Objectieve blik gevraagd: (on)gezonde interesse in exen enzo

15-02-2009 21:17 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik heb even een objectieve blik nodig, dus maar eens een topic aangemaakt. Ik moet even weten of ik me nu aanstel of niet. Fijn als jullie even mee willen denken, ik probeer het kort te houden.

Dit is de situatie. Vriend en ik zijn 2 jaar bij elkaar, niet samenwonend, en op de gebruikelijke akkefietjes na, hebben we een hele goede relatie, we zien een toekomst samen en hij draagt me, bij wijze van spreken, op handen.

Gisterochtend zat ik wat te surfen op zijn computer. Ik maak gebruik van zijn favorieten (weet hij), aangezien we vanwege hobby dezelfde sites bezoeken. In een nieuwgierig ogenblik heb ik doorgeklikt naar onderliggende mapjes in zijn vreselijk geordende favorietenlijst (ja ik weet het, dit is topic 1000 waarin de vriendin wat ontdekt op de pc van vriend .....).

Maar goed, hier vond ik een mapje met daarin een hele lijst met vrouwennamen. Dus links naar hun websites/hyvespaginas/etc ofzo. Ik heb hier verder niet op geklikt. Een aantal namen herken ik als zijnde ex-vriendinnen of ex-scharrels en het archief liep tot wel 12 jaar terug... Ik schrok een beetje maar ben er niet over begonnen.

's Avonds waren we bij mij. We zitten beiden op hyves, en ik sinds kort op facebook. Hij was hier benieuwd naar, dus heb ik hem een rondleiding gegeven zeg maar. Hij wilde weten of er vrienden van hem opzaten. Toen ik weg was, heeft hij 3 namen opgezocht, waarvan 1 een ex-scharrel is van enkele jaren geleden (met het oog op mijn 'ontdekking' van die ochtend, heb ik s avonds in mijn geschiedenis gekeken...). Op de manier waarop hij eens over haar praatte, maak ik op dat hij een flinke zwak voor haar heeft en de enige reden dat het niet tot een relatie gekomen was, was de afstand (inmiddels woont ze dichterbij), want ze vonden elkaar geweldig.

En nu.. nu weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Aan de ene kant is het allemaal flink onschuldig en kan je best eens benieuwd zijn hoe het met iemand gaat enzo (echter waren het alleen maar vrouwennamen). Daarin ben ik overigens erg verschillend (misschien is het daarom ook moeilijker te begrijpen voor mij): ik heb totaal geen contact meer met exen en ook geen behoefte om ze op internet te traceren. Voor mij is het een teken dat, als je dat wel doet, er niet overheen bent.

Aan de andere kant vind ik het best ver gaan om een aparte map te hebben met daarin (echt heel veel) links naar vrouwen, en dan ook nog eens tot in een ver verleden. Overigens past dit 'organiseren' wel bij zijn karakter.

Daarnaast is hij erg makkelijk in het verwijderen van vrienden op hyves. Hij heeft er maar een stuk of 40 en delete heel gemakkelijk mensen. Maar in die 40 zitten dus ook weer een aantal exen, die dus niet gedelete worden (heel tegenstrijdig vind ik). Hij heeft eens gezegd dat zij hem ook niet deleten dus hij dat ook niet nodig vindt (maar zij hebben wel 100+ vrienden, vind ik anders dan 40) en dat hij het leuk vindt af en toe hun gezichtjes te zien als herinnering aan een leuke tijd...

Zien jullie dit dus als een gezonde interesse in exen of niet?? Ik weet het echt niet.... Ik ben niet jaloers, en twijfel absoluut niet aan zijn liefde voor mij, maar ik vind het ook niet leuk als hij continu exen naspeurt... Ik weet ook niet in hoeverre/hoe vaak hij daarmee bezig is, we wonen immers niet samen.

Vind het ook stom dat hij dan op facebook direct dat ene meisje opzoekt, alsof hij staat te springen om meer te weten te komen over haar nu (ze is niet zo actief op hyves). En sinds ik gisteren mn geschiedenis checkte, weet ik dus ook dat hij bij mij thuis ook op hyves nog een aantal exen heeft bekeken.

Wat moet ik hiermee? Stel ik me aan? Ik heb eigenlijk wel de behoefte om hem meer uitleg te vragen hierover. Tegelijkertijd wil ik hem niet het gevoel geven dat ik zijn gangen op internet/computer natrek.. dat doe ik namelijk gewoonlijk niet, maar leg dat maar eens uit...
Het zou niet het eerste zijn waar ik naar zou zoeken. Ik denk gemiddeld 1x half jaar aan een ex en als ik aan een ex denk wil ik die niet meteen opzoeken op internet.
Tja, ik zou er ook niet blij van worden. Waarom moet hij die vrouwen tot wel 12 jaar terug opslaan in zijn favorieten? Bovendien getuigt het wel van veel interesse in zijn exen als hij er steeds op zit te zoeken. Anderzijds doet hij het niet echt stiekem (zelfs op jouw pc) dus dat geeft te denken. Waarschijnlijk vind ie het gewoon leuk om hun levens een beetje te volgen.

Hyves en facebook en andere crap is allemaal leuk en aardig maar ik vind het maar onzin eigenlijk. Mensen etaleren hun hele hebben en houden erop en ik krijg soms de indruk dat hyves vooral is bedoeld om je exen lekker de ogen uit te steken. Zo van kijk mij eens veel "vrienden"hebben.

Maar goed, ik zal wel ouderwets wezen. Ik pieker er niet over om er zelf op te gaan staan. Vind ik niet nodig, ondanks vele uitnodigingen van vriendinnen en vrienden. Ik geef wel eerlijk toe af en toe te neuzen in de profielen van mensen die ik ken of heb gekend. Dat is leuk, maar ben ik na een uurtje wel weer zat.
quote:Chica81 schreef op 15 februari 2009 @ 21:17:

...ik probeer het kort te houden...Da's nie gelukt he?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Chica81 schreef op 15 februari 2009 @ 21:17:

Hoi meiden, ik heb even een objectieve blik nodig, dus maar eens een topic aangemaakt. Ik moet even weten of ik me nu aanstel of niet. Fijn als jullie even mee willen denken, ik probeer het kort te houden.

Dit is de situatie. Vriend en ik zijn 2 jaar bij elkaar, niet samenwonend, en op de gebruikelijke akkefietjes na, hebben we een hele goede relatie, we zien een toekomst samen en hij draagt me, bij wijze van spreken, op handen.

Gisterochtend zat ik wat te surfen op zijn computer. Ik maak gebruik van zijn favorieten (weet hij), aangezien we vanwege hobby dezelfde sites bezoeken. In een nieuwgierig ogenblik heb ik doorgeklikt naar onderliggende mapjes in zijn vreselijk geordende favorietenlijst (ja ik weet het, dit is topic 1000 waarin de vriendin wat ontdekt op de pc van vriend .....).

Maar goed, hier vond ik een mapje met daarin een hele lijst met vrouwennamen. Dus links naar hun websites/hyvespaginas/etc ofzo. Ik heb hier verder niet op geklikt. Een aantal namen herken ik als zijnde ex-vriendinnen of ex-scharrels en het archief liep tot wel 12 jaar terug... Ik schrok een beetje maar ben er niet over begonnen.

's Avonds waren we bij mij. We zitten beiden op hyves, en ik sinds kort op facebook. Hij was hier benieuwd naar, dus heb ik hem een rondleiding gegeven zeg maar. Hij wilde weten of er vrienden van hem opzaten. Toen ik weg was, heeft hij 3 namen opgezocht, waarvan 1 een ex-scharrel is van enkele jaren geleden (met het oog op mijn 'ontdekking' van die ochtend, heb ik s avonds in mijn geschiedenis gekeken...). Op de manier waarop hij eens over haar praatte, maak ik op dat hij een flinke zwak voor haar heeft en de enige reden dat het niet tot een relatie gekomen was, was de afstand (inmiddels woont ze dichterbij), want ze vonden elkaar geweldig.

En nu.. nu weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Aan de ene kant is het allemaal flink onschuldig en kan je best eens benieuwd zijn hoe het met iemand gaat enzo (echter waren het alleen maar vrouwennamen). Daarin ben ik overigens erg verschillend (misschien is het daarom ook moeilijker te begrijpen voor mij): ik heb totaal geen contact meer met exen en ook geen behoefte om ze op internet te traceren. Voor mij is het een teken dat, als je dat wel doet, er niet overheen bent.

Aan de andere kant vind ik het best ver gaan om een aparte map te hebben met daarin (echt heel veel) links naar vrouwen, en dan ook nog eens tot in een ver verleden. Overigens past dit 'organiseren' wel bij zijn karakter.

Daarnaast is hij erg makkelijk in het verwijderen van vrienden op hyves. Hij heeft er maar een stuk of 40 en delete heel gemakkelijk mensen. Maar in die 40 zitten dus ook weer een aantal exen, die dus niet gedelete worden (heel tegenstrijdig vind ik). Hij heeft eens gezegd dat zij hem ook niet deleten dus hij dat ook niet nodig vindt (maar zij hebben wel 100+ vrienden, vind ik anders dan 40) en dat hij het leuk vindt af en toe hun gezichtjes te zien als herinnering aan een leuke tijd...

Zien jullie dit dus als een gezonde interesse in exen of niet?? Ik weet het echt niet.... Ik ben niet jaloers, en twijfel absoluut niet aan zijn liefde voor mij, maar ik vind het ook niet leuk als hij continu exen naspeurt... Ik weet ook niet in hoeverre/hoe vaak hij daarmee bezig is, we wonen immers niet samen.

Vind het ook stom dat hij dan op facebook direct dat ene meisje opzoekt, alsof hij staat te springen om meer te weten te komen over haar nu (ze is niet zo actief op hyves). En sinds ik gisteren mn geschiedenis checkte, weet ik dus ook dat hij bij mij thuis ook op hyves nog een aantal exen heeft bekeken.

Wat moet ik hiermee? Stel ik me aan? Ik heb eigenlijk wel de behoefte om hem meer uitleg te vragen hierover. Tegelijkertijd wil ik hem niet het gevoel geven dat ik zijn gangen op internet/computer natrek.. dat doe ik namelijk gewoonlijk niet, maar leg dat maar eens uit...

Hoe vaak zie jij je vriend per week gemiddeld?

"Ik weet ook niet in hoeverre/hoe vaak hij daarmee bezig is...."

Ehhh, ik gok regelmatig

Eigenlijk heeft jouw vriend een soort digitale of virtuele trofeeen-kast. De ene man hangt geweien aan de muur, de andere houdt online zijn palmares of erelijst bij. Zo is 't altijd wat.

Hoeveel namen stonden er trouwens in dat archief-tot-12-jaar-terug?

*Begint nu toch wel nieuwsgierig te worden*

Als je hem er over gaat verhoren gaat 'ie 't stiekem doen schat ik.
ik vind het niet normaal !

Het kan onschuldig zijn, dat hij gewoon interesse heeft in mensen waar hij iets voor gevoeld heeft. Maar echt normaal vind ik het niet. En tuurlijk is de mens nieuwsgierig. Ikzelf zit ook niet op Hyves, MSN, facebook, tagged, linkin etc.etc. Vind het helemaal niks ! Je hele leven ligt op straat als je niet uitkijkt ! En wie kwaad wil, kan met deze informatie die op die sites achter gelaten wordt, ook misbruik maken.

Maar ik dwaal een beetje af. Vind dat je het best aan je vriend mag voorleggen..al is dat best heel moeilijk en zal waarschijnlijk wel een reactie uitlokken. Zo heb ik mijn vriend er ook eens op aangesproken ! Er stond in de browser een naam van een dating site. ik vroeg hem daarover, waarom hij die had ingetypt. Dat had hij niet gedaan, kwam omdat er zoveel reklame aangeboden wordt, als je op hotmail zit bijv. en had waarschijnlijk die site toen 'per ongeluk' aangeklikt. Nu denk ik genoeg verstand van computers te hebben, dat dat helemaal niet kan. In je browser komen alleen maar dingen te staan die je daar ook intypt. Ik dacht er het mijne van.

Dus, vraag gewoon aan je vriend, waarom die interesse in die exen?? Het is vreemd in ieder geval, dat wel. Oké iedereen heeft wel eens behoefte iets op te zoeken, maar om het nu zo extreem door te voeren ? Nee...

Als je dit niet bespreekbaar maakt, ben ik bang dat het je toch bezig blijft houden en wellicht word je alleen maar achterdochtig ervan ? En daar ga je op de lange termijn ook niet blij van worden.

Ben benieuwd of je er iets aan hebt? En wat je uiteindelijk gaat doen.
Hoe vaak zie jij je vriend per week gemiddeld?

Meestal (bijna) hele weekend en doordeweeks 1-2 avonden..

Eigenlijk heeft jouw vriend een soort digitale of virtuele trofeeen-kast. De ene man hangt geweien aan de muur, de andere houdt online zijn palmares of erelijst bij. Zo is 't altijd wat.

Zo voelt het een beetje ja... En op de manier waarop hij eens over dat ene meisje sprak, kwam het op mij over dat hij er wel trots op was dat ie wat met haar gehad had, en dat zn vrienden haar ook een lekker ding vonden... Maar eerlijk gezegd zou ik geen enkele manier van trofeeen-verzameling leuk vinden. Doen alle mannen dat dan?????

Hoeveel namen stonden er trouwens in dat archief-tot-12-jaar-terug?

*Begint nu toch wel nieuwsgierig te worden*

Weet ik niet, ik was in shock en heb het gauw weggeklikt...

Laten we zeggen de volledige hoogte in het favoriete schermpje van een 17 of 19 inch scherm? Ik weet niet meer of ik nog kon scrollen...

Als je hem er over gaat verhoren gaat 'ie 't stiekem doen schat ik

Dat zou me inderdaad niets verbazen...

Ik bedoel ook niet echt verhoren hoor. Exen zijn op een of andere manier een beetje taboe-onderwerp bij ons en dit heeft mij een beetje de ogen geopend om het onderwerp aan te snijden. Ik ga een beetje denken of hij dan soms nog meer dingen doet waar ik moeite mee zou kunnen hebben, en niet van op de hoogte ben...
@ Oostvogel:

Is jouw vriend er dan mee opgehouden? of doet hij dat nu stiekem?

Inderdaad kan het gewoon heel onschuldig zijn, maar tegelijkertijd heeft het iets ziekelijks... Ik denk dat de frequentie van het bezoeken veel zegt.

Ik baal best van dit soort sites als facebook/hyves... mensen blijven zooo lang aan exen hangen op deze manier. Het lokt ook wel gewoon uit.

Inderdaad is dit iets dat me blijft achtervolgen en wantrouwend maakt. Ik vind het lastig dit aan te snijden zonder dat hij mij controlerend gaat vinden...

Tegelijkertijd komt er een foute gedachte in me op om hem gewoon nog even wat meer in de gaten te houden... Dan voorkom ik dat hij het stiekem gaat doen, omdat ik erover begonnen ben, en ben ik nog niets verder... Totdat ik zelf een beeld heb van de frequentie/bezoeken etc. Maar zo'n soort relatie wil ik helemaal niet
mmmm ik moet eerlijk zijn dat ik altijd wel nieuwsgierig ben naar hoe het met exen gaat (met een ex waar ik met ruzie uit mekaar ben gegaan, ben ik altijd benieuwd of hij ooit weer een nieuwe vriendin heeft kunnen krijgen....) tis bij mij puuure nieuwsgierigheid...maar ja, ik vind het belangrijkste of je erover liegt of niet, heb zelf een gruwelijke hekel aan liegen.....maar ik vertel het vriendlief zonder problemen....
quote:gelukkigmeisje schreef op 15 februari 2009 @ 22:36:

mmmm ik moet eerlijk zijn dat ik altijd wel nieuwsgierig ben naar hoe het met exen gaat (met een ex waar ik met ruzie uit mekaar ben gegaan, ben ik altijd benieuwd of hij ooit weer een nieuwe vriendin heeft kunnen krijgen....) tis bij mij puuure nieuwsgierigheid...maar ja, ik vind het belangrijkste of je erover liegt of niet, heb zelf een gruwelijke hekel aan liegen.....maar ik vertel het vriendlief zonder problemen....Vind je verzwijgen in dit geval gelijk aan liegen?
quote:Chica81 schreef op 15 februari 2009 @ 22:20:

Zo voelt het een beetje ja... En op de manier waarop hij eens over dat ene meisje sprak, kwam het op mij over dat hij er wel trots op was dat ie wat met haar gehad had, en dat zn vrienden haar ook een lekker ding vonden...

Klinkt idd een beetje als een trofee dat meisje. Ook status en een soort prestige, als hij een vrouw had "gehad" die erg begeerd werd door allerlei mannen/jongens die hij kende.

Maar eerlijk gezegd zou ik geen enkele manier van trofeeen-verzameling leuk vinden. Doen alle mannen dat dan?????

In meer of mindere mate wel ja vrees ik.

Ligt er aan wat voor relatie hij heeft gehad met een bepaalde ex, maar als een man contact probeert te houden met een vrouw waar hij vroeger seks mee heeft gehad (en dat beviel goed destijds ........is toch een beetje mogelijkheden open houden, hopen op iets, "je weet maar nooit waar het nog toe leidt..." etc.

Weet ik niet, ik was in shock en heb het gauw weggeklikt...

Laten we zeggen de volledige hoogte in het favoriete schermpje van een 17 of 19 inch scherm? Ik weet niet meer of ik nog kon scrollen...

Als je hem er over gaat verhoren gaat 'ie 't stiekem doen schat ik

Dat zou me inderdaad niets verbazen...

Ik bedoel ook niet echt verhoren hoor. Exen zijn op een of andere manier een beetje taboe-onderwerp bij ons en dit heeft mij een beetje de ogen geopend om het onderwerp aan te snijden. Ik ga een beetje denken of hij dan soms nog meer dingen doet waar ik moeite mee zou kunnen hebben, en niet van op de hoogte ben...

Als hij merkt dat jij het weet, en er grote moeite mee hebt dan wordt het een risico, dus plaatst hij 't ergens waar jij het niet meer vindt. Begin jaren '90 zou je alleen maar een papieren lijstje hebben gevonden, misschien met aantekeningen en foto's erbij. Nu zijn het links, website's, veel meer foto's en video's, profielen etc.

Principe is hetzelfde.
Het klinkt heel aannemelijk Quattro. Ik moet zeggen dat ik ook altijd nieuwsgierig ben hoe het met exen gaat maar gewoon uit interesse, ik heb niet voor niets van ze gehouden . Dat blijft op een bepaalde manier. (Nou klinkt het gelijk alsof ik er 20 heb .)

Met een heb ik heel regelmatig contact, we zijn nog steeds goede vrienden. Met twee niet en bij hun vraag ik het me soms af. Maar niet genoeg om er enorm achteraan te gaan. Meer zo'n fleeting thought.

Ik denk dat je wat dit soort dingen betreft een beetje moet vertrouwen op je "buikgevoel". Het kan heel onschuldig zijn, het kan onschuldig zijn met bijsmaak en het kan idd deuren open houden zijn. Ik heb geen idee .
quote:Feliciaatje schreef op 15 februari 2009 @ 22:57:

Het klinkt heel aannemelijk Quattro. Ik moet zeggen dat ik ook altijd nieuwsgierig ben hoe het met exen gaat maar gewoon uit interesse, ik heb niet voor niets van ze gehouden . Dat blijft op een bepaalde manier. (Nou klinkt het gelijk alsof ik er 20 heb .)

Met een heb ik heel regelmatig contact, we zijn nog steeds goede vrienden. Met twee niet en bij hun vraag ik het me soms af. Maar niet genoeg om er enorm achteraan te gaan. Meer zo'n fleeting thought.

Ik denk dat je wat dit soort dingen betreft een beetje moet vertrouwen op je "buikgevoel". Het kan heel onschuldig zijn, het kan onschuldig zijn met bijsmaak en het kan idd deuren open houden zijn. Ik heb geen idee .

Dat "er achteraan gaan" is nu ook zoveel makkelijker dan zeg 10 jaar geleden: een paar muisklikken en wat handigheid en je hebt een recente foto, informatie, iemands levensloop e.d. te pakken.

Was in pak-'em-beet 1995 toch heel wat moeilijker.

Nadeeltje van 't digitale tijdperk. Of voordeel, ligt eraan vanuit wiens standpunt je het bekijkt.

Anders dan op je intuitie afgaan zou ik het ook niet weten: ernaar vragen kan, maar is een risico, en of hij eerlijk antwoord geeft zul je nooit weten. Lullig voor TO, maar het is niet op te lossen vrees ik.

Het hem verbieden kan niet, er steeds over beginnen kan averechts werken. Als "hij" tussen de regels door kan lezen, en aan de lengte van de lijst te merken is hij zeer ervaren met vrouwen, dus weet precies hoe laat 't is als zijn vriendin op een bepaalde manier er over begint. Welk antwoord gewenst wordt zeg maar.

Vertrouwen. Meer is er niet.
quote:quattro35 schreef op 15 februari 2009 @ 23:22:

Vertrouwen. Meer is er niet.

Precies. En als het goed zit dan boeit het niet hoeveel exen hij "opgeslagen" heeft, dan voel je dat dat er in essentie niets toe doet.

Ik moet wel zeggen dat ik er een brrr-reactie bij zou krijgen als een man over een ex zou praten alsof hij trots is op het feit dat hij haar gehad heeft. Maar dat kan aan mijn overesthetische antennes liggen .
Tja een keer op een ex zoeken is ok maar meteen opslaan in je favouriten vind ik wel dubieus! Ik vind het een gek verhaal. En ja, ik kijk ook best wel eens bij mn ex maar niet dat ik die ga opslaan!!
quote:Chica81 schreef op 15 februari 2009 @ 22:28:

@ Oostvogel:

Is jouw vriend er dan mee opgehouden? of doet hij dat nu stiekem?

Inderdaad kan het gewoon heel onschuldig zijn, maar tegelijkertijd heeft het iets ziekelijks... Ik denk dat de frequentie van het bezoeken veel zegt.

Ik baal best van dit soort sites als facebook/hyves... mensen blijven zooo lang aan exen hangen op deze manier. Het lokt ook wel gewoon uit.

Inderdaad is dit iets dat me blijft achtervolgen en wantrouwend maakt. Ik vind het lastig dit aan te snijden zonder dat hij mij controlerend gaat vinden...

Tegelijkertijd komt er een foute gedachte in me op om hem gewoon nog even wat meer in de gaten te houden... Dan voorkom ik dat hij het stiekem gaat doen, omdat ik erover begonnen ben, en ben ik nog niets verder... Totdat ik zelf een beeld heb van de frequentie/bezoeken etc. Maar zo'n soort relatie wil ik helemaal niet

Idd, wat je zegt in die mate heeft het iets ziekelijks. Vind ik ook hoor. Hij komt nu niet meer aan mijn pc, heeft er nu zelf een. Dus heb geen idee of hij dit nog doet. Maar hem kennende, jaloers, achterdochtig etc. Weet ik bijna zeker, dat hij dit altijd zal blijven doen. Hoe lullig het ook klinkt. De situatie is nu zo, dat hij niet meer bij mij is. Dus hoeft hij ook niet meer op mijn pc te zijn. Hij heeft mijn pc ook altijd gezien als iets heel geheimzinnigs. Tssss....alsof ik iets te verbergen zou hebben. Niet dus, maar dat zit in zijn hoofd niet helemaal lekker. Zoals de waard is....

Snap je ?

Wat je zegt, is misschien een 'slechte' gedachte, maar je zou het idd nog even kunnen laten doorlopen nu en regelmatig es kijken, op welke frequentie dit controlerende virtuele, voyeurs gedrag voorkomt. En als het je niet lekker zit..dan gooi je het open. En zeg je dat je bij 'toeval' gezien hebt, dat hij er een hele serie favorieten op na houdt op z`n computer en dat jij je afvraagt hoeveel favorieten hij er in het echt op na houdt !??

oké, het heeft ook te maken met vertrouwen. Maar dat heeft nu wel ff een deukje opgelopen lijkt mij. Ga mezelf maar even na.

Wat dat betreft, vertrouw ik mensen, zover als ik ze kan gooien.

(bij wijze van spreke dan natuurlijk)

Wat vind je zelf Chica ? Heb je een beter beeld, nu je diverse reacties gelezen hebt ?
Heb je het er al met hem over gehad Chica?

Het opzoeken van exen is niet zo vreemd. Maar zo'n hele lijst bijhouden (allemaal exen, of ook andere vrouwen?) vind ik beetje obsessief overkomen. Je zegt wel dat je vriend van het organiseren is. Maar waarom wel zijn hyve opgeschoond houden, maar zo'n map bomvol nummers en links? Houdt 'ie ook van andere dingen zulke lijsten bij?

Mijn ex had ook zo'n trofeeën-trekje. Foto's bewaren als herinnering no problem, maar die fanatieke manier van ermee bezig zijn, vond ik niet fijn t.o.v. mij. Hij ging niet vreemd, maar hij was wel vreemd, en ik voelde me er steeds minder lekker bij.

Vertrouwen is belangrijk, en als je hem niet vertrouwd... dat gaat alleen maar steeds meer knagen. Denk dat ik het toch zou vragen, of aangeven dat het je niet lekker zit o.i.d. Je kunt zelf vast wel uit zijn reactie opmaken of hij gaat draaikonten of dat hij er open over durft te zijn.

Succes in ieder geval!

Wantrouwig gemaakt worden door dit soort mannen-acties is niet fijn.
Chica, ben je niet jaloers? Daar heb ik respect voor zeg!

Ik zou namelijk echt stikjaloers worden als hij een speciale map aanlegt op zijn pc waarin hij sites verzameld over zijn exen... En een beetje gekwetst misschien, want ik verdien nu toch echt de aandacht!? Maar dat is persoonlijk natuurlijk...

Verder lijkt het me niet echt een heel gezonde hobby, maar hij doet ook niet echt iets fout, tenzij jij er door gekwetst wordt..?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hoi Chica,

Ik begrijp helemaal dat je je ongerust hierover maakt. Ik zat ook een keer te surfen op de pc van mn ex en vond een redelijk pervers gesprek tussen hem en zn exvriendin. Ik ben toen zo kwaad geworden! Ik begon zelfs te hyperventileren. Kort geleden kwam ik er achter dat hij msnt en smst met een ander meisje, die kent hij alleen via internet. kwam er ook achter dat hij met haar af wilde spreken. Ik vind dit gewoon echt niet kunnen. Getuigt van disrespect. Inmiddels is het dus mijn ex, maar dat kwam niet alleen daardoor hoor. Waren meerdere factoren.

Ik zou je vriend er wel op aanspreken, gewoon vragen wat hij doet met al die exen enzo. Of hij dan zo geinterreseerd in ze is. Lijkt wel of exen een bepaalde macht hebben ofzo....wat zou dat toch zijn.

wens je veel succes!!
quote:gewooneenmeisje schreef op 16 februari 2009 @ 11:04:

Ik begrijp helemaal dat je je ongerust hierover maakt. Ik zat ook een keer te surfen op de pc van mn ex en vond een redelijk pervers gesprek tussen hem en zn exvriendin.

Kort geleden kwam ik er achter dat hij msnt en smst met een ander meisje, die kent hij alleen via internet. kwam er ook achter dat hij met haar af wilde spreken.Ja, maar dat gedrag van jouw vriend: dat gaat duidelijk veel te ver. Maar hyves-pagina's verzamelen, tja... dat is meer soort bizarre hobby. Dus de vraag is: is het acceptabel? Doen meer mannen het?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Tsja, een keer een ex op hyves opzoeken vind ik niet raar. Maar een hele map met favorieten aanmaken vind ik wel beetje raar. Tel daarbij op dat het eerste wat hij opzoekt op Facebook een ex is. Zijn dat exen waar hij nog goed contact mee heeft trouwens?

Ik zou het gewoon op de man af vragen. Niet erom heen draaien. Je kunt nu wel van alles voor hem in gaan vullen, maar vraag gewoon waarom hij dat doet.
Hey,

Nou ik vind het wel raar hoor en zou er ook echt niet blij mee zijn! Op zijn zachts gezegd...

Vind dat je dit wel met hem kunt bespreken, jou zit het dwars en jij zit er zo erg mee dat je er een topic over opent. Je kunt toch uitleggen dat je er via de Favorieten achter kwam, is niet raar hoor, je hebt er niet naar gezocht, hij kan het niet willen geloven maar ja dat is zijn probleem. Op mij zou het niet raar overkomen i.i.g. Als hij weet dat het jou kwetst kan hij er misschien rekening mee houden en als hij dat niet wil dan zegt dat ook wel iets over zijn liefde voor jou... erg rot dit!

Succes.
En om deze reden vind ik hyves echt verschrikkelijk...

Ik zat er zelf ook op, keek dagelijks en was er heel veel mee bezig. Mijn vriend had ook een pagina, maar hij gebruikte deze niet heel veel. Maar vanaf het moment dat wij iets kregen, ging hij ook veel meer op hyves. Hij zei ook dat ie steeds even op mijn pagina keek. Op een gegeven moment (ik werk de hele dag aan de computer voor mijn werk) zei hij steeds zoiets van: Jij bent ook altijd op hyves he... of: Zo je hebt er weer veel vrienden bij he??

Hij zei: wat doe je eigenlijk steeds op hyves? Krijg je ook nog prive-berichten enzo? Ik merkte dat ie een beetje jaloers begon te worden. Hij stoorde zich eraan dat ik de 'hele dag' erop zat en dat ie niet alles kon zien wat ik deed. Maar ik deed dus helemaal niks verkeerd... Ik ging ook echt kijken wie ik wel en niet als vriend accepteerde, zodat hij niet zou denken 'wie is dat alweer'. Exen had ik niet eens als vriend.

Hij kreeg ook opeens heel veel vrienden erbij, allemaal vrouwen. Leek alsof hij een wedstrijdje aan het doen was.

Ik probeerde hem duidelijk te maken dat ik echt niks verkeerds deed...

Later kwam ik erachter dat hij zelf wel allerlei prive-berichtjes aan meisjes had gestuurd. Die berichtjes gingen te ver.... Veel te ver. Tja en dan mij niet vertrouwen he.....

Heel veel gepraat bla bla bla.

Nu allebei gestopt met hyves.

Ik ben het ermee eens dat hyves dit soort dingen uitlokt.

Verder zijn we weer heel gelukkig hoor.

Heeft wel even geduurd voordat ik hier niet meer boos om was.
Je komt over als een redelijk persoon, niet jaloers. Dus ik neem aan dat jouw vriend jou ook zo ziet. Als jij bespreekbaar maakt wat je hebt gevonden, zou ik het raar vinden als hij dit bestempelt als controle en jaloers gedrag...want dat is niet jij. Als hij dat wel doet, is dat dan geen aparte reactie gezien hoe jullie relatie is?

En waarom is het onderwerp exen taboe bij jullie?
persoonlijk denk ik: als je niet tegen exen kan, zoek een partner zonder exen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven