enfin, op een gegeven moment een heuse man bun. Ik vind kort haar leuker, heb ik 'm ook verteld, maar hey, ons huwelijk loopt niet stuk op een kapsel lijkt me.

Nou. Schoonmoeder vond de man bun maar niks. En schoonzussen ook niet. Die hebben me toch op de kop gezeten, "dat het wel mijn taak was te zorgen dat man naar de kapper zou gaan". Ik bedoel, hoe zie je het voor je? Ik kan 90 kilo moeilijk in een autostoeltje proppen en voor de deur afleveren, wel?

Idem met een trui die zij lelijk vonden. Ik had 'm zelf niet uitgekozen, maar ach, ik hoefde hem dan ook niet aan. Dus ik ga die zéker niet "per ongeluk te heet wassen", schoonmams...
"mag meneer Lila, dat overhemd van jou aan?"
Say What????????????????
Parella schreef:
08-09-2021 23:43
Wij hebben eens bij een bank zitten praten over een hypotheek. De bankmeneer keek alleen mijn vriend aan. Het was zo opvallend dat mijn vriend het ook opviel. De helft van het inkomen kwam toch echt van mij dus je zou denken dat het mij ook aangaat. Ik was zo pissig dat we puur daarom geen hypotheek bij die bank hebben afgesloten.

ik hoop dat hier bedrijven meelezen: seksisme (bewust of onbewust) kost je klanten.
Dit heb ik ook meegemaakt. De meneer in pak sprak alleen mijn man aan. Het was heel opvallend, alsof hij er echt moeite voor deed om mij te negeren. Zelfs als ik een vraag stelde, dan keek hij alsof dat hem stoorde en gaf hij mijn man antwoord.

Het maakte me zo boos. Echt niet dat we daarmee in zee gingen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien net iets anders, maar wel iets wat ik al vaker gemerkt heb. Ik kon slecht tegen het gebruik van de pil (mentaal) en wilde even helemaal geen hormonen in mijn lichaam. Dat dan de eerste vraag is wat mijn vriend ervan vindt. Welja, 24/7 mentaal niet in orde is oké, zolang vriend het maar naar zijn zin heeft in bed. En mijn vriend vond het helemaal prima, die heeft deze mening totaal niet. Maar het is toch echt vaker zo gevraagd, voornamelijk door mensen die dichtbij staan. Ik vind dat zo raar.
Tunamelt schreef:
09-09-2021 09:33
Jaaaa dit, maar dan andersom! Mijn man liet tijdens corona een tijd z'n haar groeien. Eerst de lockdown, toen geen tijd om een kappersafspraak te maken, toen kon hij al bijna een staartje en wou hij kijken hoe het werd, enfin, op een gegeven moment een heuse man bun. Ik vind kort haar leuker, heb ik 'm ook verteld, maar hey, ons huwelijk loopt niet stuk op een kapsel lijkt me.

Nou. Schoonmoeder vond de man bun maar niks. En schoonzussen ook niet. Die hebben me toch op de kop gezeten, "dat het wel mijn taak was te zorgen dat man naar de kapper zou gaan". Ik bedoel, hoe zie je het voor je? Ik kan 90 kilo moeilijk in een autostoeltje proppen en voor de deur afleveren, wel?

Idem met een trui die zij lelijk vonden. Ik had 'm zelf niet uitgekozen, maar ach, ik hoefde hem dan ook niet aan. Dus ik ga die zéker niet "per ongeluk te heet wassen", schoonmams...
O ja, ik kreeg een keer een opmerking over de kreukel in mijn man zijn overhemd :@@: Vertel het hem lekker zelf, Greet.
CharlotteCcc schreef:
09-09-2021 09:42
Misschien net iets anders, maar wel iets wat ik al vaker gemerkt heb. Ik kon slecht tegen het gebruik van de pil (mentaal) en wilde even helemaal geen hormonen in mijn lichaam. Dat dan de eerste vraag is wat mijn vriend ervan vindt. Welja, 24/7 mentaal niet in orde is oké, zolang vriend het maar naar zijn zin heeft in bed. En mijn vriend vond het helemaal prima, die heeft deze mening totaal niet. Maar het is toch echt vaker zo gevraagd, voornamelijk door mensen die dichtbij staan. Ik vind dat zo raar.
O ja inderdaad. Een man mag nergens last van hebben, die heeft recht op seks op de manier die hij wil en de vrouw moet daarvoor zorgen.

Dat zij alle dagen depressief is van de pil weegt niet op tegen die paar minuten dat de man een condoon om moet en dat niet prettig vindt.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
09-09-2021 09:42
Misschien net iets anders, maar wel iets wat ik al vaker gemerkt heb. Ik kon slecht tegen het gebruik van de pil (mentaal) en wilde even helemaal geen hormonen in mijn lichaam. Dat dan de eerste vraag is wat mijn vriend ervan vindt. Welja, 24/7 mentaal niet in orde is oké, zolang vriend het maar naar zijn zin heeft in bed. En mijn vriend vond het helemaal prima, die heeft deze mening totaal niet. Maar het is toch echt vaker zo gevraagd, voornamelijk door mensen die dichtbij staan. Ik vind dat zo raar.

Ja echt he!
Je verhaal komt me zo' bekend voor!
Ik had een periode ook even geen zin in hormonale anticonceptie. Mijn lijf moest (voor mijn gevoel) echt weer even zichzelf herpakken en na de horror bevallingen die ik achter de rug had zag ik het echt nog even zitten om weer met de benen in de beugels te mogen voor een spiraal. Dus condooms.
"Oh' vind je man dat niet erg vervelend?"
Serieus jongens! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Tunamelt schreef:
09-09-2021 09:33
Jaaaa dit, maar dan andersom! Mijn man liet tijdens corona een tijd z'n haar groeien. Eerst de lockdown, toen geen tijd om een kappersafspraak te maken, toen kon hij al bijna een staartje en wou hij kijken hoe het werd, enfin, op een gegeven moment een heuse man bun. Ik vind kort haar leuker, heb ik 'm ook verteld, maar hey, ons huwelijk loopt niet stuk op een kapsel lijkt me.

Nou. Schoonmoeder vond de man bun maar niks. En schoonzussen ook niet. Die hebben me toch op de kop gezeten, "dat het wel mijn taak was te zorgen dat man naar de kapper zou gaan". Ik bedoel, hoe zie je het voor je? Ik kan 90 kilo moeilijk in een autostoeltje proppen en voor de deur afleveren, wel?

Idem met een trui die zij lelijk vonden. Ik had 'm zelf niet uitgekozen, maar ach, ik hoefde hem dan ook niet aan. Dus ik ga die zéker niet "per ongeluk te heet wassen", schoonmams...
Herkenbaar! Moeder en schoonmoeder vinden beide dat ik blijkbaar het laatste woord zou moeten hebben omtrent kapsel en kleding van man en zoon. Man heeft een beetje bijzondere smaak en zoon heeft nu superlang corona haar (staat hem prachtig, hij heeft nu een woeste bos lange koperkleurige krullen). Ze worden er niet zelf op aangesproken, maar ma en schoonma spreken míj aan. Of die schoenen (van man) niet teveel beginnen te slijten? Of zoon zijn haar wel kamt? (Nee want woeste krullen kam je niet, tenzij net gewassen). Alle uiterlijke zaken van het hele gezin zijn blijkbaar mijn verantwoordelijkheid.
Pindakaasjes schreef:
09-09-2021 09:50
Ja echt he!
Je verhaal komt me zo' bekend voor!
Ik had een periode ook even geen zin in hormonale anticonceptie. Mijn lijf moest (voor mijn gevoel) echt weer even zichzelf herpakken en na de horror bevallingen die ik achter de rug had zag ik het echt nog even zitten om weer met de benen in de beugels te mogen voor een spiraal. Dus condooms.
"Oh' vind je man dat niet erg vervelend?"
Serieus jongens! :facepalm:
Pffffffffffffffffffffffff :@@:

(sorry heb hier geen andere reactie op, ronduit bizar dit gedachtegoed)
Alle reacties Link kopieren
In groep 8 werd er op kamp een dropping georganiseerd. We mochten zelf groepen maken, maar in elke groep moesten wel 2 jongens, voor de veiligheid. :facepalm:
Ik was helemaal geen mondig kind, maar toen wel. Ik was 2 koppen groter dan de iele jochies in onze klas. Hoezo, jongens voor de veiligheid?!
Uiteindelijk hoefde in het groepje waar ik in zou zitten niet persé 2 jongens mee. :couple:
Mijn schoonmoeder vind het overigens ook vreemd dat man en ik alles met elkaar bespreken.

Dan gaat ze zachter praten als we het bijvoorbeeld over mijn shopuitgaven van die dag hebben.

Afgezien van het feit dat ik gewoon mijn eigen geld verdien, ga ik echt niet tegen mijn man liegen.

Ze denkt ook dat mijn man nooit iets (leuks) voor zichzelf koopt, of nooit echt iets voor zichzelf krijgt. Ze vind hem dan zielig en dan krijgt hij weer wat van haar.

Kees geeft heel veel geld aan zichzelf uit, hij is Devopser en heeft een zwak voor laptops, camera's en gadgets. Als ik dat zeg geloofd ze mij niet.

Als wij een discussie hebben waar zij bij is verdedigd ze hem steevast. Hij kan niets verkeerd doen. Ik weet niet of dat een gender-ding is of een kind-ding, maar ik vind het af en toe erg vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Opmerking van schoonmoeder toen man en ik honderd jaar geleden gingen samenwonen: 'je moet Henk niet laten wassen hoor, dat kan hij niet'
Marelyse schreef:
09-09-2021 06:22
Wij zijn ook wel eens bij een autoverkoper weggelopen om deze reden. Het ging notabene om een auto voor mij.

En bij de keukenboer was ik duidelijk degene tegen wie gesproken werd, terwijl mijn man altijd kookt.
Andersom gebeurt het ook idd. Ga maar eens een bruiloft organiseren. Als vrouw word van je verwacht dat je overal een duidelijke mening over hebt en alles beslist (kleur van de servetten, hoe de taart er exact uitziet, bloemsoort op tafel, ringkussentje, dat soort geneuzel), terwijl mijn man daarvan gevrijwaard was.

Uiteraard overlegden wij over dit soort dingen, maar iedereen keek mij aan. Nooit mijn man die zat er voor spek en bonen bij.
Alle reacties Link kopieren
Freya schreef:
09-09-2021 09:58
Pffffffffffffffffffffffff :@@:

(sorry heb hier geen andere reactie op, ronduit bizar dit gedachtegoed)

Let wel. Deze opmerkingen waren van 'vrouwen' afkomstig.
Wij hebben nu twee auto's, maar iedereen gaat er altijd vanuit dat de luxere, iets grotere wagen van mijn man is en de iets kleinere, eenvoudige auto van mij.

Ik rij vrijwel altijd in de luxere auto en krijg zo vaak de opmerking waarom ik daarin rij ipv in mijn eigen auto :@@:

Toen we nog 1 auto hadden gingen ze er altijd vanuit dat deze van mijn man was en dat hij zo lief was dat ik er veel in mocht rijden @(
Alle reacties Link kopieren
In een café met zijn vieren: twee mannen en twee vrouwen. De mannen bestelden warme chocolademelk, de vrouwen (waaronder ik dus) bestelden Long Island Icetea. De ober die de drankjes kwam brengen ging er direct vanuit dat de mannen de Long Island Icetea hadden besteld en de vrouwen de warme chocolademelk. Hij moest er zelf ook wel om gniffelen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Lexeflex schreef:
09-09-2021 09:59
In groep 8 werd er op kamp een dropping georganiseerd. We mochten zelf groepen maken, maar in elke groep moesten wel 2 jongens, voor de veiligheid. :facepalm:
Ik was helemaal geen mondig kind, maar toen wel. Ik was 2 koppen groter dan de iele jochies in onze klas. Hoezo, jongens voor de veiligheid?!
Uiteindelijk hoefde in het groepje waar ik in zou zitten niet persé 2 jongens mee. :couple:
Zoiets hadden wij op mijn werk.
We gaan om het jaar op ski reis en rijden dan met auto’s van de zaak. Maar in elke auto moest verplicht een man want misschien moesten de sneeuwkettingen erop gelegd worden.
Dat mijn vrouwelijke collega uit Noorwegen komt en niks anders heeft gedaan haar hele leven, zeker tegenover Hollandse mannen die nooit op wintersport gaan, kwam niet in mensen op.
En blijkbaar was er in een ver verleden een keer een ‘vrouwen auto’ in een totaal ander land aangekomen.

We zijn gewoon met 4 vrouwen gereden, amehoela.

Sindsdien is de ‘regel’ er niet meer :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik begeleidde ooit een excursie met een school. We lopen het pand in en ik sta bij de receptie. Vrouw achter de balie wijst naar (mannelijke) collega die tientallen meters verder staat bij een groep leerlingen en ze vraagt aan mij of hij de factuur even kan komen tekenen.

Ik gaf aan dat ik ook wel wilde tekenen, tenzij ze dat liever door een man liet doen....toen was ze wel wat ongemakkelijk.
AnAppleADay schreef:
09-09-2021 10:12
Zoiets hadden wij op mijn werk.
We gaan om het jaar op ski reis en rijden dan met auto’s van de zaak. Maar in elke auto moest verplicht een man want misschien moesten de sneeuwkettingen erop gelegd worden.
Dat mijn vrouwelijke collega uit Noorwegen komt en niks anders heeft gedaan haar hele leven, zeker tegenover Hollandse mannen die nooit op wintersport gaan, kwam niet in mensen op.
En blijkbaar was er in een ver verleden een keer een ‘vrouwen auto’ in een totaal ander land aangekomen.

We zijn gewoon met 4 vrouwen gereden, amehoela.

Sindsdien is de ‘regel’ er niet meer :proud:
Wat erg dit soort regels. Dat het nog bestaat :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Freya schreef:
09-09-2021 10:21
Wat erg dit soort regels. Dat het nog bestaat :bonk:
Bizar hè?
Nu wordt er ‘geadviseerd dat elke auto iemand heeft die ervaring heeft met sneeuwkettingen’
Alle reacties Link kopieren
O..en vriendin in de 20, die bij een hypotheekgesprek compleet niet serieus werd genomen, beetje ongeïnteresseerd verhaal kreeg ze. Toen er naar recente salarisstrook gevraagd werd en ze die toeschoof werd hij opeens heel beleefd en serieus. Denk dat ze veeele malen meer verdiende dan de persoon voor zich, ze was erg hoogopgeleid en heeft een zeer verantwoordelijke baan.
Ik moet bekennen dat ik het mijn man verboden heb om ook maar iets roze te dragen. Maar hij zal uit zichzelf ook nooit iets roze aantrekken gelukkig. Vreselijk een man in die kleur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven